Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Trzeszczenie i zanik stereo wyłącznie w czasie jazdy.

24 Dec 2009 11:59 12214 36
  • Level 12  
    Witam.

    Jestem już całkowicie zniechęcony..:( przekopałem net w poszukiwaniach, niektóre porady zastosowałem i nic, ale od początku.

    Kupiłem autko w którym było radio fabryczne VW Alpha i grało jako tako. Zachciało mi się lepszego radia i dodatkowych głośników z tyłu więc kupiłem używane VW Gamma 4 i fajne głośniki blaupunkt. No i na postoju radio grało elegancko ale w czasie jazdy trzeszczało. Uznałem że radio które kupiłem na allegro musi być walnięte i kupiłem nowe radio Alpine. Niestety jest tak samo, czyli na postoju gra jak trzeba, w czasie jazdy trzeszczy tak jakby traciło falę oraz gubi stereo. Kupiłem nową oryginalną antenę dachową VW - żadnej poprawy. Oczywiście wcześniej zmieniałem kable WN i rozdzielacz zapłonu jednak nic nie dało. Nie montowałem jeszcze żadnego filtra przeciwzakłóceniowego bo wydaje mi się że zakłócenia nie pochodzą od auta - radio gra idealnie na postoju z włączonym silnikiem, z włączonymi wycieraczkami i co tam jeszcze udało mi się jednocześnie uruchomić. Dodam że potrzebne było zastosowanie jakiegoś separatora do fabrycznej anteny ( nie wiem dokładnie o co chodzi ale chyba o zasilanie wzmacniacza anteny ). Monter sprawdzał radio na falach średnich i stwierdził że antena pracuje bardzo dobrze.

    Rozpisałem się, przepraszam. Chciałbym słuchać swojego radia bez zakłóceń i nie wiem co jeszcze mógł bym zrobić. Proszę o sugestie.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 42  
    Jak na średnich. Stereo jest na FM i chyba średnich nie słuchasz?
    Czy trzeszczenie, jego nasilanie się itd. zależy od prędkości jazdy?
  • Level 12  
    11111olo wrote:
    Jak na średnich. Stereo jest na FM i chyba średnich nie słuchasz?
    Czy trzeszczenie, jego nasilanie się itd. zależy od prędkości jazdy?


    Dziękuję za zainteresowanie.

    Nie słucham średnich tylko przy montażu radia fachowiec sprawdzał jak antena działa właśnie na tych falach i stwierdził że jest elegancko ( radio samo wyszukiwało stacje i zatrzymywało wyszukiwanie na poszczególnych stacjach, co ma świadczyć o dobrym działaniu anteny ).
    Trzeszczenie nie nasila się podczas jazdy, zakłócenia są niezależne od prędkości.
    Chyba zacznę wierzyć na wpływ słońca na odbiór:/ Naprawdę wygląda to tak jak by radio traciło zasięg. W samochodzie kolegi ( Volvo ), jadąc tą samą trasą nie ma tego efektu. Jeździmy samochodami na zmianę do pracy 63 km w jedną stronę, lubimy słuchać RMF czy Zetki podczas jazdy no a u mnie jest lipa.

    Korzystając z okazji: Wesołych, zdrowych Świąt i dobrego odbioru życzę wszystkim.
  • Level 42  
    Czy u kolegi to samo radio gra normalnie?
  • Level 12  
    11111olo wrote:
    Czy u kolegi to samo radio gra normalnie?


    Tego nie jestem w stanie sprawdzić, ponieważ u niego jest radio fabryczne, sporej wielkości, zabudowane na konsoli środkowej ( Volvo S60 ) i nie pozwoli tam grzebać. Ale jechałem niedawno Oplem ojca i radio grało fajnie. Coś musi być nie tak z moim autem. No chyba że mam niefart i radio Gamma było uwalone i to nowe Alpine też jest uwalone. Mnie pomysły się skończyły, fachowcom w sklepie gdzie kupiłem Alpine też. Jestem bardzo sfrustrowany tą sytuacją :(
  • Helpful post
    Level 42  
    Mam jeszcze jeden pomysł. Albo coś dostaje się po linii zasilania albo drogą radiową z Twojego samochodu. Jak byś podłączył się do drugiego zupełnie innego akumulatora i masą nie był połączony z masą samochodu ( czyli samo radio podłączone do innego źródła energii, do tego odseparowanego) to można stwierdzić czy to jest przesyłane droga radiową.
  • Level 12  
    11111olo wrote:
    Mam jeszcze jeden pomysł. Albo coś dostaje się po linii zasilania albo drogą radiową z Twojego samochodu. Jak byś podłączył się do drugiego zupełnie innego akumulatora i masą nie był połączony z masą samochodu ( czyli samo radio podłączone do innego źródła energii, do tego odseparowanego) to można stwierdzić czy to jest przesyłane droga radiową.


    To jest do zrobienia, mam "zapasowy" akumulator w garażu. Po świętach spróbuję.
    Jeśli zakłócenia będą nadal to co mogę jeszcze sprawdzić ?
    Czy to możliwe że zakłócenia powodowane są przez ładunki elektrostatyczne ? Widziałem nieraz pod samochodami specjalne paski która mają odprowadzać ładunki do ziemi hmmm.....
    Trafiłem też na obcym forum (słabo znam eng.) podobny temat i tam pisali by wyłączyć DX. U mnie na wyświetlaczu jest DX Seek. Co to za funkcja ?
  • User removed account  
  • Level 12  
    Quote:
    DX to podwyższenie czułości, czyli wyszukiwanie także słabszych stacji. Ta funkcja powinna być włączona, jeśli słabo odbiera.

    Ja obstawiam inaczej. Być może masz niepodłączony przewód do zasilania wzmacniacza anteny? Możliwe że zasilanie tego wzmacniacza jest doprowadzone do radia, i trafia na nie zasilanie 12V po włączeniu radia.

    Spotkałem się z taką sytuacją w swoim samochodzie (ktoś uciął ten przewód, i radio gubiło stacje w trakcie jazdy. Po doprowadzeniu instalacji do oryginału jest tak, jak być powinno.)

    Sprawdź, czy instalacja była grzebana.

    Pozdrawiam.


    Dziękuję za zainteresowanie i wyjaśnienie co to jest DX.
    Jest tak: oryginalna antena VW ma zasilanie do wzmacniacza prowadzone tym samym kablem co sygnał antenowy. Tylko oryginalne radio VW podaje 12V z gniazda antenowego, więc przy montażu radia zastosowano tzw. separator i podłączono do kabla na którym pojawia się napięcie po włączeniu radia. Separator jest badziewnie zbudowany to fakt, ale wg. montera działa - zresztą pokazywał mi jaka jest różnica z podłączonym i niepodłączonym.

    Znalazłem tez bardzo podobny problem opisany na elektrodzie: Link jednak nikt w temacie nie zabrał głosu. U mnie jest ta różnica że zakłócenia nie zmieniają się po włączeniu/wyłączeniu innych odbiorników prądu.
  • Level 12  
    hartge wrote:
    11111olo wrote:
    ......... Jak byś podłączył się do drugiego zupełnie innego akumulatora........


    To jest do zrobienia, mam "zapasowy" akumulator w garażu. Po świętach spróbuję.


    Zrobiłem test z zasilaniem z osobnego akumulatora. Przejechałem się kilka km i niestety zakłócenia nadal występują. Zauważyłem jednak ( po zmianie sposobu wyświetlania info na wyświetlaczu ) że te trzaski/szumy/zanik stereo są chwilę przez zmianą stacji - RMF z 93.0 przeskakuje na 96.0, później jest dobrze do chwili gdy znowu próbuje łapać inny nadajnik.
    Antena do d... ? Może zmienić na pasywną zamiast oryginalnej aktywnej ? Na słabszej antenie może by nie szukał zawzięcie silniejszego sygnału i przy okazji mnie nie denerwował ?
  • Level 42  
    Czyżby RDS EON dawał o sobie znać?
  • Level 12  
    11111olo wrote:
    Czyżby RDS EON dawał o sobie znać?


    Wyłączyłem w opcjach radia PI Seek oraz Regional - bez zmian.
    Pewnie trzeba wywalić to radio i dać jakiegoś sieczkobrzęka za 5PLN i będzie grało. Mam już dość tego badziewia. W aucie żony gra bez problemów VW BETA - po przełożeniu do mojego też gra. Alpine pewnie jest za bardzo zaawansowane jak na możliwości nadawania naszych stacji.
  • Level 42  
    Czy przy próbie z osobnym akumulatorem CAŁKOWICIE odłączyłeś się od masy samochodu?
  • Level 12  
    11111olo wrote:
    Czy przy próbie z osobnym akumulatorem CAŁKOWICIE odłączyłeś się od masy samochodu?


    No tak jak pisałeś: podciągnąłem plus i minus prosto z baterii, stojącej przed siedzeniem pasażera na czas testu.
  • Level 42  
    Ale to wcale nie oznacza że się odłączyłeś od masy!
  • Level 12  
    11111olo wrote:
    Ale to wcale nie oznacza że się odłączyłeś od masy!


    Nieco wyżej napisałeś :
    11111olo wrote:
    Jak byś podłączył się do drugiego zupełnie innego akumulatora i masą nie był połączony z masą samochodu ( czyli samo radio podłączone do innego źródła energii, do tego odseparowanego) to można stwierdzić czy to jest przesyłane droga radiową.


    Ja na to : No tak jak pisałeś: podciągnąłem plus i minus prosto z baterii, stojącej przed siedzeniem pasażera na czas testu.
    Co tu nie jest jasne? Tak, podłączyłem się przez inną kostkę ISO + wpinka 12V na separator.

    Beznadziejna sprawa. Dzięki za próbę pomocy.
  • Level 12  
    Nie dałem za wygraną.
    Częściowo udało mi się rozwiązać problem, mianowicie wywaliłem zasilacz ze stopki anteny. Radio gra lepiej, ma lekkie zakłócenia jedynie przy zmianie na silniejszy nadajnik, nie zanika stereo. Myślę że poszukam jeszcze innej, porządne anteny pasywnej i będzie już całkiem dobrze. Antena dachowa VW a także jej zamiennik za 80PLN nie spełniły zadania. Zanim ktoś napisze że antenę trzeba zasilić, proszę niech przeczyta cały temat.

    Do 11111olo: Po przemyśleniu, jednak przyznaję Ci rację. Nie odłączyłem się całkowicie od masy auta - masa pozostała po kablu antenowym, ale na to wpadłem dopiero przy przeróbce anteny.
    Jak inaczej mogę podłączyć antenę ? Może kupić przyklejaną na szybę ? Ale przecież nie będę jeździł z drugim akumulatorem specjalnie do radia :(
  • Level 42  
    Możesz spróbować podłączyć radio bezpośrednio do akumulatora i dołożyć dodatkowe filtry.
  • Level 12  
    11111olo wrote:
    Możesz spróbować podłączyć radio bezpośrednio do akumulatora i dołożyć dodatkowe filtry.


    Może tak trzeba zrobić hmm....
    Zastanawiam się jeszcze nad jedną sprawą, separator obniżał napięcie o 1V. Na końcówce zamiast 12.6V jak na akumulatorze było 11.6V. Czy to ma jakieś znaczenie ?
  • Level 42  
    Stawiam po prostu na niskiej jakości wzmacniacz antenowy itd. Podłącz zwykłą antenę i wtedy sprawdź.
    Spadek 1V to bardzo dużo zważywszy że antena nie bierze wielkiego prądu.
  • Level 12  
    11111olo wrote:
    Stawiam po prostu na niskiej jakości wzmacniacz antenowy itd. Podłącz zwykłą antenę i wtedy sprawdź.
    Spadek 1V to bardzo dużo zważywszy że antena nie bierze wielkiego prądu.


    Wzmacniacz był oryginalny VW, potem kupiłem nową antenę VW ze wzmacniaczem ale nie było poprawy. Teraz mam antenę z wywalonym wzmacniaczem i gra choć pogorszył się odbiór odległych stacji, których wcześniej słuchałem.
    Jeśli do wzmacniacza w stopce szło za niskie napięcie to chyba źle ? Mierzyłem ile V na złączce przy stopce i na końcówce separatora. Coś z czego jest zbudowany separator "zabiera" ten 1V, bo do kabelka + separatora idzie 12.6V a 10cm dalej już jest mniej.
  • Level 42  
    Sprawdź dokładnie separator - nie jest on skomplikowany - i powinien wyglądać jakoś podobnie jak na moim rysunku.
    Trzeszczenie i zanik stereo wyłącznie w czasie jazdy.
  • Level 17  
    Witam. Mam podobny problem. Mam radio Medion (wiem ze nie najlepsze) ale na początku nie było żadnego problemu. Po jakimś czasie po przejechaniu kilku km. zaczyna gubić sygnał tzn. Zaczyna przerywać i gubi stereo od czego najlepiej zacząć sprawdzanie.
  • Level 12  
    atarl wrote:
    Witam. Mam podobny problem. Mam radio Medion (wiem ze nie najlepsze) ale na początku nie było żadnego problemu. Po jakimś czasie po przejechaniu kilku km. zaczyna gubić sygnał tzn. Zaczyna przerywać i gubi stereo od czego najlepiej zacząć sprawdzanie.


    Ja nie rozwiązałem problemu.
    Zmieniałem anteny, wzmacniacze.. ogólnie cuda na kiju i nic.
    Jedno jest pewne: jeśli objawy są na każdej ustawionej stacji to wtedy trzeba szukać problemów z radiem/anteną.
    Jeśli szopki są tylko na konkretnej stacji to niestety... albo znosić zakłócenia albo znaleźć inną "ulubioną" stację, co uczyniłem ;)
  • Level 17  
    No właśnie objawy są na każdej stacji. Po tym jak się pojawiają zakłócenia przełączam na cd/usb chwile słucham i po przełączeniu radio znów odbiera jakiś czas
  • Level 12  
    atarl wrote:
    No właśnie objawy są na każdej stacji. Po tym jak się pojawiają zakłócenia przełączam na cd/usb chwile słucham i po przełączeniu radio znów odbiera jakiś czas


    Szukając o swoich zakłóceniach, w jakimś temacie znalazłem że to może być problem z głowicą - u mnie się to nie potwierdziło, Twoje objawy pasują.
    Może masz możliwość przełożyć radio do innego auta? Wtedy potwierdzisz lub wykluczysz uszkodzenie radia.
  • Level 17  
    wczoraj zmieniłem w opcjach DX na LOCAL i narazie jest ok
  • Level 12  
    atarl wrote:
    wczoraj zmieniłem w opcjach DX na LOCAL i narazie jest ok


    DX powinno być SEEK (DX), czyli powinno wyszukiwać też odległe nadajniki.
    Działa to przy przeszukiwaniu zakresu, na LO będzie Ci mniej stacji łapać.
    Na zakłócenia zapamiętanej stacji nie ma to żadnego wpływu.
    Wyłączenie RDS ( i / lub AF) znacznie redukuje zakłócenia.

    Nie mam pojęcia czy to mobilki ze swoimi rozstrojonymi antenami, nadajniki gsm czy plamy na słońcu powodują takie problemy, ale coś jest na rzeczy - coraz więcej znajomych klnie na pogorszony odbiór FM. Czym lepsze / "czulsze" radio tym więcej problemów z prawidłowym odbiorem.
  • Level 17  
    dalej to samo. na postoju również. po dłuższej chwili kolo 30 min i radio zaczyna na każdej stacji przerywać. wie ktoś może czy w seacie toledo 97r wzmacniacz jest w antenie czy osobno gdzieś?? bo mam osobny kabelek który idzie razem z kablem od anteny podłączony pod automatyczna antenę
  • Moderator of Car Radios
    Cóż z syrenki Mercedesa się też nie zrobi , te radia mają być tanie , ładnie wyglądać i się sprzedawać. Osobiście nie spotkałem praktycznie ani 1 sztuki w , której wszystko działało by tak jak trzeba. Oczywiście doktoryzować się można , ale chyba najprościej wymienić na coś firmowego. :idea: