Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak się ma parownik do grzania nagrzewnicy(marznę w aucie)

miron50 22 Dec 2009 18:01 5807 5
  • #1
    miron50
    Level 9  
    Auto hyundai sonata 2.0 benz/lpg.Silnik gorący,parownik gorący a nadmuch ciepłego powietrza podaje mało nagrzane powietrze.Dwa węże gumowe które idą do nagrzewnicy mają trójniki z których dwa węże idą na parownik.Parownik gorący jak jasny gwint a nagrzenica letnia.Dzisiaj wymienialem płyn chłodzący i nic to nie dało.Termostat sprawdzałem jest dobry.Stary płyn był czysty.Czy to może być pomyłka gazowników?.Niedawno kupiłem to auto i mam je dopiero pierwsza zimę,Czy ktoś z Panów potrafi mi pomóc?.Ja tam moge marznąć.. ale ...dziecko woże czesto do szpitala 100km i zawijam kocem.Pozdrawiam i czekam na opinie.::|
  • #2
    jacek0503
    Level 21  
    Na moja skromna wiedze to niestety musze Pana zmartwic prawdopodobnie uszczelka pod głowica juz jest do wymiany.Miałem tak samo wszystko gorace a nagrzewnica ledwo ledwo letniutka.Nic nie wskazywalo na uszczelke zadnych typowych objawów tzn bulgotanie w nagrzewnicy, nierówna praca silnika itp.Łudzilem sie ze to nie uszczelka ale niestety pojechałem do fachowcow maja taki specjalna maszynke cos ala strzykawka no i wyszło.Prosze sprawdzic uszczelke.Nie zycze Panu tego bo koszt jest powalajacy.Pozdrawiam.J
  • #3
    unitral
    User under supervision
    zZacznij od wymiany zaworka przy nagrzewnicy - często się zapycha lub po prostu ulega uszkodzeniu i nie otwiera do końca.
  • #4
    manio123
    Level 34  
    spokojnie ,z całą pewnością nie uszczelka :D,przyczyny mogą być trzy :
    1. zanieczyszczenie wężownicy nagrzewnicy osadami utrudniającymi wymiane ciepła, trzeba odłączyć węże , podłączyć do węża ogrodowego i intensywnie przepłukac zmieniając kierunki płukania.Zdziwisz się ile syfu wyleci. Płukac aż kolejna zmiana kierunku nie powoduje wypływu brudu. Wężownica nie jest w środku gładka i stosunkowołatwo osadzają sie tam zanieczyszczenia.
    2.Mechaniczne zacięcie zaworka nagrzewnicy i ile jest zaworek.
    3.Niezrównoważenie hydrauliczne parownika lpg i nagrzewnicy : opory hydrauliczne parownika są bardzo małe i tam przepływa większość wody. W celu zrównoiważenia oporów mozna założyć na wężu do parownika opaskę zaciskową i wyregulować zaciskają wąż do parownika. Jeśli nie masz zaworu na nagrzewnicy , można połaczyć w szereg parownik lpg i nagrzewnicę .
    Stawiam na przyczyne nr 1 :D, banalna ale bardzo częsta
  • #5
    miron50
    Level 9  
    No świetnie manio123 ! dałes mi dużo do myślenia i ..do roboty oczywiście,mysle że twoje sugestie będą w 100 procentach trafne.Jutro wezmę się za to i napiszę co zdziałałem.Tymczasem wielkie dzięki!!pozdrawiam i życze spokojnych i Wesołych Świąt!!
  • #6
    miron50
    Level 9  
    nagrzewnica była zasyfiona.Czyszczenie dało pozytywny rezultat.