Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Corolla 1.3XLI Heatback

Marcin1980 10 Lip 2004 16:33 15989 32
  • #1 10 Lip 2004 16:33
    Marcin1980
    Poziom 23  

    Mam zapytanie zwazane z tym samochodem a dokladnej chodzi o tłumik.
    Ostani tłumik strasznie sie nagrzewa gdzies do okolo 60 stopni celsjusza, wczesniej tego nie byłó, zauwarzylem ze wylatuja tez bardzo gorace spaliny, podejrzewam ze bendzie do wymiany katalizator, ale czy dobrze mysle?
    Zauwarzylem rownierz ze silnik pracuje nie stabilnie tak jak by nie palił na jeden cylinder, podczas jazdy nie czuc tego. silnik ten przejechał 300 tyś. km, świece wymienione, filtr powietrza takze o co dbam zeby to było zawsze wymienione na czas.
    Czy katalizator ma wpływ na prace silnika?

    0 29
  • Sklep HeluKabel
  • #2 11 Lip 2004 10:47
    mariusz

    Poziom 15  

    Jeżeli silnik nie dopala na chociaż na jeden cylinder, to skutek tego jest taki, że niespalone paliwo w cylindrze jest spalane w katalizatorze.
    Katalizator rozgrzewa się do dość znacznej temperatury a co za tym idzie rozgrzewa się tłumik końcowy. Grozi to zniszczeniem katalizatora.
    Trzeba rozwiązać problem prawidłowej pracy silnika a problem rozgrzewania się tłumika zniknie.
    Pozdrawiam. :)

    0
  • #3 11 Lip 2004 10:59
    JACEK P
    Poziom 14  

    Jeśli jest to Corolla z silnikiem 4AFE sprawdź kompresje i ustawienie zaworów (czy nie jest podparty któryś z wylotowych).

    0
  • #4 11 Lip 2004 12:21
    Marcin1980
    Poziom 23  

    Jeto silnik 4E FE 16V 1.4 z 93r (Podparty? Masz na mysli wypalone gniazdo zaworowe?)

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #5 11 Lip 2004 20:02
    lampa
    Poziom 18  

    Katalizator oczywiście że ma wpływ na pracę silnika - sprawny obniża moć około 7 do 10 koni (to dużo ale tak jest -ekologia - ) zatkany szkoda gadać. co do dziur w zapłonie to jest silnik wysoko obrotowy i bezwzględnie od czasu do czasu musi dostać w d..... na 3Biegiu parę kilometrów z pręd 90km/h .przy okazji przedmuchasz katalizator.
    Nie Piszesz czy ten model sam (zależnie od wersji) posiada EGR.
    Co do spalania paliwa w układzie wydech jest to prawie niemożliwe w tym typie silnika .Chyba że zawiesił Ci się któryś wtrysk.
    poza tym ten sinik posiada skokowy TPS i w okolicy 1350
    obr. standartowo posiada dziuę w gazie> Samochód ten jest wyposażony
    w układ samodiagnostyki i możesz bez ASO zczytać uszkodzenia i informację o pracy siłnika składzie mieszanki i wiele innych Najprawdopodobnie jest zapisany Twój przypadek właśnie w kodach błędów nie Piszesz czy wiesz jak je uaktywnić . nie wiem czy sprawdzałeś
    podciśnienie na kol.dolotowym jaki masz kąt wyprzedzenia zapłonu (ten
    model silnika ma 10st) słowem za mało informacji co wiesz o tym samochodzie i przestrzegam przed naprawami u pana Jaśa to rawelacyjny silnik i wymaga trochę wiedzy od mechanika i i bardzo dużej staranności
    zresztą jak wszystkie silniki Japońskie

    0
  • #6 11 Lip 2004 22:36
    Marcin1980
    Poziom 23  

    Wiesz ale co do elektroniki samochodowej nie jestem zbyt dobry ale jezeli chodzi o prace na wysokich obotach to nie ma problemu, ciagam nim przyczepy, mieszkam w takim rejonie gdzie jest duzo gor a wiec 3 bieg i jazda, na moc nie narzekam raczej auto dobrze ciagnie.
    nie wiem o co chodzi z EGR?
    Jeżeli chodzi o wtryskiwacze to po odłączeni wtyczki od niego silnik reaguje bardzie albo mniej zaleznosci z ktorego cylindra zdejme wtyczke zasilajaca, wydaje mi sie ze tak jak by wtryskiwacze byly uszkodzone, jakby sie lalo paliwo bez przerwy.
    skokowy TPS co to jest?
    no wlaśnie nie wiem jak je uaktywnic i jak odczytac moze piowiesz jak to zrobic?
    Jeżeli chodzi o zapłon to nie był ruszany od nowości.

    0
  • #7 12 Lip 2004 00:14
    mariusz

    Poziom 15  

    Dobry mechanik :) i po kłopocie.
    Z samochodami jest tak, że praktycznie bez obejrzenia auta nie da się go naprawić wirtualnie.
    Pozdrawiam.

    0
  • #8 12 Lip 2004 09:00
    lampa
    Poziom 18  

    Po pierwsze 60st na wydechu to nie jest kosmiczna tem. biorąc pod uwagę
    że katalizator zaczyna pracować dopiero w temp 400st. i jest to jego
    dolny zakres a odległość wydechu od katalizatora to około 1 m więć
    czas na słodzenie -itd.
    EGR to taki układ który jest zamontowany na mieszalniku przy przepustnicy i ma za zadanie redukcję tlenków azotu przez skierowanie części spalin do kolektora dolotowego co powoduje obniżenie temp.wyst.
    w procesie spalania , dopalanie spalin itd.
    TPS skokowy - ma 3 położenia dopiero od modeli z 1996r zastosowano
    TPS liniowy tzn potencjometryczny
    Piszesz że masz przejechane 300tyś to raczej sprawdz pompę paliwa
    czy podaje prawidłowe ciśnienie powinno być 281 do 287 kPa
    --Wyjęcie złącza wtrysku daje słuchowo taki sam efekt jak zdjęcie przewodu ze świecy (rezystancja wtrysku 13,4 do14,2om prawidłowa)
    Aby sprawdzić wtryskiwacz to musisz go wyjąć i sprawdzić czy się nie przycina, inna metoda to zamontowanie w miejsce słuchawki stetoskopu lekarskiego metalowego pręta i przytknięcie go do wtrysku w celu
    odsłuchania równomiernej pracy (potrzebna wprawa)
    Kody diagnostyczne znajdziesz pod :OBD2.pl mam akurat problem ze skanerem.
    co do dobrego mechanika to ze wzg. na specyfikę silników Corolli
    tylko spece od Toyoty. Jeśli mieszkasz w okolicy Bielska to mge ci dać
    namiar na gostka jest trochę tańszy niż ASO i specjalizuje się Tojocie
    od 15 lat poza tym można negocjować cenę -trzeba się umuwićna termin
    bo jeżdzą do niego z połowy europy więc chyba jest dobry.
    Acha kąta zapłonu nie przestawiaj jeśli jest od nowości po 200tyś powinieneś wymienić kopułkę Zamiennik 50 zł orginał 70 zł
    co do pompy to niestety jest droga orginał 500żł zamienniki do 350zł
    ale jakość fatalna w porównaniu z Toyotą
    Na razie - nie daj się wpuścić w kanał cenowy mechanikowi
    to bardzo odporna wersja silnika

    0
  • #9 12 Lip 2004 11:21
    Marcin1980
    Poziom 23  

    Kiedyś jeszcze z dwa lata temu nie nagrdzewal mi sie tłumik końcow wcale, nigdy nie wylatywaly gorące spaliny, co do pompki paliwa jak by bylo za niskie cisnienie to by raczej silnik nie mail mocy, a jednak wydaje mi sie ze jak dostal tych cieblych spalin to silnik przybral jakl by na mocy - tak mi sie wydaje.
    Jeżeli chodzi o TPS to przy jakich obrotach, albo w jakim połozeniu powinnien sie przełaczy. z tego co zauwarzyłem to włacza on popke która wytwarza podcisnienie, zamontowana jest na tyle korektora ssącego.
    POwiedz mi jak odczytać kody błędów w tym samochodzie, domyslam sie że potzrebny jest komp do tego.

    0
  • #10 12 Lip 2004 17:50
    lampa
    Poziom 18  

    Prawdopodobnie układ o którym Piszesz to EGR Jak w poprzednim moim poście Fakt jeśli nie działa prawidłowo to dzieją się dziwy
    Co do kodów to nie jest potrzebny komp. po zwarciu odp. pinów we Wtyku diagnostycznym który jest w komorze silnika odczytujesz ilość
    błysków lampki CHECK ENGINE to ta która po przekręceniu kluczyka
    w poz. ON wyświetla na desce rożdzielczej symbol silnika i dla przykładu
    7 błysków przerwa około 05sek. 1 błyśnięcie przerwa i od nowa
    Daje to kod 71 a on mówi że może być niesprawny: układ EGR(zawór EGR
    elastyczne przewody podciśnienia ),Czujnik temperatury układu EGR lub jego obwód,podciśnieniowy zawór EGR.modół ECM
    No ichyba niezbyt uwaznie czytałeś poprzedni post podałem Ci adres
    OBD2.pl tam masz ślicznie opisane z rysónkami co i jak podłączyć co by mieć kody usterek wyświetlone i to całkiem za darmo bez łaski ASO

    0
  • #11 13 Lip 2004 07:54
    Marcin1980
    Poziom 23  

    jakie piny trzeba zewrzeć w gnieżdzie diagnostycznym żeby odczytać kod uszkodzenia?
    Co do kodów uszkodzeń nie znalazlem pod wskazanym adresem niczego co by tyczyło sie tego modelu toyoty.

    0
  • #12 13 Lip 2004 11:08
    Marcin1980
    Poziom 23  

    Już mi się udało odczytać kod z komputera był to kod 21 oznaczał: niski sygnał z czujnika tlenu, powodem tego było nie włozony czujnik do filtra powietrza. Jednak po włożeniu jego spowrotem do filtra nie dawało żadnego efektu, kod był dalej wyświetalny. Problem zniknoł w momęcie odłaczenia zasilania od komputera, teraz kontrolka silnika miga szybko bez żadnych przerw i tu mam pytanie czy tak powinnien sie zachowywac?
    Co do nagrzewania sie tłumika to jeszcze nie wiem dzisaj bende wiedzal czy jest tak dalej napiszer jak sie coś zmieniło.

    0
  • #13 13 Lip 2004 13:05
    lampa
    Poziom 18  

    Kod 21 to jest uszkodzenie sondy Lambda też może dawać takie objawy
    jak Masz, a że czujnik był wyjęty to nie ma większego znaczenia bo jako
    elemeny elektronicznie jest sprawny .Sprawdz sondę prawidłowy zakres
    działania od 01do 09V zależnie od składu mieszanki
    nap.01V mieszanka uboga -nap.09V mała zawartość tlenu-mieszanka
    bogata .Sprawdz kable z sondy (pomiary na gorącym silniku).Jednak stawiałbym na jej uszkodzenie.

    0
  • #14 13 Lip 2004 13:10
    lampa
    Poziom 18  

    aha,czujnik o którym Piszesz to czyjnik temperatury zasysanego
    powietrza ,gł. czujnik tleny to sonda lambda i znajduje się przy katalizatorze posiada 4 przewody 2 podgrzewanie 2 czujnik zawartości
    tlenu w spalinach(sonda Lambda) chyba 300 do 400 zł

    0
  • #15 13 Lip 2004 14:05
    Marcin1980
    Poziom 23  

    Wruciłem własnie z trasy, przejechalem 100km. odłączyłem złącze diagnostyczną i efekt jest taki ze kontrolka miga szybko mniej wiecej 2x na sekunde - czy to jest błąd? Wydaje mi sie że nie ale poprosze o sugestje co do tłmika to bez zmian jest dalej gorący i nie wiem jak może być w dalszym ciagu przyczyna tego.
    Mam możliwość zakupienia katalizatora w raz z tym czujnikiem w cenie 50zł za całość - co ey na to?

    0
  • #16 13 Lip 2004 16:34
    lampa
    Poziom 18  

    jesli mróga bez przerw to brak zapisanego błędu.50zł? jeśli masz pewność że są OK to pewnie że brać . Atak na marginesie Masz płyn w ukł. chłodzącym? czy Robiłeś ostatnio analiżę spalin to by mogło wielr podpowiedzieć ,no i oczywiście cz Dokonałeś pomiaru sondy lambda.
    jeśli leje wtrysk to następny kataliżator padnie.Przed wymianą katalizatora - analiza spalin .Najpierw należy usunąć przyczynę i dopiero
    dokonać przestrzepu

    0
  • #17 13 Lip 2004 20:40
    Marcin1980
    Poziom 23  

    Co do pewności to tego nie mam, płyn w chłodnicy mam, nie, nierobiłem analizy spalin, jutro pojade i zrobie analize spalin. Pomiarów sądy nie robiłem. Czy pomiar należy wykonać na pracujacym silniku - chyba tak?
    kod 21 odpowiada właśnie sadzie lambda, a nie jak wcześniej myślałem z czujnika temperatury tlenu.
    ten czujnik ma kod 24.
    zastanawiam się tylko skąd ten błąd sie wzoł skoro po resecie komputera juz sie nie pojawia? czyżby gdzieś niełączył?

    0
  • #18 14 Lip 2004 08:39
    lampa
    Poziom 18  

    Może nie łączyć ,poza tym sąda lambda jeśli jest uszkodzona to mimo
    wszystko ze wzgledu na jej budowę raz może działać poprawnie innyn razem nie.Przejedziesz 1000km. i znowu będzie błąd.Może być
    również zatkana jeśli możesz to odkręć i przeczyść ją. Jednym z objaw€w
    uszkodzenia może być równierz pływanie obrotów -na wolnych obrotach.
    Zobaczymy co powie analiza spalin.
    aha pomiar na pracującym i nagrzanym silniku.

    0
  • #19 14 Lip 2004 09:37
    Marcin1980
    Poziom 23  

    Jeszcze jedna sugestja. Przy pokonaniu trasy powiedzmy jakies 50 km przyjezdzam do domu zostawiam silnik na wolnych obrotach oracuje on biegu jałowym przy 900 obr/min dodam lekko gazu powiedzmy gdzies do 2000 obr/min po czym puszczam obroty spadna do 900 po czym wzrastaja na 1200 i powoli opadaj na 900 czy tu tez jest jakiś błąd.

    Wczoraj odłączylem sąde lambda od komputera po czym odpalilem silnik i ku mojemu zdzwieniu pracował on normalnie tak jak by było wszystko OK, po połączeniu do wtyczki djagnostycznej zworki wyswietlił błąd 21, a pozatym silnik pracował OK nie prubowałem jechac ale na biegu jałowym nie zauważylem żadnych zmian.

    0
  • #20 14 Lip 2004 11:21
    lampa
    Poziom 18  

    odpięcie sądy jak i uszkodzenie powoduje przejście komp.do trybu awaryjnego i można jechać normalnie, wzrośnie zuzrycie paliwa silnik może stracić dynamikę. co do obrotów to sonda reaguje ze zwłoką .ANALIZA SPALIN!!!!!

    0
  • #21 14 Lip 2004 14:15
    Marcin1980
    Poziom 23  

    Mam już wyniki analizy spalin i tak:

    Powyższony bieg jałowy
    CO=0.626% VOL
    HC=189 ppm VOL
    Lambda=1.040
    Bieg Jałowy
    CO=0.552% VOL
    HC=471 ppm VOL
    lambda=1019

    Wynik testu w obu przpadkach negatywny. Rozmawiałem z tym gościem który mi robił ten pomiar i powiedzał że albo katalizator albo wtryski leja i dlatego tak się dzieje że jest gorący tłumik końcowy, ale prosze o dalsze sugestje.

    0
  • #22 14 Lip 2004 14:37
    diag
    Spec od samochodów

    Wymień sondę lambda. Po przebiegu 160kkm jest zalecana wymiana przez Boscha.

    0
  • #23 14 Lip 2004 18:47
    Marcin1980
    Poziom 23  

    Nad tym sie zastanawiam ale może co by można było jeszcze sprawdzić żeby nie nakładć kosztów a poprawić wydajność, jakie mają być wskazania CO i HC?

    0
  • #24 14 Lip 2004 20:38
    lampa
    Poziom 18  

    Boscha a i owszem ale kolega nie zwrócił uwagi że to jest jednak Toyota
    aczkolwiek wszystko może się zdarzyć.
    Nie jestem diagnostą ale to nie są fatalne wyniki .bardzo żle byłoby powyżej
    HC 1200ppm.Nie mniej wszystkie pomiary Masz zawyżone Osobiście stawiałbym na wtrysk co do sądy to między bogiem a prawdą poprawność
    jej działania można sprawdzić przy pewności poprawnego działania układu
    spalania a twoje HC wskazuje że paliwo nie jest całkiem spalane .
    A tak na marginesie , Ile żre oleju na 10 000km. spalony olej podnosi
    węlowodory

    0
  • #25 14 Lip 2004 21:11
    Marcin1980
    Poziom 23  

    No jeżeli mowa o oleju to jest dośc dużo bo około litra na 10 000km, dodam że sapalanie oleju powyższa sie w momęcie kiedy połacze przyczepke do niej i cągam mniej wiecej jakies 500kg, gdy ołącze przyczepe zużycie spalania oleju spada teraz nie wiem dokładnie ile bo przez jakies dwa miesące jeżdze nonstop z przyczepą. Czyli trzeba by zacząc od wtrysku?

    0
  • #26 14 Lip 2004 22:16
    lampa
    Poziom 18  

    Tak osłuchaj stetoskopem ich pracę zmierz oporność ma być 13,4 do 14,2om
    inaczej do wymiany.szczelność niestety ASO co do oleju to czeka Cię
    wymiana uszczelniaczy zaworów i też ASO lub spec od Toyoty
    powodzenia

    0
  • #27 15 Lip 2004 08:43
    lampa
    Poziom 18  

    Po przemyśleniu Analizy Spalin doszłem do wniosku że ten wynik może
    być skutkiem przepalania oleju którego pozostałość jest dopalana w katalizatorze Zwróć uwagę czy przypadkiem po przegazowaniu z wydechu
    nie wylatujeą ciemne spaliny szczególnie przy zimnym silniku jeśli tak
    to przyczyna leży w nadmiernym zużyciu oleju,uszczelniacze-sprawdz
    też ciśnienie sprężania, i podciśnienie na kol.dolotowym.Będziesz
    wiedział czy oprucz uszczelniaczy do wyniany są też pierścionki.
    Ja osobiście przy wymianie uszczelniaczy wymieniłbym i pierścionki
    cena pierścionków około100 zł -faktem jest że orginałów nie Zobaczysz nawet w ASO są prod Hiszpańskiej lub USA (Amerykanie robią dobre tylko
    rakiety) to na tyle - pada mi komp. będę dopiero jutro
    Acha - przepał bęzyny -niebieskie spaliny z wydechu
    powodzenia

    0
  • #28 16 Lip 2004 20:11
    Marcin1980
    Poziom 23  

    Sprawdziłem wtryski i maja każdy po 15,5 om. Dzisaj zalałem do baku 25 litrów Pb i przejechałem 300 Km Max co bym na tym zrobił to było by około 330 km, w tym ok 200km z przyczepą średnia prędkość z jaką jechalem z pzrzyczepą to ok 80km/h, a bez przyczepy było około 110-120 km/h. Jak mi sie udało policzyć to zużycie paliwa na 100km wyniosło jakieś 8 litrów. wydaje mi sie troche za dużo. kiedyś pojechałem do niemiec. zatankowałem do pełna 55 litrów, przejechałem na tym 500km ze średnia prędkością ok 120-130km/h i zapaliła mi sie rezerwa. paliwo tankowałem w niemczech. Nie suchałem jak chodzą wtryski bo nie wiem jak maja chodzić prawidłowo.
    Jaka ma być wartośc sondy przy najlepszym spalaniu na djaknostyce?

    0
  • #29 16 Lip 2004 20:12
    Marcin1980
    Poziom 23  

    Sprawdziłem wtryski i maja każdy po 15,5 om. Dzisaj zalałem do baku 25 litrów Pb i przejechałem 300 Km Max co bym na tym zrobił to było by około 330 km, w tym ok 200km z przyczepą średnia prędkość z jaką jechalem z pzrzyczepą to ok 80km/h, a bez przyczepy było około 110-120 km/h. Jak mi sie udało policzyć to zużycie paliwa na 100km wyniosło jakieś 8 litrów. wydaje mi sie troche za dużo. kiedyś pojechałem do niemiec. zatankowałem do pełna 55 litrów, przejechałem na tym 500km ze średnia prędkością ok 120-130km/h i zapaliła mi sie rezerwa. paliwo tankowałem w niemczech. Nie suchałem jak chodzą wtryski bo nie wiem jak maja chodzić prawidłowo.
    Jaka ma być wartośc sondy przy najlepszym spalaniu na djaknostyce? Wykręce sade i wyczyszcze, pojade jeszcze raz na diagonostyke i powiem jaki był efekt czy coś sie zmieniło.

    0
  • #30 19 Lip 2004 16:21
    lampa
    Poziom 18  

    co do ilaści paliwa to Mieścisz się w normie tj.7do 8l/100km(bez przyczepy)
    Wniosek że nie ma sie co czepiać wtrysków a że Masz 15,2 om na wszystkich wtryskach to może buć uchyb przyżądu ,że kiedyś było mniej no cóż
    raliwo to raz . jakość drogi dwa , styl jazdy trzy, warunki atmosweryczne
    cztery itd. słowem Jesteś w normie pamiętaj że to dosyć ciężki samochód
    jak na tą pojemność .poza tym nasze paliwo wiadomo, CO 05% HC do 1200
    przechodzisz diagnostykę.
    Na jakim Jeżdzisz oleju, z tym zużyciem oleju nie głupi byłby Mobil 15W40
    (dopuszczony przez Toyotę nawet w nowszych sam.) Osłuchowa ocena pracy wtrysku polega na tym aby usłyszeć równomierne cykanie , bez przerw,przeskoków w czasie,jęśli nie Masz słuchu (muzycznego) Poproś kogoś kto go ma . Ale jak pisałem wcześniej to raczej albo z b,dużym
    prawdopodobieństwem sprawa przepału oleju

    0
  Szukaj w 5mln produktów