Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TEST - Dogrzewanie grzejnikami elektrycznymi

SzokalML 28 Paź 2011 12:54 117028 83
  • #61
    kss213
    Poziom 19  
    A pomóżcie w drugą stronę. Czyli obecnie mam gazowe do CWU i CO oraz kuchenka gazowa. Mieszkanie to 43m2 docieplone wysokosc 2,8m przy czym na przedpokoju i salonie jest obnizony sufit dodatkowo wypelnienie welną mineralną drugi pokoj kuchania i łazienka wysokość 2,8.
    Dużo za gaz nie płace bo wychodzi 1200zł rocznie za prąd 100zł mc ale problematyczna jest np łazienka w której jest umieszczony piec. Ponieważ jest z otwarą komorą spalania niestety potrzebuje sporo powietrza i w lazience po prostu jest zimno. Jak na razie zmniejszyłem kratke jednoczesnie dodają kolejne otwory wentylacyjne w drzwiach do łazienki oraz dodając nawietrzak w kuchni która jest przy łazience. To pozwoliło mi zapewnić odpowiednią ilość powietrza i w łazience jest troche cieplej. Ale do brzegu. Zasatanawiałem sie nad zastosowaniem 3x piec akumulacyjny elektryczny plus łazienkową drabinke wspomaganą halogenem na czas kąpieli. Oczywiście rezygnujemy całkowicie z gazu i dajemy w łazience przepływówke która zasili wszystkie punkty poboru wody (3szt) najdalszy jest kran w kuchni ok 2metry od przepływówki. W kuchni zamiast palników gazowych indukcja.
    Dodam ze mam instalacje jednofazową wiec pewnie musiałbym zmienić na 3 fazy i dodatkowo zwiększyć przydział mocy.
    I czy to się bedzie opłacało przy założeniu że piec gazowy i tak bede musiał niedługo wymienić.
    Liczmy tutaj tylko koszt materiałow bez robocizny.
    Mój piec jesli chodzi o ogrzewanie raczcej nie jest zły ale z CWU juz zadowolony nie jestem. Sporo wody upływa zanim zacznie lecieć ciepła to raz. Dwa histereza grzania wody jest dość duża i wchodząc już pod ciepłą wode zaraz wyskakujemy bo znow leci zimna. NIe mówie już o sytuacji gdy zaczyna sie pobór z dwoch miejsc prysznic i kuchnia wtedy znow duzy spadek temp i oczekiwanie na ciepla wode pod prysznicem.
    Co sądzicie zeby przejść na prąd w 2 taryfach ??
  • #62
    Sw.Mikolaj
    Poziom 15  
    Witam
    Po zapoznaniu się z porównaniem autora skłaniam się do zakupu konwektora ceramicznego. Chciałbym dogrzać pokój ( który ma 16,5 m2 ) w okolicy łóżka, stojącego po przeciwnej stronie pokoju niż kaloryfer. Sąsiednie mieszkania są niestety jeszcze nie zamieszkane więc są trudności z dogrzaniem pomieszczenia. Czy taki grzejnik ceramiczny będzie wystarczający aby osiągnąć w pokoju komfortową temperaturę ? Ponadto czy taki grzejnik musi stać na podłodze czy można go postawić gdzieś na podwyższeniu ? Czy będzie to bezpieczne ( TJ czy podstawa się nie nagrzewa, czy panele nie zostaną w wyniku nagrzania samego grzejnika uszkodzone itd ) ?
  • #63
    lumine
    Poziom 2  
    W teście nie została uwzględniona nagrzewnica przemysłowa elektryczna. Są o mocy 2000 V czyli takiej jak opisywane tu urządzenia.

    Na moje laickie oko przypominają w działaniu zwyczajny termowentylator: można nimi szybko nagrzać pomieszczenie i nakierować na dowolne miejsce. Są solidne ale i droższe, bo od ok. 150 zł ale może efektywniejsze od termowentylatorów ceramicznych? Ma może ktoś wiedzę na ten temat?

    Jestem przed problemem ogrzania pracowni plastycznej 30 m2 (w której jestem po parę godzin dziennie i nie codziennie) na niezamieszkałym poddaszu (już teraz bardzo zimnym) z jedną ściana nieocieplona od zewnątrz (jedynie obłożoną styropianem 5 cm od środka). Jak nic nie dowiem się o nagrzewnicach, chyba kupię dwa termowentylatory ceramiczne obrotowe o mocy 1500V. bo jest tam wysoko a po nogach "ciągnie"...
  • #64
    Zbigniew Rusek
    Poziom 35  
    Chyba 1500W czy 200W a nie 1500V. Ta literówka to bardzo duża różnica (jedna rzecz to moc, a inna napięcie).
  • #65
    SzokalML
    Poziom 36  
    Sw.Mikolaj: Grzejnik ceramiczny może stać na podłodze i tak będzie najlepiej. Ciepło unosi się do góry, więc umieszczony wyżej grzejnik nie dogrzewałby niskich części podłogi. O panele nie ma co się bać. Kup najlepiej taki, który posiada opcję obrotu (wiele posiada, nie będzie z tym problemu) - wtedy nagrzewa bardziej równomiernie. Szukaj na allegro, w sklepach zazwyczaj jest drożej, często cena tych samych produktów bardzo się waha.

    Najdroższe (ok 150 pln) mają programator temperatury. W tańszych jest termostat bimetaliczny, który trzeba ustawić "na oko".


    Lumine: Z nagrzewnicami nie miałem do czynienia, dlatego nie są uwzględnione w teście.
    Są solidniejsze, ale za to cięższe, przemysłowo wyglądają, nie obracają się. Nie są też bardziej efektywne - zwykłym elektrycznym grzejniku nie ma praktycznie strat ciepła.

    Ciężko powiedzieć, czy osiągnie się wystarczającą temperaturę jednym grzejnikiem 1800W. Musisz spróbować.
  • #66
    lumine
    Poziom 2  
    Zbigniew Rusek napisał:
    Chyba 1500W czy 200W a nie 1500V. Ta literówka to bardzo duża różnica (jedna rzecz to moc, a inna napięcie).


    przepraszam, na fizyce nie słuchałam, to teraz będę pamiętać

    Dziś rano poszłam do sklepu i kupiłam termowentylator ceramiczny 1800W obrotowy (na razie jeden, na próbę, bo coś takiego w domu zawsze i tak się przyda). Po dwóch godzinach miałam 16 'C z ok. 11 'C (około bo wraz z termowentylatorem kupiłam termometr i zamontowałam go na ścianie tuż przed włączeniem urządzenia). Dla mnie to ekstra wynik, bo dzień wcześniej pożyczony grzejnik olejowy 2000W włączyłam o 10 rano a o 18 nadal musiałam być w kurtce narciarskiej i bałam się że to wina mojego złego ocieplenia pomieszczenia, bo robiłam go sama a fachowcem nie jestem żadnym. Teraz, porobię próby jak pracuje się mając go gdzieś niedaleko i wówczas wystarczy mi dokupić drugi termowentylator (bo zbliżają się mrozy), albo dokupię jeszcze promiennik (którego wadą jest to, że nie ogrzeje i nie osuszy mi powietrza, co dla drewna, płótna i farb jest bardzo istotne).

    Gdybym nie przeczytała wyników tego testu, w życiu bym nie wpadła, że najskuteczniejszy dla mnie będzie zwyczajny, niepozorny, tani termowentylator. Bardzo dziękuje.
  • #67
    Sw.Mikolaj
    Poziom 15  
    Witam
    A jak wygląda sprawa z utrzymaniem temperatury którą udało się podnieść za pomocą termowentylatora ? Ponieważ wiatrak zamontowany w takim urządzeniu jest dość hałaśliwy, to w praktyce wyklucza jego używanie w nocy. Czy jeśli nagrzeję wcześniej pomieszczenie, to czy temperatura się utrzyma do rana ? Zakładając, że mieszkanie dookoła jest otoczone przez puste mieszkania które nie są ogrzewane.
    Jak sobie poradzą generalnie urządzenia bezdźwięczne ( konwektor lub grzejnik olejowy ) w takim celu ? Czy jeśli zostawi się je włączone na dość długo to czy da się odczuć różnicę ? Czy będą w stanie dogrzać pomieszczenie które jest już ogrzewane, jednak niewystarczająco, kaloryferem ?
    Pozdrawiam
    Michał
  • #68
    lumine
    Poziom 2  
    Sw.Mikolaj napisał:
    Witam
    A jak wygląda sprawa z utrzymaniem temperatury którą udało się podnieść za pomocą termowentylatora ? Ponieważ wiatrak zamontowany w takim urządzeniu jest dość hałaśliwy, to w praktyce wyklucza jego używanie w nocy. Czy jeśli nagrzeję wcześniej pomieszczenie, to czy temperatura się utrzyma do rana ? Zakładając, że mieszkanie dookoła jest otoczone przez puste mieszkania które nie są ogrzewane.


    Nie ma szans aby utrzymać wyższą temperaturę do rana, u mnie po 2h spadła całkiem. Tyle że, u mnie nie ma kaloryfera i jest to niezamieszkane poddasze w całkiem surowym stanie.

    Termowentylator nie jest bardzo głośny, dla mnie to zaledwie szmer, tyle że więcej prądu pobiera bo plus wiatraczek. Na początku myślałam, że będę grzać w nocy ale jak mam płacić 10zł za noc grzania, po to żeby rano było przyjemniej, to wolę rano przed śniadaniem włączyć na godzinę, przyjść po i nakierować na siebie aby czuć ciepło, a za 2 godziny już mieć cieplej w całym pomieszczeniu. Tyle, że ja jestem w całkiem innej sytuacji bo dogrzewam miejsce w którym nie mieszkam a jedynie pracuje. I jak mam 18'C to jestem zadowolona.

    Sw.Mikolaj napisał:
    Jak sobie poradzą generalnie urządzenia bezdźwięczne ( konwektor lub grzejnik olejowy ) w takim celu ? Czy jeśli zostawi się je włączone na dość długo to czy da się odczuć różnicę ? Czy będą w stanie dogrzać pomieszczenie które jest już ogrzewane, jednak niewystarczająco, kaloryferem ?


    Wydaje mi się że tak, bo skoro w moich polarnych 30m2 1800W po ok 3-4h (w dzień czyli plus słońce i chodzenie(ruch) co ułatwia nagrzanie pomieszczenia) dał odczuwalną różnice, tyle za małą, to w nie wyziębionych całkiem 16 m2 powinno być znacznie lepiej. Tak jak pisze w teście konwektory są szybsze w działaniu, naprawdę "bucha" od nich gorące powietrze. Nie jestem tu specjalistą ale może jak podasz dokładne temperatury, jaka masz a jaka jest dla Ciebie komfortowa to ktoś będzie mógł więcej napisać.

    Z konwektorami miałam do czynienia w pracy. Był to sklep w starej kamienicy, od dwóch ścian bezpośrednio na ulicę, z jednej na zimny korytarz, z ostatniej na zimny lokal. Powierzchnia około 30 m2. Tyle że w lokalu bardzo dużo papieru i drewna, ściany - odrestaurowana surowa cegła. Bardzo grube mury. Miałyśmy do dyspozycji dwa konwektory 2000W.
    - włączone na minimum ale cały czas, bez wentylatora, sprawiały że rano było przyjemnie, w sam raz żeby smakowała gorąca kawa, potem nie dużo podnosiłyśmy temp. i uruchamiałyśmy wentylator i ja ganiałam z krótkim rękawkiem.
    - jak wyłączałyśmy na noc, rano było bardzo zimno, aby temperatura była znośna musiałyśmy mieć oba włączone na max. co najmniej 3h, wtedy robiło się odczuwalnie cieplej w całym pomieszczeniu i trochę zmniejszałyśmy moc, bo z czasem było nam gorąco przy nich samych a w innych miejscach sklepu zimno. Bardziej nam odpowiadała pierwsza opcja, bo zdecydowanie lepiej nam się pracowało bez takich szoków termicznych. A że nie płaciłyśmy za prąd a szefowie byli na drugim końcu Polski w Gdańsku...:)

    Grzejnik olejowy testowałam u siebie i jak zostawiłam go na około 1000W na noc rano miałam złamane powietrze ale ja mam 30 m2... ale dogrzewane kaloryferem olejowym chyba mniej prądu ciągnie bo systematycznie się wyłącza, chyba działa tak, że nagrzewa olej i gaśnie, olej oddaje ciepło i jak przestygnie trochę to grzejnik znowu się włącza. Tak jak było napisane w teście, olejowy jest skuteczny ale przy systematycznym grzaniu. Plusem jest możliwość suszenia ubrań, albo... zagrzania sobie piżamki przed spaniem.
  • #69
    Sw.Mikolaj
    Poziom 15  
    Witam
    Jeszcze jedno mam pytanie. "- włączone na minimum ale cały czas, bez wentylatora, sprawiały że rano było przyjemnie, w sam raz żeby smakowała gorąca kawa, potem nie dużo podnosiłyśmy temp. i uruchamiałyśmy wentylator i ja ganiałam z krótkim rękawkiem. "
    Chciałbym się upewnić czy taki konwektor elektryczny można bezpiecznie zostawić włączony aby podtrzymywał temperaturę i wyjśc z domu ? Czy grzejnik olejowy można również pozostawić włączony i wyjść z domu ?
    Co to znaczy " Grzejnik olejowy testowałam u siebie i jak zostawiłam go na około 1000W na noc rano miałam złamane powietrze ale ja mam 30 m2 " a dokładnie to złamane powietrze ? Czy będzie on w stanie dogrzać i podtrzymać temperaturę ?
    Tak naprawdę to interesuje mnie czy można je spokojnie zostawić włączone i wyjść z domu ?
  • #70
    lumine
    Poziom 2  
    Sw.Mikolaj napisał:

    Chciałbym się upewnić czy taki konwektor elektryczny można bezpiecznie zostawić włączony aby podtrzymywał temperaturę i wyjśc z domu ? Czy grzejnik olejowy można również pozostawić włączony i wyjść z domu ?

    Przy zachowaniu zasad BHP i instrukcji (np. umożliwić swobodny przepływ powietrza wokół urządzenia, nie zasłaniać go, nie dawać w pobliżu łatwopalnych materiałów na wypadek gdyby było spięcie). Przez długi czas było dla mnie oczywiste, że to zbyt duże ryzyko zostawiać konwektory włączone na noc i to nie takie z czujnikami, a stare proste modele. Tym bardziej się bałam, bo byłam kierownikiem placówki i nie chciałam pójść siedzieć za puszczenie z dymem kilkuset tysięcy w towarze plus jeszcze szkody w kamienicy, a o to nie byłoby trudno bo nie dość, że papier, drewno to masa łatwopalnych płynów. Ale tylko ja się bałam, bo dla wszystkich było to oczywiste jak słońce że można, więc może nie ma ryzyka. Jeśli jest to może takie jak przy każdym innym włączonym urządzeniu elektrycznym o większej mocy. Nie che wprowadzić Cie w błąd, dlatego lepiej spytaj kogoś kto na tym się zna. Mogę napisać tylko tyle co mnie spotkało.

    Sw.Mikolaj napisał:
    Co to znaczy " Grzejnik olejowy testowałam u siebie i jak zostawiłam go na około 1000W na noc rano miałam złamane powietrze ale ja mam 30 m2 " a dokładnie to złamane powietrze ?

    hmm... nie miałam wówczas termometru, ale "złamane" to nie przeszywająco wyziębione, chyba coś w rodzaju "temperatury minimalnej" z której potem po podkręceniu mocy nie powinno być problemów z szybkim dogrzaniem.

    Sw.Mikolaj napisał:
    Czy będzie on w stanie dogrzać i podtrzymać temperaturę ?

    jak bezie włączony, to tak:) no chyba że w nocy drastycznie spadnie temperatura i dana moc będzie za słaba, ale tak nie powinno się dziać, bo mowa o mieszkaniu, nawet jeśli wokół inne lokale nie są ogrzewane, to prawdopodobnie mają jakąś izolacje cieplna od pola/dworu;)
  • #71
    SzokalML
    Poziom 36  
    Rzeczywiście, nie ma szans na wyższą temperaturę do rana. Na pewno się wychłodzi.

    Konwektory są bezdźwięczne, bo wykorzystują grawitacyjne unoszenie się ciepła do góry.

    Cytat:
    włączone na minimum ale cały czas,


    powiem tak: regulacja w konwektorach jest tylko na zasadzie (najczęściej) jedna lub dwie grzałki włączone. A pokrętło służy tylko do stawienia termostatu który go automatycznie wyłączy. Więc ustawienie na minimum to kwestia termostatu.

    Generalnie olejowe kaloryfery muszą grzać długo żeby dogrzać, a to się nie opłaca. Dodatkowo są zazwyczaj droższe niż konwektory, większe i cięższe. Tyle dobrze, że można sobie coś na nich wysuszyć i nie hałasują.

    Cytat:
    Chciałbym się upewnić czy taki konwektor elektryczny można bezpiecznie zostawić włączony aby podtrzymywał temperaturę i wyjśc z domu ? Czy grzejnik olejowy można również pozostawić włączony i wyjść z domu ?


    Konwektor: tak, ale trzeba ustawić pokrętło na dość niską temperaturę, tak aby nie grzał cały czas, tylko się wyłączał gdy ją osiągnie. No i generalnie, raczej w przypadku ogrzewania elektrycznego lepiej włączyć na maksa wtedy kiedy się przebywa w pomieszczeniu.
    Jeśli grzejnik grzeje cały czas, może się spalić, jeśli jest to tani produkt. W hostelu w którym pracowałem, ze względu na niedomagania centralnego mieliśmy takie tanie konwektory i padały często.

    Olejowy znacznie bardziej nadaje się do trwałego grzania.
    Generalnie - nie polecam grzania elektryką gdy się nie przebywa w pomieszczeniu. Będzie to zbyt drogie.

    Znacznie lepiej kupić programator czasowy do prądu (10-15 pln, dostępny w marketach budowlanych i oczyw. w internecie), i ustawić sobie np. żeby grzejnik włączył się pół godziny przed naszym przyjściem.

    Jak w teście: nie polecam tanich termowentylatorów z plastikowymi kratkami i zwykłymi grzałkami. Szybko się palą a obudowa potrafi się stopić. Lepiej kupić grzejnik z grzałką ceramiczną i metalową kratką. Funkcja obrotu też pomaga w równomiernym dogrzaniu pomieszczenia.

    przy okazji: porównujcie ceny produktów. Ten sam konwektor widziałem w cenie od 60 do 120 pln - i to jedno i drugie na allegro...
  • #72
    Sw.Mikolaj
    Poziom 15  
    Witam
    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Zakupiłem już konwektor elektryczny. Jestem bardzo zadowolony. Ogrzewa pokój błyskawicznie, nawet jeśli się go wyłączy wychodząc z domu. Żeby się nie martwić to wychodząc z domu wyłączamy go. Główny kaloryfer jest w zasadzie wyłączony - termostat cały czas wykrywa odpowiednią temperaturę w pokoju i nie musi się załączać. Kaloryfer włącza się tylko jak się wyjdzie z domu i wyłącza konwektor.
    Dodatkowo kupiłem grzejnik ceramiczny z wiatrakiem do dogrzewania przedpokoju i łazienki. Czas ogrzania pomieszczenia wynosi około 5 minut i czuć wyraźnie ciepłe powietrze.
    Gdyby ktoś miał wątpliwości to polecam taką kombinację.
    Pozdrawiam i dziękuję jeszcze raz za wszelką pomoc i rady.
    Michał
  • #73
    ona1999
    Poziom 2  
    Witam,
    Zakupiłam mieszkanie z piecem akumulacyjnym firmy Dimplex duoheat, poprzedni właściciel twierdzi że piec ma dwie wtyczki ( jedna ma być włożona do gniazdka uruchamiającego się w godzinach 13-15 i 22-6 (II taryfa) a druga wtyczka ma być włożona do gniazdka działającego przez całą dobę (I ,II taryfa) mam pytanie czy wie ktoś z Was czy to prawidłowe podłączenie? czy nie powinien piec być włączony w obydwa gniazdka działające tylko na II taryfę? Zauważyłam że pobiera prąd i nagrzewa się w ciągu dnia . Proszę o poradę;)

    Marta
  • #74
    SzokalML
    Poziom 36  
    Piece akumulacyjne, jeśli mają wentylator, muszą być podłączone cały czas, tak aby możliwe było sterowanie wentylatorem. Ale wentylator pobiera bardzo małe ilości prądu.

    Jednak dimpex duoheat jest specyficzny, ponieważ oprócz grzania akumulacyjnego, ma jeszcze zwykły promiennik, który może działać poza drugą taryfą, żeby ciepło było natychmiastowe bez nagrzewania pieca. Rzeczywiście, dość przydatna funkcja. Czyli reasumując: wtyczka powinna być włożona, ale wyłącznik od grzania promiennika wyłączony. Piec poza drugą taryfą ma pobierać znikome ilości prądu dla działania wentylatora.
  • #75
    ona1999
    Poziom 2  
    Dziękuję bardzo za odpowiedź.
    A jak wyłączyć ten promiennik? czy potrzebny jest do tego elektryk?:)
  • #76
    SzokalML
    Poziom 36  
    Jeśli nie ma włącznika, to kwestia wyciągnięcia wtyczki z kontaktu. Ale trochę dziwne, piece jednak zawsze sporo kosztują, więc oszczędzaliby na włącznikach?
  • #77
    rafal9988
    Poziom 9  
    Witam mam problem a mianowicie mam ogrzewanie w domu grzejnikami elektrycznymi tymi Atlantic 1000W mam 2 pokoje każdy po ok 12 m2 w każdym pokoju jest zamontowany jeden grzejnik ostatnio przyszło mi rozliczenie za prąd to się załamałem czy to normalne? Prognozowane rachunki za prąd mam ok po 350 zł miesięcznie, tyle płacę dziś przyszła mi nowa faktura wraz z rozliczeniem od stycznia 2013 do marca 2013 taryfa G12 mnożna 1, razem rozliczenie przyszło mi należność za okres od 19.01.2013 do 07.03.2013 netto 1790,05 zł czy to jest normalne???? Co zrobić żeby to wyjaśnić mam termin do 15 kwietnia? Pomocy
  • #78
    stanislaw1954
    Poziom 42  
    rafal Grzejąc 2 grzejnikami np 10 godzin/dobę masz : 2000 x 10 h =20000 Wh
    tj. 20 kWh. W miesiącu wyjdzie: 20x 30= 600 kWh
    W trzech miesiącach 600 X 3= 1800kWh.
    Przyjmując cenę 1 kWh ok o,70 gr( wstaw swoją ),wynik wynosi 1260 zł. Ale to tylko grzanie przez 10 godzin na dobę. Dołóż do tego inne odbiorniki w domu.Myślę,że ze130-150 zł z innych odbiorników w miesiącu się uzbiera.
    130 X 3 =390 zł
    1260 +390 =1650 zł
    Duża różnica ? a może grzejesz więcej godzin?
  • #79
    rafal9988
    Poziom 9  
    Grzejniki są ustawione na całą dobę...
  • #80
    stanislaw1954
    Poziom 42  
    rafal9988 napisał:
    Grzejniki są ustawione na całą dobę...
    Pewnie nie grzeją całą mocą ,ale wyjdzie na to samo.Zrób sobie odczyt licznika o określonej (takiej samej) godzinie przez kilka dni. Pomnóż średni dobowy wynik przez 30 dni i stawkę za kWh i będziesz wiedział ile wychodzi ci w miesiącu za energię .
  • #81
    artur s
    Poziom 24  
    Rafał, przy ogrzewaniu elektrycznym warto rozliczać się on-line na bieżąco co miesiąc. Masz wtedy niższe bieżące faktury i kontrolę nad sytuacją. Dodatkowo warto zamontować termostat oddzielny od tego w grzejniku z trybem dobowym lub dobowo-tygodniowym. W nocy nie trzeba tak mocno grzać podczas spania, w dzień gdy nikogo nie ma też. Warto natomiast nie schodzić poniżej pewnej temperatury-ok. 5-8°C aby zbyt nie wychładzać pomieszczenia.
  • #82
    wnoto
    Poziom 32  
    Jeśli ktoś decyduje się na taryfę G12 to powinien świadomie ja wykorzystać. Zbierać ciepło w tanich godzinach i oddawać je wtedy kiedy potrzeba.
    W Twoim przypadku powinieneś się zdecydować na zakup pieca akumulacyjnego.
    Aby to zobrazować podam Ci ceny prądu jaki obecnie mam w taryfie G12g we Wrocławiu.
    Tania taryfa (14-16 i 22-7 i weekendy od 14:00) to ok. 30 gr /kWh. Droga taryfa (godz. 7-14 i 16-22) 70 gr prąd. Dla porównania G11 to 58 gr (stała cena przez cała dobę).
    Zakup pieca akumulacyjnego szybko się zwróci.
  • #83
    krzysiekbyd
    Poziom 9  
    Chyba najtańszym rozwiązaniem jest jednak piec na węgiel najlepiej też z podajnikiem :) . EKOLODZY walcza o zmniejszenie CO ale ludzie oki spoko !!! kto by niechcial grzac PRĄDEM ?? (wygoda jest ) a koszt wy dołożycie do rachunku ??? tez nie chciał bym sie babrac z węglem nosic go czyscic piec itd
  • #84
    wnoto
    Poziom 32  
    Poczytaj gdzie potrzebne jest to ogrzewanie.
    Zainstaluj na 43m2 kocioł węglowy to Cię druga połowa wyrzuci z domu.
    Już lepiej koza na drewno ....

    Dla poszerzenia wiedzy (wielu) przekazuję krótkie wyliczenia nt. ceny energii (ciepła docelowego) z węgla. Wzór trochę rozwinięty aby każdy mógł podstawić własne dane (np. sprawność całego ukladu systemu grzewczego) i zobaczyć czy warto oszczędzać (każdy ma inne spojrzenie)

    węgiel(24MJ) 600 zł za tone 6666kWh/t = 0,0900 zł/kWh / 75% sprawność - 12,0 gr/kWh
    węgiel(24MJ) 900 zł za tone 6666kWh/t = 0,1350 zł/kWh / 75% sprawność - 18,0 gr/kWh