Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e34 - brak nawiewu, sterowanie panelu działa na opak

22 Gru 2009 18:40 8425 29
  • Poziom 9  
    Witam.


    Sprawa wygląda tak :

    całkowity brak nawiewu (ciepłego i zimnego)
    oświetlenie panelu sterowania nawiewem działa na opak - gdy nie powinno świecić , to świeci i na odwrót .

    Sprawdziłem opornik (rezystor dmuchawy ) , nie wygląda źle ,żeby było coś powypalane itp. Wymieniłem panel nawiewu , oraz wymieniłem przekaźnik (taki kwadratowy moduł ) K4 który znajduje się pod bezpiecznikami ( jest podobno potrzebny do pracy nawiewu ) .... i kicha . Nic się nie zmieniło ... Panel nadal świruje , dmuchawy ni ma :(

    Co jeszcze zostało mi do sprawdzenia ? Co w ogóle w tym aucie steruje całym tym nawiewem ??? Wymiana przekaźnika nic nie dała , więc to chyba nie on za to odpowiada :(
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 20  
    Tak...pozostaje wentylator..
  • Poziom 9  
    ciekawi mnie to czemu podświetlenie panelu działa na opak . Jak wyciągnę przekaźnik to wtedy jest ok :/ ... no ,ale bez przekaźnika nawiew i tak nie działa ... Pozostaje tez możliwość ,że po prostu "ktoś" sprzedał mi uszkodzony przekaźnik ....
  • Poziom 20  
    Możliwe... przejrzyj też połączenia mas..
  • Poziom 9  
    Mój problem to chyba precedens na skalę światową , bo na żadnym forum nie potrafią mi pomóc :P . Ale brnę dalej ....

    Fotka :
    BMW e34 - brak nawiewu, sterowanie panelu działa na opak

    na fotce oczywiście panel nawiewu ;) . Problem mam z tymi kabelkami , które idą od pokrętła regulującego siłę nawiewu . Kosmosy z podświetleniem nawiewu (opisane w poście wyżej ) zanikają gdy te kable są ODŁĄCZONE ! I tu moje pytanko : do czego te kable idą ? Jeśli ktoś ma jakieś fotki , rysunki czy inne wykresy to bardzo bym prosił o wklejenie je do tego tematu !
    Proszę o jakiekolwiek info !! :P

    Help !

    btw. Przewody masowe przeczyściłem , wyglądają jak nówki , więc to raczej nie to :(
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Ponawiam swój apel o pomoc :P

    Muszę wiedzieć gdzie idą te kabelki z pokrętła nawiewu ( do wentylatora ? ) i z czym ewentualnie one się po drodze łączą !

    help ! ;(
  • Poziom 42  
    Ten właśnie opornik dmuchawy , którego sprawdziłeś organoleptycznie , a miernikiem coś sprawdzałeś?
  • Poziom 9  
    no właśnie miernikiem nic nie sprawdzałem , nie miałem okazji zaznajomić się z tym sprzętem . Mógłbym z pracy pożyczyć , tylko bym musiał wiedzieć co i jak sprawdzić .
  • Poziom 42  
    Trudno będzie nauczyć podstaw miernictwa elektrycznego przez internet.
    Daj tą robotę jakiemuś elektrykowi samochodowemu.
  • Poziom 32  
    Podziwiam Cie tyle czasu bez ogrzewania, jak nie masz miernika albo nie umiesz się nim posługiwać to podjedź do kogoś zapłacisz z 50 do100 i zaoszczędzisz na lekach, bo przemarzniesz.
    Koledzy wysialają się z opisami jak masz coś sprawdzić a z Twojej strony nic, czekasz na zaklęcie.
  • Poziom 9  
    well ... po prostu nie jeżdżę :( . Szyby szybko parują i nie da rady śmigać . Dlatego też nie pojechałem jeszcze do elektryka samochodowego , bo po drodze pewnie bym się zabił :( . Pożyczę z pracy miernik i się pobawię , w razie czego zaniosę opornik dmuchawy do pracy i poprosze chłopaków o pomoc ... Innego wyjścia nie mam , muszę sobie sam radzić :(
  • Poziom 9  
    zmieniłem opornik dmuchawy , po raz kolejny panel sterowania nawiewem oraz przekaźnik ... i lipa
  • Poziom 9  
    saly napisał:
    Pytałem czy sprawdzałeś wentylator podłącz go na krótko do aku i musi chodzić, pisałem też o masie wentylatora, a ty pewnie spawdziłeś masy na silniku.
    Sprawdź miernikiem albo żarówką czy masz napięcie na tym oporniku regulacyjnym.

    o ja głupi , zestresowany i niedoświadczony ... :|

    Jutro kupię miernik i sprawdzę tak jak piszesz .
    Ogólnie rzecz biorąc , jedyna rzecz jaka mi została , to właśnie nagrzewnica z wentylatorem .
    Dziękuję za wskazówki !!
  • Poziom 9  
    udało mi się dostać do wentylatora . Dojście masakra , dużo śrubek się poddało dzięki Coca-Coli ;) , dodać do tego temperaturę -10 stopni i pracę bez rękawiczek i wychodzi katorga ;) .
    Można jakoś go sprawdzić w domu , czy trzeba przy aucie podłączając do aku ?

    edit : sprawdziłem wentylator . Działa :(
    Czyli sprawdzić muszę wszystkie kable które idą od wentylatora wgłąb auta :D
    Wychodzi na to ,że bez wyciągania nagrzewnicy się nie obejdzie .... fajnie .... już wiem co będę robić przez wszystkie popołudnia w tym tygodniu ...
  • Poziom 9  
    dzięki Saly za zainteresowanie tematem :)

    Co dalej po sprawdzeniu czy jest 12V . Jakie są możliwości jeśli będzie / nie będzie OK ?
    Prawdę mówiąc na chwilę obecną powoli wywalam całą instalację elektryczną od LPG (i tak na LPG nie jeżdżę ) . Stos kabli . Ogólnie jest zimno i żeby teraz dostac się do auta , to bym musiał łopatę kupić ....

    Tak zapytam z ciekawości : Ile może kosztować u elektryka sprawdzenie całej wiązki silnikowej i kabinowej ?
  • Poziom 20  
    Może bezpieczniki dokładnie sprawdz...........................................
  • Poziom 9  
    bezpieczniki sprawdzałem 100 razy

    Saly , nie sprawdzałem jeszcze . Zapytałem się tylko co dalej zrobić gdy będzie ok , albo gdy nie będzie ok ;) . Jutro sprawdzę , tylko muszę łopatę jakąś pożyczyć :D
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Jak zasilania nie będzie to:
    -To podłącz żarówkę jednym przewodem do plus 12V np na akumulatorze a drugi kabel w jedną z końcówek wtyczki wentylatora włącz zapłon i reguluj nawiew, potem przełóż kabel żarówki w drugą końcówke wtyczki wentylatora i reguluj.
    Jeżeli żarówka w którejś z tych opcji będzie świecić ze zmiennym natężeniem to sam regulator masz dobry a masz problem z zasilaniem. I na jednym zacisku wentylatora musisz mieć stały plus.
    -Gdyby nie działo się nic to zrób to samo ale z jednym z kablem żarówki podłączonym do minusa aku a drugi wkładaj w zacisk wentylatora raz w jeden a potem w drugi. Gdyby żarówka świeciła ze zmiennym natężeniem w którejś opcji to znaczyć będzie że wentylator sterowany jest plusem, a na zasikach wtyki wentylatora musisz mieś stały minus którego brakuje.
    Sprawdź pierwsze to co opisałem, to powiem co dalej. Mam nadzieje że zrozumiesz to co opisałem, bo w tłumaczniu jestem kiepski.
    Ale musisz coś sprawdzić nie da się dywagować bez końca trzeba mieć jakieś pomiary, konkrety. Takie sprawdzenie z czym jest problem przy nawiewie to dla mnie 5minut co najwyżej szukanie potem uszkodzonych kabli czy wyjęcie wentylatora trwa długo dłużej.
    A czy te obcięte kable na twojej fotce są w twoim aucie, czy to tylko fotka z netu.
    Jeżeli w twoim aucie masz obcięte przewody od regulatora nawiewu to nie ma sensu nic sprawdzać tylko trzeba je połączyć z autem i wszystko zagra.

    Stoki Chan napisał:
    Tak zapytam z ciekawości : Ile może kosztować u elektryka sprawdzenie całej wiązki silnikowej i kabinowej ?


    Nie wiem po co chcesz sprawdzać instalacje w silniku, jak nie wiesz jak odłączyć gaz to się za to nie bierz, jak źle wytniesz emulacje wtrysku to nie odpalisz auta.
    Nie cierpie klientów którzy przyjeżdżają żebym im coś przejżał jak nie ma usterek, bo niewiem na czym mam się skupić, klient nie potrafi nawet wytłumaczyć co by chciał, więc jak wszystko działa otwieram maskę lukam i jak nie widze żadych oberwań przetarć i innych nieprawidłowości zamykam maskę po 10minutach stawiam auto do drugiego dnia żeby koleś myślał że dużo czasu mi to zajeło a na zajutrz kasuje.
    Jak nie masz usterek i wszystko działa, a i gołym okiem nic nie widać to daj sobie spokój. I jak już to zaprowadź do elektronika elektryka bo mechanik na kablach się nie zna i może nie zauważyć nic nieprawidłowego.
  • Poziom 9  
    w tygodniu sprawdzę , dzisiaj małe tornado jest na dworze :/ . Nikt w pobliżu nie ma udostępnić garażu :(

    saly napisał:

    A czy te obcięte kable na twojej fotce są w twoim aucie, czy to tylko fotka z netu.
    Jeżeli w twoim aucie masz obcięte przewody od regulatora nawiewu to nie ma sensu nic sprawdzać tylko trzeba je połączyć z autem i wszystko zagra.

    wymieniałem też panel nawiewu , teraz jest wszystko połączone :)


    saly napisał:

    Nie wiem po co chcesz sprawdzać instalacje w silniku, jak nie wiesz jak odłączyć gaz to się za to nie bierz, jak źle wytniesz emulacje wtrysku to nie odpalisz auta.


    Odpalił od strzała :)

    saly napisał:

    Nie cierpie klientów którzy przyjeżdżają żebym im coś przejżał jak nie ma usterek, bo niewiem na czym mam się skupić, klient nie potrafi nawet wytłumaczyć co by chciał, więc jak wszystko działa otwieram maskę lukam i jak nie widze żadych oberwań przetarć i innych nieprawidłowości zamykam maskę po 10minutach stawiam auto do drugiego dnia żeby koleś myślał że dużo czasu mi to zajeło a na zajutrz kasuje.
    Jak nie masz usterek i wszystko działa, a i gołym okiem nic nie widać to daj sobie spokój. I jak już to zaprowadź do elektronika elektryka bo mechanik na kablach się nie zna i może nie zauważyć nic nieprawidłowego.


    nie mam kanału , a chciałbym sprawdzić czy żadnych przetarć kabli nie ma (trochę ich tam jest przy silniku ) i czy żadnych spięć nie ma . 3 miesiące temu też miałem problem z elektryką . Aku mi się rozładowywał na postoju i silniczek krokowy wywaliło . Oddałem do mechanika , zrobił , powiedział że jakieś spięcia były , kable poprzecieranie i dlatego były cyrki . Stwierdził że już wszystko jest ok .... aż do teraz :/ . Mam nadzieję ,że nie robił tego na "odwal" . Nic bez przyczyny w aucie się nie psuje .
  • Poziom 1  
    mógł Ci pójść rezystor dmuchawy on jak dobrze się orientuję nie jest przy panelu tylko gdzie indziej...sprawdź to
  • Poziom 9  
    Rezystor dmuchawy to była pierwsza rzecz jaką sprawdziłem i wymieniłem .


    Dzisiaj po ładnych kilku tygodniach (od końca stycznia w zasadzie) znowu zabrałem się za auto . Postanowiłem pobawić się wiązką w kabinie ( chciałem sprawdzić , gdzie idzie kabel masowy od wentylatora ... ) .
    I jakie było moje zaskoczenie kiedy nawiew zaczął działać !!
    Nie wiem o co chodzi , może coś gdzieś nie stykało ? Dziwna sprawa , bo wszystko sprawdzałem :( ale całe szczęście teraz działa ;)
    Teraz czeka mnie mozolne składanie wszystkiego ... ciekawe gdzie są te wszystkie śrubki ... ...
  • Poziom 20  
    Masa kolego...
    tylko patrzec jak znów założysz taki sam temat za jakiś czas, baj...
  • Poziom 9  
    apropo tej masy ...

    gdzie idzie ten kabel od wentylatora ? Jeden idzie do panelu nawiewu przez opornik , a drugi ? Idzie on w głąb deski rozdzielczej , gdzieś pod zegary .... nie uśmiecha mi się jeszcze tego rozkręcać :(

    Edit :

    zrobione przy okazji swapa na v8 .
    thx
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Przy kolumnie kierowniczej w górnej części z lewej strony zbiegają się przewody minusów...