Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem ze sprinterem 313 model 906 nowy brak mocy

acichy1 22 Gru 2009 18:48 16987 15
  • #1 22 Gru 2009 18:48
    acichy1
    Poziom 8  

    witam
    mam problem ze sprinterem 313 mdel 906 z 2006 roku . mianowicie samochod po opdpaleniu jedzie przez pare sekund idealnie a potem brak mocy ledwo co wchodzi na obroty predkosc max to 90 km/h . Komputer zdiagnozowal czujnik turbiny wymienilem i nic i caly czas jest blad czujnika temperatury za filtrem czasteczek pokazuje non stop 1200 stopni . filtr ma 4g popiolu i ostatni cykl wypalanoa byl 75 tys km temu co to moze byc bo nie mam pojecia . z gory dziekuje za odpowiedzi

    1 15
  • Relpol
  • #2 23 Gru 2009 20:03
    Rolandos
    Poziom 18  

    kolego a czym to diagnozujesz?? Bo jeśli chodzi o dopalanie filtra to nie ma takiej opcji, żeby dopalanie odbyło się bagatela 75 tyś km temu. 1200 stopni to wartość zastępcza. podmień czujniik:)

    0
  • #3 06 Sty 2010 13:25
    acichy1
    Poziom 8  

    wymienilem czujnik na nowy pokazuje wartosc ok ale dalej sprinter nie ma sily nakompie wyskakuja bledy - cisnienie roznicowefiltra czasteczech stalych i - czujnik cisnienia doladowania . czy to bedzie zapchany filtr czasteczek jesli tak to czy trzeba go wymienic czy mozna go jakos czyscic?

    0
  • Relpol
  • #4 06 Sty 2010 13:27
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    skoro masz błąd czujnika ciśnienia ja bym tutaj szukał
    sprawdź wiążke do ecu

    1
  • #5 06 Sty 2010 16:58
    glosny83
    Poziom 28  

    Dokładnie zgnita wiązka na odgałęzieniu z klaksonem.

    3
  • #6 10 Sty 2010 10:29
    acichy1
    Poziom 8  

    Witam ponownie problem rozwiązany - był nim zapchany filtr cząsteczek stałych (zregenerowalem go) i ma juz pełną moc. wszystko jest ok dziekuje za podpowiedzi

    Dodano po 2 [minuty]:

    dodam jeszcze ze bład czujnika pojawial sie gdzyz komputer odcinal tym czujnikiem turbine bo jak byl filtr zapchany nie mialy jak wydostawac sie spaliny , i zeby nie uszkodzic turbiny i silnika komputer odcinal turbo i dlatego wyskakiwaly takie bledy..

    1
  • #7 10 Sty 2010 13:42
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    glosny83 napisał:
    Dokładnie zgnita wiązka na odgałęzieniu z klaksonem.

    Kolega napisał wyraźnie: model 906 to NOWY sprinter! W tym modelu zdarzają się uszkodzenia wiązki o wspornik przy przejściu z silnika na podszybie.
    Filtr DPF z dobrym skutkiem można wypłukać Karcherem. Jeżeli nie ma wewnątrz śladów wytopienia - to trzeba filtr dokładnie przepłukać w obu kierunkach aż zacznie lecieć czysta woda. Może ktoś bardziej się znający na tym może mieć do takiej "regeneracji" obiekcje - jednak naocznie widzę, że przynosi wymierne efekty a parametry filtra ulegają zdecydowanej poprawie.

    2
  • #8 08 Lut 2010 22:29
    pioxi40vol
    Poziom 2  

    witam Pawlik sie zowie :)) mam ten sam problem mistrzowie sprinter 311 906 przebieg bliski 400tys czesty spadek mocy EGR wymioniony DPF zaostosowany trójnik na czujniku nie wiem cóz może być?
    Nie mam sił do nowych aut
    Pozdrawiam pawlik

    0
  • #9 09 Lut 2010 08:42
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Trzeba zacząć od analizy ewentualnych błędów, co się dzieje z mocą, kiedy, i jak to odczuwa kierowca. Jak sam zauważyłeś to nowe auto, a czasy diagnozy ze śrubokrętem się już skończyły...

    0
  • #10 23 Lut 2010 23:46
    pioxi40vol
    Poziom 2  

    Witam dziś bylem z autem na diagnozie pod kompem, wyszło ze mam zbyt małe ciśnienie doładowania i zapchany filtr DPF .
    Jeśli chodzi o objawy to zazwyczaj traci moc na wysokim biegu 5-6.
    Mam takie pytanko skoro jest zbyt małe cisnienie doładowania to temp. spalin jest mniejsza i moze sie przez to nie wypalac DPF? Moze glupie jest moje rozumowanie ale cos w tym moze byc
    Pozdro pawlik

    0
  • #11 24 Lut 2010 01:47
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Wypalanie zostaje uruchamiane przez sterownik okresowo - to nie jest tak, że powinno się wypalać cały czas. W momencie uruchomienia procedury zostaje zwiększona dawka wtryskiwanego paliwa, załączają się świece żarowe i zmniejsza się ilość dostarczanego do cylindrów powietrza. Takie wypalanie trwa ok. 10- 20 minut. Zapamiętany błąd z niskiego ciśnienia może by efektem załączania się trybu awaryjnego po stwierdzeniu przez sterownik zapchania DPF . Błąd może jednak nie miec nic wspólnego z DPF - ostatnio sporo się zdarza rozszczelnionych intercoolerów.

    1
  • #12 24 Lut 2010 09:16
    pioxi40vol
    Poziom 2  

    o właśnie przepaliła mi się świeca żarowa wiec tez tutaj może być błąd skoro piszesz że załaczaja sie swiece podczas wypalania. Tylko dziwna jest sprawa z tymi swiecami bo na kompie wyszło ze na 2 obwodzie jest zjarana a po sprawdzeniu kazda swieca jest dobra wiec tez nie wiem o co chodzi Gerri powiedz coz to moze byc za kiks??
    Pozdrawiam Pawlik

    1
  • #13 26 Lut 2010 20:22
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Przyznaj się - jak sprawdzasz świece?
    Bardzo popularna wśród mechaników jest metoda "iskrzenia drucikiem" lub sprawdzenie przy pomocy kontrolki (żarówka z kabelkami) Popularna również jest metoda pomiaru oporności świecy. Wszystkie one były dobre dla starszego typu świec, które w przeważającej większości przepalały się ze starości i po takim pomiarze zapadała decyzja o wymianie świecy. W nowym silniku bardzo popularne jest WEWNĘTRZNE ZWARCIE. I wspomniane powyżej metody pomiarowe są NIC NIE WARTE. Świeca która ma zwarcie przejdzie test na iskrzenie kabelkiem i na kontrolkę z żarówki. Natomiast nadmierny pobór prądu powoduje przepalenie metalowego mostka wewnątrz przekaźnika doprowadzającego prąd do uszkodzonej świecy. Tak więc w czasie testu komputerowego zostaje wykryta przepalona świeca - a faktycznie świeca ma zwarcie, a dodatkowo uszkodzony jest przekaźnik świec.
    Polecam sprawdzanie nowych świec poprzez pomiar prądu, natomiast jeżeli przekaźnik jest uszkodzony - to po załączeniu zapłonu na danym kablu nie pojawi się napięcie.

    2
  • #14 26 Lut 2010 20:29
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Potrzebny komplet nowych świec dobrych jakościowo i nowy przekaźnik i będzie git.

    0
  • #15 27 Lut 2010 18:53
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Test komputerowy wykazał dwie przepalone świece. Pomiar kontrolką z żarówką wykazał, że wszystkie świece są dobre. Pomiar na pobór prądu wykazał, że dwie świece mają zwarcie wewnętrzne. Tak wygląda przekaźnik świec żarowych wewnątrz: przepalone są dwa wyjścia na świece.
    problem ze sprinterem 313 model 906 nowy brak mocy

    0
  • #16 28 Lut 2010 00:37
    pioxi40vol
    Poziom 2  

    Gerri dzięki za rady masz racje tak sprawdzał świece w poniedzialek wszystkie świece do kosza i nowy przekaznik mam nadzieje ze inter cars ma to w swojej ofercie. Myslisz ze cos to pomoże na ten DPF? Auto cały czas jezdzi 500km i pali 12L wiec o 2-3 za duzo w końcu juz cieplo jest wiec fak powinny zejść o 3 koła
    Pozdrawiam Pawlik

    3