Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL ASTRA 1.6 BŁĄD 13 SILNIK KROKOWY

roberttt 11 Lip 2004 00:40 4414 4
  • #1 11 Lip 2004 00:40
    roberttt
    Poziom 10  

    WIEM ŻE NIE TYLKO ZALEZY TO OD SILNIKA KROKOWEGO CZY KTOŚ MOŻE COŚ PODPOWIEDZIEĆ GDZIE SZUKAĆ
    CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY JEST OK :?:

    0 4
  • #2 11 Lip 2004 10:34
    mariusz

    Poziom 15  

    A silnik krokowy jest dobry?

    0
  • #3 11 Lip 2004 12:07
    sigi
    Spec od samochodów

    Jeżeli masz w samochodzie gaz i symulator sondy, to będzie wina tego symulatora.

    0
  • #4 11 Lip 2004 12:39
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 11 Lip 2004 18:50
    stachn
    Poziom 17  

    Kod 13 informuje o nieprawidłowym działaniu sondy lambda. Brak sygnału z sondy może być spowodowany zanieczyszczeniem jej korpusu wskutek stosowania benzyny ołowiowej, przerwa w obwodzie połączeń, uszkodzenie sondy lub nawet urządzenia sterującego. W takim przypadku układ wtryskowy pracuje w układzie otwartym bez sprzężenia z sondą. Trudno określić, w jaki sposób dokonać pomiaru obwodu. Patrząc jednak w schematy doszedłem do wniosku, że każdy typ opla ma różne kolory i niestety różne sondy lambda. Przy pomiarach przejścia należy się niestety kierować schematem połączeń dotyczącym tego typu opla. Można natomiast dokonać pomiaru napięcia sondy. W tym celu przy nagrzanym silniku odłączamy wtyk z diody i podłączamy przewód pomocniczy do końcówki pomiarowej sondy. Włączamy woltomierz pomiędzy przewód pomocniczy ( +) i masę (-). Jeżeli mieszanka ma prawidłowy stosunek stechiometryczny (LAMBDA=1) sonda lambda wyśle sygnał o napięciu około 0,5V.
    Jeżeli mamy do czynienia z sondą podgrzewaną to należy również sprawdzić czy dochodzi napięcie do zacisku grzałki ( 12V) oraz czy grzałka jest sprawna. Oporność grzałki wynosi do 1 do 15 om.

    0