Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z moca silnika ,silnik strasznie muli FOCUS 1.6 16v

22 Gru 2009 21:23 18661 14
  • Poziom 9  
    Mam problem z moca silnika ,silnik strasznie muli. Brak przyśpieszenia zeby dobrze zozpedzic samochod a z wyprzedzaniem to strach.Bylem 2 razy na komputerze i nic nie wykrylo zadnych beldow. mechanic mi powiedzieli ze nic zwiazanego z elektryka. Wczesniej wycialem katalizator bo mi tak doradzono. Silnczek krokowy czyszczony, przepustnica i przeplywomierz również i dalej nic.w tamtym tygodniu wymienilem swiece i kable bo byl problem z falowaniem obrotow i w serwicie powiedzieli mi ze to moglo miec w plyw na moc silnika. obroty sie troche uspokoiły ale nadal jest problem z tą moca. nikt nie moze stwiedzic co mu jest. juz sam nie wiem co mam robic kupe kasy juz wydalem a nadal zostaje ten problem. prosze o pomoc
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 19  
    A sprawdzali Ci ciśnienie paliwa? Poszukaj przyczyny w pompce paliwowej i wymień na początek filtr paliwa. Jeżeli pompka daje słabe ciśnienie lub zasyfiony filtr to zapomnij o przyspieszeniu.
  • Poziom 33  
    Ciśnienie sprężania? LPG? Ze zmiennymi fazami rozrządu czy zwykły?
  • Poziom 9  
    filtr paliwa byl wymieniany i nic nie dalo . a cisnienia w pompce paliwa nie sprawdzali

    Dodano po 1 [minuty]:

    dzisiaj jechalem 80 km/h ina 5 biegu pedal w podlodze i zadne rekacji

    Dodano po 2 [minuty]:

    cisnienie w cylindrach mierzone i jest ok

    Dodano po 2 [minuty]:

    auto jest na benzyne a nie wiem czy jest ze zmiennymi fazami rozrzadu czy zwykly
  • Poziom 33  
    A może obroty rosną a przyśpieszenia brak??
  • Poziom 26  
    Rozrząd do sprawdzenia! Koła pasowe bez klinów! Mały błąd i własnie taki efekt.Blokader wkręca się z tyłu silnika, po lewej stronie wykręcając wcześniej zaslepkę. A na wałkach na górze to na płasko ale idealnie musi być.Mam na mysli fabryczne nacięcia na obu koncach wałka rozrządu 1 i 2. Mam nadzieję że wiesz o czym MÓWIĘ?
  • Poziom 33  
    Ciśnienie sprężania było by złe, ale sprawdzić można.
  • Poziom 9  
    rozrzad byl caly wymieniony. ale juz przed wymiana byl taki problem
  • Poziom 9  
    Borykam sie z moca w swoim focusie . Tak do 2000 tys obrotów tzw dziura w gazie . No i szarpanie przy dodawaniu gazu tez do 2000 tys. A po przekroczeniu 2 tys obrotów czarpanie przy dodawaniu gazu jest mniejesze i dostaje jakby normalnej mocy .Zauważylem ze nawet na postoju jak dodaje gazu to ma spóźniona reakcje . Obroty wzraztaja tak po ok 1 sekundzie . Czy moze to być przyczyna czujnika przepustnicy? przepustnice czyścilem i przepływkę też , wymienione przewody świece i cewka , nowa pompa paliwa , wyciety katalizator i dalej nic
  • Poziom 9  
    Ja bym się jeszcze wrócił do tych świec zapłonowych. Może jest coś z nimi nie tak? Jakiej firmy kupiłeś świece? Może wymina kabli do świec. Może masz gdzieś tam jakieś przebicie. Daj znać jak rozwiązałeś ten problem:)
  • Poziom 9  
    Mam świece NGK dzisiaj kupiłem orginalne motorcraft ale nie ma róznicy mechanik mi dzisiaj wkręcił na chwile i wykecił byl na nich dziwny fioletowy nalot i byly okopcone. Mechanik mi powiedzial że to wygląda jakby za dużo paliwa silnik dostawał. Kablem wymienione byly w grudniu na boscha ale mialby przebicie i 3 miesiace temu znowu wymieniłem na janmor i też nic to nie dalo
  • Poziom 10  
    Witam
    Ja bym zmienił cewkę
  • Poziom 9  
    No to najwyraźniej silnik nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza i spalenie nie jest takie jak powinno.
  • Poziom 31  
    Jeżeli szarpie w pewnym zakresie obrotowym ,to jeżeli całe WN wyeliminowane wnowajcą są zacierające sie zawory w prowadnicach,. Ważne na jakim oleju silnik pracuje. Metody rozwiązania tego problemu są trzy w tym dwie małoinwazyjne ,a trzecia to ściąganie czapki. Dobrej zabawy.
  • Poziom 5  
    Witam,
    wiem, że odświeżam stary temat, ale w wyszukiwarce temat jest wysoko, sam nie dawno szukałem rozwiązania na podobny problem i nie mogłem znaleźć, dlatego odświeżam i napiszę co mi pomogło:
    Ford Focus 2.0 PB + LPG 130 koni, Zetec (ten sam silnik)- brak mocy, silnikiem rzucało, ciężko odpalał jak był zimny. 65 tyś km wcześniej zrobiona była głowica. Jeździ na oleju 5W40.
    Wymiana kabli, świec, cewki, czujnika położenia przepustnicy nic nie pomogło.
    Dopiero regulacja luzów na zaworach pomogła, silnik odżył, przestał się dławić, obroty nie skaczą. Jest dobrze. Silniki w focusach maja ręczną regulację luzów na zaworach poprzez podkładki. Kosztowało mnie to u mechanika ok 300zł. Mechanik mówił, ze momentami silnik chodził na dwóch cylindrach, był dramat, ale teraz odżył. Mam nadzieję, że komuś pomogę. Sam szukałem rozwiązania przez długi czas, zwiedziłem kilku mechaników i nie mieli pomysłów. Wszyscy, że głowice trzeba robić.
    Ps. W Opel Astra h 1,6 105 koni z 2004r. ponoć także reguluje się luz na zaworach, za jakiś czas ojciec będzie dawał to zobaczę. Ma podobne problemy.
    Pozdrawiam