Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV,włączająca się tylna wycieraczka przy odpalaniu auta

damiannnn 24 Gru 2009 23:37 6893 6
  • #1 24 Gru 2009 23:37
    damiannnn
    Poziom 9  

    Witam,
    Na wstępie dodam ze przeglądałem wszelkie temat na wielu forach (w tym elektroda) i przeanalizowałem temat dosyć wnikliwie :) Większość ludzi ma problem ze świrującymi nie dającymi się wyłaczyć itp. Mój problem jest dość specyficzny.

    Opis problemu:
    Włączam zapłon wszystko OK. Zapalam auto i w tym momencie tylna wycieraczka robi jeden pełen ruch tj. tam i z powrotem jakbym włączył ją manetką . Dzieje się to losowo - powiedzmy raz na 10 odpaleń :). Poza tym wycieraczka jak i spryskiwacz we wszystkich trybach pracują poprawnie - w trakcie jazdy wszystko jest zawsze ok.

    Silnik wycieraczki dostaje napięcie w momencie przekręcenia zapłonu (idzie to przez przekaźnik odciążający styku X). Sam silnik wycieraczki sterowany jest masą. Początkowo myślałem ze masowy kabel w peszlu idący do silniczka jest przetarty i w momencie odpalania jak mój klekot caly drży kabel dotyka gdzieś masy etc. Jednak ta wersja odpada chyba bo działoby się to w trakcie jazdy na nierównościach itp a jak juz pisalem dzieje się tak tylko w momencie przejścia z zapłon -> zapalenie auta.
    Sprawdzałem w lewym peszlu na łączeniu klapa-karoseria - wydaja się ok, izolacja jednego była lekko przetarta - owinąłem taśma nie rozwiązało to problemu. Nie miałem czasu bałem się porysowania szyby i rok jeździłem bez bezpiecznika :). Ale tak się nie da przy hatchbacku i takiej pogodzie.

    Czy może to mieć związek z przekaźnikiem odciążającym X?

    Na dniach wykonam diagnoze w następującej kolejności.

    1. Wypinam wtyk manetki - jeśli problem ustanie wiadomo, manetka do ściągnięcia i przeczyszczenia/wymiany.

    2. Wypinam przekaźnik - problem znika - wiadomo. Natomiast jeśli nie zniknie to już pewnie kwestia okablowania lub samego silnika i jego elektroniki.

    Czy mój tok rozumowania jest dobry? Jeśli ktoś ma pomysły/wskazówki z góry dzięki. W razie potrzeby mogę umieścić potrzebne schematy w tym temacie :)

    0 6
  • #2 25 Gru 2009 05:12
    ele5
    Poziom 26  

    na 100 procent ostawiam elektronike silnika

    0
  • #3 25 Gru 2009 08:40
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Jak rozumiem wykonuje tylko 1 pełny cykl.
    Czy inaczej?
    Zrób sobie przedłużkę do tego przekaźnika i usłysz cy cyka jeśli tak to znaczy że sterowaniw mu tak każe i to nie jego wina.

    Pozatym zawsze można sprysnąć tylnąszybę i się nie porysuje, zresztą szyby nie tak łatwo sie rysują.

    0
  • #4 25 Gru 2009 09:28
    Mietek1976
    Poziom 13  

    Niedawno miałem podobny problem w trójce a mianowicie jak chciała to działała jak chciała to nie działała sama się załączała (po odpaleniu też ) po prostu wycieraczka żyła własnym życiem.Pomogła wymiana przekaznika czasowego od sterowania tylnej wycieraczki.

    0
  • #5 25 Gru 2009 10:51
    damiannnn
    Poziom 9  

    ele5:
    Pewnie tak bo dzieje się to ewidentnie przy odpalaniu gdy przekaźnik odciążający na moment odcina silnikowi wycieraczki napięcie zasilające. Tylko jak pisałem nie dzieje się to za każdym odpaleniem, nie potrafię znaleźć reguły.

    romoo:
    Tak jeden pełny 'idealny' cykl.
    No wiesz w lato szyba zakurzona mocnoczy w zimie przmarnieta etc to bardzo latwo porysować albo zatrze mi silnik jak będzie chciał ruszyć przy odpalaniu a ramię będzie przymarznięte.

    0
  • #7 25 Gru 2009 13:21
    Mietek1976
    Poziom 13  

    A sam silnik (styki wewnątrz na kole zębatym) są ok.Jeżeli silnik masz dobry to;odepnij koskę od silnika i w miejsce + gdzie przychodzi impuls ze sterownika podłącz żarówkę 12v i spróbuj kilka razy odpalić(żarówka ani razu nie moze się zaświecić) .Jeżeli tak to szukaj usterki w przekazniku czasowym ew.w przełączniku zespolonym.

    0