Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego TYP 1323 - CODE INS 03620

Mariok-ce 28 Gru 2009 09:47 11506 11
  • #1 28 Gru 2009 09:47
    Mariok-ce
    Poziom 2  

    Witam

    Mam pytanie. W Mercedesie ATEGO TYP 1323 rok produkcji 1998 170 kw wyświetla się CODE INS 03620 (prawdopodobnie awaria jakiegoś czujnika powietrznego) , auto jeżdzi juz ładne parę latek w firmie było serwisowane w różnych warsztatach i tam nie widzieli tego problemu tłumaczac że w tych typach co chwilę wyskakuję jakaś usterka i tak ma być.
    Z autem ogólnie nie ma problemu prócz tego że dopiero jak osobiście się nim przejechałem zobaczyłem że bije powietrze do 12 atmosfer a na liczniku przy 10 jest już kreska czerwona(jeżdzą nim tak od kiedy go zakupiłem tzn. ok 2005. Poradzcie czy coś z tym robić (bo moim zdaniem tak nie powinno być ) i jak to ewentualnie naprawić, ile kosztuje taki czujnik nr vin.WDB9702671K349217 pojazdu.
    Oprócz tego zaczął się teraz oświecać abs ale to już chyba inna awaria najprawdopodobniej czujnik.
    Oprócz tego mercedesa mam tez przerobionego z ciągnika na wywrotkę ACTROSA TYP 1835 KS. W nim z koleji oświeca się czujnik kabiny(może ktoś wie jak sie to naprawia) też był u mechanika coś tam zrobili był spokój teraz znowu swieci (najczęsciej przy hamowaniu).I na koniec może ktoś doradzi ile tak merc powinien spalić miał normy 36 po miasto/budowa ,32 trasa, ale po moim przelitrażowaniu wyszło że spalił na pusto ok 30 trasa-ale nie jeżdze na codzień ciężarowymi to z 3-4 litry mi na pewno więcej spalił.
    Odrazu zmniejszyłem normy na 32 budowa/miasto 28 trasa, zresztą wydaje mi się że wywrotka która ma pod maską 260 kw to nie czuje zbytnio na sobie 9 ton.
    A w sumie to myśle o gps bo to chyba najlepsze rozwiązanie.
    Z góry dzięki za pomoc[/code]

    0 11
  • Relpol
  • #2 28 Gru 2009 11:38
    gucio~1
    Poziom 21  

    3620 to czujnik kondensatu na zbiorniku. co do ciśnienia to trzeba je po prostu wyregulować bądź naprawić osuszacz. Jak chcesz to zapraszam do siebie do Rybnika na warsztat.

    2
  • Relpol
  • #3 28 Gru 2009 12:02
    Mariok-ce
    Poziom 2  

    Dzięki za pomoc.
    Osuszacz wymieniony był w zeszłym tygodniu, a jak reguluje się ciśnienie?
    Podobno na podkładkach , bo zawory są elektroniczne i nie mają żadnej regulacji.I czy po tej regulacji trzeba skasować błąd żeby wszystko ok.

    0
  • #4 28 Gru 2009 12:44
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Mariok-ce napisał:
    w tych typach co chwilę wyskakuję jakaś usterka i tak ma być.

    Ale chyba w to nie uwierzyłeś? Niekompetencja i tyle....
    Jeżeli chodzi o 3620 to świadczy on o awarii czujnika - tak więc sama wymiana wkładu osuszacza problemu nie usunie. Sprawdź wiązkę prowadzącą do czujnika (trzy kabelki), gdyż często potrafi przegnić w okolicy zbiorników powietrznych.
    Jeżeli chodzi o zawór czterodrożny - to jest to zwykły zawór mechaniczny i nie ma tam żadnej elektroniki. Jedynie odczyt ciśnienia jest na drodze elektronicznej. Tutaj mała ciekawostka: przekroczenie wartości 12 atm powoduje zanik danego wskazania na desce rozdzielczej. Tak więc nie szukajmy w takim przypadku braku styku - wystarczy wyregulować odpowiednio ciśnienie.

    0
  • #5 29 Gru 2009 22:33
    gucio~1
    Poziom 21  

    Osuszacz składa się z podstawy ( zawiera układ regulacji ciśnienia i układ oczyszczenia powietrza) oraz wymiennego wkładu. W podstawie znajduje się regulator na klucz imbus i nim można zmienić ciśnienie przy którym następuje tzw "odbicie". Co do podkładek to nie słyszałem, co do elektroniki to np. w Scanii R owszem jest ale w Atego anno domini 1998 nie wydaje mi się możliwe.

    0
  • #6 07 Sty 2010 10:20
    kleban
    Poziom 10  

    Gerri prosze o pomoc w ategu 1218 z 2004r 4cylindrowy silnik vin-u nie znam
    nie działa wskaźnik paliwa i pokazuje się błąd INS E 01 0508. Doszedłem że coś z plusem jest nie tak ale prąd jest przy zbiorniku więc co może być nie tak ?? Z góry wielkie dzięki.

    2
  • #7 08 Sty 2010 20:28
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    No to w końcu jest ten plus przy baku - czy go nie ma?
    INS 0508 - czujnik poziomu paliwa ma przerwę lub zwarcie z biegunem dodatnim.
    Te czujniki się psują (czasami). Na próbę (jeżeli nie masz pod ręką żadnego opornika) możesz zamiast czujnika wpiąć przy baku przekaźnik na 24V. Jego cewka posłuży jako próbny rezystor. Po wpięciu wskazówka powinna się zauważalnie wychylić. Możesz tylko nie wiedzieć, że po wpięciu obojętnie czego (czy to rezystor, czy czujnik paliwa) należy zapłon wyłączyć i włączyć ponownie, gdyż wskazówka inaczej się nie wychyli.

    1
  • #8 13 Sty 2010 11:30
    maffia
    Poziom 11  

    czujnik kondensatu na zbiorniku- czy to chodzi o ten czujnik co znajduję się pod jednym ze zbiorników powietrza?
    I jeszcze jedna prośba o wyjaśnienie- w moim atego 815 z 2000 r nie ma na dole zbiornika zaworku do spuszczania wody, jest coś co myślę że jest "czujnik kondensatu na zbiorniku" . Jeśli by tak było jak spuszczać wodę?

    0
  • #9 13 Sty 2010 14:13
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Sprawny osuszacz nie wpusci wody do układu - dlatego zrezygnowano z zaworka.

    0
  • #10 13 Sty 2010 14:18
    maffia
    Poziom 11  

    proszę jeszcze o potwierdzenie że czujnik kondensatu znajduje się na spodzie zbiornika

    0
  • #11 29 Sty 2012 19:15
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Kolega Gerri się myli w Mercedesach Atego gdzie stosowany jest czujnik skroplin na dole zbiornika jest spust wody w czujniku. W tym to czujniku jest zaworek spustowy wody lecz z przyczyn możliwości jego zabrudzenia schowany jest pod korkiem gumowym wciśniętym na korpus czujnika. Po jego ściągnięciu naciskając na korpus od dołu uwalnia się wodę z czujnika pozbywając się błędu o którym mowa.

    3
  • #12 30 Sty 2012 19:28
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    stanisławpiotr napisał:
    Mercedesach Atego gdzie stosowany jest czujnik skroplin na dole zbiornika jest spust wody w czujniku

    Fajnie się zawsze czegoś nowego dowiedzieć. Widziałem ten kondon gumowy, ale nie dociekałem czemu ma służyć. Faktycznie sprawdziłem, i jest tak, jak napisałeś: po naciśnięciu palcem schodzi ze zbiornika powietrze (lub woda - zależy jak właściciel dba ;) )
    Jest to w takim razie wersja rozwojowa poprzedniego czujnika, który był stosowany bardzo długi okres czasu i nie miał zaworka ani gumowej osłony.

    0