Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen jumper 1.9 D Brak mocy

kudlaty1963 27 Dec 2009 10:53 6468 6
  • #1
    kudlaty1963
    Level 2  
    Witam, mam problem z citroenem jumper 1.9d Kupilem go w takim stanie myslac ze sam sobie poradze z naprawa...brakuje mu mocy... Na prostej maksymalnie do setki, a pod gore max 60/h... Myslalem ze moze wtryski sa "zamulone;.. czy moze pompa, wiec wlalem plynu czyszczacego,. Jednak po przejechaniu prawie 500km, nie ma zadnych pozytywnych zmian.... jakie moga byc jeszcze przyczyny takiego stanu?.. ktos mi sugerowal ze moze pasek rozrzadu przeskoczyl o zabek...jak to moge sprawdzic?... czy sa jakies znaki do ustawiania rozrzadu?..prosze o rade....
  • #2
    esso1972
    Level 12  
    filtr paliwa wymieniłeś????
    On tez może zamulać,poprzez mały przepływ 1,9D PSA jest bardzo żywotny i ciężko ubić ten silnik, to jest muł do roboty, olej bierze ????
    A jeśli chodzi o punkty rozrządu to ma, jak każdy francuz.
    Nie powiem ci jakie, musisz poszukać schematu, z tego tylko co pamiętam z 2,5D to na pompie na kole zamachowym i na kole rozrządu, i to samo pewno będzie i w 1,9D
    Nie wiem też czy nie ma przestawianego koła rozrządu i pompy, niech sie wypowie mechanik.
  • #3
    kudlaty1963
    Level 2  
    wielkie dzieki za szybka odpowiedz... wszystkie filtry zostaly wymienione na nowe... z moich obserwacji wynika ze oleju tez nie bierze...moze ktos ma schemat rozrzadu?.... moze jest jeszcze jakas inna przyczyna...aha.... kopci bialym dymem...
  • #4
    esso1972
    Level 12  
    no jak kopci na biło to moze być :
    albo uszczelka głowicy, lub głowica
    woda idzie na cylidry, nie do oleju lub
    za durza dawka paliwa,poprostu leja wtryski i nie przepala wszystkiego
    i masz cos takiego jak TAD
    termiczna aparatura dymotwórcza :D
    to jest zwykły diesel czy turbo
  • #5
    marek kolbusz
    Level 16  
    Jeżeli jest to silnik XUD9 to w kole pasowym wałka rozrządu jest mały otwór na śrubę ustalającą, śrubę tę wkręca się przez ten otwór w specjalny otwór w głowicy ( chyba fi8 ). Podobnie blokuje się pompę wtryskową, są tam jednak dwa otwory w kole pasowym i oba muszą się pokrywać z otworami w korpusie pompy . Najgorzej jest z ustaleniem wału korbowego - trzeba zdemontować rozrusznik i znaleźć otwór - średnica ok. 12-15 mm przez otwór ten wkłada sie sworzeń, który wchodząc w otwór w kole zamachowym ustawia wał korbowy.Sworzeń musi być dobrze dopasowany do otworu!
    Jednak polecam wizytę u dobrego mechanika, bo nawet drobna pomyłka w ustawieniu rozrządu kończy się tragicznie dla silnika diesla i portfela jego właściciela.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    marek kolbusz
    Level 16  
    No cóż pamięć zawodzi , dziękuję za poprawkę.