Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen jumper 1.9 D Brak mocy

kudlaty1963 27 Gru 2009 10:53 6033 6
  • #1 27 Gru 2009 10:53
    kudlaty1963
    Poziom 2  

    Witam, mam problem z citroenem jumper 1.9d Kupilem go w takim stanie myslac ze sam sobie poradze z naprawa...brakuje mu mocy... Na prostej maksymalnie do setki, a pod gore max 60/h... Myslalem ze moze wtryski sa "zamulone;.. czy moze pompa, wiec wlalem plynu czyszczacego,. Jednak po przejechaniu prawie 500km, nie ma zadnych pozytywnych zmian.... jakie moga byc jeszcze przyczyny takiego stanu?.. ktos mi sugerowal ze moze pasek rozrzadu przeskoczyl o zabek...jak to moge sprawdzic?... czy sa jakies znaki do ustawiania rozrzadu?..prosze o rade....

    0 6
  • #2 27 Gru 2009 11:50
    esso1972
    Poziom 11  

    filtr paliwa wymieniłeś????
    On tez może zamulać,poprzez mały przepływ 1,9D PSA jest bardzo żywotny i ciężko ubić ten silnik, to jest muł do roboty, olej bierze ????
    A jeśli chodzi o punkty rozrządu to ma, jak każdy francuz.
    Nie powiem ci jakie, musisz poszukać schematu, z tego tylko co pamiętam z 2,5D to na pompie na kole zamachowym i na kole rozrządu, i to samo pewno będzie i w 1,9D
    Nie wiem też czy nie ma przestawianego koła rozrządu i pompy, niech sie wypowie mechanik.

    0
  • #3 27 Gru 2009 17:39
    kudlaty1963
    Poziom 2  

    wielkie dzieki za szybka odpowiedz... wszystkie filtry zostaly wymienione na nowe... z moich obserwacji wynika ze oleju tez nie bierze...moze ktos ma schemat rozrzadu?.... moze jest jeszcze jakas inna przyczyna...aha.... kopci bialym dymem...

    0
  • #4 27 Gru 2009 17:56
    esso1972
    Poziom 11  

    no jak kopci na biło to moze być :
    albo uszczelka głowicy, lub głowica
    woda idzie na cylidry, nie do oleju lub
    za durza dawka paliwa,poprostu leja wtryski i nie przepala wszystkiego
    i masz cos takiego jak TAD
    termiczna aparatura dymotwórcza :D
    to jest zwykły diesel czy turbo

    0
  • #5 27 Gru 2009 18:33
    marek kolbusz
    Poziom 16  

    Jeżeli jest to silnik XUD9 to w kole pasowym wałka rozrządu jest mały otwór na śrubę ustalającą, śrubę tę wkręca się przez ten otwór w specjalny otwór w głowicy ( chyba fi8 ). Podobnie blokuje się pompę wtryskową, są tam jednak dwa otwory w kole pasowym i oba muszą się pokrywać z otworami w korpusie pompy . Najgorzej jest z ustaleniem wału korbowego - trzeba zdemontować rozrusznik i znaleźć otwór - średnica ok. 12-15 mm przez otwór ten wkłada sie sworzeń, który wchodząc w otwór w kole zamachowym ustawia wał korbowy.Sworzeń musi być dobrze dopasowany do otworu!
    Jednak polecam wizytę u dobrego mechanika, bo nawet drobna pomyłka w ustawieniu rozrządu kończy się tragicznie dla silnika diesla i portfela jego właściciela.

    0
  • #6 27 Gru 2009 20:39
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 28 Gru 2009 21:30
    marek kolbusz
    Poziom 16  

    No cóż pamięć zawodzi , dziękuję za poprawkę.

    0