Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 2.8 V6 - nie odpala, kontrolka MIL nie swieci

daniels2 27 Gru 2009 17:23 14953 4
  • #1 27 Gru 2009 17:23
    daniels2
    Poziom 10  

    Ogladalem wczoraj Audi A4 model B5 2.8 V6 w wersji angielskiej, z zamiarem zakupu tego pojazdu na "dawce" komponentow do budowy pewnego pojazdu. Samochod niestety nie odpalil, a ponoc wczesniej mu sie to udawalo. Podlaczalem sie za pomoca ELM327 i ScanTool-a, ale zadnych bledow nie ma. Wydaje mi sie przy tym, ze ScanTool prawidlowo komunikowal sie z komputerem, bo czytal np. na polozenie przepustnicy i elegancko mrugal do mnie kontrolkami OBDII/RS232.
    Zegary auta generalnie "zyja", ale nie swieci zolta kontrolka MIL po przekreceniu kluczyka. W podobnym aucie stojacym obok, ta kontrolka zapalala sie i po chwili gasla. Posprawdzalem bezpieczniki zwiazane z komputerem, ale wszystkie sa ok. Nie bylo natomiast slychac pompowania benzyny po przekreceniu kluczyka, wiec nieco drazylismy ten watek, ale nie bardzo wiedzialem ktory przekaznik steruje pompa, a slychac klikanie kilku na raz. Poluzowanie przewodu paliwowego przy silniku pokazuje "psikajaca" benzyne, choc nie wiem, czy pod dostatecznie duzym cisnieniem. Wskaznik poziomu paliwa tez cos pokazywal. No i generalnie wrocilem do domu zostawiajac auto u sprzedajacego, ktory ma sie sprawa zajac, ale sam nie ma wiedzy i mozliwosci, zeby cos z tym zrobic. Ja natomiast nie chce kupic auta, ktore nie odpala ryzykujac, ze to nie tylko problem natury elektronicznej, nie mowiac juz o sprawnosci ukladu jezdnego, ktorego nie da sie ocenic w bezruchu. Moze komus z Was przchodzi do glowy jakis pomysl?
    Audi A4 B5 2.8 V6 - nie odpala, kontrolka MIL nie swieci Audi A4 B5 2.8 V6 - nie odpala, kontrolka MIL nie swieci
    Dodam jeszcze, ze auto bylo "pukniete" z przodu, wiec nie ma wody w ukladzie chlodzenia, co sygnalizuje duzy wyswietlacz na srodku zegarow - zastanawiam sie, czy moze to powodowac problem z odpaleniem (oczywiscie na chwile)? Przez chwile wyswietlil sie tez niski poziom oleju, ale dolalismy i juz sie to nie powtarzalo. Zolta kontrolka z kluczykiem (zakladam, ze immobiliser) gasnie po chwili od wlozenia kluczyka. Sam kluczyk "nie gadal" z zamkiem centralnym z powodu starej bateryjki, ale zakladam, ze nie ma to zwiazku z immobiliserem, anie innym ukladem anty-kradziezowym.

    1 4
  • #2 27 Gru 2009 20:12
    manim
    Poziom 19  

    zrob test zegara zobaczysz czy jest kontrolka bo moze niema generalnie jesli strzelil przekaznikiem pompy mozna przyjac ze ze sterem jest wszystko ok pomiar cisnienia paliwa i sprawdzenie iskry

    0
  • #3 27 Gru 2009 21:06
    daniels2
    Poziom 10  

    manim napisał:
    zrob test zegara zobaczysz czy jest kontrolka bo moze niema generalnie jesli strzelil przekaznikiem pompy mozna przyjac ze ze sterem jest wszystko ok pomiar cisnienia paliwa i sprawdzenie iskry

    Tak sobie teraz siedze i dumam, a ze schematu ktory wyszukalem wynika, ze kontrolka MIL (CHECK) zasilana jest wspolnie z kontrolkami hamulca i ladowania alternatora, a zdaje sie ze kontrolka alternatora tez sie nie swiecila (recznego nie testowalem).
    Audi A4 B5 2.8 V6 - nie odpala, kontrolka MIL nie swieci Audi A4 B5 2.8 V6 - nie odpala, kontrolka MIL nie swieci
    Gorzej, ze do tego samochodu mam jakies 500km i staram sie wymyslec co moze dla mnie zdalnie zdiagnozowac sprzedajacy.
    Co do przekaznika, to niestety nie wiem, czy pstrykal ten od pompy, bo nie wiem, ktory to konkretnie - mam dokumentacje z inna skrzynka przekaznikow, a ich oznaczenia niec mi nie mowia. Iskry tez nie sprawdzilem, bo nie mialem klucza do swiec - auto mialo odpalac i ponoc wczesniej palilo, ale juz przy sciaganiu go z lawety przestalo...

    0
  • #4 27 Gru 2009 21:36
    ele5
    Poziom 26  

    Po 1 kontrolka ładowania działa bo widac na zdjęciu nr1
    Po 2 Do sprawdzenia iskry nie potrzeba klucza do swiec, Wystarczy inna swieca do tego np. Jakas stara zużyta

    0
  • #5 27 Gru 2009 22:09
    daniels2
    Poziom 10  

    ele5 napisał:
    Po 1 kontrolka ładowania działa bo widac na zdjęciu nr1

    Sluszna uwaga - zamotalem sie juz chyba nieco...

    ele5 napisał:

    Po 2 Do sprawdzenia iskry nie potrzeba klucza do swiec, Wystarczy inna swieca do tego np. Jakas stara zużyta

    To jasne, ale najblizsza "inna, stara, zuzyta" swieca znajdowala sie w glowicach samochodow obok rzeczonego ;-)

    1