Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi carisma 1.8 glx 1997r. brak iskry na 2 i 3 cyl.

arni352 22 Gru 2009 21:25 6551 10
  • #1 22 Gru 2009 21:25
    arni352
    Poziom 9  

    Witam. Mam następujący problem z samochodem carisma 1.8 glx 1997r.
    Silnik odpala tylko na 2 cylindrach. Na 1 i 4. Po chwili gaśnie i zapala się kontrolka silnika. Cewka która daje iskrę na 2 i 3 cylinder nie daje iskry. Napięcie na zasilaniu cewki jest i wynosi 12V. Po zamianie cewek efekt jest taki sam. Świece są ok. Czym to może być spowodowane? Proszę o pomoc.

    0 10
  • #3 23 Gru 2009 11:18
    arni352
    Poziom 9  

    To znaczy, że ecu jest uszkodzony? Czy np. jakiś czujnik nie daje sygnału do ecu?

    0
  • #4 23 Gru 2009 11:30
    Michu10
    Poziom 32  

    Nie , to nie musi oznaczać jego końca, możesz chwycić schemat i sprawdzić ciągłość okablowania na początek, z resztą to raczej sobie nie poradzisz

    0
  • #5 08 Lut 2010 09:21
    auto-fun
    Poziom 10  

    Witam!
    Jak się skończyła sprawa?
    Ja mam podobny przypadek z GDI - tylko, że nie mam impulsu na 1-szy i 4-ty wtryskiwacz.

    1
  • #6 08 Lut 2010 10:08
    emeryt2
    Poziom 42  

    W GDI wtryskami steruje moduł wtrysków / nie bezpośrednio z ECM/. Sprawdż czego nie ma na tych wtryskach , masy czy plusa , przedzwoń przewody pomiędzy wtryskami a tym modułem.
    Masz gazownie?

    0
  • #7 08 Lut 2010 10:40
    carrot
    Moderator Samochody

    W gdi jest przetwornica i tam impulsy na wtryskiwaczach osiągają chyba 50V, o ile dobrze pamiętam

    0
  • #8 08 Lut 2010 12:36
    emeryt2
    Poziom 42  

    Masz rację Carrot , tam jest napięcie impulsowe dochodzące do 80 V . Skleroza. Dziękuję.
    Na pewno opłaca się sprawdzić ciągłość przewodów na wtryski 1 i 4.

    0
  • #9 06 Maj 2010 21:13
    ssmmookk
    Poziom 13  

    Jeśli chodzi o zapalanie na dwa cylindry, to ja w Colcie 1,6 GLX z 1996 roku miałem identyczny przypadek. Auto paliło na 1 i 4 cylinder, wymiana ecu nic nie dała. Okazało się, że uszkodzony był czujnik pozycji wałka rozrządu, to on odpowiada za rozdział iskry na cewki. Po wymontowaniu czujnik na stole działał prawidłowo. Po wsadzeniu go z powrotem do auta i podłączeniu oscyloskopu okazało się, że gubi impulsy. Wymiana na nowy rozwiązała problem . Pozdrawiam

    1
  • #10 14 Cze 2010 19:10
    auto-fun
    Poziom 10  

    U mnie problem leżał w przepustnicy.
    Ale dał mi popalić ;)

    2
  • #11 03 Mar 2011 20:22
    Marek_RADOM
    Poziom 18  

    Witam nie chciałem zakładać drugiego tematu. Mam problem z Carismą 1,6 SOHC wersja 2 cewkowa (bez rozdzielacza), jest całkowity brak iskry, nie świeci check. Mam schemat elektryki, sprawdziłem jednie cewki miernikiem. Strona wtórna jednej z cewek nie przewodzi, druga cewka 16kΩ po stronie wtórnej. Cewki są sterowane napięciem 12V czy minusem ? Zasilanie na kostkach jest, na 3 pinie obu kostek jest tylko 0,11V, a gdy zakręce rozrusznikiem to to napięcie spada prawie do 0,00V.

    Czy to nie będzie czasem uszkodzony czujnik położenia wału ?

    0