Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Prośba o sprawdzenie schematu efektu Marshall Shred Master

-=FR!P!N=- 27 Dec 2009 21:38 8546 31
IGE-XAO
  • #1
    -=FR!P!N=-
    Level 11  
    Siemka.

    Mam prośbę. Czy moglibyście swoim fachowym okiem sprawdzić czy ten schemat ma ręce i nogi??
    Prośba o sprawdzenie schematu efektu Marshall Shred Master
    Tylko mam pytanie co trzeba podłączyć pod te kropki,które pozostają wolne??

    Tutaj pozostałe zdjęcia:
    Prośba o sprawdzenie schematu efektu Marshall Shred Master Prośba o sprawdzenie schematu efektu Marshall Shred Master

    Admini jeśli napisałem w złym dziale przenieście go (byle tylko nie do kosza).
  • IGE-XAO
  • #2
    Driver-
    Level 38  
    -=FR!P!N=- wrote:
    Mam prośbę. Czy moglibyście swoim fachowym okiem sprawdzić czy ten schemat ma ręce i nogi??
    W sensie że będzie działało, to tak. Jak będzie działał ten efekt musisz ocenić sam, ponieważ to co jednym odpowiada innym niekoniecznie.
    -=FR!P!N=- wrote:
    Tylko mam pytanie co trzeba podłączyć pod te kropki,które pozostają wolne??
    Jest to polaryzacja wejść wzmacniaczy operacyjnych, na płytce zostało podłączone do wspólnej ścieżki. Na schemacie montażowym 2 oporniki 47kΩ (jeden od (+) zasilania drugi do (-) masy "GROUND") i kondensator 47µF od wspólnej ścieżki do masy. Na tej wspólnej ścieżce będzie napięcie równe połowie napięcia zasilania. Jeśli prawidłowo powstawiasz elementy tak jak na schemacie montażowym płytki, to nie masz się co tym martwić.
    Prośba o sprawdzenie schematu efektu Marshall Shred Master
    Czerwona ścieżka.
  • #3
    -=FR!P!N=-
    Level 11  
    Driver- wrote:
    Jak będzie działał ten efekt musisz ocenić sam, ponieważ to co jednym odpowiada innym niekoniecznie.


    Co ty pod tym rozumiesz??
  • #4
    Driver-
    Level 38  
    Po prostu każda ocena działania jakiegokolwiek efektu jest subiektywna. Ilu oceniających tyle opinii. Pod względem czysto technicznym będzie to działało, nie ma jakichś fatalnych błędów i powinno ruszyć od przysłowiowego "kopa".
  • #5
    -=FR!P!N=-
    Level 11  
    a jak ma In to pod to musze podłączyc kabelkiem główke dużego jacka a ekran musze podpiąć po GROUND i to samo na Out??

    A jeszcze skąd mam wiedzieć którą odnogę potencjometru podpiąć do którego pola??
    A gdzie mam jeszcze podpiąć jedną z nóżek potencjometru od Level, bo Level 1 i 2 znalazłem, od drive,bass i treble też znalazłem ylko od Level 1 nie znalazłem (być może że jestem ślepy)

    A jeszcze ten efekt firmowo miał włącznik nożny aa na schemacie nie widzę żadnego przełącznika to w którym miejscu go wpiąć??

    I kolejne pytanie: Jak to zasilić jest napisane +9V i minus do Ground i tu rodzi się moje pytanie czy to można zasilać z baterii czy można wziąć transformator 9V (bo taki mam: 9V i 0,3A), czy trzeba sobie zrobić dodatkowo zasilacz stabilizowany do tego??
  • #6
    Driver-
    Level 38  
    -=FR!P!N=- wrote:
    a jak ma In to pod to musze podłączyc kabelkiem główke dużego jacka a ekran musze podpiąć po GROUND i to samo na Out??
    Tak główki podłączasz odpowiednio do IN i OUT, ekrany do GROUND.

    -=FR!P!N=- wrote:
    A jeszcze skąd mam wiedzieć którą odnogę potencjometru podpiąć do którego pola??

    Prośba o sprawdzenie schematu efektu Marshall Shred Master
    -=FR!P!N=- wrote:
    A gdzie mam jeszcze podpiąć jedną z nóżek potencjometru od Level, bo Level 1 i 2 znalazłem, od drive,bass i treble też znalazłem ylko od Level 1 nie znalazłem (być może że jestem ślepy)
    Level1 oznaczony jest jako L-1 z prawej strony na końcu czerwonej ścieżki.

    -=FR!P!N=- wrote:
    A jeszcze ten efekt firmowo miał włącznik nożny aa na schemacie nie widzę żadnego przełącznika to w którym miejscu go wpiąć??
    Wpinasz go szeregowo na kablu idącym od (+) zasilania do (+9V) na płytkę.

    -=FR!P!N=- wrote:
    I kolejne pytanie: Jak to zasilić jest napisane +9V i minus do Ground i tu rodzi się moje pytanie czy to można zasilać z baterii czy można wziąć transformator 9V (bo taki mam: 9V i 0,3A), czy trzeba sobie zrobić dodatkowo zasilacz stabilizowany do tego??
    Można oboma sposobami. Ale stosując zasilacz sieciowy możesz mieć inne problemy. Kabel zasilania sieciowego i kabelek niskiego napięcia mogą tworzyć z kablami sygnałowymi tzw. pętlę masy, która może powodować brum lub inne zakłócenia, czasami nie do opanowania. Ponadto kable sieciowe na podłodze pod nogami to dodatkowe niebezpieczeństwo. Lepiej więc zasilać efekt z baterii 9V, która przy tak niewielkim poborze prądu starczy na dość długo. Zasilacz 9V/0,3A musi dawać prąd stały (9V/0,3A DC) i wystarczy do zasilania, ale jeśli nie jest stabilizowany to napięcie będzie wyższe niż podane na obudowie, ponieważ 9V było by przy poborze maks. prądu ~0,3A. Dwa TL072 nie będą pobierały takiego prądu i napięcie z Twojego zasilacza będzie wyższe. Co prawda TL072 pracują max zasilaniem 36V (±18V) więc wyższe napięcie im nie zaszkodzi, o ile z zasilacza nie będzie przydźwięków nie musisz dawać stabilizatora. Oczywiście kondensatory muszą wytrzymać napięcie jakie daje zasilacz.
  • #7
    -=FR!P!N=-
    Level 11  
    a jak potencjometr ma 6 nóżek??
  • #8
    Driver-
    Level 38  
    To znaczy że jest podwójny i liczysz każdy szereg tak samo 123 (123).
  • #9
    -=FR!P!N=-
    Level 11  
    no dobra ale jak mam 6 nóżek i 3 pola to jak to połączyc ze sobą???
  • IGE-XAO
  • #10
    Driver-
    Level 38  
    Nie wiem o czym Ty do mnie piszesz.
    Prośba o sprawdzenie schematu efektu Marshall Shred Master
    Na obrazku masz dwa szeregi końcówek 1, 2 i 3. Każdy szereg to jeden potencjometr, mają jeden wspólny wałek sterowniczy i oba suwaki (2) są mechanicznie ze sobą połączone wałkiem. Taki potencjometr nazywany jest popularnie "stereo". Nie łączysz ich między sobą lecz z jednego szeregu końcówkę 1 przewodem do punktu 1 na płytce, 2 do 2 i 3 do 3 (odpowiednio drive, bass, tremble, contour i level). Drugi szereg 1, 2 i 3 pozostawiasz niepodłączony. W sumie musisz mieć 5 potencjometrów każdy do innej funkcji i nie ważne że są podwójne 6 nóżek na każdym.
  • #11
    -=FR!P!N=-
    Level 11  
    A to taka zamiana. Zawsze sie zastanawiałem nad tym. To skoro mam 3 pola i 6 nóźek to nie mogę po prostu wstawić takiego co ma 3 nóżki??
  • #12
    Driver-
    Level 38  
    Oczywiście że możesz. Myślałem że już kupiłeś potencjometry i masz podwójne, dlatego o tym nawet nie wspominałem.
  • #13
    -=FR!P!N=-
    Level 11  
    A ile mnie wyniesie budowa tego efektu (bez robienia obudowy)
  • #14
    macian751
    Level 11  
    schemat jest dobry, płytka tez ( tę płytkę można znaleźć na stronie "moje efekty gitarowe" , shredmastera nie ma na GGG , ani na Tonepad ale jest to
    http://rock-tiras.km.ru/project_shredmaster.shtml.htm
    Na tej stronie jest również zaprojektowana płytka z dokładnymi rysunkami jak podłączyć potencjometry. Nie ma tylko rozrysowanego podłączenia footswicha ( jest wejście i wyjście , w ten spsob ze efekt dziala cały czas, ale to nie jest problem przecież znajac wejscie i wyjscie każdy efekt podłącza sie tak samo do przełacznika nożnego a jesli sie nie ma, można uzyc zwykłego isostata np i jest mnóstwo wątków na elektrodzie jak go podłączyć).Ja zrobiłem ten efekt i jestem zadowolony, niektórzy mówia ze zamula ale wystarczy tylko pokombinować z kondensatorem c16 ( w wersji oryginalnej siedzi 1nF ja mam przełącznik na 1nf i 330 pf) No i na 330 pF efekt jest b zadowalający. Unikatowa jest regulacja counur - daje wiele fajnych możliwosci. Pamietać tylko należy ze na płytce jest bład -tzn chodzi o płytkę z linku który podałem do tej rosyjskiej stronki(stykanie sie górnej nóżki rezystora r 14 ze ścieżką i że trzeba połączyc kabelkiem dwa wolne wyjścia od układów scalonych( pierwsze dwa od góry z prawej). Także trzeba pamietać tylko o tych 2 miejscach jeśli ktoś sie podejmie budowy na podstawie tej stronki. Na tej samej stronie znajduje sie dreadmaster zmodyfikowana wersja shredmastera - brzmi jeszcze lepiej i ma kilka przelączników jak boost, lo hi , depht i kilka udoskonaleń- zachecam do owiedzenia tej stronki. A oto efekt mojej pracy: kilka probek dźwięku i zdjeć. Elementy miałem z odzysku oprócz tl072 i potencjometrów ,zamiast dpdt zwykły isostat na 6 koncówek, obudowa z blachy , dźwiek jak słychać.

    http://macian75.wrzuta.pl/film/6QOWFvqFuIP/shredmaster_0001

    Pzdr .
  • #15
    -=FR!P!N=-
    Level 11  
    A jak trzeba wlutować ten izostat?? A jeśli chodzi o ten kondensator to właśnie mi chodzi o takie "zamulałe" brzmienie. I podstawowe pytanie ile mnie to wyniesie??


    A co myślicie o obudowie z drewna?? Nada się czy nie??
  • #16
    macian751
    Level 11  
    isostat to przełącznik - zwykły najtańszy, ma imitować tylko footswicha albo dowolny przełącznik z szescoma nózkami(odprowadzeniami) .Wieczorem zrobie zdjecia szczegółowe oraz rysunek jak podłączyc taki przełacznik. CO do brzmienia to kondensatorem c16 mozna je regulować ( ja mam przełącznik włączający w tor kondensator 1nF lub 330pf . Na filmiku -link na koncu postu-wyraźnie słychać jak robi 1nF i jak 330 pF. Jest to sprawa gustu. Obudowa drewniana w domu może od biedy i akurat shredmaster jest czuły, pamietam testy bez obudowy sie troche wzbudzał zwlaszcza jak level byl na max. Juz lepiej zastosuj obudowę z opakowania po perfumach ( jest jedna marka) , po jakichś cukierkach z lidla, albo zrob plastikową obudowę zaekranuj folią aluminiową. Jak masz brzeszczot , małą szlifierkę kątową i wiertarkę rób z blachy - to najlepszy patent.
    Co do kosztów pomijam płytkę drukowną i wytrawienie jej, najdroższe sa potencjometry u mnie w sklepie elektronicznym kosztują 4 zł sztuka. A potrzeba ich 5 , 2 ukłądy scalone 2 zł - reszta elementów rezystory, kondensatory nie przekroczą 10 zł pewnie. Mozna zamowic też on line moze trochę taniej. Ja użyłem zwykłych rezystorów i unikałem kondenastorów ceramicznych.
    Jeśli nie masz jeszcze płytki wytrawionej rób na podstawie tej rosyjskiej stronki pamietaj o tych dwóch miejscach na płytce , które trzeba skorygować /patrz wyżej/ wszystko działa ładnie.
  • #17
    -=FR!P!N=-
    Level 11  
    A skoro brzmienie zależy od c16 to czemu nie można dać kondensatora o zmiennej pojemności??

    Ana ile V mają być kondensatory 9V czy więcej??

    A znacie jakiś sklep online gdzie mógłbym zdobyć wszystkie części na jednym zamówieniu (bo wyjdzie taniej), bo u mnie w mieście, owszem jest sklep z elektroniką ale nie nawidze tam chodzić bo face robi taką łaske że ruszy dupsko z krzesła że aż mnie szlak trafia.

    A czy możesz zamieścić zdjęcie tego tylko, że bez obudowy??
  • #18
    macian751
    Level 11  
    No brzmienie zależy nie tylko od C16 -wiadomo. Wielu narzeka ze dźwiek shredmastera jest zamulony i słabo da sie to wyregulowac potencjometrem tone. Obnizenie wartosci tegoż kondensatora w dużym stopniu rozwiązuje problem. Może i mozna dac kondenstaor nastawny ciekawy pomysł ( ja eksperymentowałem z różnymi pojemnosciami w granicach od 100pF do 560pF . Wybór padł na 330 pF ale mam tez jak w oryginalnym 1nF moge zmieniać przelacznikiem. KOndenastory moga byc i na wyzsze napiecie oczywiscie. Podobnie jak reszta elementów -9V to minimum. Akurat elementów nie kupuję w sieci -odwiedzam czasem sklep elektroniczny w innym miescie- ale większość elementów mam z odzysku. W innych wątkach jest sporo linków do sklepów internetowych. Parę fotek dla ułatwienia. Na rysunku w kólku jest miejsce gdzie górna nożka r14 styka się ze scieżką i jest to błąd bo nie powinna . MAsz rozrysowane jak polączyc gniazda wejscia i wyjscia tak zeby byl czysty sygnal i z zabawki . Ja stosuje takie przełączniki zamiast footswicha . Jeszcze raz podaje linka do stronki gdzie są :projekt płytki, spis elementów i schemat ideowy shredmastera. Acha C18 to 47uF ( pamietaj ze minus na dól:-) )a r17 i r18 to 10k.
    http://rock-tiras.km.ru/project_shredmaster.shtml.htm

    pzdr:)

    Prośba o sprawdzenie schematu efektu Marshall Shred Master
    Prośba o sprawdzenie schematu efektu Marshall Shred Master
    Prośba o sprawdzenie schematu efektu Marshall Shred Master
    Prośba o sprawdzenie schematu efektu Marshall Shred Master
  • #19
    -=FR!P!N=-
    Level 11  
    macian751 wrote:
    Na rysunku w kólku jest miejsce gdzie górna nożka r14 styka się ze scieżką i jest to błąd bo nie powinna .


    To do czego ma iść ta górna nożka opornika??
  • #20
    macian751
    Level 11  
    poprostu ma nie dotykać tej scieżki której dotyka, musi byc trochę wyzej, tak zeby laczylo sie z c15 tylko
  • #21
    tomaszgab
    Level 27  
    Na zamieszczonym rysunku płytki tak dla ścisłości gniazda WE i WY i ich masy powinny być połączone z masą na płytce.
  • #22
    macian751
    Level 11  
    Fotka z isostatem to guv'nor chodzilo tylko o pokazanie przełącznika jakiego można użyć zamiast przełącznika nożnego .

    Dodano po 9 [minuty]:

    Na tej stronce roysjkiej masz połączone masy gniazd z masą na płytce ale mozesz grac tylko przy efekcie włączonym cały czas. Nie pograsz na cleanie.
    Spoko jest wszystko narysowane w porządku to juz nie pierwszy moj efekcik. Zwroc uwagę ze masy wejcia i wyjscia sa połączone oddzielnym kablem (ten na samej górze ) i tak na prawde łączą sie z masa na płytce przez styk u dołu po lewej przełącznika( gdy efekt jest włączony) ....działa:)
  • #23
    -=FR!P!N=-
    Level 11  
    macian751 wrote:
    poprostu ma nie dotykać tej scieżki której dotyka, musi byc trochę wyzej, tak zeby laczylo sie z c15 tylko

    Nadal nie rozumiem. Jedna nożka (dolna jest dobra) a górną gdzie trzeba przychaczyć do czego.

    Skoro ma się styklać z C15 to idac tą ścieżkąon się zetknie z C15 Więc o co chodzi:|
  • #24
    tomaszgab
    Level 27  
    Chyba żartujesz,jeżeli włączysz efekt lub nie to nie masz masy na gniazdach WE i WY.Zapominasz że obudowy mogą być plastikowe i wykonawcy tego układy robią próby bez obudowy, to jest żle narysowane.

    Dodano po 1 [minuty]:

    to odp. do Macian751
  • #25
    macian751
    Level 11  
    może któryś z kolegów orientuje sie gdzie dostanę tranzystory J201 lub 2N5457?? Bo stosowanie popularnych BF 245 A B C, nie przyniosło zamierzonych efeków / bo nie mogło/ podawane niby jako zamienniki mają jednak inne parametry . Tonepada i GGG znaja chyba wszyscy .

    http://www.runoffgroove.com/articles.html

    A to kolejana stronka z efektami DIY do gitary( dokumentacja oraz probki dzwiękowe) - są tam przede wszystkim konstrukcje oparte na tranzystorach jfet .

    Dodano po 12 [minuty]:

    nie jest źle narysowane!!! zapewniam jak jest bypas tez mam mase w gniazdach (musialbym rysowac jak zalącza sie isostat) powoduje to ten kabelek na ukos miedzy prawą dolną a lewą górną nózka w isostacie.
    Wogóle to wersja uproszczona lekko bo na wejscie daje sie gniazdo stereo , i podpina minus baterii( ale to i tak nic nie zmienia)

    http://webbox.w.interia.pl/marshall_guvnor/marshall_guvnor_layout.gif
    Oto inny dowód tez poprawnie dzialajace podłączenie takie samo zresztą jak moje.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ale zaraz kolega tomaszgab ma rację brakuje na moim obrazku jednego kabla obojetnie do wejsci czy wyjscia dajemy kabel z masy plytki , rysunek jest dobry ale fakt brakuje jedenego kabelka jeszcze na dole zamiesze juz poprawiony rysunek(ten zielony do gniazda out ech ta pozna pora i zmeczenie;P)
    Prośba o sprawdzenie schematu efektu Marshall Shred Master

    Dodano po 3 [minuty]:

    kolego fr!p!n dokładnie o to chodzi ma sie tylko zetknąc wlasnie z tym kondensatorem c15:)
  • #26
    -=FR!P!N=-
    Level 11  
    Czyli ten R14 nie może się stykać z tą ścieżka która jest zaznaczona na zielono tylko z C15?
    Prośba o sprawdzenie schematu efektu Marshall Shred Master
  • #27
    macian751
    Level 11  
    dokładnie tak:)ma sie nie stykać z tą scieżkąa łączyc z c15, i trzeba połaczyć te dwa tl072 , widać na moim rysuknu niebieski kabel . I mozna zaczynać budowę. Jesli to pierwszy efekt proponowalbym dac sie na spokoj z bypass switchem, ewentualnie sprawdzic dzialanie podłączajac gniazda na płytkę jesli bedzie smigac wtedy ewentualnie zrobic przełącznik clean/przester.
  • #28
    -=FR!P!N=-
    Level 11  
    macian751 wrote:
    Jesli to pierwszy efekt proponowalbym dac sie na spokoj z bypass switchem, ewentualnie sprawdzic dzialanie podłączajac gniazda na płytkę jesli bedzie smigac wtedy ewentualnie zrobic przełącznik clean/przester.


    Ale później mi się nie będzie chciało tego rozbierać, przerabiac i skladać. Wolałbym od razu wszystko machnać na raz.

    A tak nawiasem mówiąc to muszę odłożyć budowę, bo mam samą twardą walutę w portfelu:D
  • #29
    -=FR!P!N=-
    Level 11  
    Siema ponownie

    Reaktywuję temat

    Więc zbieram się za gromadzenie części. I tu mam pytanie do tego przełącznika.

    Co to znaczy, że ten przełącznik jest bistabilny czy jakoś innaczej w ogóle to jaki ten przełącznik chodzi mi o to żeby był metalowy.

    I schemat ścieżek do jakich rozmiarów mam zmniejszyć??

    I jak na tej stronce jest podany opornik: 2,2 MW
    Czy to ma oznaczać 2,2 megawata?? czy to nie jest przypadkiem jakiś błąd?? Czyli jaki musi być ten opornik?? Co mam powiedzieć kolesiowi w sklepie??

    I potencjometry
    jak mam ten pierwszy (level i bass) to jaką on ma mieć charakterystykę??
  • #30
    bart198x
    Level 10  
    Ja mam trochę inne pytanie odnośnie tego efektu a mianowicie. Poskładałem (ten co powyżej) odpaliłem i niby działa... niby ponieważ dopiero po 30 sekundach od załączenia. Dźwięk ok jest. Wszystkie potencjometry reagują poprawnie dźwięk czyściutki, ale dlaczego rozpala się jak stary telewizor (kiedy czekało się na rozgrzanie kineskopu).
    jedyne co przychodzi mi do głowy to może fakt zastosowania kondensatorów (wszystkie poza 101 i 470 i elektrolitem) MKT na 63-64V - może za dużo? Może nie MKT. Może to one opóźniają start efektu? Zmontowałem na scalakach NE5532.
    Wydaje mi się po prostu że powinien od razu załączać (tak jak np. sd-1 którego poskładałem i działa prawidłowo). Wartości oporów prawidłowe (oporniki 0,25W)zwarć nie stwierdziłem (układ gra!). W razie potrzeby wstawię fotki.
    Proszę o sugestie :)

    i jeszcze jedno na 5 nodze scalaków uzyskuje powoli narastające napięcie dochodzące do około 3V (powinno być chyba 4,5)

    ---------------------------------------------------------------------
    Problem rozwiązany.

    sugerując się wartościami elementów z jednego postu z elektrody odnośnie tej konstrukcji :
    Quote:
    Tak jak masz teraz to C1 tnie Ci niskie o około 5-6 dB, natomiast C11 i C16 mocno tnie wysokie. Z kolei "Contur" na za dużą wartość i tylko położenia w pobliżu końców ścieżek mają wpływ na regulację.
    Spróbuj dać tak:
    R17 i R18 - 1MΩ, C18 minimum 100µF,
    C1 - 220n, R3 - 12kΩ,
    C11- 100pF, C16 100pF,
    "Contur" - 47kΩ.
    Po tych zmianach powinno poszerzyć się pasmo a regulacje będą bardziej odczuwalne. "Contur w położeniu suwaka przy C13 wycina teraz częstotliwość około 800 Hz, Jeśli chciał być podnieść częstotliwość "Contur" w zakres największej czułości ucha (800-1600 Hz) to zmień C13 na 22nF a R13 na 22-10kΩ, im mniejsza wartość R13 tym wyższa częstotliwość korekcji.

    wstawiłem R17 i R18 1M i to one były winowajcami całego zajścia. Podmieniłem je na 10K tak jak to napisano parę postów wyżej i jest ok (start efektu widoczny ale akceptowalny mniej niż 1/2s).
    Pozdrawiam i polecam efekt, moim gustom przypasował.[/quote]