Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Termostat DIY Velleman - zmiana zakresu,jak?

bysior 26 Gru 2009 22:18 6064 5
  • #1 26 Gru 2009 22:18
    bysior
    Poziom 9  

Proszę o porady bo ja nie znam się na elektronice. Otóż mój problem/projekt polega na tym że chcę zbudować alarm temperatury silnika samochodowego. Kupiłem w związku z tym zestaw DIY termostat Velleman. Schemat doczepiam. I mam teraz kilka pytań:
    1.
    Fabrycznie jego zakres jest 5-30 st.C. Ja potrzebuję zakres jakieś 80-120 st. C. W instrukcji pisze, że można to osiągnąć zmieniając R5 i R6. To znaczy zmniejszając R5 mogę podnieść Tmax. oraz zmniejszając R6 mogę zmniejszyć Tmin. Czyli żeby osiągnąć ten zakres który ja chcę musiałbym zmniejszyć R5 i zwiększyć R6. I tu moje pytanie: Jakich wartości R5 i R6 muszę użyć? (tak około bo wiem że dokładnej wartości nikt mi nie poda)
    2.
    Układ jest na 12 VDC. W samochodzie to napięcie będzie około 13-14V i z pewnością będzie się wahało i będzie miało jakieś piki. Czy to będzie problem? Czy to jakoś źle wpłynie na działanie tego układu. I jeśli tak, to czy można będzie coś dodać po stronie zasilania żeby zneutralizować te złe wpływy.
    Z góry dziękuje za odpowiedzi .

0 5
  • Pomocny post
    #2 27 Gru 2009 12:31
    Rysio4001
    Specjalista - systemy grzewcze

Witam.