Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zbyt wysokie ciśnienie w układzie wspomagania Volvo V70 TDI

25 Gru 2009 13:11 5603 4
  • Poziom 9  
    Witam,

    jak w temacie - mam zbyt wysokie ciśnienie w układzie wspomagania, co skutkuje wywalaniem oleju wspomagania przez korek. Wymieniałem już sam korek, jak to nic nie dało założyłem dwie uszczelki pod jeden korek, ale i tak ciśnienie powoduje wydostawanie się oleju górą. Jest to o tyle uciążliwe, że zaraz pod zbiorniczkiem znajduje się alternator, na który cieknie olej. Nie mam pojęcia co może być przyczyną, jakiego mechanika bym się nie pytał, nikt nie wie jak się do tego zabrać:/ A płynu ubywa mi w sumie nie tak dużo, bo z 100ml na miesiąc, ale jednak alternator może szlag trafić.
  • Poziom 22  
    A nie kręcisz czasami kierownicą na zgaszonym silniku :?:W takim np:Fordzie Windstarze wystarczy jeden obrót kierownicą na zgaszonym silniku by wyrzuciło połowę płynu ze zbiorniczka.
    Mogą być też nieszczelności i układ "łapie lewe powietrze".
    Wymień także płyn,bo dość często w celu wyeliminowania wycieków dolewane są różne uszczelniacze wspomagania,które podobno po jakimś czasie zaczynają się pienić.
  • Poziom 9  
    Płyn był wymieniany rok temu, a teraz uzupełniany jest co chwilę, więc to raczej odpada. Z tego co wyszukałem, w układzie wspomagania jest jakiś zawór ciśnieniowy, który może się popsuć. Dopuszczam też nieszczelności, ale nie mam jak tego sprawdzić jak narazie (brak kanału). Co do kręcenia to nie, nie kręcę na zgaszonym silniku. Dodam, że nawet jak auto jest zgaszone, czy też nieużywane kilka godzin, po zdjęciu korka słychać pssst jak przy odkręcaniu napoju gazowanego...:cry:
  • Poziom 11  
    w korku powinien być otwór odpowietrzający sprawdź czy nie jest zatkany, a zawór ciśnieniowy jest od odcięcia dopływu oleju jak nie kręcisz kierownicą
  • Poziom 9  
    Nie widzę nic takiego jak otwór odpowietrzający, ale olej przedostaje się spod korka nawet teraz, jak są założone dwie uszczelki... . Co do zaworu - chyba jego sposób działania nie skreśla go z listy podejrzanych prawda? Jutro mam zamiar z tym powalczyć, posprawdzać kable itd, może uda mi się coś zrobić...