Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stag 4 + Peugeot 306 - auto gaśnie i świeci się "check&

thornx 28 Gru 2009 17:18 6515 27
  • #1 28 Gru 2009 17:18
    thornx
    Poziom 13  

    Witam.

    Kupiłem 3 miesiące temu Peugota 306 1.6i 95r. i założyłem instalacje gazową sekwencję STAG 4 . I zaczęła się "jazda".
    Auto ma wymienione , paski rozrządu , wszystkie płyny i oleje. Przed założenia gazu przejechałem autem ponad 1000 km i nic się nie działo.
    " Gazownik " zapewniał że to auto nadaje się " idealnie do gazu" . Auto na gazie przede wszystkim bardzo często gaśnie, ale nie gra to roli czy ciepły czy zimy silnik. Na odcinku powiedzmy 30 km . potrafi kilka razy zgasnąć (nawet biegi muszę szybko zmieniać bo nie wiem czy zgaśnie czy nie.) Kontrolka "check" na desce potrafi się 5-6 razy zapalić na 10-15 sekund. Gazownik do puki nie wziął kasy (2100zł) był bardzo miły i pomocny, a teraz to ma pretensje do mnie co ja od niego chce bo instalacje jest dobra. Byłem już kilka razy na regulacjach i powiedział że świece są już do wymiany. OK Kupiłem świece BERU i znajomy mechanik wymienił i mówił że nie potrzebnie je kupiłem. Efekt - nic się nie zmieniło . Gazownik stwierdził jednak że to może silniczek krokowy, że trzeba wyczyścić . OK zrobimy . Sam go wyczyścił i stwierdził, że już nie będzie gasł . Nie dojechałem do domu około 30 km jak auto 3 razy zgasło po drodze. Dzwonie do niego a on mówi przy jakiej prędkości mi zgasło . mówię 100km wciskam sprzęgło i gaśnie . A teraz najlepsze - przy takiej prędkości się nie sprawdza tylko dużo mniejszej . Jadę kolejny raz do niego lekko wku.. zdenerwowany że wydałem kupę kasy a koleś mnie robi w trąbę. Kolejna diagnoza fachowca silniczek krokowy jest do wymiany. Nie wytrzymałem i powiedziałem mu że po nowym roku zostawiam mu auto na tydzień i ma tak zrobić, żeby auto nie gasło a nie, że będę wymieniał wszystko co " może " powodować gaśnięcie auta.
    Byłem u innego mechanika o poradę i powiedział żebym zrobił test : Przejechać 1000 km na samej benzynie i zobaczyć czy coś się dzieje. Zrobiłem tak i auto chodzi na benzynie dosłownie idealnie, nie gaśnie kontrolka "check " się nie zapala, silnik chodzi równo. Wniosek jest jeden źle zamontowana instalacja albo źle ustawiona.
    Nie mogę innemu gazownikowi zlecić ustawienia tego gazu bo stracę gwarancje . Nie wiem co mogę jeszcze zrobić bo jak mam jeździć tym autem to dosłownie dostaje nerwicy. Jeżeli gazownik nie usunie usterki to czy mogę zwrócić tą instalacje gazową?

    Jeszcze jedno : Czy do ustawienia gazu potrzebny jest analizator spalin ?? Bo gazownik nie ma takiego urządzenia, a w papierach mam napisane :
    c) osiąga przy zasilaniu gazem następujące wyniki emisji toksycznych składników spalin:
    OC/HC przy prędkości obrotowej biegu jałowego (%/ppm): 0,4/67
    CO/HC przy podwyższonej prędkości obrotowej biegu jałowego (%/ppm) 0,2/4,0
    oraz współczynnik nadmiaru powietrza odpowiednio -/1

    Ale się rozpisałem.
    Za pomoc dziękuję.

    Elementy wyposażenia instalacji:
    Reduktor - TOMASETTO ALASKA
    Wielozawór - TOMASETTO
    Układ elektroniczny - STAG 4
    Wtryskiwacz gazu - VALTEK

    0 27
  • Pomocny post
    #2 28 Gru 2009 17:46
    mirben
    Poziom 22  

    Zacznij od wyegzekwowania wpisów do ksiązki gwarancyjnej. Jeśli takowej nie ma (warsztat bez "klasy") niech pisze ręcznie protokół z każdej naprawy gwarancyjnej. Po ilu wpisach możesz zażądać zwrotu instalacji to sie dowiedz u rzecznika konsumentów.
    Jak nie potrafi sam niech zapłaci konkurencji za doprowadzenie instalacji do stanu właściwego.
    Jeśli się nie mylę to twój silnik pracuje w fulgrupie, jeśli chodzi o wtryskiwacze, a jak widzę valteki w opisie no to kicha na starcie. Prawdopodobnie zalewa ci silnik przy zejściu z obrotów i dlatego gaśnie.
    Analizator spalin to dla tego fachowca to abstrakcja, wpis powstał bo taki jest wymóg, że instalacja musi mieć pomiary przed oddaniem jej do esploatacji, no ale pomiar ma mieć właściwe wartości - więc ma.

    0
  • #3 28 Gru 2009 22:50
    thornx
    Poziom 13  

    Książkę gwarancyjną mam, tylko że nie mogę wymóc wpisu, ponieważ gazownik wpiera że jego instalacja jest sprawna i że to przez inne rzeczy tak się robi takie jak opisywałem. Niektórzy mówią że trzeba się przyzwyczaić do tego i tak jeździć. Ja jestem innego zdania , nie po to wywaliłem tyle kasy żebym się teraz przyzwyczajał do tego. Chcę tylko normalnie jeździć, nie martwiąc się o to czy na tej krzyżówce auto zgaśnie czy na następnej.

    0
  • #4 28 Gru 2009 23:26
    mirben
    Poziom 22  

    Niestety taki przypadek to chyba tylko droga sądowa rozstrzyga, jeśli masz czas i starczy czy wytrwałości. Musisz gościowi uświadomić, że jego straty będą znacznie wieksze niż podzielenie sie zyskiem z kimś kto dokończy jego robotę. Bo chociażby musisz zdobyć orzeczenie rzeczoznawcy nt. instalacji w twoim aucie i juz parę stów poleci. Będzie to podstawą do złożenia wniosku w sądzie, itd.. Może zmięknie i jak zobaczy, że to realne to zmieni zdanie nt. swoich umiejętności.
    Prowadź z nim rozmowę w obecności znajomego albo nagrywaj, bo jak to zatwardziała sztuka to sie wyprze potem wszystkiego.
    Powodzenia

    0
  • #5 29 Gru 2009 00:01
    manio123
    Poziom 34  

    winę ponosi ewidentnie gazownik, ten silnik to full group, wymaga szybkich precyzyjnych i wydajnych wtrysków, żadne tam valteki , wyłącznie matrix , moga byc HD344. Przy każdych innych wtryskach będzie falował na wolnych obrotach i gasł po puszczeniu gazu. Reduktor stykowo wystraczy, choć też mógł być większy - ale nie w tej cenie instalacji. Tanio nie zawsze wychodzi dobrze i ... tanio :|
    matrix HD344

    0
  • #7 29 Gru 2009 15:29
    manio123
    Poziom 34  

    dość schludny montaż, wtryski ładnie zainstalowane w pionie, przejrzyście i z głową. Tylko , że czerwone valteki (wtryski) nie mają najmniejszej szansy obsłużyć ten samchód. Powtarzam : tylko matrix. Nawet magic jet choć połowę tańszy nie poradzi sobie . Popatrz na stronie producenta, nawet oni choć z uwoelbieniem stosują valteki i sprzedają w kompletacji ze stagiem , w przypadku peugota dają matrix do peugot 306 , a mapki maja wyglądać jak w peugot 406
    ściśnij portfel, pogadaj z gazownikiem o wymianie valteków na matrixy za dopłatą, inaczej stracisz zdrowie i pieniądze na gazie i naprawach auta. Montaż instalacji dobrze śwoiadczy o gazowniku, ale nigdy nie widział silnika z fulgrupowym sterowaniem zapłonem

    0
  • #8 29 Gru 2009 17:54
    leszczyk waldek
    Poziom 15  

    witaj! robiłem 306 z tym silnikiem i jeżeli gazownik dobrze zamontował dysze w kolektorze ssącym to ma żle dobrane dysze na wtryskiwaczach powinny być 2,5 mm chociaż to full grupa a ciśnienie 1,15 bara na biegu jałowym niech gazownik jeśli posiada przyrząd do kalibracji wtrysków sprawdzi skok tłoczka bo walteki są dobrymi wtryskami ale producent nie przykłada się do regulacji miałem taki przypadek że mózg się mi lasował a okazało się że różnica skoku w nowej listwie między sekcjami wynosiła 0,3 mm dlatego zrywam plomby gwarancyjne i przed montażem sprawdzam u ciebie w samochodzie ustaw skok na 0,5 mm potem niech zrobi auto adaptację ale przypilnuj gazownika żeby wykonywał polecenia programu żeby jak samochód ma chodzić na biegu jałowym to niech nie trzyma nogi na pedale gazu jak samochód gaśnie w czasie autoadaptacji to znaczy że jest coś nie tak co zaś tyczy się analizatora to on generalnie pokaże spaliny ok musisz wziąsc gazownika z laptopem i gdy ci wykaże bład silnika to w programie gazowym na wykresie sondy lambda pokaże ci co jest ja stawiam że mieszanka jest uboga jak zrobisz to napisz

    0
  • #9 29 Gru 2009 20:04
    manio123
    Poziom 34  

    stag4 nie ma opcji full grupa i nie zrobisz full grupowego silnika na waltekach przy sterowaniu sekwencyjnym, nie obsłużą czasów wtrysków < 3 ms, a tu są < 2 ms na jałowym

    0
  • #10 29 Gru 2009 23:39
    dariusz105
    Poziom 26  

    manio123 napisał:
    stag4 nie ma opcji full grupa i nie zrobisz full grupowego silnika na waltekach przy sterowaniu sekwencyjnym, nie obsłużą czasów wtrysków < 3 ms, a tu są < 2 ms na jałowym

    http://img231.imageshack.us/i/ustawieniateraniejsze.jpg/
    oczywiście że STAG 4 ma taką opcje.coś skopane w ustawieniach lub montażu.

    1
  • #11 30 Gru 2009 09:35
    mirben
    Poziom 22  

    manio123 napisał:
    dość schludny montaż, wtryski ładnie zainstalowane w pionie, przejrzyście i z głową. Tylko , że czerwone valteki (wtryski) nie mają najmniejszej szansy obsłużyć ten samchód. Powtarzam : tylko matrix. Nawet magic jet choć połowę tańszy nie poradzi sobie . Popatrz na stronie producenta, nawet oni choć z uwoelbieniem stosują valteki i sprzedają w kompletacji ze stagiem , w przypadku peugota dają matrix do peugot 306 , a mapki maja wyglądać jak w peugot 406
    ściśnij portfel, pogadaj z gazownikiem o wymianie valteków na matrixy za dopłatą, inaczej stracisz zdrowie i pieniądze na gazie i naprawach auta. Montaż instalacji dobrze śwoiadczy o gazowniku, ale nigdy nie widział silnika z fulgrupowym sterowaniem zapłonem
    Kolego tabela wtryskiwaczy jaką się posługujesz w powyższej wypowiedzi powstała w okresie kiedy na rynku nie istniały jeszcze wtryskiwacze Magic Jet - normalnie jest nie aktualna.
    Nie chcę tworzyć wrażenia, że "każda myszka swój ogonek chwali" ale dzisiaj połowa aut z tej listy jeździłaby na tym czeskim produkcie. Nie twierdzę, że może on konkurować z Matrixami, bo ze względu na inna ideę konstrukcji, nie może ale wypełnia przestrzeń pomiędzy 1 omowymi valtekami a matrixem skutecznie.

    0
  • #12 30 Gru 2009 17:00
    manio123
    Poziom 34  

    nie pójdzie full grup na sterowaniu sekwencyjnym z magikiem , ale z matrixem bez bólu. Natomiast jeśli stag4 ma opcje półsekwencję lub full group to wtedy pójdzie nawet na valtekach bo czasy będą 2x lub 4x dłuższe niż przy sterowaniu sekwecyjnym. Tak więc błąd tkwi pewnie w tym że gazownik ustawił sekwencję na valtekach , przychylam się do opinii dariusza 105,

    0
  • #13 01 Sty 2010 19:15
    thornx
    Poziom 13  

    dysza co podaje gaz do listwy ma wymiar 8mm
    Zdjęcie

    Dysze mają średnicę 3 mm . Każdy przewód z listwy do kolektora jest innej długości (bez opasek i zacisków tylko wciśnięte). (np. licząc od lewej przewód nr 2 jest 2x dłuższy od nr 4 )

    zdjecie

    może to przez to ??

    0
  • #14 01 Sty 2010 20:41
    manio123
    Poziom 34  

    wężyki mają byc równe ,ale to nie jest przyczyną takich poważnych problemów. Jak zmierzyłeś dysze ? Niemożliwe aby były tak rozwiercone ? Gazownik nie wie że ten silnik nie pracuje jak sekwencja , a może nie wie że są takie silniki. Trzeba wymienić wtryskiwacze jak pisałem , lub połaczyć wtryskiwacze jak przewiduje instrukcja i wybrać odpowiedni rodzaj sterowania wtryskami. Sam tego nie dojdziesz, pogadaj z gazownikiem o tym co się dowiedziałeś lub poszukaj nowego, który wie dlaczego silnik bzyczy.

    0
  • #15 01 Sty 2010 20:53
    thornx
    Poziom 13  

    Dysze zmierzyłem suwmiarką
    zdjęcie
    To co złe otwory są ??

    0
  • #16 02 Sty 2010 09:03
    manio123
    Poziom 34  

    dysza jest wkręcona we wtryskiwacz i nie zmierzysz jej suwmiarką, włóż w nią wiertło 3mm i zobaczysz że ma luz, wkładaj kolejne aż będzie ciasno, ale to i tak do niczego nie prowadzi bo przyczyna jest u podstaw sterowania

    0
  • #17 02 Sty 2010 13:32
    thornx
    Poziom 13  

    to czyli muszę jeszcze te dysze wykręcić i to w środku mam zmierzyć ??
    Zdjęcie

    0
  • #18 02 Sty 2010 13:48
    manio123
    Poziom 34  

    oczywiście tak, łatwo się odkręca , a uszczelnieniem jest gumowy oring, ale to działanie wyłącznie poznawcze a nawet precyzyjne rozpoznanie dyszy niczego nie zmieni. Musisz zmienić w sterowniku typ sterowania i od nowa skonfigurować nastawy . dopiero wtedy będzie jak trzeba . Masz do wyboru dwa sposoby sterownania : półsekwencyjny i full group . Możesz o to poprosić gazownika , lub kupić interfejs , ściągnąć darmowe oprogramowanie ze strony producenta i samodzielnie odczuć satysfakcję samodzielnej naprawy. Pomożemy !:D
    Stag 4 + Peugeot 306 - auto gaśnie i świeci się "check&

    0
  • #19 02 Sty 2010 16:38
    dariusz105
    Poziom 26  

    PODŁĄCZENIE BĘDZIE PODSTAWĄ DO UTRATY GWARANCJI.poproś montera o zrzuty z ustawień na rozgrzanym i pracującym silniku.foto lub opis montażu wkrętek w kolektor.

    0
  • #20 02 Sty 2010 18:29
    manio123
    Poziom 34  

    o ile monter wie o tym , że zmiany są rejestrowane w co wątpię , sądząc po dotychczasowym zachowaniu. Warto zajrzeć i zrobić screeny ustawień - to niczym nie grozi.

    0
  • #21 02 Sty 2010 19:29
    thornx
    Poziom 13  

    Już nie zdążę porozkręcać tego, bo w poniedziałek zostawiam auto gazownikowi. Przekażę mu Państwa sugestie może wtedy zrobi żebym mógł normalnie jeździć.

    0
  • #22 02 Sty 2010 19:42
    manio123
    Poziom 34  

    przekaż mu nasze pozdrowienia i dwa słowa : full grupa, jak jest coś wart to zjarzy a jak nie to ... niech wpisze w zaznaczone na obrazu pole półsekwencja ( choć masz full grupę to wystarczy)Stag 4 + Peugeot 306 - auto gaśnie i świeci się "check&

    0
  • #23 02 Sty 2010 22:07
    thornx
    Poziom 13  

    Jest coraz gorzej :( Nowy objaw. Zaczęło szarpać w czasie jazdy przy przyspieszaniu. Np.: 4bieg 2tyś obr. pedał w podłogę i zaczyna przerywać i tak praktycznie od 3 biegu wzwyż się dzieje. Jutro mam do zrobienia trasę 260 km , nie wiem czy moje serce to wytrzyma. Albo ja trafie do szpitala albo inna osoba. wwrrrr ..

    0
  • #24 02 Sty 2010 22:34
    manio123
    Poziom 34  

    eeeeeeeeee spokojnie to tylko rozkalibrowały się wtryskiwacze : mają różne skoki grzybka a co za tym idzie różne wydajności, to też poniekąd skutek ich dynamicznej pracy na zbyt krótkich jak dla nich czasach. Naprawa łatwa , ale wymaga specjalnego przyrządu z mikrometrem zegarowym
    http://www.rybacki.pl/instrukcje/535pl.doc
    każdy, nawet najmarniejszy Pan Gazowiec ma takie cudo , a może i sam pokręciłeś imbusami na cewkach ? służą właśnie do kalibracji , a nie kręcenia dla zabawy :D
    Bez odwiedzenia gazownika nie pojedziesz na gazie.:|

    0
  • #25 02 Sty 2010 22:59
    thornx
    Poziom 13  

    Ja nic nie kręciłem bo nawet nie wiem gdzie to jest, ale zauważyłem że te czerwone plastiki na listwie trzy się nie ruszają a czwarty to palcem mogę ruszać go w prawo i lewo lata luźno, może dlatego.

    Może zacznę się tym bawić bo temat ciekawy
    czy taki interfejs wystarczy do komunikacji link aukcji ??

    1
  • #26 02 Sty 2010 23:52
    manio123
    Poziom 34  

    wygląda dobrze , ale gwarancji nie udzielam :) taki zakup to zawsze ryzyko, choć wygląda jak fabryczny :D

    0
  • #27 09 Sty 2010 23:49
    thornx
    Poziom 13  

    We wtorek wszystko opisze co i jak .

    0
  • #28 13 Sty 2010 22:48
    thornx
    Poziom 13  

    Dałem auto gazownikowi , przedstawiłem wszystko co się z tym autem dzieje . Gazownik powiedział, że te auto musi chodzić na gazie i już robił setki takich. Proponowałem wymianę wtryskiwaczy tak jak pisaliście, ale mówił że nie jest konieczne. Auto odebrałem po dwóch dniach . Efekt: auto nie gaśnie, nie przerywa itp. jest ok. Na nowo przeprowadzono ustawienia gazu . Przerywanie spowodowane było uszkodzeniem kabla wysokiego napięcia. Wtryskiwacze gazu zostały takie jakie były. I jeszcze mam do ustawienia zawory ale to za kilka dni mechanik zrobi. Ogólnie wszystko działa jak powinno. Dzięki za pomoc.

    0