Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Benzyna czy turbo benzyna?

Kamillos009 24 Gru 2009 18:25 10454 11
  • #1 24 Gru 2009 18:25
    Kamillos009
    Poziom 9  

    Witam!
    Dziś mam problem z wyborem odpowiedniego silnika w Citroenie XM. Zastanawiam się już od dłuższego czasu czy wybrać benzynę czy turbo benzynę. Od silnika oczekuje małej awaryjności a za razem dobrego przyśpieszenia. Jeżeli chodzi o turbo benzynę to mam pytanie odnośnie żywotności turbosprężarki, podkreślam że samochód będzie w przyszłości zasilany gazem. Proszę o pomoc w doborze odpowiedniej jednostki napędowej.
    Pozdrawiam.

    0 11
  • #2 24 Gru 2009 18:39
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Wydaje mi się,że turbo na gazie szybciej padnie,ale nie jestem pewien tego,ale sam z ciekawością po śledzę temat postu.
    Pozdrawiam i życzę wszystkim,obserwującym ten temat oraz wszystkim z elektrody Wesołych Świąt.

    0
  • #3 24 Gru 2009 18:54
    marcpol
    Poziom 20  

    Żywotność turbosprężarki zależy głównie od kierowcy - od jego wiedzy na temat eksploatacji samochodu doładowanego. Do tego zużycie paliwa.

    Gaz i turbo to nie najlepszy pomysł. Proponuję zwykłą 16V lub silnik TD.

    0
  • #4 26 Gru 2009 21:28
    michal.enter
    Poziom 9  

    Instalacja do auta z gazem nie jest taka prosta i tania, ale da się zrobić (patrz przykład passat 1,8T, cena ok 3000 pln). Jeśli nie będziesz chłodził turbiny po ostrzejszej jeździe, to może długo nie pożyć, ale jak będziesz o nią dbał, to pochodzi długo ;)

    0
  • #5 27 Gru 2009 18:28
    rys00
    Poziom 11  

    Turbo plus gaz raczej nie polecam,raczej 2.0 bym wybrał

    0
  • #6 27 Gru 2009 21:39
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Kolega podglądną się temu postowi,a ma audi TT 236km B turbo i mówi,że stać go na auto i na paliwo.Na trasę ma diesla.

    0
  • #7 12 Sty 2010 18:06
    Kamillos009
    Poziom 9  

    Fakt faktem szukałem samochodu z silnikiem benzynowym + gaz lub jeszcze wspomagany turbiną ale natrafiła mi się okazja i zakupiłem ten samochód w wersji z silnikiem 2,1 TD. Dziękuje wszystkim za rady i pouczenia.
    Pozdrawiam.

    0
  • #8 12 Sty 2010 18:13
    amator2000
    Poziom 18  

    Z uzywanych najlepsza jest wolnossaca V6 - zagazowana. Przy uzywanych autach nigdy nie ma pewnosci, ze silnik turbo nie jest zajechany na smierc

    0
  • #9 20 Sty 2010 19:51
    Kamillos009
    Poziom 9  

    Lecz gdy mamy możliwość obejrzenia auta i wykonania jazdy próbnej to wtedy możemy ocenić w jakimś stopniu stan silnika i turbiny, oraz innych ważnych elementów auta.

    0
  • #10 08 Kwi 2010 10:10
    slaw00000
    Użytkownik obserwowany

    witam, dodam ze mam volvo 460 1,7 TURBO + GAZ SEKWENCYJNY FIRMY BRC, nie mowcie ze turbina i gaz to zly pomysl, jezeli sie dba o turbine to nic sie nie stanie a moc jest duza na sekwencji

    0
  • #11 08 Kwi 2010 10:40
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 13 Kwi 2010 15:16
    whitewater
    Poziom 11  

    Witam jak ktoś oczekuje od silnika małej awaryjności to lepiej bez turbosprężarki (o która trzeba dbać i np. nie rezać za bardzo silnika)- o jeden problem mniej.
    A zdania na temat gas-turbo będą zawsze podzielone na forach najlepiej popytać fachowców
    Tyle by można dodać w tym "odkopanym temacie" :)

    0