Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alkohol zamiast benzyny czy jest to możliwe?

admiral 23 Dec 2009 23:25 29126 23
Bosch
  • #1
    admiral
    Level 11  
    Witam dręczy mnie ostatnio pytanie czy można zastosować alkohol zamiast benzyny przeczytałem artykuł ---->http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/alkohol-zamiast-benzyny/ i wywnioskowałem że można by było jeździć na alkoholu.
    Co sądzicie o tym?
    Czy ktoś może już próbował jeździć na alkoholu?
    Pozdrawiam.
  • Bosch
  • Bosch
  • #3
    Stary1952
    Level 32  
    Witam .
    Alkohol zamiast benzyny jest powszechnie stosowany ,chyba najwięcej w Ameryce Południowej - w sumie jest to dobre w miarę ekologiczne paliwo . :D
  • #4
    admiral
    Level 11  
    Rozwiń swoją wypowiedz dlaczego można stracić prawo jazdy?
  • #5
    prez8s3
    Level 12  
    Oczywiście że jest to możliwe, powiem więcej alkohol etylowy jest lepszym paliwem od benzyny, nie dawno widziałem w telewizji jak inżynierowie z Saab-a zrobili test porównawczy samochodu napędzanego benzyną i alkoholem. W tym drugim zapłon został odpowiednio przesunięty bo alkohol ma wyższą liczbę oktanową. Postawili dwa auta obok siebie i sie ścigali, wnioski - benzyna nie miała szans!
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    prez8s3
    Level 12  
    Jerzykowski wrote:
    ...Wiem że chodzi o metylowy ..


    Spaliny z alkoholu metylowego są rakotwórcze.
  • #8
    Hucul
    Level 39  
    Etylowy również się nadaje .

    Gdy powstanie silne lobby rolniczo-paliwowe , okaże się że spaliny z ropy są bardziej rakotwórcze :|
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Stary1952
    Level 32  
    Witam .
    Stary wypróbowany sposób - w okresie zimowym dobrze jest dolać do zbiornika butelkę denaturatu . W przeciwieństwie do benzyny alkohol bardzo dobrze miesza się z wodą i może nas to uchronić od przykrej niespodzianki . :D
    Pozdrawiam .
  • #12
    MoniTOX
    Level 26  
    prez8s3 wrote:
    Oczywiście że jest to możliwe, powiem więcej alkohol etylowy jest lepszym paliwem od benzyny, nie dawno widziałem w telewizji jak inżynierowie z Saab-a zrobili test porównawczy samochodu napędzanego benzyną i alkoholem. W tym drugim zapłon został odpowiednio przesunięty bo alkohol ma wyższą liczbę oktanową. Postawili dwa auta obok siebie i sie ścigali, wnioski - benzyna nie miała szans!

    No tak to było wczoraj w telewizji. Przerabiali ścieki piwne na etanol.
  • #13
    revolt
    Level 34  
    Litr sprytu kosztuje przy wytwarzaniu nie fermentacyjnym pewnie z 2 zł.

    Dodano po 0 [sekundy]:

    Litr sprytu kosztuje przy wytwarzaniu nie fermentacyjnym pewnie z 2 zł.
  • #15
    serwal
    Level 20  
    Wszystko ładnie, można jeździć na etanolu (Brazylia i Garbusy produkowane jako przystosowane do napędu tym paliwem) ale wiecie jakie koszty społeczne będą po przejściu na to paliwo?
    Zdajecie sobie sprawę o ile wzroście cena żywności? Przecież ten alkohol trzeba z czegoś wytworzyć a na dziś najłatwiej z ziemniaków buraków lub zboża.
  • #16
    prez8s3
    Level 12  
    MoniTOX wrote:
    ...
    No tak to było wczoraj w telewizji. Przerabiali ścieki piwne na etanol.


    To nie to, ja ten program oglądałem z miesiąc temu na tvn turbo
  • #17
    MoniTOX
    Level 26  
    No ale chyba to samo było z tym Sabem, wszystko identycznie jak w Twoim opisie.
  • #18
    admiral
    Level 11  
    Ostatnio widziałem jak crossy jeżdżą na alkoholu mają niesamowitego buta porównałem z benzyną nie ma szans z alkoholem w programie powiedzieli tylko ze trzeba zrobić małe modyfikacje takie jak zwiększyć dysze, ustawić właściwy kąt wyprzedzenia i zmniejszyć dawkę powietrza ponieważ alkohol potrzebuje mniej powietrza od benzyny .
  • #19
    J. Kleban
    Level 25  
    admiral wrote:
    Ostatnio widziałem jak crossy jeżdżą na alkoholu mają niesamowitego buta porównałem z benzyną nie ma szans z alkoholem w programie powiedzieli tylko ze trzeba zrobić małe modyfikacje takie jak zwiększyć dysze, ustawić właściwy kąt wyprzedzenia i zmniejszyć dawkę powietrza ponieważ alkohol potrzebuje mniej powietrza od benzyny .


    Oczywiscie musisz pamietac o zwiekszeniu luzu miedzy tlokiem a cylindrem, aby sie nie zatarly.

    Dodano po 24 [minuty]:

    No ale przy czesciowym zuzyciu silnika nie musisz.
  • #20
    Rzuuf
    Level 43  
    Szanownym Kolegom polecam lekturę, o której pewnie nie wiedzą:
    http://www.zss.lublin.pl/html/motor/20.%20Paliwa%20silnikowe.pdf
    Alkohol metylowy ma tylko połowę kaloryczności benzyny, a alkohol etylowy ma 2/3 . To oznacza, że dla przejechania tego samego odcinka z tą samą prędkością trzeba zużyć 2 razy więcej alkoholu metylowego, lub o 50% więcej alkoholu etylowego, niż benzyny. Dodatek 5% alkoholu etylowego do benzyny powoduje zwiększenie zużycia paliwa o ok. 8%, a 5% dodatek alkoholu metylowego do benzyny powoduje zwiększenie zużycia paliwa o 10 - 12%.
    Dodatkowo: zarówno silniki, jak i paliwa, przeszły długą drogę wzajemnego dopasowywania, i silnik zoptymalizowany dla benzyny będzie miał znacznie gorsze osiągi na innych paliwach - w tym zarówno spadek mocy, jak i krótszą żywotność.
    Brazylia stosowała napęd na mieszankę z alkoholem etylowym, ale do tego paliwa były tam specjalnie produkowane silniki.
    Co do różnych pomysłów entuzjastów paliw alternatywnych: przypuszczam, że większość uczestników forum ma wykształcenie ponadpodstawowe, więc pewnie są w stanie policzyć (z równań stechiometrycznych), jakie jest zużycie paliwa, zużycie powietrza, produkcja CO2 i inne takie drobiazgi. Dlaczego istnieje tak wielka niechęć do skorzystania z podstawowej wiedzy szkolnej? Specjalnie zostawiacie "luz" dla oszustów i oszołomów?
    Jak do tej pory, podstawowe prawa fizyki i chemii nie zostały obalone, mimo wielu prób dokonanych przez tych, co się tych praw jakoś nie nauczyli.
    Entuzjastyczne wypowiedzi o "fantastycznych osiągach" trochę mi się kojarzą z reklamą sprzedawcy kalkulatorów: "kupujcie nasze kalkulatory, tylko u nas 2 razy 2 jest 5!" ...
  • #21
    J. Kleban
    Level 25  
    Rzuuf, w twoim linku sa powazne bledy w opisach.
    Jednym z przykladow moze byc stwierdzenie zawarte w pierwszym zdaniu.
    Wynikalo by z niego ze chlodzenie silnika spalinowego to spadek wydajnosci.

    Energia cieplna spalania to tylko czesc energii silnika.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Wez do porownania spalanie detonacyjne (ktore szkodzi silnikom) , ale powoduje wieksza ich moc, mimo ze energii cieplnej jest tyle samo.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Materialy wybuchowe tez nie uzyskuja calej sily niszczacej z energii cieplnej.
  • #22
    Rzuuf
    Level 43  
    J. Kleban !
    Jeśli dysponujesz "konkurencyjnymi" i wiarygodnymi danymi, chętnie je poznam.
    Nie widzę błędu, o którym mówisz:
    Alkohol zamiast benzyny czy jest to możliwe?
    Nie wiem, jak z tego zdania może wynikać, że chłodzenie silnika powoduje spadek jego wydajności. To jakaś nowa, nieznana teoria? Wyrzuciłeś chłodnicę w swoim Maybachu i zaczął jeździć jak Ferrari?
    Piszesz, że energia cieplna, to tylko część energii silnika. Jak wielka część? Z czego pochodzi "reszta" energii? Czy jest możliwe napędzanie silnika tą "resztą", bez udziału paliwa? To by było całkiem nowe Perpetuum Mobile! Jak dotąd, wyłączny udział w propagowaniu "PM" mają oszuści lub głupcy, może wreszcie akurat Ty dokonasz przełomu?
    Dlaczego uważasz, że spalanie detonacyjne daje większą moc, jeśli wszyscy producenci silników i paliw starają się optymalizować zarówno paliwa, jak i silniki tak, aby spalania detonacyjnego nie było? Czyżbyś znał jakąś tajemnicę paliw i silników, która nie jest znana ich producentom? A może to następna, nieznana nowa teoria?
    Jeśli wiesz, z czego materiały wybuchowe uzyskują swoją siłę, to może również podzielisz się tą wiedzą? Ja gdzieś czytałem, że energia, którą można uzyskać ze spalenia 1kg węgla jest kilka razy większa, niż z 1kg dynamitu!
    Poszukałem, znalazłem: węgiel - 27MJ/kg, a dynamit 3MJ/kg - wychodzi 9 razy ...
    Jeśli jednak Twoje "rewelacje" nie mają żadnych podstaw w udokumentowanej wiedzy, a stanowią tylko Twoje luźne przypuszczenia, to nie wpuszczaj ludzi w maliny, gdyż jest to wykroczenie przeciw Regulaminowi Elektrody.
  • #23
    prez8s3
    Level 12  
    Hmm, nie wiem jaki sens ma ta wasza kłótnia, to już wychodzi daleko po za temat. W temacie wyraźnie było postawione pytanie czy da sie jeździć na alkoholu, zostało to wyjaśnione, oczywistym faktem jest że sie da i można nawet po niewielkich modyfikacjach uzyskać sporo lepsze rezultaty niż przy benzynie, u nas jest to zabronione, ale są kraje gdzie sie normalnie na tym jeździ, więc nie wiem po co wtrącać do tematu jakiś węgiel czy dynamit i kłócić sie nie wiadomo o co ???? Jeśli chcecie sie pokłócić to lepiej o to co zrobić by nasz ukochany rząd dał ludziom pożyć.

    Temat do zamknięcia.
  • #24
    J. Kleban
    Level 25  
    Rzuuf Powiedz mi jedno , czy sama temperatura (cieplo spalania ) potrafi zwiekszyc kilkanascie razy objetosc gazow w komorze spalania?
    Poczytaj o zasadzie dzialania silnikow spalinowych zanim cos takiego napiszesz.

    Dodano po 26 [minuty]:

    Jak widac zlinku jest to PDF z zasadniczej szkoly samochodowej w Lublinie i powinienes instruktorom tej szkoly wyjasnic ze powielaja blad (zle sformulowane zdanie)

    Energia silnika pochodzi ze zmiany objetosci (kilkakrotne) produktow spalania (spalin) w stosunku do objetosci paliwa i tlenu uzytego do spalania, wspomaganego cieplem spalania.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Innymi slowami to,.... spaliny powstale po spaleniu paliwa przy cisnieniu atmosferycznym maja kilka (a nawet kilkanascie) razy wieksza objetosc (zalezy od paliwa) niz paliwo i tlen z ktorego powstaly wiec spalajac je w komorze silnika powoduja gwaltowny wzrost cisnienia, a przy udziale ciepla spalania efekt ten jest potegowany powodujac jeszcze wyzszy wzrost cisnienia.
    Wiec nie pisz ze cieplo spalania to glowne zrodlo energii silnika spalinowego.