Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A4 B5 2.8 V6 - nie odpala, kontrolka MIL nie swieci

27 Dec 2009 17:23 16612 4
  • Level 11  
    Ogladalem wczoraj Audi A4 model B5 2.8 V6 w wersji angielskiej, z zamiarem zakupu tego pojazdu na "dawce" komponentow do budowy pewnego pojazdu. Samochod niestety nie odpalil, a ponoc wczesniej mu sie to udawalo. Podlaczalem sie za pomoca ELM327 i ScanTool-a, ale zadnych bledow nie ma. Wydaje mi sie przy tym, ze ScanTool prawidlowo komunikowal sie z komputerem, bo czytal np. na polozenie przepustnicy i elegancko mrugal do mnie kontrolkami OBDII/RS232.
    Zegary auta generalnie "zyja", ale nie swieci zolta kontrolka MIL po przekreceniu kluczyka. W podobnym aucie stojacym obok, ta kontrolka zapalala sie i po chwili gasla. Posprawdzalem bezpieczniki zwiazane z komputerem, ale wszystkie sa ok. Nie bylo natomiast slychac pompowania benzyny po przekreceniu kluczyka, wiec nieco drazylismy ten watek, ale nie bardzo wiedzialem ktory przekaznik steruje pompa, a slychac klikanie kilku na raz. Poluzowanie przewodu paliwowego przy silniku pokazuje "psikajaca" benzyne, choc nie wiem, czy pod dostatecznie duzym cisnieniem. Wskaznik poziomu paliwa tez cos pokazywal. No i generalnie wrocilem do domu zostawiajac auto u sprzedajacego, ktory ma sie sprawa zajac, ale sam nie ma wiedzy i mozliwosci, zeby cos z tym zrobic. Ja natomiast nie chce kupic auta, ktore nie odpala ryzykujac, ze to nie tylko problem natury elektronicznej, nie mowiac juz o sprawnosci ukladu jezdnego, ktorego nie da sie ocenic w bezruchu. Moze komus z Was przchodzi do glowy jakis pomysl?
    Audi A4 B5 2.8 V6 - nie odpala, kontrolka MIL nie swieci Audi A4 B5 2.8 V6 - nie odpala, kontrolka MIL nie swieci
    Dodam jeszcze, ze auto bylo "pukniete" z przodu, wiec nie ma wody w ukladzie chlodzenia, co sygnalizuje duzy wyswietlacz na srodku zegarow - zastanawiam sie, czy moze to powodowac problem z odpaleniem (oczywiscie na chwile)? Przez chwile wyswietlil sie tez niski poziom oleju, ale dolalismy i juz sie to nie powtarzalo. Zolta kontrolka z kluczykiem (zakladam, ze immobiliser) gasnie po chwili od wlozenia kluczyka. Sam kluczyk "nie gadal" z zamkiem centralnym z powodu starej bateryjki, ale zakladam, ze nie ma to zwiazku z immobiliserem, anie innym ukladem anty-kradziezowym.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 19  
    zrob test zegara zobaczysz czy jest kontrolka bo moze niema generalnie jesli strzelil przekaznikiem pompy mozna przyjac ze ze sterem jest wszystko ok pomiar cisnienia paliwa i sprawdzenie iskry
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 11  
    manim wrote:
    zrob test zegara zobaczysz czy jest kontrolka bo moze niema generalnie jesli strzelil przekaznikiem pompy mozna przyjac ze ze sterem jest wszystko ok pomiar cisnienia paliwa i sprawdzenie iskry

    Tak sobie teraz siedze i dumam, a ze schematu ktory wyszukalem wynika, ze kontrolka MIL (CHECK) zasilana jest wspolnie z kontrolkami hamulca i ladowania alternatora, a zdaje sie ze kontrolka alternatora tez sie nie swiecila (recznego nie testowalem).
    Audi A4 B5 2.8 V6 - nie odpala, kontrolka MIL nie swieci Audi A4 B5 2.8 V6 - nie odpala, kontrolka MIL nie swieci
    Gorzej, ze do tego samochodu mam jakies 500km i staram sie wymyslec co moze dla mnie zdalnie zdiagnozowac sprzedajacy.
    Co do przekaznika, to niestety nie wiem, czy pstrykal ten od pompy, bo nie wiem, ktory to konkretnie - mam dokumentacje z inna skrzynka przekaznikow, a ich oznaczenia niec mi nie mowia. Iskry tez nie sprawdzilem, bo nie mialem klucza do swiec - auto mialo odpalac i ponoc wczesniej palilo, ale juz przy sciaganiu go z lawety przestalo...
  • Conditionally unlocked
    Po 1 kontrolka ładowania działa bo widac na zdjęciu nr1
    Po 2 Do sprawdzenia iskry nie potrzeba klucza do swiec, Wystarczy inna swieca do tego np. Jakas stara zużyta
  • Level 11  
    ele5 wrote:
    Po 1 kontrolka ładowania działa bo widac na zdjęciu nr1

    Sluszna uwaga - zamotalem sie juz chyba nieco...

    ele5 wrote:

    Po 2 Do sprawdzenia iskry nie potrzeba klucza do swiec, Wystarczy inna swieca do tego np. Jakas stara zużyta

    To jasne, ale najblizsza "inna, stara, zuzyta" swieca znajdowala sie w glowicach samochodow obok rzeczonego ;-)