Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic 1,3 16V Temperatura silnika

24 Gru 2009 01:12 7813 10
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie kupiłem honde 1.3 16 V 1994 podczas jazdy silnik sie nie nagrzewa nie może osiagnąć temperatury 90 stponi( polowa na wskazniku) mimo to cieple powietrze leci przez dmuchawe jesli na takie ustawimy. Osiag 1/3 temperatury nie wiecej chyba ze sa korki to tak.Prosze o pomoc? Zostala załozona nowa chlodnica gdyż byly wlasciciel twierdzil ze sie popsula a faktycznie bylo auto uderzone prosze o odpowiedz pozdrawiam wszystkich i z gory dziekuje
  • Poziom 2  
    Dziekuje jesli problem nadal sie bedzie powtarzal napewno wroce:P
  • Poziom 11  
    Hej, może nie powinienem odgrzebywać tego tematu, ale nie ma sensu tez zakładać nowego.

    Ostatnio zauważyłem ze moja D13B2 strasznie się grzeje. Zaglądając pod maskę widzę 2 węże chłodnicy które są wessane do środka :/ Zamówiłem termostat i jutro będę wymieniał choć nie wiem czy to dobry strzał. Te objawy są od paru dni, wcześniej było coś takiego ze podczas dłuższego postoju (parę minut) robił się na 3/4 a po ruszeniu wskazówka w oczach spadała do normalnej temp a wessany do środka był tylko ten górny co zauważyłem ze raz był wessany raz nie. Wentylator włącza się powyżej 90 stopni C.

    Starałem się odpowietrzyć układ ale jakoś nie dawało to większych rezultatów.

    Płyn w zbiorniczku wyrównawczym ni drgną od jakieś 3 msc. Jak dolałem maxa tak jest.

    Dzieki, Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Ja mam podobną sytuację w swoim Civic'u 1.6 16v, na 90% to pompa wody.

    Na dniach będę ją wymieniał i powiem czy pomogło.

    Pzdr.
  • Poziom 2  
    a u znajomego okazało się coś z czujnikiem ...
  • Poziom 10  
    Z czujnikiem temperatury? Tym przy termostacie?

    Wymieniałem termostat i ten czujnik jakiś rok temu.
    Olej i filtr oleju wymieniałem jakieś 2 miesiące temu.

    Teraz wymieniłem komplet rozrządu, wszystkie paski no i oczywiście pompę wody i płyn chłodniczy.
    Objaw ustąpił przy normalnej jeździe, silnik osiąga temperaturę 90 stopni (wskazówka dochodzi do połowy), czasami jest nawet poniżej 90 stopni.

    Ale jak przeciągnie się go na niższych biegach w czasie jazdy (obroty ok. 6000/min) to temperatura jednak troche się podnosi ponad normę a czasami podchodzi nawet pod czerwoną kreskę (co dziwne - jak dodam gazu, ale na luzie i podniosę tylko obroty to temperatura spada).

    Po tym jak samochód się schłodzi (np. po nocy stania w garażu) to następnego dnia wszystko wraca do normy.

    Czy może być to jeszcze kwestia uszczelki pod głowicą? Czy raczej odpada?

    Silnik się bardziej grzeje tylko jak się go "przeciągnie" na niższych biegach.
    Przy spokojnej jeździe jest OK.
  • Poziom 12  
    Czujniki i termostaty się psuja jak kupisz takie najtańsze :) a wiatrak działał na ostatnim biegu na maxa ??
  • Poziom 10  
    Wiatrak załącza się bez problemu zaraz po tym jak temperatura przekroczy 90 stopni, termostat też jest OK bo puszcza ciepło (w kabinie jest ogrzewanie) i ta rurka co idzie do chłodnicy od spodu (powrót) też jest ciepła.

    Co do termostatu - z tego co pamiętam to nie kupowałem najtańszego ;)
    Poprzedni jak poleciał to płyn w chłodnicy się gotował, a teraz tak nie jest a jest wręcz przeciwnie - jak dodam gazu i podniose obroty na luzie to temperatura opada.

    Więc nie wiem co jeszcze może być nie tak...
  • Poziom 1  
    ja mam zupełnie odwrotnie silnik sie nagrzeje z płynu sie dymi wiatrak sie nie włącza tylko mi silnik gasnie nawet podczas jazdy. jak zgaśnie to musze odczekac około 30min az ostygnie i dopiero w tedy mi odpali. prosze o pomoc
  • Poziom 13  
    Uszczelka pod głowicą . A najlepiej podjedz do mechanika i niech zrobi test na szczelność ukł. chłodniczego .