Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alkohol zamiast benzyny czy jest to możliwe?

23 Gru 2009 23:25 19373 23
  • Poziom 11  
    Witam dręczy mnie ostatnio pytanie czy można zastosować alkohol zamiast benzyny przeczytałem artykuł ---->http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/alkohol-zamiast-benzyny/ i wywnioskowałem że można by było jeździć na alkoholu.
    Co sądzicie o tym?
    Czy ktoś może już próbował jeździć na alkoholu?
    Pozdrawiam.
  • Poziom 32  
    Witam .
    Alkohol zamiast benzyny jest powszechnie stosowany ,chyba najwięcej w Ameryce Południowej - w sumie jest to dobre w miarę ekologiczne paliwo . :D
  • Poziom 11  
    Rozwiń swoją wypowiedz dlaczego można stracić prawo jazdy?
  • Poziom 12  
    Oczywiście że jest to możliwe, powiem więcej alkohol etylowy jest lepszym paliwem od benzyny, nie dawno widziałem w telewizji jak inżynierowie z Saab-a zrobili test porównawczy samochodu napędzanego benzyną i alkoholem. W tym drugim zapłon został odpowiednio przesunięty bo alkohol ma wyższą liczbę oktanową. Postawili dwa auta obok siebie i sie ścigali, wnioski - benzyna nie miała szans!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Jerzykowski napisał:
    ...Wiem że chodzi o metylowy ..


    Spaliny z alkoholu metylowego są rakotwórcze.
  • Poziom 39  
    Etylowy również się nadaje .

    Gdy powstanie silne lobby rolniczo-paliwowe , okaże się że spaliny z ropy są bardziej rakotwórcze :|
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    admiral napisał:

    Czy ktoś może już próbował jeździć na alkoholu?
    Pozdrawiam.

    Niemiaszki jak ich alianci od roby odcieli.
    Jak również na paliwie z węgla , zgazowanego drewna etc.
  • Poziom 32  
    Witam .
    Stary wypróbowany sposób - w okresie zimowym dobrze jest dolać do zbiornika butelkę denaturatu . W przeciwieństwie do benzyny alkohol bardzo dobrze miesza się z wodą i może nas to uchronić od przykrej niespodzianki . :D
    Pozdrawiam .
  • Poziom 25  
    prez8s3 napisał:
    Oczywiście że jest to możliwe, powiem więcej alkohol etylowy jest lepszym paliwem od benzyny, nie dawno widziałem w telewizji jak inżynierowie z Saab-a zrobili test porównawczy samochodu napędzanego benzyną i alkoholem. W tym drugim zapłon został odpowiednio przesunięty bo alkohol ma wyższą liczbę oktanową. Postawili dwa auta obok siebie i sie ścigali, wnioski - benzyna nie miała szans!

    No tak to było wczoraj w telewizji. Przerabiali ścieki piwne na etanol.
  • Poziom 34  
    Litr sprytu kosztuje przy wytwarzaniu nie fermentacyjnym pewnie z 2 zł.

    Dodano po 0 [sekundy]:

    Litr sprytu kosztuje przy wytwarzaniu nie fermentacyjnym pewnie z 2 zł.
  • Poziom 34  
    "koszt wytworzenia 1 litra bioetanolu oscyluje w granicach 2,5 zł. Ciekawe jest to, iż koszt produkcji jednego litra ON kosztuje około 1,80 zł w rafinerii"
  • Poziom 20  
    Wszystko ładnie, można jeździć na etanolu (Brazylia i Garbusy produkowane jako przystosowane do napędu tym paliwem) ale wiecie jakie koszty społeczne będą po przejściu na to paliwo?
    Zdajecie sobie sprawę o ile wzroście cena żywności? Przecież ten alkohol trzeba z czegoś wytworzyć a na dziś najłatwiej z ziemniaków buraków lub zboża.
  • Poziom 12  
    MoniTOX napisał:
    ...
    No tak to było wczoraj w telewizji. Przerabiali ścieki piwne na etanol.


    To nie to, ja ten program oglądałem z miesiąc temu na tvn turbo
  • Poziom 25  
    No ale chyba to samo było z tym Sabem, wszystko identycznie jak w Twoim opisie.
  • Poziom 11  
    Ostatnio widziałem jak crossy jeżdżą na alkoholu mają niesamowitego buta porównałem z benzyną nie ma szans z alkoholem w programie powiedzieli tylko ze trzeba zrobić małe modyfikacje takie jak zwiększyć dysze, ustawić właściwy kąt wyprzedzenia i zmniejszyć dawkę powietrza ponieważ alkohol potrzebuje mniej powietrza od benzyny .
  • Poziom 25  
    admiral napisał:
    Ostatnio widziałem jak crossy jeżdżą na alkoholu mają niesamowitego buta porównałem z benzyną nie ma szans z alkoholem w programie powiedzieli tylko ze trzeba zrobić małe modyfikacje takie jak zwiększyć dysze, ustawić właściwy kąt wyprzedzenia i zmniejszyć dawkę powietrza ponieważ alkohol potrzebuje mniej powietrza od benzyny .


    Oczywiscie musisz pamietac o zwiekszeniu luzu miedzy tlokiem a cylindrem, aby sie nie zatarly.

    Dodano po 24 [minuty]:

    No ale przy czesciowym zuzyciu silnika nie musisz.
  • Poziom 43  
    Szanownym Kolegom polecam lekturę, o której pewnie nie wiedzą:
    http://www.zss.lublin.pl/html/motor/20.%20Paliwa%20silnikowe.pdf
    Alkohol metylowy ma tylko połowę kaloryczności benzyny, a alkohol etylowy ma 2/3 . To oznacza, że dla przejechania tego samego odcinka z tą samą prędkością trzeba zużyć 2 razy więcej alkoholu metylowego, lub o 50% więcej alkoholu etylowego, niż benzyny. Dodatek 5% alkoholu etylowego do benzyny powoduje zwiększenie zużycia paliwa o ok. 8%, a 5% dodatek alkoholu metylowego do benzyny powoduje zwiększenie zużycia paliwa o 10 - 12%.
    Dodatkowo: zarówno silniki, jak i paliwa, przeszły długą drogę wzajemnego dopasowywania, i silnik zoptymalizowany dla benzyny będzie miał znacznie gorsze osiągi na innych paliwach - w tym zarówno spadek mocy, jak i krótszą żywotność.
    Brazylia stosowała napęd na mieszankę z alkoholem etylowym, ale do tego paliwa były tam specjalnie produkowane silniki.
    Co do różnych pomysłów entuzjastów paliw alternatywnych: przypuszczam, że większość uczestników forum ma wykształcenie ponadpodstawowe, więc pewnie są w stanie policzyć (z równań stechiometrycznych), jakie jest zużycie paliwa, zużycie powietrza, produkcja CO2 i inne takie drobiazgi. Dlaczego istnieje tak wielka niechęć do skorzystania z podstawowej wiedzy szkolnej? Specjalnie zostawiacie "luz" dla oszustów i oszołomów?
    Jak do tej pory, podstawowe prawa fizyki i chemii nie zostały obalone, mimo wielu prób dokonanych przez tych, co się tych praw jakoś nie nauczyli.
    Entuzjastyczne wypowiedzi o "fantastycznych osiągach" trochę mi się kojarzą z reklamą sprzedawcy kalkulatorów: "kupujcie nasze kalkulatory, tylko u nas 2 razy 2 jest 5!" ...
  • Poziom 25  
    Rzuuf, w twoim linku sa powazne bledy w opisach.
    Jednym z przykladow moze byc stwierdzenie zawarte w pierwszym zdaniu.
    Wynikalo by z niego ze chlodzenie silnika spalinowego to spadek wydajnosci.

    Energia cieplna spalania to tylko czesc energii silnika.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Wez do porownania spalanie detonacyjne (ktore szkodzi silnikom) , ale powoduje wieksza ich moc, mimo ze energii cieplnej jest tyle samo.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Materialy wybuchowe tez nie uzyskuja calej sily niszczacej z energii cieplnej.
  • Poziom 43  
    J. Kleban !
    Jeśli dysponujesz "konkurencyjnymi" i wiarygodnymi danymi, chętnie je poznam.
    Nie widzę błędu, o którym mówisz:
    Alkohol zamiast benzyny czy jest to możliwe?
    Nie wiem, jak z tego zdania może wynikać, że chłodzenie silnika powoduje spadek jego wydajności. To jakaś nowa, nieznana teoria? Wyrzuciłeś chłodnicę w swoim Maybachu i zaczął jeździć jak Ferrari?
    Piszesz, że energia cieplna, to tylko część energii silnika. Jak wielka część? Z czego pochodzi "reszta" energii? Czy jest możliwe napędzanie silnika tą "resztą", bez udziału paliwa? To by było całkiem nowe Perpetuum Mobile! Jak dotąd, wyłączny udział w propagowaniu "PM" mają oszuści lub głupcy, może wreszcie akurat Ty dokonasz przełomu?
    Dlaczego uważasz, że spalanie detonacyjne daje większą moc, jeśli wszyscy producenci silników i paliw starają się optymalizować zarówno paliwa, jak i silniki tak, aby spalania detonacyjnego nie było? Czyżbyś znał jakąś tajemnicę paliw i silników, która nie jest znana ich producentom? A może to następna, nieznana nowa teoria?
    Jeśli wiesz, z czego materiały wybuchowe uzyskują swoją siłę, to może również podzielisz się tą wiedzą? Ja gdzieś czytałem, że energia, którą można uzyskać ze spalenia 1kg węgla jest kilka razy większa, niż z 1kg dynamitu!
    Poszukałem, znalazłem: węgiel - 27MJ/kg, a dynamit 3MJ/kg - wychodzi 9 razy ...
    Jeśli jednak Twoje "rewelacje" nie mają żadnych podstaw w udokumentowanej wiedzy, a stanowią tylko Twoje luźne przypuszczenia, to nie wpuszczaj ludzi w maliny, gdyż jest to wykroczenie przeciw Regulaminowi Elektrody.
  • Poziom 12  
    Hmm, nie wiem jaki sens ma ta wasza kłótnia, to już wychodzi daleko po za temat. W temacie wyraźnie było postawione pytanie czy da sie jeździć na alkoholu, zostało to wyjaśnione, oczywistym faktem jest że sie da i można nawet po niewielkich modyfikacjach uzyskać sporo lepsze rezultaty niż przy benzynie, u nas jest to zabronione, ale są kraje gdzie sie normalnie na tym jeździ, więc nie wiem po co wtrącać do tematu jakiś węgiel czy dynamit i kłócić sie nie wiadomo o co ???? Jeśli chcecie sie pokłócić to lepiej o to co zrobić by nasz ukochany rząd dał ludziom pożyć.

    Temat do zamknięcia.
  • Poziom 25  
    Rzuuf Powiedz mi jedno , czy sama temperatura (cieplo spalania ) potrafi zwiekszyc kilkanascie razy objetosc gazow w komorze spalania?
    Poczytaj o zasadzie dzialania silnikow spalinowych zanim cos takiego napiszesz.

    Dodano po 26 [minuty]:

    Jak widac zlinku jest to PDF z zasadniczej szkoly samochodowej w Lublinie i powinienes instruktorom tej szkoly wyjasnic ze powielaja blad (zle sformulowane zdanie)

    Energia silnika pochodzi ze zmiany objetosci (kilkakrotne) produktow spalania (spalin) w stosunku do objetosci paliwa i tlenu uzytego do spalania, wspomaganego cieplem spalania.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Innymi slowami to,.... spaliny powstale po spaleniu paliwa przy cisnieniu atmosferycznym maja kilka (a nawet kilkanascie) razy wieksza objetosc (zalezy od paliwa) niz paliwo i tlen z ktorego powstaly wiec spalajac je w komorze silnika powoduja gwaltowny wzrost cisnienia, a przy udziale ciepla spalania efekt ten jest potegowany powodujac jeszcze wyzszy wzrost cisnienia.
    Wiec nie pisz ze cieplo spalania to glowne zrodlo energii silnika spalinowego.