Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa paliwowa Astra 1.7dtl 96r. (Bosch).

Paweł#G 24 Gru 2009 23:25 7314 10
  • #1 24 Gru 2009 23:25
    Paweł#G
    Poziom 14  

    Na początku witam wszystkich serdecznie.
    Chciałbym abyście pomogli rozwiązać mi następujący problem.
    Samochód zachowuje się dość ciekawie -gdy jest zimny nie ma problemów z odpaleniem (dlatego myślę że to nie problem z samym Immobiliserrem), gdy się rozgrzeje i np. zatrzymamy się na stacji żeby zatankować nie można go uruchomić (kręci – a nie jest podawane paliwo). Uruchomić udaje się go dopiero po ok. 5 -10 min (zapala wtedy od razu).
    Znajomy mechanik (nie elektronik) spotkał się z czymś takim i pomagała wymiana pompy (ze względu na koszty wolałbym tego uniknąć). Można wymienić też samą elektronikę, ale ta kosztuje więcej niż używana pompa.
    W skrócie tak wygląda problem.

    Mam kilka pytań:
    Jak dobrać się do otworzenia tej czarnej obudowy przykrywającej elektronikę? ( dziurki od śrub są na razie zalane jakimś tworzywem(ale to się jakoś wydłubie). Gdzieś czytałem (nie wiem czy na elektrodzie, forum ATT ,czy gdzieś indziej ), że są tam jakieś „zrywalne” śruby i że trzeba je rozwiercać (czytałem też o użyciu młotka i przecinaka ale wolał bym uniknąć „ciężkiego sprzętu”).
    Czy po otworzeniu w środku oprócz elektroniki będzie taki sam elektrozawór jak od kadeta (drugie zdjęcie)? -Samą elektronikę można sprawdzić? ( na schemacie widać że 3 przewodami idą: + zaś włączany przez stacyjkę, GND i sygnał z modułu Immobilisera. (sygnał z Immobilisera na tej linii jak powinien wyglądać ? /(jakiś poziom napięcia, odpowiedni przebieg, częstotliwość, czy wartość prądu?)
    Mam jeszcze pytanie o zawór zaznaczony strzałką na 3 zięciu –Czy to jakiś zawór odcinający, a może to Y30 – elektrozawór zimnego rozruchu (on też może psocić?).
    Ktoś ma jakieś doświadczenia z taką przypadłością, albo wstawiał elektrozawór od kadeta?
    A samą elektronikę może idzie naprawić?- Jakiś wyschnięty elektrolit,albo uszkodzona dioda, czy tranzystor (moduł jest zalany jakąś zalewą?)

    Problemy mam już od około pół roku ale dziś samochód całkowicie odmówił posłuszeństwa. Próbowałem go uruchomić kilka razy – odpalił raz (udało się wjechać do garażu) i już więcej nie chce (zawsze coś u mnie odmawia posłuszeństwa w wigilie –taka tradycja).
    Pompa paliwowa Astra 1.7dtl 96r. (Bosch). Pompa paliwowa Astra 1.7dtl 96r. (Bosch). Pompa paliwowa Astra 1.7dtl 96r. (Bosch). Pompa paliwowa Astra 1.7dtl 96r. (Bosch).

  • #2 25 Gru 2009 21:54
    Mihas66
    Poziom 22  

    Panie znajdz "dobrego" starego mechanika złodzieja który wywali ci immo w czorty ten silnik jest konstrukcja z ubiegłego wieku wiem bo sam mam, sam silnik występował z immo i bez ja mam z tego samego rocznika co ty i nie mam po drugie cała elektronika tego motoru to układ od podgrzewania świec cała reszta to czysta mechanika tu chiptuning robi się kluczem nr 10 przy turbinie i kluczem nr13 przy pompie i śrubokrętem więc jak mechanicy zaczną coś wymyślać z elektroniką to zbieraj manatki od nich ps używane pompy chodzxą po 300zł na allegro;p

  • #3 26 Gru 2009 18:25
    Paweł#G
    Poziom 14  

    Mihas66 - wiem, że immobiliser odcina tylko pompę wtryskową i chciałem go obejść.
    Z tego powodu właśnie chciałem wiedzieć czy wkręcę w miejsce tego zaworka zawór od kadetta. Chętnie bym zobaczył jak to jest rozwiązane u ciebie (ojciec i znajomy mają wersję z immobiliserem ), albo napisz chociaż czy wygląda to jak na drugim zdjęciu.

    Wczoraj próbowałem go uruchomić i po którymś razem mi się udało. Potem odpalałem kilka razy i nie było problemu z odpaleniem. Dziś próbowałem doprowadzić do sytuacji aby nie odpalił. W powrocie z pompy paliwowej i wtryskiwaczy nie widać bąbelków powietrza. Miernikiem sprawdzałem napięcia przed pompą paliwową jest +12 ze stacyjki, przejście do masy i na trzecim przewodzie pojawia się napięcie od 0 do 6 woltów (jak nie zapala też jest). Później odkręciłem przewód od wtryskiwacza jak nie zapalał to pojawiała się minimalna ilość paliwa (na moje oko za mało, ale nie próbowałem wcześniej kręcić żadnego diesla z odciętym paliwem), po chwili odpalił - chwileczkę przed tym zaczęło mocniej lecieć paliwo.

    Dodano po 56 [minuty]:

    Przed chwilą sprawdziłem, że z przewodu od wtryskiwacza leci tyle samo paliwa po odłączeniu pompy jak w momencie gdy nie chce zapalić.

  • #4 26 Gru 2009 22:21
    Mirek.tok
    Poziom 19  

    Pod tym ustrojstwem jest zwykły zawór(jak na 2 zdjęciu

  • #5 26 Gru 2009 22:57
    tkoziol

    Poziom 19  

    zawór mozesz załozyc od byle jakiego samochodu byle by siedziała w nim pompa boscha z d lub td a jerzeki chcesz to zrobic bez wyciagania pompy wtryskowej to bez ciężkiego sprzętu się nie obejdzie

  • #6 17 Sty 2010 19:58
    Paweł#G
    Poziom 14  

    Do immobilizera na pompie udało mi się dobrać przy pomocy wiertarki (wcześniej musiałem odkręcić przewody wtryskiwaczy) .Wiertłem 5mm wywierciłem otwory w śrubach (wcześniej zrobiłem zagłębienia w łebkach większym wiertłem owiniętym taśmą klejącą aby nie uszkodzić plastikowej obudowy) i wbiłem w otwór torxa (akurat pasował) i wykręciłem. Były tam wkręcone śruby 6mm przypominające śrubę imbusową bez otworu na klucz (z twardego materiału).W pierwszą troszkę za głęboko wywierciłem otwór (łepek ma z 5mm grubości).Po
    otwarciu pod spodem znajduje się zwykły elektrozawór jak na wcześniejszym zdjęciu (na 12V). Podpiłem pod niego 12V ze środkowego pinu zasilającego wcześniej felerny moduł (+12V znika po wyłączeniu stacyjki). Jak narzazie od tygodnia nie było problemów z zapalaniem (nie licząc starego akumulatora i bąbelków powietrza pojawiającego się czasami w powrocie z pompy po postoju :D ). Elektronikę chciałem naprawić, ale niestety zalana jakimś czarnym tworzywem.


    Przy okazji wie ktoś na jakie ciśnienie powinny być ustawione wtryskiwacze (astra 1.7dtl 96r.)?

  • #8 24 Sty 2010 16:50
    macgyver.pl
    Poziom 9  

    Zalecane ciśnienie wtryskiwaczy masz wybite na obudowie. W 1,7 dtl z pompą Boscha powinno być chyba 130-135 bar. Można ustawić w starszych autach 5 bar mniejsze bo wtedy pompa wtryskowa ma lżej tłoczyć i w związku z tym dłużej wytrzymuje.

  • #9 25 Sty 2010 23:58
    Paweł#G
    Poziom 14  

    Ta wartość jest nabita fabrycznie na obudowie wtryskiwacza, czy na końcówce wtryskiwacza (sam nie będę tego oczywiście regulował, ale wole wiedzieć, bo parę razy sparzyłem się na mechanikach)?
    Jeśli ustawił by wyższe ciśnienie, (teoretycznie np 10%) to jeśli pompa jest słaba (nie chce jej wyjmować do sprawdzenia ) to osiągi drastycznie spadną i będą problemy z odpaleniem?
    Czy w silnikach na komorach wstępnych zawsze jest tak niskie ciśnienie wtrysku?
    (może to słabe porównanie, ale np. w C360 3p ciśnienie wynosi 186 bar -stara konstrukcja silnika o bezpośrednim wtrysku w traktorze).

  • #10 26 Sty 2010 21:14
    Mirek.tok
    Poziom 19  

    Wsilnikach z komorami wstępnymi są wtryskiwacze z końcówkami czopikowymi (jak dobrze pamiętam ciśnienie najwyższe jest ok 175 atm ),a w c360 3p i innych są wielootworkowe ( ciśnienie od ok 160 do ok. 1800 -CR)

  • #11 01 Lut 2010 10:44
    macgyver.pl
    Poziom 9  

    Ciśnienie jest wytłoczone na obudowie- liczba bar. Nie nastawia się ciśnienia większego bo to szkodzi pompie. Ciśnienie jest ważne ale nie najważniejsze. Wtryskiwacz ma dobrze rozpylać, nie może "lać" a strumień rozpylania ma być stabilny, nie może zmieniać kierunku itp. bo znaczy to,że końcówka się przycina. Jeżeli chodzi o ciśnienie to silniki z bezpośrednim wtryskiem mają wyższe ciśnienie niż te z komorami.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME