Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Książka o podstawach transmisji radiowej???

10 Lip 2004 17:04 1718 10
  • Poziom 10  
    Cześć wszystkim!
    Chcę wykonać proste łącze bezprzewodowe oparte na transceiverach nRF401 Nordica i mikrokontrolerach PIC16F876 (ukłądy już posiadam) i opisać to wszystko teoretycznie. Sęk w tym, że nie znam się na tym, tj. transmisji radiowej prawie w ogóle. Wiem, czym się różni modulacja AM od FM i tyle. Chciałbym jednak poznać wszelkiego rodzaju podstawy i szersze informacje dotyczące rzeczy w rodzaju parametry transmisji, dewiacja częstotliwości itp. Przedało by się też coś o paśmie ISM ;) Dlatego mam pytanie, czy ktoś mógłby mi polecić jakąś książkę, z której mógłbym się wszytkiego o transmisji bezprzewodowej dowiedzieć? Najlepiej jakby była dostępna i po polsku, chociaż z angielskim też sobie poradzę. Jeżeli ktoś ma jakieś pojęcie o takiej literaturze, będę bardzo wdzięczny za informacje.
    Pozdrawiam....
  • Poziom 10  
    Dzięki z link! Jednak mam wrażenie, że forum, którego namiary podałeś, jest podobne do tego, na którym umieściłem to zapytanie ;) To znaczy oczywiście mnóstwo informacji, ale specjalistycznych i głównie dotyczących zaawansowanych problemów związanych ze sprzętem. Ja szukam czegoś, co pozwoliłoby mi zacząć totalnie od podstaw, uzyskać informację na temat przesyłąnego sygnału itp. Niemniej dzięki!
    PS. Nie musi być po polsku, najwyżej będę ciut dłużej czytać ;)
  • Poziom 23  
    nie rozumiem,w takim razie czy moglbys jasniej napisac czego potrzebujesz?-w dziale"emisje cyfrowe(ogolnie)"Łukasz Komsta(sp8qed) napisal wszystko jasno i (wydaje mi sie) przyswajalnie,
    jest jeszcze ksiazka NIE TYLKO FONIA I CW-Autor: mgr inż. Krzysztof Dąbrowski OE1KDA
    -jesli czegos nie rozumiesz poprostu pytaj
  • Poziom 21  
    Mogę Ci polecić następujące pozycje: