Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Punto 1.2 - problem z rozładowywaniem się akumulatora

rudeg 28 Dec 2009 18:56 11289 17
lampy.pl
  • #1
    rudeg
    Level 9  
    Witam.
    Jestem szczęśliwym (?) posiadaczem Fiata Punto 1.2 z 1996 r.
    Mam problem z rozładowywaniem akumulatora na postoju, a w szczególności z określeniem tego przyczyny.
    Amperomierz wskazuje 82 mA poboru prądu (oczywiście przy wyłączonym aucie), wypiąłem radio – 67 mA, a więc dalej dużo.
    Alarmu nie mam, w zasadzie prąd pobiera jedynie zegar. Zacząłem dalej szukać wypinając kolejne bezpieczniki, i tak dotarłem do bezpiecznika, po wyjęciu którego prąd spadł do 5 mA!!
    Bezpiecznik ten zabezpiecza obwód odpowiedzialny za (wg książki):
    - oświetlenie wnętrza
    - lampka z regulacją kierunku
    - oświetlenie bagażnika,
    - zasilanie zegara
    - zasilanie zdalnego sterowania
    - zasilanie radia
    - zasilanie zapalniczki
    - zasilanie modułu sterowania elektrycznym podnoszenia szyb.

    Pytanie mam następujące: Jak teraz znaleźć konkretne urządzenie odpowiedzialne za tak duży pobór prądu na postoju?
    Dziękuje za jakiekolwiek podpowiedzi.
  • lampy.pl
  • #2
    Mario Mario
    Level 13  
    Pytanie: na postoju, czy przy wodciętym dopływie prądu bo nie bardzo rozumiem. Każde auto ma stacyjkę i poszczególne położenie kluczyka otwierają konkretne obwody, jak włożysz kluczyk to w niektórych autach radio śię włącza po przekręceniu w pozycję on włączają się inne obwody pobierające prąd z aku, jeżeli tak jest u ciebie to normalnę, że po paru godzinach rozładowuje ci się aku, no chyba, że kluczyk w kieszeni a coś z aku podżera prąd. To jak to wygląda u ciebie. ?
  • lampy.pl
  • #3
    rudeg
    Level 9  
    Kluczyki w kieszeni, a prądu ubywa. Wszystkie pomiary prądu robiłem przy wyciągniętych kluczykach.
  • Helpful post
    #4
    Dr.Zepsuj
    Level 20  
    zacznij od oświetleń lampek itd. Osobiście myśle że te 87ma nie jest powodem problemu. To niewiele. Prawdopodobnym powodem może być sterownik zamka lub immo nie przechodzi w tryb idle z jakiegoś powodu. Przypadki podobne jakie ja miałem - uszkodzony przełacznik świateł, radio które źle podlączone nie przechodziło w idle, radio miało odwrotnie podłączony can? i komunikowało się ze sterownikiem lewych drzwi, przetarty przewód wiązki w komorze silnika co skutkowało losowym załączaniem sterownika świec żarowych.
  • Helpful post
    #6
    GK
    Level 24  
    Witam!
    Ja nie byłbym takim detalistom (nie szukałbym 68 mA, "bilans nie koniecznie musi wyjść na zero"). Osobiście z listy wyeliminował bym wszystko co ma tylko żarówkę (w żarówce nie ma się za bardzo co zepsuć, chyba że przewody doprowadzające do niej prąd a znalezienie takiej usterki to jak "szukanie igły w stogu siana").
    W moim autku alarm pobiera 250 mA niezależnie czy jest włączony czy nie (i jeżdżę tak już 10 lat). Akumulator musi być ładowany i rozładowywany on tak pracuje. Jeżeli jeździsz dużo i alternator dobrze pracuje, akumulator poradzi sobie z tymi mA.
  • #7
    emeryt2
    Level 42  
    Gk , mnie się wydaje ,że ten pobór prądu mierzyłeś nieprawidłowo.
    Nie mieszaj pytającemu w głowie , pobór 250mA na uśpionej elektryce samochodu to o 200mA za dużo.
  • #8
    rudeg
    Level 9  
    Dzięki za podpowiedzi. Lampkę w bagażniku wykręciłem już wcześniej.
    Wydaje mi się, że to może być faktycznie centralny zamek (coś ostatnio szwankuje) spróbuję wymienić sterownik. A co to jest tryb idle?
  • Helpful post
    #9
    Mario Mario
    Level 13  
    metodą wyłączania wszystkich odbiorników do niczego nie dojdziesz. Faktycznie taki pobór prądu nie powinien mieć najmniejszego wpływu na stan aku, ale jak pisałeś wcześniej, że po odłączeniu poszczególnych odbiorników pobór spadał to mósisz mieć gdzieś małe przebicie, które nie powoduje zwarcia ale powoduje znikomy przepyw prądu przez niektóre odbiorniki. Domniem, że ładowanie sprawdzone i szczotki w alternatorze również. Co do centralnego to ok, ale dlaczego pobór spada kiedy odłączysz inny odbiornik.
  • #10
    Michu10
    Level 32  
    Mario Mario wrote:
    Faktycznie taki pobór prądu nie powinien mieć najmniejszego wpływu na stan aku

    Żartujesz chyba 250 mA to dla ciebie mało
  • #11
    Mario Mario
    Level 13  
    Michu10 poczytaj i później pisz, a nie odwrotnie.
  • #12
    rudeg
    Level 9  
    Mario Mario wrote:
    Faktycznie taki pobór prądu nie powinien mieć najmniejszego wpływu na stan aku, ale jak pisałeś wcześniej, że po odłączeniu poszczególnych odbiorników pobór spadał to mósisz mieć gdzieś małe przebicie, które nie powoduje zwarcia ale powoduje znikomy przepyw prądu przez niektóre odbiorniki.


    Ładowanie jest ok. A w jaki praktyczny sposób sprawdzić, czy jest przebicie?
  • #13
    pachnies
    Level 15  
    napisz po ilu godzinach masz problem z odpaleniem
  • Helpful post
    #14
    gimak
    Level 40  
    Pytanie w poprzednim poście jak najbardziej zasadne.
    A ode mnie, za słabo sprecyzowany temat. 67 mA to żadna tragedia i problem z odpalaniem pojawiłby się ewentualnie po paru dniach ciągłego postoju. Pytania: jakie jest napięcie w instalacji przy pracującym silniku, jak często silnik odpalany jest w ciągu dnia, i jakie ma za każdym razem przebiegi, czy przy odpalaniu łapie za pierwszym razem, czy trzeba go męczyć?
    Po prostu akumulator może być notorycznie nienaładowany, oraz duże upływy (samoistne rozładowywanie się) + to o co się pytałem daje efekt końcowy.
  • #15
    GK
    Level 24  
    rudeg - schemat w ręką i odpinasz kolejne odbiorniki patrząc na wskazania amperomierza.
  • #16
    pachnies
    Level 15  
    odpowiedzi nie dostanę ale napiszę co myśle, więc tak jeżeli masz problem z odpaleniem auta po paru godzinach to wymień akumulator bo przy takim poborze 70mA to tak jak gimak piszę trzeba paru dni żeby się rozładował, ładowanie uważam że masz w normie
  • Helpful post
    #17
    GK
    Level 24  
    Witam!
    Akumulatora bym nie wymieniał, bo w mojej ocenie to niepotrzebna strata ok. 200 zł. Możesz sprawdzić ten który masz w sklepie z akumulatorami (za darmo).
    Poświęcił bym nieco czasu i znalazł to urządzenie które pobiera ten prąd (jeżeli zależy Ci na tym aby pobór prądu przy wyłączonym zapłonie wynosił 0[A].
  • #18
    pachnies
    Level 15  
    GK wrote:
    Witam!
    Poświęcił bym nieco czasu i znalazł to urządzenie które pobiera ten prąd (jeżeli zależy Ci na tym aby pobór prądu przy wyłączonym zapłonie wynosił 0[A].

    to niech sobie klemy odpina, albo hebel zamontuje, wtedy będzie miał 0

    Moderated By Michu10:

    Najwyższy czas na zamknięcie tematu