Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kia Carnival 2.9 TDi - problem z niedogrzanym silnikiem

prosperopro 25 Gru 2009 00:44 8309 9
  • #1 25 Gru 2009 00:44
    prosperopro
    Poziom 8  

    Witam mam problem z niedogrzanym silnikiem:

    samochod w lecie na starym termostacie chodzil elegancko chlodnica sie wlaczala bez problemu. przyszly mrozy nagle strzalka kontrolki temperatury silnika po dlugim czasie nie drgnela nadal bla na C - choc wczesniej zatrzymywala sie w polowie miedzy cold a hot . i z nawieu mimo ustawienia temperatury powietrza na hot lecialo zimne powietrze

    aktualnie wymienilem termostat na nowy ( stary sie uginal pod palcami) silnik sie nagrzewa prawie do wyzej wymienionej polowy ale nie calkiem - przez to nie chodzi chlodnica bo silnik nie wymaga tego. choc strzalka jest prawie w polowie to zimne powietrze dmucha ale na niskich obrotach - w trakcie jazdy daje cieple powietrze i gdy obrotomierz pokazuje wiecej niz 2 tys. obrotow.

    co moze byc przyczyna niedogrzewania silnika (chlodnica sie nie zalacza ) - termostat wymieniony uklad odpowietrzony
    przy niedogrzaniu silnika jest wieksze spalanie - sprawdzone
    i olej nie ma takiej smarowanosci silnika poniewaz nie pracuje w odpowiedniej temperaturze - tego sprawdzic nie umiem ;)

    i co moze byc przyczyna tego ze na wolnych obrotach z nawiewu leci zimne powietrze a podczas jazdy leci cieple. - jak wieje cieple powietrze to nie takie jak rok temu wczesniej pazylo w rece ;)

    aaa dodam jeszcze ze regulator powietrza (cieple - zimne) dziala poniewaz podczas jazdy jak juz grzeje cieple powietrze smialo mozna nim zmienic na zimne i ponownie zwiekszyc na cieple
    a na wolnych obrotach jak leci zimne powietrze to jak z hot przestawie na cold leci bardzo zimne - czyli odrzucam wade regulatora powietrza i elektroniki ;)

    przepraszam ze to tak skomplikowanie napisalem postaram sie zrobic zdjecia i wyjasnic lepiej na zdjeciach ;)

    0 9
  • #2 25 Gru 2009 10:11
    Mario Mario
    Poziom 13  

    Witam, przy okazji świąt najlepszego życzę. Trochę zakręcony ten twój opis. Wnioskuję, że płyn chłodzący krąży w obiegu dużym. Wentylator włącza się kiedy czujnik temperatury cieczy chłodzącej poda odpowiedni sygnał, czyli kiedy ciecz osiągnie określoną temperaturę. To normalne, że przy jeździe powietrze wieje cieplejsze ponieważ silnik pracuje na większych obrotach, jak postoi samochód i go "pogazujesz" będzie tak samo, powietrze będzie cieplejsze. Ciężko w zimie nagrzać ciecz chłodzącą przy dużym obiegu. Kolejna rzecz to dogrzanie silnika, nic takiego nie istnieje, chyba że masz grzałkę podgrzewającą silnik i olej w misce olejowej. To silnik, a raczej temperatura wytwarzana w komorach spalania podgrzewa ciecz chłodzącą. Opisane przez ciebie objawy wynikają napewno z otwartego obiegu cieczy chłodzącej. Sprawdź, czy zakupiony przez ciebie termostat otwiera się i zamyka w odpowiedniej temperaturze. Zrób to najpierw na starych, tych co wymieniłeś, wlej płynu do naczynia, włóż termometr techniczny w skali do co najmniej 120 i włóz termostat, a następnie podgrzewaj płyn. Termostat powinien otworzyć się przy określonej dla marki i silnika twojego auta temperaturze. Jeżeli sprawdzisz termostat i będzie w porządku, to znaczy że mógł on być źle założony czyli odwrotnie, w sumie nigdy z czymś takim nie spotkałem się ale... Z twojego opisu jak wcześniej wspomniałem wynika, że płyn krąży cały czas w dużym obiegu i nie ma innej opcji, no chyba, że układ aż tak masz zapowietrzony, ale nie podejżewam. Może być jeszcze poprostu niedrożny mały obieg, wtedy tzreba spuszczać płyn aby sprawdzić to. Jak montujesz termostat to jest on zamknięty czyli obligatoryjnie płyn jest puszczany w mały obieg i powinien nagrzewać się po paru minutach, wtedy wystarczy tylko sprawdzić temperaturę przewodów gumowych i będzie wiadomo, jak lekko ciepłe to duży obieg, jak gorące to mały. Nie podejrzewam aby pompa padła na tyle aby nie pompowała wcale wody, wtedy silnik mógłby paść. No może wystarczy, sprawdź ten termostat i odpisz.

    0
  • #3 21 Lut 2010 19:56
    Mariush
    Poziom 10  

    Witaj, miałem dokładnie to samo w swojej Kiance z tym że w CRDI. Po wymianie rozrządu, pompy wody i termostatu na wolnych obrotach wieje zimnym a przy około 1,5-2 tyś obrotów ciepełko aż miło, cały płyn wywalało mi do zbiornika wyrównawczego a ja cały czas dolewałem nowy płyn do układu. W zbiorniku wyrównawczym nazbierało go się tyle że po otworzeniu go było go aż po sam korek. Tak naprawdę nic nie zrobiłem oprócz spuszczenia płynu do normalnego stanu (w zbiorniku wyrównawczym) i ..... wszystko wróciło do normy.

    Na początku też myślałem że to pompa wody (była nowa ale i nowe może być wadliwe), pózniej pojawił się temat termostatnu - wymieniłem i też nic pomogło.

    0
  • #4 21 Lut 2010 21:26
    janrad99
    Poziom 15  

    Silnik 2.9 TDI tak ma. W zimie trudno go rozgrzać. Silnik ma dogrzewanie elektryczne, ale nie dość że mało wydajne, to grzałki lubią się spalić i to prawdopodobnie jest przyczyną problemów założyciela wątku. W dodatku grzałki nie włączają się automatycznie tylko przyciskiem na konsoli.
    Ja po kilku zimnych sezonach założyłem niezależne webasto i miałem ciepło.

    0
  • #5 26 Lut 2010 00:01
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 26 Lut 2010 00:05
    janrad99
    Poziom 15  

    To ty owik nie wiesz ze świece żarowe to takie grzałki?
    Miałem takie auto 8 lat i dobrze znam ten przycisk.

    0
  • #7 26 Lut 2010 00:15
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 26 Lut 2010 00:37
    janrad99
    Poziom 15  

    W carnivalu dogrzewanie włącza się jednak przyciskiem. Tym samym który przełącza obieg powietrza tylnej dmuchawy z klimy na nagrzewnicę.
    Widzę owik, nie za bardzo wiesz o czym mówisz. Sio do początkujących!

    1
  • #9 26 Lut 2010 08:31
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 28 Lut 2010 15:07
    silan
    Poziom 12  

    W moim Carnivalu dogrzewacz silnika włącza się automatycznie ( niezależnie od przycisku RR HTR czy ustawień ogrzewania ) poniżej jakiejś temperatury i tylko raz - przy zimnym silniku. jeśli po uruchomieniu się dogrzewacza - objawia się bardzo dużym poborem prądu) wyłączę na chwile silnik , dogrzewacz już sie nie załączy - to ważne np. przy bardzo krótkich odcinkach żeby nie rozładować aku - wiem z autopsji, gdyż pobiera tak dużo prądu ze rozładowuje akumulator nie wspominając o tym ze ładowania wtedy brak. W dogrzewaczu są trzy świece żarowe po 120 Watt każda i w zależności od tego jak niska jest temp. zewnętrzna i silnika tak długo one grzeją .
    Pozdrawiam
    silan

    1