Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F C16NZ nie odpala na ciepłym silniku

blacksx 28 Gru 2009 13:18 18784 26
  • #1 28 Gru 2009 13:18
    blacksx
    Poziom 9  

    Witam
    Od kilku dni borykam sie z takim oto problemem:
    Moj Opel Astra F 1.6 8v nie chce odpalac na cieplym silniku, czuc ze zaczyna lapac, ale nie moze ruszyc. Na zimnym silniku jest ok. Powyzszy problem wystepuje zarowno na gazie jak i na benzynie. Komputer wykazuje blad silnika krokowego, ale to juz od ponad roku( 3 razy wymienialem silniczej i dalej wyswietla blad, choc silnik na biegu jałowym chodzi stabilnie).
    Nie wiem czy to usterka cewki, czy moze blad czujnika temperatury( nie nie pokazuje temperatury silnika na tablicy).
    Prosze o sugestie dotyczace problemu.
    Pozdrawiam

    1 26
  • #2 28 Gru 2009 14:15
    Esol
    Poziom 12  

    1. Do sprawdzenia - czujnik temperatury cieczy w silniku - sprawdź w swoim modelu gdzie się znajduje i czy nie ma dwóch - jeden na deskę rozdzielczą, a drugi do ECU(komp) - namierzyć i sprawdzić ten od ECU - przetarty kabelek?

    2. Sprawdzić czy nie zanika iskra przy ciepłym silniku - jeśli tak - moduł do wymiany - standard w Aśkach - jeżeli po odpaleniu silniki pracuje ci już dobrze w drodze to pkt.2 odpada

    1
  • #3 31 Gru 2009 13:22
    blacksx
    Poziom 9  

    Silnik gdy juz odpali pracuje normalnie...A gdzie znajduje sie czujnik temperatury ciecz w astrze?

    0
  • #4 31 Gru 2009 18:34
    mariuszek1978
    Poziom 14  

    szukaj przy obudowie termostatu - niebieska kość na dwa piny

    0
  • #5 31 Gru 2009 19:37
    kwansterp
    Poziom 22  

    Tylko moduł do sprawdzenia.

    3
  • #6 31 Gru 2009 19:39
    robokop
    Moderator Samochody

    Co ma czujnik temperatury do odpalania na gazie? Iskra ginie i tyle.

    2
  • #7 02 Sty 2010 14:52
    blacksx
    Poziom 9  

    Sprawdzalem dzisiaj i iskra jest na wszystkich swiecach..Poszukalem troche informacji na internecie i czytalem ze to moze byc rowniez czujnik polozenia walka rozrzadu, ale to chyba raczej by nie odpalał na zimnym. Co o tym sadzicie? A moze iskra bedzie wystepowac nawet przy uszkodzonym module zaplonu?

    0
  • #8 02 Sty 2010 15:25
    kwansterp
    Poziom 22  

    Może nie dochodzi paliwo.

    0
  • #9 02 Sty 2010 15:39
    robokop
    Moderator Samochody

    System Multec z układem zapłonowym EZF-i -zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Zwykły zapłon rozdzielaczowy z cewką impulsatora i modułem zapłonowym, nie ma czegoś takiego jak czujnik wałka rozrządu. Szukać wady albo w aparacie zapłonowym, albo uszkodzona cewka.

    0
  • #10 02 Sty 2010 17:02
    blacksx
    Poziom 9  

    Cewka zaplonowa ok(wymienilem na nowa i dalej to samo)...Paliwo tez podaje( slychac jak wlacza sie pompka) Pozatym problem wystepuje i na gazie i ne benzynie. Jeste jakis sposob na sprawdzenie aparatu zapłonowego, oprocz podmiany na inny?

    0
  • #11 13 Sty 2010 18:27
    blacksx
    Poziom 9  

    Witam ponowie
    Niestety w dalszym ciagu nic nie pomaga. Probowalem podmiany aparatu zaplonowego i dalej to samo. Ma ktos jakies propozycje? Moze rozrzad(chociaz na zimnym odpala)?

    2
  • #12 13 Sty 2010 23:46
    misiak_ls
    Poziom 10  

    Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Ja miałem takie sam problem w Kadecie z takim samym silnikiem. U mnie przyczyną okazał się brak ciśnienia na drugim cylindrze. Popękane pierścienie i dziurawy tłok. Co w konsekwencji dawało powrót spalin do kolektora ssącego. Po prostu silnik miał za dużo powietrza.

    1
  • #13 13 Sty 2010 23:59
    kwok
    Poziom 39  

    ja rozumiem że póki jedzie nagrzany to jedzie a jeśli go zgasisz i chcesz za kilka minut zapalić to d....pa
    zrób taką próbę: jak będzie nagrzany przełącz na benzynę w czasie jazdy i go zgaś jak się zatrzymasz, za parę minut spróbuj go zapalić i napisz jaki efekt

    0
  • #14 14 Sty 2010 09:50
    blacksx
    Poziom 9  

    Tak, jezeli uda mi sie go odpalic na zimnym to chodzi normalnie, ale jezeli sie juz nagrzeje i postoi kilka minut to juz nie odpali. Czuc jak lapie(wtryskuje paliwo), ale zaczyna bic w filtr powietrza. Co ciekawe jezeli silnik sie nagrzeje, i zgasze go ale tak nie dluzej niz na 2-3 minuty to dopala bez problemu.

    2
  • #15 14 Sty 2010 10:33
    sosiczek
    Poziom 2  

    spróbuj przed zgaszeniem dodawać gazu. gg 8963542

    0
  • #16 23 Sty 2010 21:16
    GoLdI_add
    Poziom 1  

    Miałem ten sam problem, podmieniłem aparat zapłonowy i wcześniej wymieniłem cewke, dalej to samo. W końcu podjechałem do mechanika podłączył pod kompa i okazało sie ze to moduł trochę mnie to kosztowało ale autko chula.

    0
  • #17 24 Sty 2010 16:25
    blacksx
    Poziom 9  

    Probowalem podmienic aparat juz 3 raz, niestrety na kazdym z aparatow sytuacja sie powtarza. Auto sie nagrzewa po czym silnik zaczyna szarpac(teraz takze w czasie jazdy). Po zgaszeniu juz nie mam mowy o odpaleniu.

    0
  • #18 24 Sty 2010 16:43
    susu760
    Poziom 10  

    Witaj,uważam że powinieneś sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach na ciepłym silniku,najprawdopodobniej auto ma już spory przebieg na gazie i "siadły"zawory,to znaczy że jest za mały luz zaworowy i sie nie domykają .Zawory sie nagrzewają i ginie luz .Jeżeli sprężanie spadnie na ciepłym to napewno to jest to.

    2
  • #19 06 Lut 2010 20:37
    blacksx
    Poziom 9  

    Cisnienie ok...Teraz auto nie odpala juz nawet na zimnym silniku. Kreci elegancko, ale ani na benzynie ani na gazie nie odpali.

    0
  • #20 07 Lut 2010 16:00
    Dalton71
    Poziom 12  

    Sprawdź kable WN, filtr powietrza, świece.Typowy zestaw przy gazie.Osobiście obstawiam kable lub świece.
    Gdzieś prawdopodobnie jest przebicie i iskierka nie dochodzi prawidłowa.

    0
  • #21 21 Cze 2010 16:37
    sylw80
    Poziom 9  

    mam ten sam problem ze na cieplym nie chce zapalic a na zimnyp pali na dotyk.kolego jezeli doszles co mialo wine to daj znac.

    Dodano po 11 [minuty]:

    bylem u mechanika wszystko posprawdzal czujnik cieczy na kompa,cewka,przewody w/n swiece,wydech drozny,wtrysk podaje,pompka paliwa dziala,na moje pozostal tylko do podmiany aparat zaplonowy co o tym myslicie?

    1
  • #22 23 Cze 2010 09:58
    maxxx176
    Poziom 9  

    Sprawdź ten aparat zapłonowy jeśli jest czarna kopułka to w tym aparacie znajduje się moduł który często pada znajduje się tam też cewka (rezystancja powinna wynosić 500 om) .

    1
  • #23 21 Cze 2013 15:48
    eliyahu
    Poziom 11  

    Pozwolę sobie odświeżyć temat ze względu na prawie identyczne objawy:

    Astra F '92, 1.6 benzyna

    1. Wymieniłem czujnik położenia przepustnicy gdyż gazownik stwierdził, że jego sygnał jest nieprawidłowy. Objawy przed wymianą - gaśnięcie silnika przy gwałtownym zejściu z wysokich do niskich obrotów.

    2. Po wymianie czujnika położenia przepustnicy po odpaleniu silnika trzyma obroty w granicach 2000-3000. Po ok pół godziny jazdy spadają do 1000.

    3. Gdy silnik jest zimny odpala bez najmniejszego problemu. Po nagrzaniu silnika i wyłączeniu go również bez problemu odpala.

    4. Jeśli po wyłączeniu silnika odczekam ok pół godziny to nie chce odpalić. Kręci w nieskończoność rozrusznikiem. Już niby chce łapać ale po odpaleniu od razu gaśnie i dalej tylko rozrusznik.

    5. Wymieniony silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy i sonda lambda. Układ powietrza szczelny.

    6. Błędy na komputerze to 15 (Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie [na tablicy rozdzielczej jednak temperatura podawana prawidłowo, bez żadnego wahania, spadków wzrostów]), 22 (Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie [czujnik nowy]) i 45 (Sonda lambda - bogata mieszanka [lambda nowa])

    7. Podczas pewnych oględzin zauważyłem, że mam podpisany komputer markerem. Komp z ostatniego Kadeta E (Podobno takie same były)

    8. Dodatkowo ok rok temu był wymieniony silnik z 1,4 na 1,6 bez żadnej ingerencji w elektrykę.

    Samochód miałem u 3 mechaników żaden nie rozwiązał problemu - każdy się poddał. Może się łudzę ale może jednak jest na elektrodzie jakiś fachowiec, który potrafiłby postawić odpowiednia tezę i w przejrzysty sposób ją obronić? Za wszelkie pomysły będę wdzięczny.

    1
  • #24 21 Cze 2013 16:20
    carrot
    Moderator Samochody

    A nie przyszło Ci do głowy, że są dwa oddzielne czujniki temperatury ? sterownik ma swój (niebieski 2 pin), natomiast ten na pojedynczą wsuwkę jest do wskaźnika
    A TPS trzeba ustawić, a nie odkręcić stary i założyć nowy

    1
  • #25 21 Cze 2013 23:05
    eliyahu
    Poziom 11  

    Myślałem, że jeden czujnik jest od wentylatora a drugi od sterownika i ten od sterownika również wskazuje temperaturę. Jak ustawić TPS? Nic nie mogę znaleźć dla tego modelu..

    0
  • #26 09 Sie 2013 09:02
    eliyahu
    Poziom 11  

    Dobra, wiem już tyle, że wszystkie czujniki zostały wymienione a ja dalej mam te same błedy w komputerze

    15 (Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie,
    22 (Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie),
    45 (Sonda lambda - bogata mieszanka)

    Dodatkowo silnik cały czas na 'check engine' i z tego co mi się wydaje nie korzysta z żadnego z czujników bo odłączenie czujek nic nie zmienia.

    Co wyreguluje zapłon to godzinę później ma to samo.. lepiej lub gorzej ale wraca do tego samego stanu.. Kasowanie błędów nie pomaga - cały czas 'check' :(

    Jak wspomniałem był wymieniany silnik z 1,4 na 1,6... Komuś się coś kojarzy? Jakieś pomysły? Proszę o pomoc :(

    0
  • #27 24 Sie 2018 15:21
    ryznar
    Poziom 1  

    Witam,
    Chcialbym odgrzac kotleta. Autko w moim przypadku to kadett 1,6 z 87 rok. Z vinu wynika ze silnik to c16nz. Komputer i instalacja faktycznie wskazuje na ten silnik ale na bloku sa oznaczenia c14nz. Stawialem na to ze ktos z bloku 1,4 zrobil rozwiert na 1,6 bo np stary blok klekl, ale chyba jest wieksza kombinacja.
    Kody bledow 15 czyli wysokie napiecie czujnika temp cieczy chlodzacej, 34 czyli niskie napiecie map sensora i 44 czyli uboga mieszanka wg sondy.
    Wczesniej niemilosiernie zalewalo silnik, ale nie bylo bledow, sprawdzilem ze czujnik temperatury ecu nie ma przejscia, wiec zmienilem go na nowy. Teraz sa bledy jak powyzej.
    Autko pali i jezdzi ale skoro jest ubogo to szkoda silnika bo zachwile powypala zawory i tloki.
    Ma ktos doswiadczenie z instalacjami elektrycznymi tych 8 zaworowcow? Wie ktos czym sie roznia i ktory czujnik moze podawac bzdury?
    Po podlaczeniu euroscana dla tego sterownika nie mam zadnych onlinowych wskazan czujnikow bo chyba ten akurat multec tego nie obsluguje.

    0