Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

centralny zamek audi b4 otwiera ale nie zamyka

guzik777 11 Jul 2004 01:40 10755 15
  • #1
    guzik777
    Level 12  
    jak kupilem nic nie dzialalo, po tym jak dowiedzialem sie gdzie jest pompka od centralnego, rozebralem ja i co sie okazalo- przerwane polaczenia na plytce, pompka teraz dziala ale otwiera wszystkie dzwi bez problemy gozej z zamykaniem zamyka tylko chyba klapke wlewu paliwa, w momencie otwierania pompka pracuje az sie zamkna wszystkie dzwi ale przy otwieraniu b krutko, co dalej kombinowac
  • #2
    gufer
    Level 11  
    Musisz obejżeć dokładnie pompke, zasada jej działania jest prosta. Najprawdopodobniej problem tkwi w jakiejś sprężynce która przesuwa taki plastikowy "pierduł" wewnątrz. Sprawdź czy wszystko dobrze złożyłeś, bo skoro pompka działa w obydwie strony to jest dobra.
  • #3
    guzik777
    Level 12  
    ja jej na czesci pierwsze nie rozkladalem;) pompka dziala w obie strony ale do zamykania dziala za krutko (zasysanie powietrza) skad ona wie ze ma juz nie ssac-czy w kazdych dzwiach sa czujniki?? moze w tym problem
  • #4
    gufer
    Level 11  
    Z tego co wiem to w dzwiach nie ma żadnych czujników, pompka zasysa aż do momętu utwozenia podciśnienia które przesuwa taki plastik wewnątz obydowy( w górnej części ), zmienia on wtedy biegunowość przewodów i przy kolejnym podaniu prądu pompka "dmucha". Zdejmij okrągłe wieczko z góry pompki i zajżyj do środka, jest tam plastik wyglądem przypominający wycinek koła, przekręca sie on w lewo i prawo( pompowanie i zasysanie). W tym tkwi twój problem, poprostu za wcześnie sie przesuwa, z tego co pamiętam jest on na sprężynkach i pewnie któraś spadła lub jest uszkodzona.
  • #5
    guzik777
    Level 12  
    do pompki dochodzi zasilanie i okolo 8 przewodow w wiazce, dlatego myslalem ze sa tam jakies czujniki. jak rozbieralem pompke to widzialem tam silniczek polaczony dwoma przewodami z plytka drukowana, oprucz tego nic nie bylo. na plytce widzialem tylko jakas mala plastikowa komore w kolorze bialym do ktorej chyba wchodzily dwa gumowe wezyki. moze to masz na mysli,,, rano wstane i zobacze czy ten element jest rozbieralny. pozdr dobranoc
  • #6
    guzik777
    Level 12  
    otworzylem jeszcze raz pompke, znalazlem chyba to co miales na mysli. nierozbieralny element ktory zaleznie od tego czy powietrze jest wydmuchiwane czy zasysane - steruje membrana ktora pozniej dotyka jeden lub drugi styk.... ale jeszcze raz opisze:

    -otwieranie, przekrecam kluczyk zalacza sie pompa i dmucha powietrze dopuki membrana nie dotknie styku, wowczas sie wylacza i wszystko jest ok

    takze otwieranie ok.

    - zamykanie, przekrecam kluczyk pompa zalacza sie tylko na moment i nic nie zamyka membrana ani drgnie a powietrze przestaje byc zasysane. jesli sam przesune membrane do drugiego styku to takze zadziala tylko b krotko co nie daje zadnego efektu.....
  • #7
    gufer
    Level 11  
    Ja w Audi tez mam pneumatyczny centralny, ale jest on inny od twojego więc kończą mi sie pomysły odnośnie tego jak ci pomuc. Gdzieś czytałem ( na tym forum) o centralnym z czujnikami w dźwiach, pewnie ty masz taki. Sorry ale nie potrafie ci pomuc :(
  • #8
    tomaszsa
    Level 12  
    Z tego co widać na schemacie są czujniki w przednich drzwiach (również odbierają sygnał z przekręcenia kluczyka w drzwiach) oraz są wykorzystane sygnały z czujników uchylonych drzwi (wszystkich). Sprawdź sygnały gdyż może nie chce zamknąć drzwi, gdyż wykrywa, że któreś są uchylone (czujnik zwarty do masy).
    W załączeniu schemat.

    Pozdrawiam
    TS
  • #9
    mkos1
    Level 29  
    Sam ma B4 i poza krańcówkami w zamkach nie ma tam więcej czujników, które miałyby ew. kontrolować domknięcie zamka.
    Cała kontrola czasu pracy pompy polega na stwierdzeniu osiągnięcia właściwego progu cciśnienia (lub podciśnienia) w całym układzie pneumatycznym. Dodatkowo jest układ, który ogranicza max czas pracy w przypadku uszkodzenia szczelności pneumatyki.
    Spróbuj zdjąć przewód powietrzny z pompki i zobacz jak długo będzie pracować i ....napisz o efektach próby.

    :arrow: tomaszsa
    Czy sprawdzałeś zgodność tego schematu z naszymi "europejskimi" pojazdami ?
    Raczej nie sądzę aby się zbytnio zgadzał bo te schematy (najczęściej zaczerpnięte z www.diakom.ru ) ni w ząb nie mogłem dopasować do żadnego "audika", którego widziałem.

    Pozdrawiam !
    Marek
  • #10
    wdodan
    Level 11  
    Witajcie
    Mam Audi B4 , 92r, centralny pneumatyczny bez alarmu.
    Ja mam dokładnie odwrotny problem czyli z dowolnego zamka zamykam auto jednak przy próbie otwarcia impuls dociera do pompy, słychać przeskok styku natomiast nic się więcej nie dzieje.
    Dziękuję za wszelkie rady.
    Sprawdzę te sprężynki jak opisane wyżej i podzielę się uwagami.

    Pozdrawiam
    Daniel
  • #11
    vymiathatch
    Level 31  
    i jak panowie poradziliscie sobie z tymi usterkami?
  • #12
    kasiam
    Level 11  
    W przypadku opisanym przez Daniela (miałem identyczny objaw) uszkodzony był jeden z tranzystorów sterujących przekażniki w module centralki, tyb tranzystora BC 337. Po wymianie tranzystora zamek hula jak nowy. Warto spróbować, koszt znikomy, a jaka radocha....

    Pozdrawiam Piotr
  • #13
    vymiathatch
    Level 31  
    u mnie to samo siadaja te tranzystorki od czasu napisania postu zdazylem zrobic juz 6 sztuk
  • #15
    wdodan
    Level 11  
    Dzięki kasiam, wstawiłem tranzystorek i "pompuje" aż miło... teraz rozglądam się za sterowaniem centralnym z pilota. Z tego co widzę na http://www.pka.republika.pl/lock.htm ver. 2 ( czyli sterowanie z 2 drzwi) wystarczy podawac '+' lub '-' na styk nr.3 pompki. Moze ktoś z Was poleci jakis zestaw z Allegro.
    POzdrawiam
    Daniel
    P.S. jeszcez raz dzięki dla Piotra :-)
  • #16
    Jurek44
    Level 11  
    Witam !!
    Koledzy które tranzystory należy wymienić . Jest ich na płytce 7 szt.
    Jak była by możliwość podesłania które należy wymienić byłbym bardzo wdzięczny.
    Pozdrawiam
    Jurek