Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi carisma 1.8 glx 1997r. brak iskry na 2 i 3 cyl.

22 Gru 2009 21:25 7004 10
  • Poziom 9  
    Witam. Mam następujący problem z samochodem carisma 1.8 glx 1997r.
    Silnik odpala tylko na 2 cylindrach. Na 1 i 4. Po chwili gaśnie i zapala się kontrolka silnika. Cewka która daje iskrę na 2 i 3 cylinder nie daje iskry. Napięcie na zasilaniu cewki jest i wynosi 12V. Po zamianie cewek efekt jest taki sam. Świece są ok. Czym to może być spowodowane? Proszę o pomoc.
  • Poziom 9  
    To znaczy, że ecu jest uszkodzony? Czy np. jakiś czujnik nie daje sygnału do ecu?
  • Poziom 32  
    Nie , to nie musi oznaczać jego końca, możesz chwycić schemat i sprawdzić ciągłość okablowania na początek, z resztą to raczej sobie nie poradzisz
  • Poziom 10  
    Witam!
    Jak się skończyła sprawa?
    Ja mam podobny przypadek z GDI - tylko, że nie mam impulsu na 1-szy i 4-ty wtryskiwacz.
  • Poziom 42  
    W GDI wtryskami steruje moduł wtrysków / nie bezpośrednio z ECM/. Sprawdż czego nie ma na tych wtryskach , masy czy plusa , przedzwoń przewody pomiędzy wtryskami a tym modułem.
    Masz gazownie?
  • Moderator Samochody
    W gdi jest przetwornica i tam impulsy na wtryskiwaczach osiągają chyba 50V, o ile dobrze pamiętam
  • Poziom 42  
    Masz rację Carrot , tam jest napięcie impulsowe dochodzące do 80 V . Skleroza. Dziękuję.
    Na pewno opłaca się sprawdzić ciągłość przewodów na wtryski 1 i 4.
  • Poziom 13  
    Jeśli chodzi o zapalanie na dwa cylindry, to ja w Colcie 1,6 GLX z 1996 roku miałem identyczny przypadek. Auto paliło na 1 i 4 cylinder, wymiana ecu nic nie dała. Okazało się, że uszkodzony był czujnik pozycji wałka rozrządu, to on odpowiada za rozdział iskry na cewki. Po wymontowaniu czujnik na stole działał prawidłowo. Po wsadzeniu go z powrotem do auta i podłączeniu oscyloskopu okazało się, że gubi impulsy. Wymiana na nowy rozwiązała problem . Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    U mnie problem leżał w przepustnicy.
    Ale dał mi popalić ;)
  • Poziom 18  
    Witam nie chciałem zakładać drugiego tematu. Mam problem z Carismą 1,6 SOHC wersja 2 cewkowa (bez rozdzielacza), jest całkowity brak iskry, nie świeci check. Mam schemat elektryki, sprawdziłem jednie cewki miernikiem. Strona wtórna jednej z cewek nie przewodzi, druga cewka 16kΩ po stronie wtórnej. Cewki są sterowane napięciem 12V czy minusem ? Zasilanie na kostkach jest, na 3 pinie obu kostek jest tylko 0,11V, a gdy zakręce rozrusznikiem to to napięcie spada prawie do 0,00V.

    Czy to nie będzie czasem uszkodzony czujnik położenia wału ?