Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Octavia 1.9 tdi zgasla podczas testu vag

misiek_tj 24 Dec 2009 22:43 22581 37
  • #1
    misiek_tj
    Level 10  
    Robiłem dzisiaj w swojej skodzie 1.9 tdi 90hp test vagiem, podczas jazdy (czyli podłączony komp sczytywał mi dane z silnika podczas jazdy) Pojechałem na obwodnice się przejechać, zawracam na rondzie, czuje ze samochód słabnie i zgasł. Za nic nie chciał odpalić, kontrolki wszystkie, podczas przekręcenia kluczyka, pala się jak powinny, po wielu kręceniach ściągnął mnie znajomy.To co zauważyłem na podwórko to pusty przewód paliwowy. Gdy stanął na obwodnicy, otworzyłem maskę i paliwo jeszcze w przewodzie stało, wiec jak by się zapowietrzył to powinien chociaż trochę załapywać. Przynajmniej na tym paliwie co było w przewodzie, a tu kaplica. Zero reakcji!!!

    Błędy z vaga, te które jeszcze były przed jazda to:

    00575 Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej
    00550 Kontrola startu wtrysku
    Czujnik temperatury chłodziwa silnika – G62
    00553 Czujnik masy przepływu powietrza – G70



    Ale... odłączałem ostatnio termostat, czujnik temperatury i wtryski były odkręcane do odpowietrzania auta z 3 tygodnie temu wiec może stad te błędy?

    Moje pytanie, od czego zacząć, bo totalnie nie wiem, czy wtrysk podaje paliwo? Myślę ze tak, skoro paliwo z przewodu zniknęło. Samochód się zepsuł na święta a akurat jest potrzebny. Czy pompka paliwa nie podaje, filtr zarąbany, ale jeżeli tak to czemu nie załapywał na tym paliwie co w przewodzie zostało. Możliwe że przez ten vag coś się stało? Znajomy robił u siebie taki test i nic nie mieszał mi w ustawieniach, wiec twierdzi, że nie ma bata żeby to jakoś wpłynęło...

    Klemę od akumulatora odłączałem, żeby zrobić reset, zero reakcji...


    Bardzo proszę o pomoc, przy okazji wesołych świat życzę :D
  • #2
    13katana
    Level 2  
    miałem ten sam problem w vw polo zgasł podczas diagnodtyki vagiem ale pomogło odłaczenie akumulatora na 30min i zapalił normalnie
  • #3
    romoo
    User under supervision
    No to święta cię zastały , odkręć rurkę i zobacz czy podaje paliwo na wtrysk.
    Pozatym wyczyść błędy, pokręć silnikiem i zczytaj na nowo.
  • Helpful post
    #4
    BRYS_
    Level 22  
    Te silniki niezwykle ciężko się odpowietrza,wystarczy że ktoś zmieniając filtr paliwa nie zaleje go ropą,a kłopot gotowy.Nawet wielominutowe kręcenie rozrusznikiem go nie odpowietrzy.
    Ja dziesiątki razy odpowietrzałem tak:
    Potrzebna duża strzykawka,najlepiej"setka"bo jej kruciec idealnie pasuje do średnicy przewodu na filtrze i jakieś 2 litry paliwa.
    Octavia 1.9 tdi zgasla podczas testu vag
    Zdejmuje się przewód łączący pompę z filtrem,ten przeżroczysty:
    Octavia 1.9 tdi zgasla podczas testu vag
    I w niego bezpośrednio do pompy wstrzykuje się pod ciśnieniem strzykawką ok.100 ml paliwa.
    Jedna osoba niech wstrzykuje(z początku idzie to bardzo powoli)a ktoś inny niech kręci rozrusznikiem.I tak wtłaczamy około litra paliwa,obserwując wężyk i gasząc co chwilę silnik by się nie zapowietrzył.Oczywiście zalewamy filtr paliwem.

    Co do błędu 00550 poczytaj tutaj:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic550276-30.html
  • #5
    misiek_tj
    Level 10  
    Panowie dziekuje za odpowiedzi i rady.

    Ale mam jeszcze takie pytanie,to mozliwe ze podczas jazdy,a ostanio nic nie grzebalem przy ukladzie paliwowym,samochod sam sie zapowietrzyl i to w dodatku podczas jazdy?
  • #6
    Mietek1976
    Level 14  
    Proponuje żebyś odłączył kleme plusową i załączył postojówki ok.5 min.(jest to dziwne ale mi kilka razy pomogło).Pod warunkiem że w układzie paliwowym nie ma obcych elektrozaworów i jest odpowietrzony.Porada dotyczy tylko resetu sterownika silnika.
  • #7
    misiek_tj
    Level 10  
    Dziekuje Panowie za pomoc,poraz kolejny znalazlem pomoc na forum z założenia elektronicznym,od w zasadzie obcych ludzi,podczas gdy na forum octavia club polska od miesiaca na 3 tematy nie uzyskalem ani jednej odpowiedzi...

    Odłaczylem kleme,odpowietrzylem silnik i odpalil.Chodzi na paliwie z lejka podpietego pod przewod paliwowy bez problemu.W momencie kiedy podepne pod teoretycznie pelny filmtr paliwa nie zaciaga go.Podczas odpalonego silnika przewod powinien byc pelny a plynie w nim tylko maly strumyk.Odkrecilem filtr,przelalem przedmuchalem ale nie dalo efektu.Wiec albo filtr zarabany albo cos dalej w strone baku...Tak wnioskuje.



    Mam jeszcze jedno pytanie jezeli juz korzystam z waszej pomocy.

    W mojej octavi 90hp 1.9tdi czasem przy zagrzanym silniku,ale to tylko czasem,samochod traci moc.Objawia sie to tak,ze cisne pedal gazu a zbiera sie bardzo mułowato,tak jak by cos go trzymalo,przymulalo.Robilem test turbiny podobno kompresje daje dobra,przeplywke tez wyeliminowalem z tego,gdyz odlaczylem i nie bylo rezultatu.

    Wiem,że sa dwa zawory jeden n75 a drugi od niego odchodzi dalej..o ile sie nie myle.Mozliwe ,że ktorys z nich sie zaciera?Da sie jakos w miare precyzyjnie okreslic,ktory z nich?Czy raczej bez testu wagiem podczas jazdy nie da rady?

    Pozdrawiam
  • #8
    Bobek90
    Level 10  
    Moim zdaniem będzie problem z turbinką,miałem taki przypadek w seacie leonie 1,9 TDi raz bylo wszystko ok a za chwile brak mocy, diagnostyka nic nie wykazala aż wkoncu padla turbina.Po regeneracji wszystko ok. Pozdrawaim
  • #9
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jo i bez turbiny nie zapali, kur... co za bzdety!
  • #10
    Mad Max
    Level 23  
    Czy taka skoda to ma pompę paliwa w baku? A jeśli ma, to czy słychać jej pracę?
  • #11
    BRYS_
    Level 22  
    Mad Max wrote:
    Czy taka skoda to ma pompę paliwa w baku? A jeśli ma, to czy słychać jej pracę?

    Octavia 1.9 tdi zgasla podczas testu vag
    Octavia 1.9 tdi zgasla podczas testu vag
    Octavia 1.9 tdi zgasla podczas testu vag
  • #12
    misiek_tj
    Level 10  
    Turbina niby byla sprawdzana pod komputerem ,i niby wskazuje dobre cisnienie.Z tego co gadalem z mechanikiem,to ktorys z zaworow n75 lub podcisnienia jakis od niego odchodzacy zaciera sie podczas pracy jak nabiera temperatury,nie chce sklamac..

    Z pompka nie wiem jak jest,wiem,ze po drodze jest jeszcze zawor jakis odpowietrzajacy.W poniedzialek zaczne dalej dzialac
  • Helpful post
    #13
    niuniu36

    Level 27  
    Witam wyciąg smoka z baku i zobacz czy otworki nie zapchane jakimś syfem ja miałem ostatnio taki przypadek a wcześniejsi *znawcy* już nawet pompę wtryskową wyciągneli z diagnozą padła i nie ciągnie
    No ale takie czasy nadeszły co jeden to mondrzejszy
  • #14
    misiek_tj
    Level 10  
    Panowie,usterke zrobilem po swietach,ale przepraszam,ze nic nie pisalem..

    A wiec ,tak jak mowiliscie.Wymienilem filtr paliwa,wyjalem pompke z baku,wyczyscilem,z galarety(a bylo jej tam sporo) odpowietrzylem uklad,co troche mi zajelo.I wszystko jest cacy...



    Ale niestety od kupna samochodu czyli od pazdziernika mam inny problem,ktorego do dzis nie moge sie pozbyc.
    Mianowicie smaochod sprawuje sie dobrze.Do momentu az,sie zagrzeje do polowy wskaznika na desce.Wtedy traci moc,i o wiele gorzej przyspiesza.Maksymalnie na trasie dajac sie rozbujac do 140km/h,ale to opieszale..

    Podlaczalem kilka razy pod wag,no i wyszkakuja błędy

    00575 Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej
    00553 Czujnik masy przepływu powietrza – G70

    PRzy czym ,chyba ten drugi blad tyczy sie przeplywki,ktora podczas takiego spadku mocy nie gaszac silnika odlaczalem,w celu zobaczenia,czy nie jest padnieta.

    Pojezdzilem po wielu mechaniakch,i ogolnie obstawiali zawor egr(cisnienia turbiny)ktory wymienilem wraz z przewodami.Niestety nie pomoglo.

    Nadmienie,że najczesciej dzieje sie tak,jak wyskocze na trase(mam juz normalnie lekko zagrzany silnik,i rozpedzam sie dosyc dynamiczniej do predkosci zalozmy 140..Natomiast jezeli jade normalnie 110/120 delikatnie rozpedzajac auto,wyzej wymieniona usterka zdaza sie o wiele rzadziej.


    Prosze o pomoc,bo wymienilem juz czujnik temp,teraz zakupilem uzywany(podobno na 100% sprawy egr) i nadal jest lipa..


    Edit:
    udalo mi sie rozebrac stary zawor egr,ktorego budowa jest wzglednie prosta,a demontaz jak i zlozenie nie jest zbytnio skomplikowane

    Wszystko opisane na tym forum

    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926&...&start=0&sid=7f08ae714ac21f61a885525947d91a38

    W nastepnej kolejnosci ,jezeli to skutku nie przyniesnie zabieram sie za demontaz,lub wymiane n75.. w powyzszym linku rowniez opisany,jak demontaz nr2...
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    misiek_tj
    Level 10  
    Hehehe,no widzisz z kasa jak u kazdego,za wiele nie jest ,skoro do serwisu nie jezdzie.Widzisz jezdze od mechaniora do mechaniora,i 100 opdowiedzi.niby kazdy mowi,że test drogowy powinien pokazac dokladnie,co i jak.Ale niestety waga nie mam,tylko znajomy,z ktorym sie widze rzadko bo jest we wroclawiu.Pozatym,żeby zrobic test,i zeby cos wyszlo to musial bym zagrzac konkretnie fure,tak zeby akurat,samochod zaczal sie mulic,co raz sie dzieje raz nie...srednio 50/50...

    Wymienilem Zawor egr..na dzien dzisiejszy,bo wieszkosc wskazywalo na niego..Pozatym nic nie grzebalem wymienaielm itd..I jedyne co poprostu obstawiam dalej,to n75..ktory tez steruje cisnieniem dolotu powietrza,i tez moze sie zatrzec.

    przeplywke,odlaczalem,bo slyszalem,ze jak jest padnieta, to po odlaczeniu powinno byc lepiej,bo komputer przyjmuje jakas tam wartosc..
  • #18
    misiek_tj
    Level 10  
    egr czyli ten ponizej wymienilem.

    Octavia 1.9 tdi zgasla podczas testu vag

    Ale na uzywany,jutro go jeszcze rozbiore i ew przeczyszcze,bo niby sprzedawca obiecal ze sprawny,ale czesto ludzie sprzedaja sami nie wiedzac co...


    Obstawiam,jeszcze n75,ale jak pisalem sytacja nie jest prosta,bo samochod ogolnie jezdzi ok,tylko jak sie mocniej zagrzeje,przy wiekszych predkosciach lub przy agresywniejszej jezdzie to zaczyna sie mulic doslownie czasem jest to wyczuwalne w jednym konkretnym momencie,jade i nagle czuje ze sie zamulil..Wiec tylko w przypadku kiedy sie zamuli,musial bym dorwac mechanika z vagiem i wtedy szybko robic test...
  • #19
    seattdi
    Level 12  
    Turbo do wymiany!!!!!!100%

    Dodano po 1 [minuty]:

    daj spokoj z zaworkami,szkoda czsu i pieniedzy,turbinka do regeneracji i bedzie latal jak nowy,pozdrawiam
  • #20
    misiek_tj
    Level 10  
    Panowie,jezeli chce wykryc ten bledu 00575 Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej ,to ktoego bloku czy tam ,dokladnie czego musze zrobic w tescie drogowym?
  • #21
    trans-serwis
    Level 39  
    Zapraszam do siebie bo czytając te posty to żal ogarnia.
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #23
    Sztomel
    Level 35  
    owik wrote:
    Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D


    Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu doładowania jaki trzeba będzie sprawdzić, nie wiemy jaki kolega ma symbol silnika i jaka tam siedzi turbosprężarka, ponadto nie wiem kto wskazał na konieczność sprawdzania elektrozaworu N18 od sterowania zaworem EGR, który nie ma nic wspólnego z regulacją ciśnienia doładowania - od tego jest elektrozawór N75 ale bez ustalenia czy jest przeładowanie czy niedoładowanie to nawet nie ma się za niego co brać. Reasumując potrzebne są tutaj wyniki logów dynamicznych (wcale nie ma znaczenia czy tryb w ich czasie wystąpi czy też nie, ważne aby rozpocząć logowanie ww. grup zanim sterownik silnika zapoda tryb awaryjny, oczywiście logi na rozgrzanym silniku. Nie będzie konieczny symbol silnika jeśli autor tematu poda nam jak wygląda elektrozawór N75 (jeśli jest w częściowo metalowej obudowie to mamy do czynienia ze zwykłą turbosprężarką i wtedy ewentualne zatarcie zaworu upustowego jest mało prawdopodobne a jeśli N75 jest identyczny jak N18 z tą tylko różnicą, że będzie miał białą główkę to mamy do czynienia z turbosprężarką o zmiennej geometrii i tutaj na pierwszy ogień powinno się sprawdzić jak i w jakim zakresie pracuje jej zmienna geometria ale powtarzam, wszystko zależy od tego czy jest problem w niedoładowaniu czy też przeładowaniu turbo.
    Pozdrawiam.
    Dodatkowe info dla misiek_tj, w Radomsku znajdziesz sporo ludzi posiadających Vaga, którzy logi zrobią Ci za przysłowiowe piwko, musisz tylko wejść na inne fora np. golfa, seata, passata i poprosić o to któregoś z forumowiczów mieszkających w Twojej okolicy.
  • #24
    misiek_tj
    Level 10  
    Sztomel wielkie wielkie dzieki za odpowiedzi,jak i innym uzytkownikom.A wiec z ego co mi wiadomo,jutro sie jeszcze upewnie mam silnik AGR 90hp .zawor n75

    Octavia 1.9 tdi zgasla podczas testu vag

    jezeli to chodzi o ten,rozibieralen go i cztyscilem wedle jednego z opisow na forum passata,dodam,ze jego budowa jest prosta i wystarczy metalowy kolnierz rozgiac by dostac sie do srodka i go wyczyscic. Przeczyszczalem rownierz benzyna ekstrakcyjna czujnik cisnienia doladowania,

    Dodam,ze gruszka kolo turbiny mysle,że chodzi ok,przynajmniej na zimnym silniku,sztanga od turbiny rowniez.

    Co do ludzi na innych forach,to zapisalem sie na octavia club polska.ale to forum w stlu zenada pl polaczona z bufonami.Zalozylem taki temat czekalem 3 tygodnie na odpowiedz,po czym napisalem w zlosci,czemu nikt nie odpisuje,to odpowiedziano mi,ze widocznei nikt nie wie o co chodzi albo nie ma czasu,potem upomnialem sie kilka razy,to znowu bylo jakies ale,i na koniec najlepszy argument "ze skoro ja sie nie udzielam" to inni tez mi nie pomoga.A co ja mam sie udzielac jak niedawno kupilem samochod.Mam farmazony wypisywac.Moge pomoc ale w tematyce motocyklowej jak by ktos potrzebowal,gownie w motocyklach sportowowych.


    A co do mechanikow w radomsku,zjezdzielm prawie wszystkich,i kazdy mi mowi,co innego,jedno ze czujnik recyrkulacji,inni ze turbo inni ze jeszcze cos innego.Jutro postaram sie zrobic logi ale mam jeszcze jedno pytanie

    w takim razie nie musze robic test podczas gdy spadem mocy da o sobie znac czy wykresy beda zetelne tylko wtedy kiedy moc mi spadnie i wtedy bedzie wiadac roznice na wykreach?


    Pozdrawiam.Dla szczesliwego pomocnika,ktory wykryje usterke wysylam flaszke bądz 4ropak :D
  • #25
    User removed account
    User removed account  
  • #26
    Michu10
    Level 32  
    Temat wałkowany już dwa miesiące, za długo. Zrobić logi , poinformować , temat otworzymy.

    Moderated By Michu10:

    25.02.2010 temat przywrócony ponownie.

  • #27
    misiek_tj
    Level 10  
    A wiec ualo mi sie w konu dorwac wag i kabel z interfejsem po dwoch miesiacach,ogarnac program znalesc czas i zrobic test.

    Tak wiec test robilem na rozgrzanym silniku do polowy wskaznika,wszystkie rzeczy typu ogrzewania radio a i chyba swiatla byly wylaczone

    Jak zwykle przypomne ze wyskakuje bład 0575 cisnienie w rurze rozgałęźnej.Test robilem ,kiedy auto dobrze chodzilo(nie przeszlo w tryb awaryjny) zgodnie z zaleceniami.

    Dodatkowo robilem test dwoma programami

    Wag 4.9 pl

    testy statyczne na biegu jałowym

    blok 3

    Octavia 1.9 tdi zgasla podczas testu vag


    blok 11
    Octavia 1.9 tdi zgasla podczas testu vag

    blok 8

    Octavia 1.9 tdi zgasla podczas testu vag

    blok 10

    Octavia 1.9 tdi zgasla podczas testu vag



    test dynamiczny od 1500 obr do 4tys na 3cim biegu

    Octavia 1.9 tdi zgasla podczas testu vag


    A tu juz programem vag-com 3.11

    logi statyczne na biegu jałowym

    Octavia 1.9 tdi zgasla podczas testu vag

    test dynamiczny


    Octavia 1.9 tdi zgasla podczas testu vag

    test dynamiczny nr 2

    Octavia 1.9 tdi zgasla podczas testu vag

    Oczywiscie prosze o pomoc w odczytaniu logow,i wychwyceniu ewentualnej usterki.Pozdrawiam
  • #28
    speede600
    Level 2  
    Panowie, czy ten przewód zaznaczony na zdjęciu żółtą strzałką to przewód paliwowy?
  • #29
    trans-serwis
    Level 39  
    Do "speede600"- olejowy
  • #30
    misiek_tj
    Level 10  
    A moze ktos wyjansic,czy cos zrobilem nie tak,lub nakierunkowac ,bo jak narazie to od polowy pianobijcow slysze wzdychania i tak na prawde kilka osob co kolwiek mi powiedzialo i pomogla a reszta sie wypina....A prawda jest taka,ze na elektrodzie jak i na innych forach ciezko znalesc jakas pomoc,czy wskazowki dotycznace krok po kroku robienia testu vagiem....


    moze o wiele latwiej bylo by na pierwszej stronie przykleic temat dotyczacy krok po kroku obslugi diagnozy programem vag com,co chyba w duzym stopniu zniwelowalo by problem osob poczatkujacych jakie kolwiek rzeczy z vagiem...

    widze,ze co niektorzy panowie od zawsze wszystko wiedza i teraz wzdychaja zamiast cos konstukrtywnego napisac i siac spam...

    mnie tez rece opadaja jak czytam takie posty,bo u siebie w miescinie juz sie najadlem wielu specjalistow,ktorych rowniez sie prosilem o test drogowy..