Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IT SerwisIT Serwis
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PRINS VSI diagnostic proszę o pomoc

28 Gru 2009 12:59 18283 13
  • Poziom 2  
    Witam

    Bardzo proszę o pomoc w znalezieniu programu diagnostycznego do instalacji VSI PRINS , wiem, że już był link do takiego softu, ale tamta wersja wogóle nie chce działać. Szukam i szukam i nic z tego. Bardzo proszę użtykowników, którzy mają styczność z tym softem najlepiej w wersji 2.5.1 lub 2.4 o pomoc.

    mój mail no_lukasz(malpa)wp.pl
    z góry dziękuję
    pozdrawiam
  • IT SerwisIT Serwis
  • Poziom 2  
    Dziękuję serdecznie za pomoc :)
  • IT SerwisIT Serwis
  • Poziom 10  
    witam, a ma ktos moze tę nowsza wersje PRINS D2.8.1?
  • Poziom 39  
    Jerzyk25 napisał:
    a ma ktos moze tę nowsza wersje PRINS D2.8.1?

    Może i ktoś ma, ale wątpię, aby chodziła na twoim kompie. Przy instalacji na kompie program pyta o kody (trzy), które producent indywidualnie (przez internet) podaje dla każdego komputera na którym jest instalowany program (przypuszczam, że w tych kodach zakodowany jest MACadress komputera na którym ma być program zainstalowany). Kody te nie pasują przy instalacji programu na innym kompie - po ich wprowadzeniu przerywana jest instalacja programu. Może są jakieś obejścia tego - wiadomo Polak potrafi.., ale nic na ten temat nie wiem.
  • Poziom 10  
    rozumiem, myślałem ze juz moze śmiga ta wersja za free, widzę po postach ze się orientujesz w temacie prinsa, mógłbys mi "poradzić" jak mogą wyglądać parametry ustawienia w ford mondeo 2.0 bo cos mi nie hula jak trzeba, tzn spalanie jest za duze, jestem obecnie za granicą i pewien kłopot z dostepem do dobrego "prinsowca",
    dzięki z góry,
    jerry
  • Poziom 39  
    Jerzyk25 napisał:
    widzę po postach ze się orientujesz w temacie prinsa

    Jeżeli czytałeś moje posty, to powinieneś w nich wyczytać, że nie jestem instalatorem instalacji gazowych, a jedynie użytkownikiem (zadowolonym) tej instalacji. Moja wiedza na temat tej instalacji to ogólnie dostępny opis zasady działania prinsa, lektura forum i własne wnioski wyciągnięte z lektury i z obserwacji pracy instalacji w moim samochodzie, a więc siłą rzeczy raczej skromna, ale tym co wiem dzielę się z innymi.
    Jerzyk25 napisał:
    mógłbys mi "poradzić" jak mogą wyglądać parametry ustawienia w ford mondeo 2.0

    Co do parametrów jakie mają być ustawione w instalacji w Twoim wehikule trudno mi się wypowiadać. Na podstawie lektury forum mogę tylko podpowiedzieć (bo sam nie mam tam dostępu), że na stronie producenta lub dystrybutora tej instalacji są podane te parametry, ale nie wiem czy do wszystkich silników. Moja instalacja chodzi na parametrach wstępnych (domyślnych) jakie ustawił producent. Przez instalatora zostały wprowadzone tylko te dotyczące parametrów silnika, zastosowanego czujnika ciśnienia gazu i reduktora.
    Ja po mniej więcej 85 kkm, po eksperymentach dobrałem parametr RC_in (był 115%, a jest teraz 103%) - kryterium korekta długoterminowa oscylująca w okolicach zera (+/-1.5%.
    W dynamice silnika przed i po eksperymentach nie stwierdziłem zauważalnych różnic, w spalaniu gazu również. Trochę zmienił się przebieg (kształt) wykresu pracy 1 sondy lambda
    (2 lambdy nie mam podglądu - nie podłączona do instalacji, a szkoda).
    Jerzyk25 napisał:
    bo cos mi nie hula jak trzeba, tzn spalanie jest za duze,

    Jak tylko spalanie gazu nie pasuje (i czy było tak od początku?), to w pierwszej kolejności sprawdziłbym jak to wygląda na benzynie oraz jak pracuje 1 sonda lambda. Na podstawie jej wskazań działa komp benzynowy (dawka benzyny -> czas wtrysku), a komp gazowy w oparciu o aktualne ciśnienie i temperaturę gazu na listwie przelicza czas wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu. Efekt tego jest korygowany na bieżąco (sprzężenie zwrotne) przez wskazania sondy lambda (korekta krótkoterminowa). Taka jest filozofia (algorytm) działania prinsa.
    Do eksperymentów zmobilizował mnie błąd P0420 i świadomość nie optymalnie ustawionego RC_in, ale po jego optymalizacji P0420 nadal się zapala.
    Ja mam silnik bez turbodoładowania i instalację oraz program diagnostyczny bez tej opcji.
    Silniki z turbo wymagają instalacji dostosowanej do tego (reduktor i przypuszczam, że oprogramowanie kompa gazowego i diagnostycznego) - jak to jest u Ciebie?
    Jak będziesz miał konkretne pytania, na które będę miał coś do powiedzenia, to nie widzę żadnych przeszkód z podzieleniem się tym.
  • Poziom 10  
    witam, dzięki za odpowiedź, ja to troche zielony jestem w z tym prinsem, jeśli chodzi o spalanie to waha się na poziomie 12 - 13 ltr lpg, zaznaczam ze dojedzam do pracy głównie na krótkich odcinkach, trudno mi sie odnieść do spalania na benzynie bo jezdzę tylko tyle co niezbędne, ponizej wrzuce wykres z korektami, cos chyba nie halo z nimi:
    https://obrazki.elektroda.pl/8487180000_1324416938.jpg - benzyna
    https://obrazki.elektroda.pl/3886779800_1324416939.jpg - gaz

    a tutaj screen z Prinsa:

    https://obrazki.elektroda.pl/9134186300_1324417478.jpg

    ta korekta to chyba troche za duza. prawda?
    ja mam silnik bez turbiny, 135 KM,
    czy uwazasz (cie) ze te wykresy daja do myślenia?
    dzięki za pomoc
  • Poziom 39  
    Jerzyk25 napisał:
    czy uwazasz (cie) ze te wykresy daja do myślenia?

    Trudno mi się odnieść do tych wykresów, bo w zasadzie pierwszy raz je oglądam, bo programem ProScan się jeszcze nie posługiwałem, ale ...
    Oglądając te wykresy nasuwa mi się pytanie, czy te cztery wykresy na benzynie i gazie dotyczą tego samego okresu czasu (drogi)? Pytam dlatego, bo porównując przebieg wykresu sondy lambda, korekty krótko i długoterminowej, to przebieg ich jest podobny (czestotliwość zmian). Z moich obserwacji w mojej corolli (posługuję się równocześnie programem EasyObdII - korekty i diagVSI - sonda) wynika, że przebiegi (częstotliwość zmian) sondy i korekty krótkoterminowej są podobne, natomiast zmiany (wartości) korekty długoterminowej są stosunkowo rzadkie (co kilkanaście,a czasem co kilkadziesiąt kilometrów).
    Czyli gdyby te wykresy dotyczyły tego samego okresu czasu, to wykres korekty długoterminowej wg mnie powinien być linia prostą.
    Porównując wykresy na benzynie i gazie to przebiegi są podobne, szczególnie korekty długoterminowe oscylują wokół tej samej wartości (12%), czyli według mojej oceny instalacja (parametry RC_in i OFF_in) są dobrze dobrane, ale nie wiem czy to jest dobra interpretacja.
    Nie wiem w jakich warunkach były zbierane te wykresy i czy można je porównywać. Z moich obserwacji wynika, że po resecie, stabilizacja średniej korekty długoterminowej (na Twoich wykresach 12-12.5%) następuje dopiero po przejechaniu 30-40 km.
    Nie wiem również (bo nie mam skali porównawczej) jak się odnieść do średnie wartości korekty długoterminowej (12%), czy to dobrze, czy źle (chodzi o wartość). U mnie ona na benzynie wynosi ok. 1.5% i do takiej dążyłem na gazie dobierając parametr RC_in - też nie wiem czy tak interpretacja jest właściwa.
    Teraz o Prinsie. Jakie masz zastosowane wtryskiwacze. Przy tej mocy 34KM/cylinder (zakładam silnik 4 cylindrowy) powinieneś mieć pomarańczowe ewentualnie żółte. Przy pomarańczowych RC_in (teoretycznie) powinien być troszeczkę większy od 115%, a przy żółtych (są za wydajne) powinien być dużo poniżej 115%
    U mnie się to potwierdziło powinienem mieć niebieskie, a mam pomarańczowe i RC_in mam 103%.
    Nie wiem czy masz podłączoną sondę lambda do kompa gazowego. Bo jeżeli masz i ustawisz parametr 8 (L_type) odpowiedni dla zastosowanej sondy to powinieneś mieć w diagu przebieg wykresu sondy. Wartości parametru L-type:
    0=Wyłączona
    1=0-1V
    2=1-0V
    3=0-5V
    4=5-0V
    5=0-0.5V
    6=0.5-0V
    7=1-2V
    8=2.5-3.5V
    Na czas podglądu ustawiam u mnie na 1, a na co dzień parametr ostawiam na 0.
    Możesz go wtedy porównać z tym z ProScanu.
  • Poziom 10  
    otóz wykresy nie były wykonywane w tym samym czasie, dodatkowo na postoju. udało mi sie dojść ustawiając parametr Rc in z korektą do ok -1%, RC in ustawiłem na 109 %, mam wtryski niebieskie, zastanawiam sie czy nie za słabe do mojego motoru, teoretycznie 136 KM, a czy jeśli ustawiam RC off to sprawdzam ten sam parametr w lewym górnym okienku? inj_1 in? czy tez ten pod nim?, sondy nie mam podłączonej, pojezdzę teraz troche na tych ustawieniach i zobaczę jak te ustawienia maja wpływ na spalanie, dzięki za pomoc
  • Poziom 39  
    Jerzyk25 napisał:
    czy jeśli ustawiam RC off

    U mnie nie ma takiego parametru. Natomiast zgodnie z tym co piszą, to przy dobrze dobranym parametrze RC_in, przy przechodzeniu PB<>LPG parametr in_1 in praktycznie nie powinien się zmieniać. Ja to sprawdzałem na wykresie podczas jazdy przy dużym i w miarę stałym obciążeniu silnika. Przy przełączaniu wykres był linią prostą - bez uskoku w momencie przełączenia.
    Jerzyk25 napisał:
    otóz wykresy nie były wykonywane w tym samym czasie, dodatkowo na postoju

    To, że wykresy na benzynie i gazie nie mogły być robione to jest oczywiste. Chodzi mi o te cztery wykresy na każdym obrazku (benzyna i gaz), czy one były zdejmowane równocześnie, czyli odcinek poziomy (czasu) na tych czterech wykresach przedstawia ten sam przedział czasowy - mnie się wydaje, że tak. Tym bardziej jest to dla mnie dziwne, że piszesz, ze były robione na postoju, bo u mnie w czasie pracy silnika na postoju (najdłuższy taki okres ok 20min), ani raz nie stwierdziłem w tym czasie zmiany wartości korekty długoterminowej, a u kolegi widzę jest to częste. Mam ProScana, ale coś mi nie za bardzo chodzi, a zdejmowanie wykresów wcale, przy najbliższej okazji spróbuję to jeszcze raz uruchomić. Posługuję się programem EasyObdII, bo z nim, po odpowiednim ustawieniu okna mogę równocześnie podglądać diagaVSI i to co włączę na Easy.
    Trochę mnie też dziwi RC_in=109, przy niebieskich wtryskiwaczach, które są przewidziane dla mocy 19-29KM/cylinder, a kolega ok. 34KM/cylinder (chyba, że jest to 6-cio cylindrowy silnik), RC_in powinno być moim zdaniem dużo wyższe od 115%. Ja zakładam (może błędnie, ale w moim przypadku jest zachowana ta tendencja), że autor tego oprogramowania zakładał RC_in=115% dla połowy zakresu obsługiwanej mocy przez dany wtryskiwacz, w tym przypadku jest to 24KM/cyl. Przy 6-cio cylindrowym silniku to RC=109% mniej więcej by pasowało.
    Jerzyk25 napisał:
    pojezdzę teraz troche na tych ustawieniach i zobaczę jak te ustawienia maja wpływ na spalanie,

    Nie chcę kolegi rozczarowywać, przypuszczam, że tak samo jak ja przy zejściu z RC ze 115% na 103% zmian w ilości spalanego gazu istotnych różnic nie stwierdziłem. Zmienił się natomiast przebieg wykresu sondy lambda (nie co do zakresu napięć min/max, ale kształtu - bardziej regularny) oraz wartość (średnia) korekty długoterminowej z ok. -12% do ok. 0%.
    Myślę, że kolega podzieli poczynionymi obserwacjami.
  • Poziom 1  
    Hello i am from Germany and cant speaak Polnish but i try to translate it with google. i downloaded the version iof prins vsi 2.5.1 but its the version with 1 star and i need the 3star version because otherwise i cant the settings. can someone help me

    Jestem nowy z Niemiec i nie mogę wypolerować przetłumaczyłem go z google. Mam problem mam pobraniu oprogramowania Prins ale jest to wersja 1 * i 3 * wersja muszę. ma wersję 3 można * więc mogę dokonać ustawień? czy można ustawić wersję z 1 *?
  • Użytkownik usunął konto