Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki regulator napięcia do prądnicy P20h 12/25/240?

lukon1 25 Dec 2009 20:00 4565 12
  • #1
    lukon1
    Level 11  
    Witam Panowie i Panie nie wiem gdzie umieścić ten problem to robię to tutaj .
    Posiadam prądnicę taką jak w opisie a dokładniej jest ona zamontowana przy silniku S322 nie mam pojęcia co do podłączenia regulatora ponieważ nie jestem pewien co do biegunowości tej prądnicy nie wiem jaki biegun ma być na obudowę silnika + czy - może ktoś już spotkał się z tym typem prądnicy i poda mi jaki ma być regulator do niej z plusem na obudowę czy minusem ?
    pozdrawiam
  • #2
    janekwzk
    Level 13  
    Witam.Nie bardzo temat opisujesz wyrażnie, ale wywnioskowałem, prądnicę masz , nie wiesz jaką potrzebujesz do niej podłączyć regulator aby ładowało akumulator i były zapewne światła w ciągniku jakimś, składaku ". No to Więc prądnica jest napewno na 12V, regulator Najlepiej założyć mechaniczny od C-330, albo od FSO 1500, znajdziesz go na autozłomie, na nim terz da się do zrobić, jesli chodzi o biegunowość się w przypadku ZNACZENIA niema prądnicy, trzeba by było tylko odwracać Połączenie akumulatora / ów nie ma po co ale ?, jest taka zasada plus na plus, minus na mase (Rame). zgromadzisz Jak wszystko sobie do napisz co masz-Pomożemy ma do działać.Pozdrawiam.
  • #3
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    :janekwzk - wyjaśnij mi w czym tkwi wyższość regulatora mechanicznego nad elektronicznym?
  • #4
    kierbedz4
    Level 36  
    A tak nawiasem nie lepiej zabudować na S ie alternatora ze szrotu ? Pewne ładowanie i regulator napięcia elektroniczny zabudowany w alternatorze lub na wiązce kablowej obok.Regulator do prądnicy to dosyć duży wydatek a jak Ci się z biegiem czasu podpalą styki w regulatorze to i napięcie ładowania spadnie wraz z prądem ładowania.
  • #5
    janekwzk
    Level 13  
    Całkowicie się zgadzam z tym że alternator jest w 100% lepszy i elektroniczny regulator od prądnicy i nie ma żadnej wyższości o jaką pyta kolega ja tylko chciałem doradzić,jeśli posiada prądnicę i może chce ją wykorzystać jaki założyć regulator.Może nie chce kupować alternatora za około 70 zł.-100 zł. tylko regulator za 10-20 zł.
  • #6
    lukon1
    Level 11  
    Kolego janekwzk chyba nie do końca się mogę z tobą zgodzić że nie ma znaczenia w prądnicy czy jest plus na obudowe czy minus ponieważ posiadam kombajn z plusem na obudowę poprzednik przełożył biegunowość czyli minus na obudowę ale nie było ładowania po dwudniowych kombinacjach przełożyłem plus na obudowę założyłem regulator od c-330( stary typ z plusem na obudowę )i wszystko zaczeło grać więc trochę to wszystko pogmatfane
  • #7
    jurekj1
    Level 15  
    janekwzk napisał

    No to Więc prądnica jest napewno na 12V, regulator Najlepiej założyć mechaniczny od C-330, albo od FSO 1500, znajdziesz go na autozłomie,

    Z całym szacunkiem, ale kolega nie widzi różnicy między regulatorem prądnicy i alternatora.Chyba ,że ja przez 20 lat praktyki żyję w niewiedzy.
  • #8
    kierbedz4
    Level 36  
    Też to zaważyłem że kolega ma braki w tym temacie. FSO 1500 miał alternator współpracujący z regulatorem alternatora mechanicznym a z biegiem czasu regulatory mechaniczne zastąpiły regulatory elektroniczne.Regulator prądnicy a regulator alternatora to dwa różne światy.Regulator prądnicy posiada w swojej budowie wyłącznik prądu zwrotnego aby w porę odłączył prądnicę od akumulatora gdy napięcie na na prądnicy spadnie do odpowiednio niskiego poziomu oraz rozłącza układ ładowania po zatrzymaniu silnika traktora.I tym różni się układ ładowania alternatora iż regulator napięcia alternatora nie posiada elementów stykowych tylko elektronikę która w pełni spełnia swoje zadanie utrzymując akumulator w dobrej kondycji rozruchowej.Prądnice zabudowane na ciągnikach w ubiegłych latach nadają się już tylko do muzeum oraz na lekcjach poglądowych tłumaczących ich budowę.Alternatory mają prostszą budowę i posiadają większą sprawność energetyczną.
  • #9
    Grzegorz_madera
    Level 36  
    Witam. Też polecam założenie alternatora. Za 100 zł można mieć alternator A124 z nowymi szczotkami, łożyskami i regulatorem napięcia. Natomiast chińska podróba mechanicznego regulatora prądnicy kosztuje 30 zł (ale jest nic nie warta), oryginał Elmot to koszt około 70 zł. Z kolei regulatorem mechanicznym ze złomu w ogóle nie warto zawracać sobie głowy bo jest prawie nie do ustawienia ze względu na zużycie mechaniczne.
  • #10
    kierbedz4
    Level 36  
    Z alternatorów do zabudowania na ciągnikach fabrycznych oraz SAM ach polecam alternatory od samochodów Polonez.Awia 50, Zetor a nawet CC ze względu na swoją masywną konstrukcję oraz wszystkie alternatory posiadające masywną płaską przednią obudowę od strony koła pasowego.Wypukła przednia obudowa alternatora stosowana w niektórych samochodach niejednokrotnie pęka podczas naciągu paska klinowego oraz podczas występujących silnych mrozów gdy aluminium się kurczy samoistnie potrafi pękać.
  • #12
    Grzegorz_madera
    Level 36  
    Mógłbyś się zdziwić. Żeby pękały od mrozu to nie słyszałem, ale od drgań obudowy potrafią pękać. Każda firma produkująca alternatory ma jeden lub dwa modele, których obudowy pękają. Mam doświadczenie z alternatorami Magneti Marelli, bo przez jakiś czas pracowałem w serwisie Fiat-a. Był taki jeden alternator, w którym obudowa nie wytrzymywała więcej niż 80 000 km. Po prostu obudowa była za słaba.
  • #13
    kierbedz4
    Level 36  
    I ten alternator z pękającą Przednią obudową był montowany we Fiacie Punto jak mnie pamięć nie myli. Pomysłowi właściciele tych samochodów po takiej awarii montowali alternatory od Fiata CC i problem z pękającą przednią obudową alternatora nie miał już miejsca.