Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F C16NZ nie odpala na ciepłym silniku

blacksx 28 Gru 2009 13:18 16693 25
  • #1 28 Gru 2009 13:18
    blacksx
    Poziom 9  

    Witam
    Od kilku dni borykam sie z takim oto problemem:
    Moj Opel Astra F 1.6 8v nie chce odpalac na cieplym silniku, czuc ze zaczyna lapac, ale nie moze ruszyc. Na zimnym silniku jest ok. Powyzszy problem wystepuje zarowno na gazie jak i na benzynie. Komputer wykazuje blad silnika krokowego, ale to juz od ponad roku( 3 razy wymienialem silniczej i dalej wyswietla blad, choc silnik na biegu jałowym chodzi stabilnie).
    Nie wiem czy to usterka cewki, czy moze blad czujnika temperatury( nie nie pokazuje temperatury silnika na tablicy).
    Prosze o sugestie dotyczace problemu.
    Pozdrawiam

  • Fibaro
  • #2 28 Gru 2009 14:15
    Esol
    Poziom 12  

    1. Do sprawdzenia - czujnik temperatury cieczy w silniku - sprawdź w swoim modelu gdzie się znajduje i czy nie ma dwóch - jeden na deskę rozdzielczą, a drugi do ECU(komp) - namierzyć i sprawdzić ten od ECU - przetarty kabelek?

    2. Sprawdzić czy nie zanika iskra przy ciepłym silniku - jeśli tak - moduł do wymiany - standard w Aśkach - jeżeli po odpaleniu silniki pracuje ci już dobrze w drodze to pkt.2 odpada

  • #3 31 Gru 2009 13:22
    blacksx
    Poziom 9  

    Silnik gdy juz odpali pracuje normalnie...A gdzie znajduje sie czujnik temperatury ciecz w astrze?

  • #4 31 Gru 2009 18:34
    mariuszek1978
    Poziom 14  

    szukaj przy obudowie termostatu - niebieska kość na dwa piny

  • #5 31 Gru 2009 19:37
    kwansterp
    Poziom 22  

    Tylko moduł do sprawdzenia.

  • Fibaro
  • #7 02 Sty 2010 14:52
    blacksx
    Poziom 9  

    Sprawdzalem dzisiaj i iskra jest na wszystkich swiecach..Poszukalem troche informacji na internecie i czytalem ze to moze byc rowniez czujnik polozenia walka rozrzadu, ale to chyba raczej by nie odpalał na zimnym. Co o tym sadzicie? A moze iskra bedzie wystepowac nawet przy uszkodzonym module zaplonu?

  • #8 02 Sty 2010 15:25
    kwansterp
    Poziom 22  

    Może nie dochodzi paliwo.

  • #9 02 Sty 2010 15:39
    robokop
    Moderator Samochody

    System Multec z układem zapłonowym EZF-i -zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Zwykły zapłon rozdzielaczowy z cewką impulsatora i modułem zapłonowym, nie ma czegoś takiego jak czujnik wałka rozrządu. Szukać wady albo w aparacie zapłonowym, albo uszkodzona cewka.

  • #10 02 Sty 2010 17:02
    blacksx
    Poziom 9  

    Cewka zaplonowa ok(wymienilem na nowa i dalej to samo)...Paliwo tez podaje( slychac jak wlacza sie pompka) Pozatym problem wystepuje i na gazie i ne benzynie. Jeste jakis sposob na sprawdzenie aparatu zapłonowego, oprocz podmiany na inny?

  • #11 13 Sty 2010 18:27
    blacksx
    Poziom 9  

    Witam ponowie
    Niestety w dalszym ciagu nic nie pomaga. Probowalem podmiany aparatu zaplonowego i dalej to samo. Ma ktos jakies propozycje? Moze rozrzad(chociaz na zimnym odpala)?

  • #12 13 Sty 2010 23:46
    misiak_ls
    Poziom 9  

    Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Ja miałem takie sam problem w Kadecie z takim samym silnikiem. U mnie przyczyną okazał się brak ciśnienia na drugim cylindrze. Popękane pierścienie i dziurawy tłok. Co w konsekwencji dawało powrót spalin do kolektora ssącego. Po prostu silnik miał za dużo powietrza.

  • #13 13 Sty 2010 23:59
    kwok
    Poziom 38  

    ja rozumiem że póki jedzie nagrzany to jedzie a jeśli go zgasisz i chcesz za kilka minut zapalić to d....pa
    zrób taką próbę: jak będzie nagrzany przełącz na benzynę w czasie jazdy i go zgaś jak się zatrzymasz, za parę minut spróbuj go zapalić i napisz jaki efekt

  • #14 14 Sty 2010 09:50
    blacksx
    Poziom 9  

    Tak, jezeli uda mi sie go odpalic na zimnym to chodzi normalnie, ale jezeli sie juz nagrzeje i postoi kilka minut to juz nie odpali. Czuc jak lapie(wtryskuje paliwo), ale zaczyna bic w filtr powietrza. Co ciekawe jezeli silnik sie nagrzeje, i zgasze go ale tak nie dluzej niz na 2-3 minuty to dopala bez problemu.

  • #15 14 Sty 2010 10:33
    sosiczek
    Poziom 2  

    spróbuj przed zgaszeniem dodawać gazu. gg 8963542

  • Fibaro
  • #16 23 Sty 2010 21:16
    GoLdI_add
    Poziom 1  

    Miałem ten sam problem, podmieniłem aparat zapłonowy i wcześniej wymieniłem cewke, dalej to samo. W końcu podjechałem do mechanika podłączył pod kompa i okazało sie ze to moduł trochę mnie to kosztowało ale autko chula.

  • #17 24 Sty 2010 16:25
    blacksx
    Poziom 9  

    Probowalem podmienic aparat juz 3 raz, niestrety na kazdym z aparatow sytuacja sie powtarza. Auto sie nagrzewa po czym silnik zaczyna szarpac(teraz takze w czasie jazdy). Po zgaszeniu juz nie mam mowy o odpaleniu.

  • #18 24 Sty 2010 16:43
    susu760
    Poziom 10  

    Witaj,uważam że powinieneś sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach na ciepłym silniku,najprawdopodobniej auto ma już spory przebieg na gazie i "siadły"zawory,to znaczy że jest za mały luz zaworowy i sie nie domykają .Zawory sie nagrzewają i ginie luz .Jeżeli sprężanie spadnie na ciepłym to napewno to jest to.

  • #19 06 Lut 2010 20:37
    blacksx
    Poziom 9  

    Cisnienie ok...Teraz auto nie odpala juz nawet na zimnym silniku. Kreci elegancko, ale ani na benzynie ani na gazie nie odpali.

  • #20 07 Lut 2010 16:00
    Dalton71
    Poziom 12  

    Sprawdź kable WN, filtr powietrza, świece.Typowy zestaw przy gazie.Osobiście obstawiam kable lub świece.
    Gdzieś prawdopodobnie jest przebicie i iskierka nie dochodzi prawidłowa.

  • #21 21 Cze 2010 16:37
    sylw80
    Poziom 8  

    mam ten sam problem ze na cieplym nie chce zapalic a na zimnyp pali na dotyk.kolego jezeli doszles co mialo wine to daj znac.

    Dodano po 11 [minuty]:

    bylem u mechanika wszystko posprawdzal czujnik cieczy na kompa,cewka,przewody w/n swiece,wydech drozny,wtrysk podaje,pompka paliwa dziala,na moje pozostal tylko do podmiany aparat zaplonowy co o tym myslicie?

  • #22 23 Cze 2010 09:58
    maxxx176
    Poziom 9  

    Sprawdź ten aparat zapłonowy jeśli jest czarna kopułka to w tym aparacie znajduje się moduł który często pada znajduje się tam też cewka (rezystancja powinna wynosić 500 om) .

  • #23 21 Cze 2013 15:48
    eliyahu
    Poziom 11  

    Pozwolę sobie odświeżyć temat ze względu na prawie identyczne objawy:

    Astra F '92, 1.6 benzyna

    1. Wymieniłem czujnik położenia przepustnicy gdyż gazownik stwierdził, że jego sygnał jest nieprawidłowy. Objawy przed wymianą - gaśnięcie silnika przy gwałtownym zejściu z wysokich do niskich obrotów.

    2. Po wymianie czujnika położenia przepustnicy po odpaleniu silnika trzyma obroty w granicach 2000-3000. Po ok pół godziny jazdy spadają do 1000.

    3. Gdy silnik jest zimny odpala bez najmniejszego problemu. Po nagrzaniu silnika i wyłączeniu go również bez problemu odpala.

    4. Jeśli po wyłączeniu silnika odczekam ok pół godziny to nie chce odpalić. Kręci w nieskończoność rozrusznikiem. Już niby chce łapać ale po odpaleniu od razu gaśnie i dalej tylko rozrusznik.

    5. Wymieniony silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy i sonda lambda. Układ powietrza szczelny.

    6. Błędy na komputerze to 15 (Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie [na tablicy rozdzielczej jednak temperatura podawana prawidłowo, bez żadnego wahania, spadków wzrostów]), 22 (Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie [czujnik nowy]) i 45 (Sonda lambda - bogata mieszanka [lambda nowa])

    7. Podczas pewnych oględzin zauważyłem, że mam podpisany komputer markerem. Komp z ostatniego Kadeta E (Podobno takie same były)

    8. Dodatkowo ok rok temu był wymieniony silnik z 1,4 na 1,6 bez żadnej ingerencji w elektrykę.

    Samochód miałem u 3 mechaników żaden nie rozwiązał problemu - każdy się poddał. Może się łudzę ale może jednak jest na elektrodzie jakiś fachowiec, który potrafiłby postawić odpowiednia tezę i w przejrzysty sposób ją obronić? Za wszelkie pomysły będę wdzięczny.

  • #24 21 Cze 2013 16:20
    carrot
    Moderator Samochody

    A nie przyszło Ci do głowy, że są dwa oddzielne czujniki temperatury ? sterownik ma swój (niebieski 2 pin), natomiast ten na pojedynczą wsuwkę jest do wskaźnika
    A TPS trzeba ustawić, a nie odkręcić stary i założyć nowy

  • #25 21 Cze 2013 23:05
    eliyahu
    Poziom 11  

    Myślałem, że jeden czujnik jest od wentylatora a drugi od sterownika i ten od sterownika również wskazuje temperaturę. Jak ustawić TPS? Nic nie mogę znaleźć dla tego modelu..

  • #26 09 Sie 2013 09:02
    eliyahu
    Poziom 11  

    Dobra, wiem już tyle, że wszystkie czujniki zostały wymienione a ja dalej mam te same błedy w komputerze

    15 (Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie,
    22 (Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie),
    45 (Sonda lambda - bogata mieszanka)

    Dodatkowo silnik cały czas na 'check engine' i z tego co mi się wydaje nie korzysta z żadnego z czujników bo odłączenie czujek nic nie zmienia.

    Co wyreguluje zapłon to godzinę później ma to samo.. lepiej lub gorzej ale wraca do tego samego stanu.. Kasowanie błędów nie pomaga - cały czas 'check' :(

    Jak wspomniałem był wymieniany silnik z 1,4 na 1,6... Komuś się coś kojarzy? Jakieś pomysły? Proszę o pomoc :(

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson