Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra G 2.0 16V czujnik położenia wałka rozrządu

jonjak 27 Dec 2009 13:33 19328 35
  • #1
    jonjak
    Level 10  
    Witam!
    Mam problem z moja Astra mianowicie podczas uruchamiania pojawia mi sie bład czujnika położenia walka rozrządu,musze zgasić auto i odpalić ponownie i wtedy odpala bez błedu ale przy gwaltownych dodaniach gazu silnik przerywa tak jakby sie dławił.Dzieje sie tak na gazie i na benzynie(sekwencja).Czujnik wymianialem juz chyba ponad 5 razy i na oryginalne i podrobki i dzien jest bez błedu a później znowu z błedem odpala.Rozrząd sprawdzony,przewody od ECU podobno też(u elektryka)Zostaje chyba tylko Ecu co wy na to??Ma ktoś jakieś pomysły??
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    jonjak
    Level 10  
    tylko ze ja juz wymienilem 5 czujników i nadal jest to samo
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    jonjak
    Level 10  
    oryginalne 4 sztuki i jedna podróbka.Dodam że autko od 3tys obrotów ma na chwilke takie zaciecie i później ciągnie dalej ale tak jakby chcial a nie mogl
  • #6
    majcyk1313
    Level 11  
    Proponuje sprawdzic wiazke i zlacze sterownika. Jaki pan ma tam czujnik???
  • #7
    jonjak
    Level 10  
    chodzi o wtyczke??bo byly dwa rodzaje ja mam wtyczke ta zaokrągloną.Ma Pan jakas note gdzie ida do komputera przewody od czujnika??na jakie piny
  • #8
    majcyk1313
    Level 11  
    Nie doczytalem do konca tematu... W tych modelach byly stosowane rozne rodzaje czujnikow... Problem pojawia sie wtedy jak pan zamieni czujnik halla na katowy lub odwrotnie,... Proponuje dobrac czujnik po numerze nadwozia lub sprawdzic dokladnie ten pierwszy jaki byl zamontowany w saochodzie i dobrac taki sam. Ale wiazke tez proponuje sprawdzic

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zaokraglona 3 Piny czy 2???
  • #9
    jonjak
    Level 10  
    3 piny czujnik był juz zmieniony jak kupiłem auto i ja jak wymianiałem to na forum astry g znajomy podawał mi po numerze nadwozia numery seryjne czujnika i taki kupilem

    Dodano po 37 [sekundy]:

    GM 90 520 850 taki jest numer seryjny i taki czujnik mam obecnie
  • #10
    myrek305
    Level 12  
    Ostatnio męczyłem vectre b z takim problemem ,i był komp walnięty.Jak byś miał oscyloskop to bym ci podpowiedział jak to sprawdzić
  • #11
    jonjak
    Level 10  
    mam od kogo pożyczyć oscyloskop jak możesz to napisz jak sprawdzic z góry dziekuje
  • #12
    Arek1984
    Level 16  
    Miałem podobny problem w vectrze z nieoryginalnym czujnikiem. Po kilku tygodniach pojawiania się błędu wszystko ustało tak jak by komp zaadaptował się do nowego czujnika...
  • #13
    jonjak
    Level 10  
    no u mnie akurat ten sposob nie sprawdzi sie bo na każdym czujniku jezdzilem po kilka tygodni takze to nic nie da. Myrek305 napisz co dokładnie i jak sprawdzac to wezme dzisiaj ten oscyloskop i zobacze u siebie
  • #14
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Z tego co na szybko pamiętam to czujnik siedzi w deklu, były uszczelki podróbki, bardzo grube i pojawiał się taki problem. Czujnik był za daleko od wałka.
  • #15
    myrek305
    Level 12  
    Na chyba środkowym pinie ,ale moge się mylić jest zasilanie czujnika.Dodam że bardzo dziwne zasilanie bo prądem zmiennym.Na oscyloskopie po włączeniu stacyjki powinieneś mieć sinusoide o napieciu szczytowym ok 2,5 v.Teraz nie wiem czy zdołam przelać moje myśli na papier sensownie i ze zrozumieniem dla innych ale próbujemy.Zrob podziałkę czasową na ok 1s będziesz miał jakąś czestotliwość ok 100hz tam chyba jest .Teraz zmniejszaj czas i patrz czy nie rośnie czestotliwość,powinna byc taka sama cały czas jesli bedzie rosnąć to komp siedzi.Po odpaleniu auta w momencie kiedy grubsza część kółka przechodzi przez czujnik sinusoida robi sie bardziej płaska.Mam nadzieje ze ktos to zrozumie
  • #16
    michael82
    Level 15  
    Witam
    Proponowałbym jeszcze sprawdzić ustawienie rozrządu a co za tym idzie napięcie paska. Silniki X18XE i X20XEV były dość czułe na te sprawy. Czasami wystarczył zbyt luźny pasek i były problemy. Co do wtyczek(okrągła i prostokątna) to czujniki były zamienne bez żadnych problemów.
    Powodzenia
  • #17
    jonjak
    Level 10  
    Witam!
    Komputer odesłalem do naprawy do firmy specjalizującej sie w tym.Co sie okazało komputer jest sprawny, i tu zonk bo juz nie wiem co mam sprawdzić lub wymienić
  • #18
    jonjak
    Level 10  
    Problem nadal aktualny oże w końcu ktoś dowiedział sie czegos nowego na temat tego problemu badz ma jakies pomysły?? Czy możliwe jest zeby walniety byl czujnik położenia walu a wyskakiwal bład czujnika położenia wałka?? Sprawdzilem juz wiazke i jest ok komputer ok czujnik ok co jeszcze sprawdzic?? Mam ochote wymienic kółka na walkach i wałki tez ale nie wiem czy to ma sens
  • #19
    jonjak
    Level 10  
    Nikt nie ma pomysłu co zrobic?? :(
  • #20
    jawiczka
    Level 28  
    Kolego miałem w astrze g ten sam problem, wymieniałem czujniki jeden po drugim, podkładałem sterowniki, i ciągle nic, aż w akcie desperacji postanowiłem sobie wymienić czujnik położenia wału, problem znikł jak kamfora, mimo iż diagnozy wskazywały na czujnik walka rozrządu.
  • #21
    siemianek
    Level 15  
    jawiczka ma racje, tez to spotkalem, a nie odpala zimny dosc dlugo??
  • #22
    jonjak
    Level 10  
    no wlasnie kupilem czujnik walu na probe i zobaczymy co to bedzie.jak zimny odpala normalnie czasami troche trzeba zakrecic dluzej ale odpala.

    Dodano po 1 [minuty]:

    a jak nie to bede dalej kombinowal z kolkami rozrzadu pozniej walki i coraz dalej bo nie daje mi to spokoju poprostu samochod sie muli jak cholera az wstyd mowic ze to 2.0 16v 136KM.
  • #23
    siemianek
    Level 15  
    sprawdz kolo walu korbowego i dobrze ustaw rozrzad a walki rozrzadu sa na klinie czy na stozku??
  • #24
    bartek_j
    Level 35  
    Wymiana wałkow nie ma na pewno sensu.
    Mozliwe powody:
    - luz na klinie kołka na wale
    - źle ustawiony rozrząd
    - zamienione koła wałków ssącego z wydechowym
    - przyczyny elektryczne: wiązka, czujnik itp. Czujnik radzę wsadzić sprawdzony, orginał. POdróbki często fabrycznie niesprawne
  • #25
    jonjak
    Level 10  
    rozrad jest na 100% dobrze ustawiony sprawdzało to kilku mechaników i pozniej dla pewnosci jeszcze moj kolega takze to wykluczam,wiązka jest sprawna bo sprawdzalem ja osobiscie,czujników wałka rozrzadu wymienilem kilka i prawie wszystkie oryginaly efektu brak,luzu na klinie nie ma rowniez z zamiana koł walkow rowniez nie wypał także zostaje mi tylko czujnik wału badz wymiana kółek na inne moze tym cos dolega
  • #26
    siemianek
    Level 15  
    sprawdź czujnik wału korbowego i sterownik, zasilenia masy etc, jeśli wszystko nadal będzie ok a błąd czujnika wracał to ecu może dawać ciała
  • #27
    jonjak
    Level 10  
    no własnie czekam na czujnik położenia wału wymienie i zobaczymy czy cos pomoże.Sterownik był sprawdzany w firmie w Gdansku i jest w 100% sprawny,masy i połączenia tez sprawdzilem
  • Helpful post
    #28
    siemianek
    Level 15  
    jak czujnik ci nie pomoże to wpadnij do mnie to zobaczymy

    Dodano po 3 [sekundy]:

    jak czujnik ci nie pomoże to wpadnij do mnie to zobaczymy
  • #29
    barubar
    Level 26  
    siemianek wrote:
    sprawdz kolo walu korbowego i dobrze ustaw rozrzad a walki rozrzadu sa na klinie czy na stozku??

    Nie radzę w takim razie tam wpadać.
  • #30
    jonjak
    Level 10  
    dlaczego nie radzisz wpadać?? Dział w jakim piszemy dotyczy elektroniki a nie mechaniki .