Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW passat b5 1.9 TDI 110 km lepiej odpala zimny niz ciepły

23 Gru 2009 00:19 12119 11
  • Poziom 9  
    Mam taki problem byc moze to szczegól dla niektórych ale mnie to martwi czy cos sie zlego nie dzieje. Moj passat ze tak powiem szybciej odpali zimny niz cieply. tzn roznica nie jest tak mocna dluga ale zauwazalna. Wszystko bylo by bardziej zrozumialem gdyby bylo odwrotnie (gdyby dłuzej krecil zanim odpali na zimnym silniku niz na cieplym)

    czym to moze byc spowodowane?

    czy moze to byc zle ustawiony zaplon?

    jest to passat z 99r.

    Prosze o pomoc (rade)
  • Poziom 22  
    Powodów może być wiele.
    Najpierw trzeba by było się podłączyć komputerem pod niego. Usunąć ewentualne problemy - np. wymiana czujnika temperatury. Jeżeli wszystko jest ok to najprawdopodobniej w wyniku zużycia silnika (tak, tak wiem. Kupiłeś z przebiegiem 60.000 km z pierwszej ręki ;)) dawka startowa dla ciepłego silnika jest za mała - ekologia tu miesza trochę. Czasem udaje się to podciągnąć adaptacją w Vag-com, przeważnie już nie a w miejscach gdzie robią chip-tuning zrobią Ci to za ~100 PLN.
  • Poziom 20  
    W starszych silnikach na mechanicznej pompie to byl objaw zuzycia pompy paliwa, polewa sie pompe woda goraca/zimna i slucha rezultatu, cos tam kiedys na forum czytalem ze wynika to z roznic rozszerzalnosci cieplnej aluminium i stali i ze pompa po znacznym przebiegu tak bedzie miala, u mnie tak jest od 3 lat i nic sie nie dzieje i oby sie nie dzialo. Moze madrzejsi ode mnie cos dorzuca. Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    W tych też, mam u siebie audi z takim silnikiem i musiałem zrobić korektę dawki.
    Co do rozszerzalności to raczej myślę że problemem jest poprzeczne ustawienie pompy.
  • Poziom 12  
    Nie zmieniajcie dawki paliwa na pompie!!!!!!!! To nie wina pompy. Zdziwie was tu bardzo ale to wina rozrusznika!!! Nalezy go naprawic ale nie tylko wymieniajac szczotki i lozyska tylko trzeba wymienic wirnik alternatora. Z wiekiem ma on przebicie i tu jest problem. Powiedzial mi to koles, ktory robi jako mechanik w VW/Audi jak mialem podobny problem. Po naprawie rozrusznika problem znikl. Ten koles twierdzi, ze rozrusznik jest w 95% przypadkow winny dluzszemu rozruchowi na cieplym silniku w tych autach.
  • Użytkownik obserwowany
    centrino napisał:
    Nie zmieniajcie dawki paliwa na pompie!!!!!!!! To nie wina pompy. Zdziwie was tu bardzo ale to wina rozrusznika!!! Nalezy go naprawic ale nie tylko wymieniajac szczotki i lozyska tylko trzeba wymienic wirnik alternatora. Z wiekiem ma on przebicie i tu jest problem. Powiedzial mi to koles, ktory robi jako mechanik w VW/Audi jak mialem podobny problem. Po naprawie rozrusznika problem znikl. Ten koles twierdzi, ze rozrusznik jest w 95% przypadkow winny dluzszemu rozruchowi na cieplym silniku w tych autach.

    To dobrze że naprawiłeś sobie autko i dzielisz się wiedzą.
  • Poziom 12  
    romoo napisał:
    centrino napisał:
    Nie zmieniajcie dawki paliwa na pompie!!!!!!!! To nie wina pompy. Zdziwie was tu bardzo ale to wina rozrusznika!!! Nalezy go naprawic ale nie tylko wymieniajac szczotki i lozyska tylko trzeba wymienic wirnik alternatora. Z wiekiem ma on przebicie i tu jest problem. Powiedzial mi to koles, ktory robi jako mechanik w VW/Audi jak mialem podobny problem. Po naprawie rozrusznika problem znikl. Ten koles twierdzi, ze rozrusznik jest w 95% przypadkow winny dluzszemu rozruchowi na cieplym silniku w tych autach.

    To dobrze że naprawiłeś sobie autko i dzielisz się wiedzą.


    Yhy, tylko o co ci w tym momencie chodzi??
  • Poziom 2  
    Witam
    Generalnie problem polega na braku dawki rozruchowej powyżej 70st C.
    Wystarczy odłaczyć czujnik temp. i samochód zacznie na ciepłym zapalać prawidłowo...
    Naprawa polega na programowym włączeniu dawki pow. 70st C.
    Odłączenie czujnika na stałe spowoduje ze sterwonik silnika będzie widział temp -40stopni a co za tym idzie będzie próbował się dogrzać wzbogacając ilość paliwa w mieszance...
  • Poziom 16  
    Witam

    Tk zgadza się am dokładnie taki sam objaw ale niestety mam problem z
    zmianą dawki startowej i niestety nie wiem jak to zrobić przy pomocy programu vag-com release 409.1 w głównym menu najpierw klikam na przycisk select następnie wybieram w pierwszej zakładce common (typowe) 01 - engine (silnik) wykrywa silnik i klikam na bloki pomiarowe - 08 i wpisuję 05 przy uruchomionym silniku wskazuje jakieś tam bdane ale nic niestety nie mogę zmienić i nie wiem co robię źle nie mam nigdzie wprowadzenia tego loginu 12233 coś jest nie tak czy mógłby mi ktoś opisać dokładnie co mam zrobić by dostać się do tego menu edytowalnego chę tylko zwiększyć troszeczkę dawkę rozruchową.
    Za wszelką pomoc bardzo dziękuję.

    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Naprawa rozrusznika bardzo nie raz pomaga bo silnik musi uzyskać pewne obroty żeby pompa zaczęła podawać paliwo lub przekodować EKU ze skrzyni manualnej na automatyczną.