Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Tigra 1.4 16V ELPIGAZ

szymon_rysiu 28 Dec 2009 10:34 4344 13
  • #1
    szymon_rysiu
    Level 10  
    Witam! Mam taki problem, a mianowicie czasami dusi mi się auto na gazie, najczęściej jest to na niższych biegach ale raz się strachu najadłem jak podczas wyprzedzania zaczął mi się dławić. Myślałem, że może to być wina brudnych filtrów powietrza i gazu dlatego wymieniłem wszystkie jednak to nie pomogło. Czasami mam spokój przez dłuższy czas a czasami nie da się normalnie jechać. Jeżeli dodaję gazu spokojnie to rzadziej ten błąd występuje, natomiast gdy gwałtownie wdepnę gaz do deski to szarpie autem. Ostatnio na postoju gazowałem to w pewnym momencie przy wysokich obrotach przełączał mi się na beznynę tak jakby nie było w ogole LPG ( pełna butla). W jednym z serwisów powiedziano mi, że usterka spowodowana może być wymianą uszczelki pod głowicą ponieważ gaz jest bardziej czuły na takie rzeczy niż benzyna. Zapomniałem dodać, że na benzynie takie coś nie ma miejsca.
    Charakterystyka Instalacji:
    1. Zbiornik ZT 600-42
    2. Reduktor "ALBERT 01" do wtrysku STELLA
    3. Przewód gazowy Dxx ELPIGAZ
    4. Wlew gazu ELPIGAZ
    5. Wtryskiwacz SW 4-sekcyjny STELLA
    6. Komputer sterujący 4 cyl. ELISA Nord/STELLA Nord
    7. Filt szeregowy D16 fazy lotnej gazu
    8. Sensor ciśn. gazu ELISA.
    Chciałbym jeszcze dodać, że słyszalne przy tym są dziwne stuknięcia jak by w wydechu albo katalizatorze.
    Może ktoś z Was też miał taki problem, chciałbym wiedzieć co może byc przyczyną i ile może wynieść koszt naprawy usterki żeby mnie w serwisie nikt nie robił w bambuko. Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi!
  • #2
    mirben
    Level 22  
    W jakiś sposób można wiązać problem z wymianą uszczelki ale nie proponowali ci po takiej ingerencji ponownej kalibracji gazu. Chyba, że proponowali a nie napisałeś tego. Połączenie z komputerem LPG i analiza pracy silnika napewno coś wyjaśni.
  • #3
    szymon_rysiu
    Level 10  
    Po wymianie uszczelki pod głowicą nie byłem nic robić z gazem. Czy to może być przyczyną? Nie chcę robić zbędnie wielu wymian tak jak z filtrami, które i tak nic nie dają. Chociaż wymiana filtrów i tka się zbliżała.
  • #4
    mirben
    Level 22  
    Czy problem wystąpił właśnie po wymianie uszczelki?
    Mogłeś zmienić nieco ciśnienie w cylindrach więc autokalibracja w nowych warunkach może być potrzebna także ze względu na zużycie wtryskiwaczy gazu.
    Jeśli chcesz uniknąć kosztów musisz sam nauczyć się obsługi oprogramowania do twojej Tigry.
    Interfejs, komputer, soft i świat LPG jest twój, hi!
  • #5
    szymon_rysiu
    Level 10  
    No właśnie do końca nie pamiętam czy przed wymianąc coś takiego się działo. Jeżeli juz to napewno rzadko a teraz to sie dzieje częściej.Hehe chyba jednak pojadę do serwisu :D Piszecie o tej kalibracji i sprawdzeniu pod komputerem. Ile taka usługa może kosztować??
  • #6
    mirben
    Level 22  
    Nie wiem, nauczyłem się wszystkiego co potrzebne w moim aucie sam, na pewno sie opłaciło bo jak postoisz w kolejce do pana od gazu parę razy i parę razy zmienisz pana od gazu bo nie kumaty to zobaczysz, że sie opłaci.
    Szacuję to na jakieś 50 PLN za diagnozę przez fejs. Niektóre zakłady mają cenniki w necie, poszukaj, zadzwoń zanim zaboli. Na starcie spodziewaj się sakramentalnego: świece pan zmień, przewody wysokiego napięcia też a potem zobaczymy???
  • #7
    szymon_rysiu
    Level 10  
    Myślałem, że żartujesz z tym uczeniem się o gazie. W necie czytałeś czy jak się nauczyłeś?? Rzeczywiście zadzwoniłem i gość powiedział, że koszt kalibracji i sprawdzenia 40 zł. Więc ze strachem, że znajdzie coś więcej jadę do serwisu.
  • #8
    mirben
    Level 22  
    Zaopatrzyłem swoje auto w Staga - polski b. dobry produkt z dobrą instrukcją obsługi oprogramowania, soft dostępny bez klucza u producenta, wsparcie w firmie + forum przy produkcie oraz duże doświadczenie użytkowników a więc dostępna pomoc w necie. Do tego jak poczytasz kilkaset postów na forach od LPG (i pokojarzysz trochę informacje ) a wiesz dlaczego silnik działa to będziesz lepszy od połowy gaziarzy w RP.
  • #9
    szymon_rysiu
    Level 10  
    No to szacunek! Dzisiaj jadę do serwisu więc napiszę wieczorem albo jutro co tak naprawdę mu dolegało.
  • #10
    szymon_rysiu
    Level 10  
    Byłem wczoraj w serwisie i gość powiedział, że najpierw muszę wymienić świece bo najprawdopodobniej w tym tkwi problem. Dzisiaj wymienię to będę wiedział czy to prawda.
  • #11
    mirben
    Level 22  
    Na razie odpowiada to mojemu scenariuszowi. Zobaczymy.
  • #12
    szymon_rysiu
    Level 10  
    Witam! Po dzisiejszej wymianie świec, które faktycznie były w złym stanie, samochód jak na razie chodzi tak jaka powinien, nie dusi się i nie strzela. Panowie dzięki za pomoc i podpowiedzi!
  • #13
    sebusnak
    Level 2  
    Witam!
    Czy masz jakieś info na temat parametrów pracy instalacji? Mam itu na myśli ciśnienie robocze reduktora,temp.reduktora na b.jałowym i w czasie jazdy,temp. gazu. Po tych parametrach jesteśmy wstanie określić czy instalacja pracuje prawidłowo. W moich oczach opisany problem może mieć również związek z ciśnieniem zasilania gazemJednak to można sprawdzić będąc podłączonym do instalacji.Jeszcze jedno pytanie mi sie nasunęło-czy jak gazowałeś auto i przeszło tobie na benzynę to wskazanie gazu na przełączniku migało i był sygnał dźwiękowy?
  • #14
    szymon_rysiu
    Level 10  
    Nie sprawdzałem gazu pod komputerem ponieważ po wymianie świec tak jak to napisałem wyżej już nie ma problemu opisanego wyżej. Można śmiało stwierdzić, że wina leżała po stronie świec a nie instalacji LPG.