Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pralka GRACJA PDG-585

Drag 07 Jan 2003 18:33 7080 12
  • #1
    Drag
    Level 16  
    Problem polega na tym,że po załadowaniu nawet niewielkiej ilości ciuchów do bębna słabiutko kręci w obydwie strony.Wirowanie również na małych obrotach.Bez obciążenia jest O.K.Nie mam schematu,nie znam oporności uzwojeń silnika więc trudno mi zdiagnozować czy silnik dobry.Wtyk silnika nie jest nadpalony,nie ma na nim zwarcia,programator na 100% dobry.Proszę o pomoc,wypadłem już z tematu (z dawnymi pralkami PS radziłem sobie bez problemu).Drag.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    POL02
    Home appliances specialist
    Sprawdz kondensator silnika może mieć
    utratę pojemnosci.Najlepiej podstaw drugi aby się przekonać czy z silnikiem jest wszystko O.K.
  • #3
    Damian22
    Level 14  
    tak jak wyzej sprawdz Kondensator
  • #4
    Drag
    Level 16  
    Podstawiłem inny kondensator rozruchowy już na samym początku i....dalej to samo.Przepraszam,zapomniałem o tym napisać wcześniej.Podejrzewam zwarcie międzyzwojowe silnika,ale żeby być pewnym muszę znać oporności uzwojeń (silnika do podstawienia nie mam).Jeśli któryś z Kolegów wie ile powinny wynosić,to prosiłbym bardzo....Przy starszych pralkach Ps 663 pomiar oporności uzwojenia "prania i wirowania" zwykłym omomierzem w 99% diagnozował ich stan,tutaj silnik jest inny a ja od 10 lat nie "robię" już w tym fachu i po prostu nie wiem ile powinny te oporności wynosić (brak mi schematu,brak tabliczki znamionowej na silniku).Drag.
  • #5
    Damian22
    Level 14  
    dzis zmierze na dobrym silniku i popoludniu napisze bo nie mam tez schematu:((((((( chyba ze ktos inny juz wie to dobrze bedziesz mial szybciej odpowiedz
  • #6
    POL02
    Home appliances specialist
    Witam.
    Być może że silnik jest uszkodzony ale sprawdz jeszcz naciąg paska klinowego.
  • #7
    ul1111
    Level 22  
    Jeżeli moge coś zasugerować,w silnikach z PS na wale był nałożony pierścień sprężysty i dopiero na to było założone koło pasowe,więc niewykluczone ze w tym modelu będzie podobnie. Sprawdź pod obciążeniem (bęben załadowany) czy koło pasowe ma mniejsze obroty niż ośka od silnika ,jeżeli tak będzie oznacza to że wytarł się pierścień na osi silnika i może też wewnętrzna powierzchnia koła pasowego. Zmierz napiecia zasilające na silniku.
  • #8
    Drag
    Level 16  
    Mechaniczne połączenie osi silnika z kołem pasowym jest O.K.Pasek klinowy ma odpowiedni naciąg,a napięcia na stykach silnika prawidłowe.Czekam aż Kolega Damian22 pomierzy oporności i porównam je z moimi.Jednak jestem już w 50% przekonany,że to zwarcie międzyzwojowe,silnik mocno się grzeje i czuć zapach izolacji uzwojenia,za mocno!Drag.
  • #9
    staryamator
    Level 13  
    Posłuchaj dźwieku silnika przy obrotach
    lewo-prawo(na praniu) jeśli się różni,silnik jest zepsuty,obejrzyj zacieki
    na silniku(jeśli są dziurawy jest zbiornik)
    pozatym jak pisali koledzy brak mocy
    to upływności kondensatora,a na koniec
    zwarcie częściwe na stykach programatora(powąchaj przy pracy silnika)

    :arrow: To też do wiadomości amatorów,ze nie
    zawsze potrzebny jest miernik i schematy.Przy nowszych sprzętach AGD
    nie obejdziemy się już bez mierników
    i schematów.A producenci odchodzą już
    od chałtury,preferują autoryzowane
    swoje serwisy.Biada tym malutkim.
  • #10
    Drag
    Level 16  
    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem.To było jednak uszkodzenie silnika.Kupiłem tanio taki silnik na giełdzie,zamontowałem do pralki i wszystko O.K.Pozdrawiam,Drag.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    Stef
    Level 31  
    Quote:
    a moze pasek klinowy sie slizga?


    I pewnie dlatego się silnik spalił :D
  • #13
    yaris007
    Level 12  
    witam
    a sprawdziłeś kostkę przy silniku ?
    często się zdaża że kostka się przytopi i jest lekkie przebicie między stykami

    pozdrawiam