Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

2 x TP-Link WR543G i problem z konfiguracją sieci.

stasimon1981 23 Dec 2009 09:51 1631 2
Ochrona Domu
    stasimon1981
    Level 9  
    Witam

Jestem bardzo początkujący w zagadnieniach związanych z sieciami komputerowymi dlatego liczę na waszą pomoc. Mieszkam w domu piętrowym, polożenie kabla z parteru na piętro odpada więc postanowiłem zrobić połączenie bezprzewodowe narazie bez internetu. Miałoby to wyglądać tak:

Na parterze komputer stacjonarny + tuner satelitarny >> bezprzewodowo >> 2 komputery na piętrze + tuner stacjonarny.

Z myślą o takim rozwiązaniu zakupiłem dwa AP TP-LINK WR543G. Pierwszy na parterze ustawiony w tryb pracy AP, podpiete do niego są owy komp stacjonarny i tuner. Adresy IP zaczynają się standardowo od 192.168.1.1. Zabezpieczyłem też połączenie bezprzewodowe. Jest dostęp z kompa do tunera, moge podpiać bezprzewodowo laptopa i łączyć go z tunerem, pingować komputer i wszystko działa ok.

Problem zaczyna się z ustawieniem drugiego AP. Ustawiam go w tryb AP klient, w sieci LAN adresy IP od 192.167.1.1 gdyż inaczej nie moge dokończyć konfiguracji. W opcjach WiFi wpisuje SSID, klucz zabezpieczenia. Sieć przewodowa między komputerami a tunerem działa ok.

Połączenie chyba jest między oboma AP chyba jest ale nie wiek jak to poprawnie dalej skonfigurować. Na teraz jak jestem na piętrze to z komputera mogę wejść w konfigurację obu AP, zarówno ten na parterze z adresem 192.168.1.1 jak i na piętrze z adresem 192.167.1.1. Na parterze mogę wejść tylko w konfigurację AP na parterze. Tak samo jak uruchamiam gry w sieci LAN. Osoba z dołu nie może się podpiąć do kompów na górze. Nie ma też komunikacji między kompami z piętra a tunerem satelitarnym z dołu i odwrotnie.