Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podział internetu na 2 komputery

27 Gru 2009 23:46 3873 13
  • Poziom 21  
    Jestem nowicjuszem w tych sprawach, na pewno temat był poruszany setki razy ale mam pytanie znalazłem taki poradnik
    Code:
    Do rozdzielenia internetu będą potrzebne: 

1) Scrossowany kabel sieciowy.
    2) Dodatkowa karta sieciowa w komputerze który będzie udostępniał internet (nie dotyczy połączeń typu
    DSL: Neostrada, Netia itp.)
    3) Karta sieciowa w drugim komputerze.

Jak to zrobic?

Na komputerze nr 1 (na którym już jest internet):
    wchodzimy w Start >> Panel Sterowania >> Połączenia sieciowe >> Klikamy prawym przyciskiem na połączenie internetowe
    (w moim przypadku "Połączenie sieci bezprzewodowej" >> wybieramy Właściwości >> zakładka "Zaawansowane"
    i zaznaczamy "Zezwalaj innym użytkownikom sieci na łączenie sie poprzez połączenie internetowe tego komputera" i klikamy OK.
    Następnie wchodzimy w Start >> Panel Sterowania >> Połączenia sieciowe >> Klikamy prawym przyciskiem na połączenie lokalne >>
    wybieramy "Właściwości" >> zakładka ogólne >> protokół internetowy TCP/IP >> wlaściwości >> i zaznaczasz "Użyj następujacego adresu IP"
    i wpisujemy adres IP 192.168.0.1 a maska podsieci 255.255.255.0 i klikamy OK
    Na komputerze nr 2:
    Wchodzimy w Start >> Panel Sterowania >> Połączenia sieciowe >> Klikamy prawym przyciskiem na połączenie lokalne >>
    wybieramy "Właściwości" >> zakładka ogólne >> >> protokół internetowy TCP/IP >> właściwości >>
    i zaznaczasz "Uzyskuj Adres IP automatycznie" oraz " Uzyskuj adres serwera DNS automatycznie" i klikamy OK.

Dzięki niemu łącze się z drugim komputerem i mogę mu udostępniać dane czy rozdzielam internet (o to mi chodzi żeby mieć 2 komputery z internetem).