Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny zamek Renault 21, wymiana lub dorobienie pilota

coverled 25 Gru 2009 18:37 4149 26
  • #1 25 Gru 2009 18:37
    coverled
    Poziom 13  

    R 21 z 91 roku. Centralny na podczerwień, zamyka 4 drzwi, klapę bagażnika i wlew paliwa. Straciłem pilota, korzystam z kluczyka. Nie jest to uciążliwe. Mimo wszystko wygodniejsze jest korzystanie z pilota :)
    Pytanie czy można dokupić/dorobić pilot? Ewentualnie wymiana całej instalacji centralnego lub tylko centralki i wykorzystanie zamontowanych siłowników?
    Na Allegro przeglądałem aukcje, nie znalazłem takiego który sterowałby 6 siłownikami.
    Ktoś może będzie uprzejmy i podpowie jaki zestaw pasowałby? Da się coś z tym zrobić czy powiecie, że tylko zawracam du..... ;)

    0 26
  • Relpol
  • Pomocny post
    #2 25 Gru 2009 21:01
    706174
    Użytkownik usunął konto  
  • Relpol
  • Pomocny post
    #3 25 Gru 2009 22:34
    15darekvw
    Poziom 27  

    Jesli usterka jest ciezka do usuniecia lub niemozliwa najtanszym rozwiazaniem jest montaz sterownika droga radiowa z kodem zminnym
    jesli chodzi o to czy masz 2 c.zamki czy 5 to niema żadnej róznicy,poniewaz praca c.zamkow steruje interfejs który dostaje impulsy od siłownika lub sterownika radiowego zamknij,otwórz i wówczas on podaje sygnał na przekazniki które podaja zasilanie +12V na siłowniki,przy kupnie dostaniesz schemat sterownika i poproś o rozpiske kolorów kabli w swoim modelu auta,zycze satysfakcji z montazu,pozdrawiam :D

    Moderowany przez Błażej:

    Regulamin 10.11.

    0
  • #4 25 Gru 2009 22:41
    jacekratownik
    Poziom 11  

    Założyc sterownik centralnego zamka z pilotem. Musisz odszukac centralke centralnego zamka i zobaczyć czym jest sterowane. We francuzach przeważnie minusem. podłącz kabelek do masy pojazdu, a drugim koncem dotykaj po koleji do pinów w kostce która wchodzi do centralki i tak znajdziesz kanał otwierania i zamykania zamka. Nastepnie wg schenatu dołączonego do nowego serownika podłanczasz kanał otwierania do tego pinu co otwiera, a zamykania do pinu co zamyka, no i zasilanie. pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #5 26 Gru 2009 00:13
    15darekvw
    Poziom 27  

    Kolega jacekratownik nadał ci kierunek jak znalezc kabelki od sterowania c,zamkiem
    ''podłaczasz kabelek pod mase i szukasz ''wszystko ok, gorzej jak trafisz na +12V bedzie wtedy wielkie bum,proponuje znalezc dwa kawałki kabelka po ok.40cm i podłaczyc zaróweczke 12V ok.15A i do tego wpiac bezpiecznik 10A dla bezpieczenstwa wówczas nic ci sie niestanie ani niczego nieuszkodzisz a w najgorszym wypadku jak bys trafił na +12V wówczas zaróweczka ci sie zapali a nie zrobi zwarcie a jak trafisz na minus to przepływ masy przejdzie przez zaróweczke i poda impuls minusowy na c.zamek wówczas zamek sie zamknie lub otworzy,przy kupnie popros o schemat do twojego modelu auta wiec niczego niebedziesz szukał tylko sprawdzisz sobie kolor kabli czy sa ok, w rzeczywistosci bedziesz miał do podłaczenaia 4 kable dwa od zasilania i dwa od sterowania zamkiem ewentualnie dojda ci dwa do kierunków wiec bedziesz miał ich ok.6szt.:D

    0
  • #6 26 Gru 2009 00:37
    coverled
    Poziom 13  

    Zwykłym multimetrem chyba będzie łatwiej, łapię masę z auta i szukam pinów na których jest napięcie. Centralka jest na suficie przy lusterku.
    Jeszcze jedna opcja, mam blokadę drzwi, siedząc w aucie klikam i zamykają się wszystkie drzwi. Komplikuje to jakoś sprawę?

    0
  • #7 26 Gru 2009 00:43
    15darekvw
    Poziom 27  

    bez problemu szukaj sterowania w tym przełaczniku,wiec masz sprawe ułatwiona a u góry niemasz sterownika tylko odbiornik poczerwieni.

    Dodano po 2 [minuty]:

    15darekvw napisał:
    bez problemu szukaj sterowania w tym przełaczniku,wiec masz sprawe ułatwiona a u góry niemasz sterownika tylko odbiornik poczerwieni.





    i proponuje szukac sterowania tak jak opisałem ci to wyzej,przerobiłem mnóstwo aut alarmy,immobiliser,sterowania c,zamkow i tak dalej i nigdy niczego nieuszkodziłem ani niezepsułem tym sposobem.

    0
  • #8 26 Gru 2009 00:48
    coverled
    Poziom 13  

    Jeszcze przyznam się, że mam książkę "Zrób to sam" co prawda do R 19. Instalacja elektryczna wygląda podobnie. Są schematy centralnego, opisane kolorkami i w ogóle. Poradzę, w końcu elektryk jestem :) jutro podłubię i napiszę co i jak :)

    0
  • #9 26 Gru 2009 00:54
    15darekvw
    Poziom 27  

    zrob sobie taki kabelek jak ci wczesnie opisałem jeden koniec podłacz pod mase(zapalniczka) a druga koncówka sprawdzaj piny w przełaczniku zamka jesli nic niebedzie sie działo to koncówke która była podłaczona pod mase, podłacz po plus 12V i sprawdzaj ponownie az zamki sie zamkna lub otworza niema innej opcji a sprawa jest banalnie prosta,powodzenia :D:D:D

    0
  • Pomocny post
    #10 26 Gru 2009 15:34
    jacekratownik
    Poziom 11  

    koło lusterka masz tylko port podczerwieni, a centralka od CZ bedzie raczej gdzies w okolicach schowka. Zapomnialem o tym +12 V na centralce. Poszukaj go najpierw zaróweczką (bedzie to chyba 1 lub 2 pin) a reszte mozesz smialo mase przytykac, nic sie nie stanie. Jak znAJDZIESZ PINY OTWIERANIA I ZAMYKANIA TO MOGA BYC 2 PARY JEDNEGO JAK I DRUGIEGO. po podaniu masy np na zamkniecie zamek sie zamknie i po podaniu masy jeszce raz na jednym bedzie chcialo zamknac jeszcze raqz a na 2 nic sie nie bedzie robilo. I z otwieraniem tak samo. Ja podłanczam centralki pod to gdzie dziala jeden impuls masy. Troche zamotałem ale jak znajdziesz to bedziesz wiedział o co loto.

    0
  • #11 26 Gru 2009 20:38
    coverled
    Poziom 13  

    Świąteczne lenistwo nie pozwoliło mi na zabranie się do pracy ;) odezwę się jak coś podłubię

    0
  • #12 27 Gru 2009 09:40
    coverled
    Poziom 13  

    Zmobilizowałem się i byłem w aucie :) wtyczka od przełącznika blokady drzwi ma 5 pinów. Na środkowym jest napięcie (plus 12V), sąsiednie to masa. Zewnętrzne piny zamykają i otwierają po podaniu na nie napięcia ze środkowego pinu. Wygląda na to, że jest sterowanie plusem...

    0
  • #13 27 Gru 2009 17:23
    15darekvw
    Poziom 27  

    zgadza sie masz sterowanie plusem,wiec problem sterowania masz rozwiazany

    0
  • #14 27 Gru 2009 17:57
    rico37p
    Poziom 28  

    15darekvw: dziwię się że przerobiłeś "mnóstwo aut" i radzisz szukać sterowania c.z kawałkiem przewodu.Dużo ludzi nie wie w którym miejscu ma bezpieczniki które są od c.z ,a ty doradzasz jak je spalić ,bo twoją metodą musiałby najpierw spalić przykładając twój patent do zasilania włącznika blokady w tym przypadku .

    0
  • #15 27 Gru 2009 19:30
    jacekratownik
    Poziom 11  

    jezeli bierze sie za zakładanie sterownika, to nie jest zielony a tym bardziej w bezpiecznikach. po 2 poprawilem sie zeby znalazł plusa a po 3 jak tak robilem nie raz i jakos nic jeszcze nie uwędziłem :) wiec wydaje mi sie ze najprostrze sposoby sa najlepsze. Pozdrawiem i cieszę się że mogłem koledze coverled pomóc. Pozdrawiam

    0
  • #16 27 Gru 2009 20:29
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    coverled napisał:
    Zmobilizowałem się i byłem w aucie :) wtyczka od przełącznika blokady drzwi ma 5 pinów. Na środkowym jest napięcie (plus 12V), sąsiednie to masa. Zewnętrzne piny zamykają i otwierają po podaniu na nie napięcia ze środkowego pinu. Wygląda na to, że jest sterowanie plusem...


    Sterowanie na pewno plusem, przewody o ile dobrze pamiętam to biały zamyka, brązowo-biały otwiera, na przykład przy module za osłoną boczku pasażera.
    Możesz też oczywiście podpiąć się pod wyłącznik.
    Gdybyś podpinał się sterownikiem pod kierunkowskazy, to wyłapiesz je przy przycisku awaryjnych, powinny to być przewody zielony i brązowy.

    0
  • #17 28 Gru 2009 08:38
    15darekvw
    Poziom 27  

    Szanowny panie rico37p,czytaj dokłanie co sie pisze a potem mozesz dopiero mnie osadzac, ze cos zle podpowiedziałem,sposób który podałem jest bezpieczny i bezinwazyjny jesli chodzi o szukanie impulsów zamykania i otwierania c.zamków oraz funkcji komfort w kazdym jednym aucie(niczego chłopak nieuszkodzi ani nie spali),sam tego niewymysliłem i nie jestem amtorem tylko na co dzien montuje systemy zabezpieczen różnego rodzaju oraz zajmuje sie elektryka,oraz elektronika w autach osobowych,jesli chcesz sie podzielic swoja wiedza to prosze bardzo,chetnie kazdy cie wysłucha,i nieponizaj kolegi coverled bo chłopak ma chociaz checi i zpał(i napewno wie gdzie sa bezpieczniki),i nieoszukujmy sie montaz sterowania c.zamków jest dosc prosty bynajmniej w tym modelu auta i roczniku,tym bardziej ze coverled znalazł juz impuls +12V sterowania zamków(i potwierdzam ze zamki sa sterowane +),wiec niewiem gdzie widzis problem

    Dodano po 9 [minuty]:

    15darekvw napisał:
    Szanowny panie rico37p,czytaj dokłanie co sie pisze a potem mozesz dopiero mnie osadzac, ze cos zle podpowiedziałem,sposób który podałem jest bezpieczny i bezinwazyjny jesli chodzi o szukanie impulsów zamykania i otwierania c.zamków oraz funkcji komfort w kazdym jednym aucie(niczego chłopak nieuszkodzi ani nie spali),sam tego niewymysliłem :!::!::!: i nie jestem amtorem tylko na co dzien montuje systemy zabezpieczen różnego rodzaju oraz zajmuje sie elektryka,oraz elektronika w autach osobowych,jesli chcesz sie podzielic swoja wiedza to prosze bardzo,chetnie kazdy cie wysłucha :D:D:D,i nieponizaj kolegi coverled bo chłopak ma chociaz checi i zpał(i napewno wie gdzie sa bezpieczniki),i nieoszukujmy sie montaz sterowania c.zamków jest dosc prosty bynajmniej w tym modelu auta i roczniku,tym bardziej ze coverled znalazł juz impuls +12V sterowania zamków(i potwierdzam ze zamki sa sterowane +),wiec niewiem gdzie widzis problem:?::?::?:






    kierunki masz koloru - zielony oraz -brazowy z zielonym paskiem w okolicy kolumny kierownicy,opis pochodzi RENAULT 21 NEVADA,zycze satysfakcji z montazu,pozdrawiam

    0
  • #18 29 Gru 2009 00:18
    coverled
    Poziom 13  

    Kupiłem dziś centralny, bez wyjścia na kierunki, z wyjściem na alarm. Oczywiście zamontowałem tylko centralkę. Nie skopciłem nic, działa :) zostały 4 siłowniki. Sprzedam jak ktoś jest zainteresowany ;)
    Podłączyłem zasilanie pod centralkę. Zamykanie/otwieranie to dwa przewody od jednego z siłowników, podłączyłem je pod wtyczkę od blokady drzwi na zewnętrzne piny. Pisałem o nich wcześniej, zamykały/otwierały drzwi po podaniu napięcia. Nie było to zbyt skomplikowane :) Otwiera i zamyka z pilota.
    Dziękuje za odpowiedzi :)

    0
  • Pomocny post
    #19 29 Gru 2009 11:27
    15darekvw
    Poziom 27  

    Moje gratulacje:D a chcesz podłaczyc sobie kierunki czy juz sobie odpusicłes:?:,jesli chcesz to daj znac to ci pomoge jak zrobic wyjscie na kierunkowskazy,pozdrawiam :D

    0
  • #20 29 Gru 2009 17:30
    coverled
    Poziom 13  

    Jak zrobić wyjście na kierunki?

    0
  • #21 29 Gru 2009 18:53
    15darekvw
    Poziom 27  

    wiec tak ze masz napewno wyjscie przewodem z tej centralki c.zamków na syrenke który wystawia +12V po zamknieciu lub otwarciu sie c.zamkow,musisz posiadac dwa przekazniki najlepiej zebym ci w głowie nie namieszał to podam ci typ popularnego przekaznika jest to przeakaznik standardowy 12V 30/40A ,posiada on 5 nóżek o oznaczeniach :
    85-cewka przekaznika
    86-cewka przekaznika
    30-wejscie zasilania styku
    87-styk rozwierny
    87a-styk zwierny(w stanie spoczyku)

    połacz ze soba dwa przekazniki najlepiej przyłóz je do siebie i zaizoluj je za pomoca tasmy izolacyjnej,instrukcja dotyczy sie dwóch przekazników mianowiecie na nózki nr. 85 w jednym i drugim przekazniku musisz podłaczyc przewód który wychodzi na syrenke pozniej nózka nr.86 jednego jaki drugiego przekaznika musisz podłaczyc do masy pojazdu(nawet karoseria auta),na nózke nr.30 jednego jaki drugiego przekaznika musisz podac +12V i przed wejsiem przewodu zasilajacego na przekaznik zamontuj sobie bezpiecznik o wartosci 15A(dla bezpieczenstwa),natomiast pod nozki przekazników 87 podłanaczasz przewody kazdy osobno(jest to wyjscie na kierukowskaz jeden kabelek na lewa strone drugi na prawa strone)kolory miałes podane wczesniej,wydaje mi sie ze dosc zrozumiale i jasno to opisałem inaczej i łatwiej chyba sie juz nieda,pozdrawiam :D:D:D

    0
  • #23 29 Gru 2009 21:42
    15darekvw
    Poziom 27  

    zgadza sie moze byc jeden przekaznik i dwie diody prostonicze lecz niechciałem mieszac z tymi diodami zeby za duzo niepisac i mieszac :D nieraz z alarmów jest juz gotowe wyjscie na kierunki(jeden przewód) i wtedy separuje sie kierunki tylko dwoma diodami,które w zupełnosci wystarcza :D

    0
  • #24 29 Gru 2009 23:46
    coverled
    Poziom 13  

    Nie napisaliście co zrobić z diodami więc zostanę przy dwóch przekaźnikach :)
    Będę uprzejmy poinformować u przebiegu prac

    0
  • #26 05 Sty 2010 19:36
    coverled
    Poziom 13  

    Na wyjściu z centralki na alarm (dwa przewody) jest cały czas napięcie, na jednym i na drugim przewodzie. I tu jest problem... Podłączając jeden albo drugi do pinu 85 zamykają się lub otwierają drzwi. Więc zmieniłem nieco wyżej opisany schemat podłączenia...
    Zasilanie (30 i 86) przekaźników połączyłem razem. Sygnał +12V podałem oddzielnie na przekaźniki (85). Na jednym z przekaźników napięcie na pinie 87 jest przy otwieraniu a na drugim przekaźniku przy zamykaniu drzwi. W tym układzie zamykam miga lewa strona, otwieram miga prawa strona, albo odwrotnie ;/
    Czy mogę wyjścia (87) obu przekaźników zakończyć rozgałęzieniem w postaci dwóch diod i i w takim układzie podpiąć pod kierunki? Po jednej diodzie z jednego i drugiego pinu 87 pod lewy kierunek i drugie diody pod prawy kierunek.

    0
  • #27 07 Sty 2010 23:05
    coverled
    Poziom 13  

    Wyjścia z przekaźników 87 spiąłem razem. Zakończyłem dwoma diodami. Jedna dioda na lewy kierunek, druga dioda na prawy kierunek. Zamykam/otwieram migają wszystkie kierunki. Jest ok :)
    Mankament polega na tym, że kierunki migają bardzo krótko. Ziomek podrzuci mi "układ" z regulacją czasu świecenia kierunków ewentualnie na sygnał zamykania świeci dłużej otwierania krócej.

    0