Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra ii 2.0 Di 16V nie odpala zimna.

spirytusik84 28 Gru 2009 19:03 6298 6
  • #1 28 Gru 2009 19:03
    spirytusik84
    Poziom 23  

    Witam serdecznie kolegów znawców diesli.
    Mam problem w zasadzie moja dziewczyna (jej autko), jak w temacie Astra ii 2.0Di cały czas paliło super nawet przy -15C po podgrzaniu świec paliła na strzał aż jednego poranka po odpaleniu momentalnie zgasła i już nie do odpalenia. Pojechałem ze znajomym i po wpryśnięciu plaka w turbinę z bólami ale odpaliła , odpalała dopóki była ciepła po nocnym przestoju znów klapa. Po wizycie na komputerze nic nie wykazało prócz rachunku 80pln. i tam też fachowiec proponował dolać jakiegoś magicznego środka do ropy a gdyby to nie pomogło zalecił sprzedaż auta :?: . Na dieslach się nie znam ale słyszałem o zapowietrzaniu się i innych cyrkach więc proszę o pomoc a może wspólnymi siłami z wami uda się naprawić dziękuję i pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #2 28 Gru 2009 19:49
    norbert-17
    Poziom 13  

    Mam ten sam silniczek tylko w vectra b i kolego wypada sprawdzic świece żarowe i można ją odpowietrzyć i przy okazji wymienić przewody przelewowe groszowe sprawy razem z trójnikami a ja odpowietrzam tak:
    potrzebna duza strzykawka i bak zatankowany by było powyżej 30 l
    po założeniu przewodów przelowowych na wtryski nie wpinamy tego co idzie z pompy na pierwszy wtrysk patrzać od lewej stojac przed maska tylko wkladamy koniec strzykawki i zassysamy gdy nabierze sie strzykawka zaginamy przewod i powtarzamy do bolu wazne by nie zassało powietrza gdy wyciagamy strzykawke po odciagnieciu ok 0.5 l ropki zakladamy uwazajac nadal by byl przewod zagiety na wtrysk i probujemy odpalic
    Ja zawsze tak robie i jest wiele sposobów wystarczy poszukać na forum o vectrach, oplach itp

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mam ten sam silniczek tylko w vectra b i kolego wypada sprawdzic świece żarowe i można ją odpowietrzyć i przy okazji wymienić przewody przelewowe groszowe sprawy razem z trójnikami a ja odpowietrzam tak:
    potrzebna duza strzykawka i bak zatankowany by było powyżej 30 l
    po założeniu przewodów przelowowych na wtryski nie wpinamy tego co idzie z pompy na pierwszy wtrysk patrzać od lewej stojac przed maska tylko wkladamy koniec strzykawki i zassysamy gdy nabierze sie strzykawka zaginamy przewod i powtarzamy do bolu wazne by nie zassało powietrza gdy wyciagamy strzykawke po odciagnieciu ok 0.5 l ropki zakladamy uwazajac nadal by byl przewod zagiety na wtrysk i probujemy odpalic
    Ja zawsze tak robie i jest wiele sposobów wystarczy poszukać na forum o vectrach, oplach itp

  • #3 28 Gru 2009 19:59
    spirytusik84
    Poziom 23  

    Zapomniałem napisać świece były sprawdzone u tego fachury za 80zł. i kolejna sprawa o której zapomniałem gdy udało się ją wskrzesić plakiem jakiś zaworek czy coś takiego z prawej strony patrząc na silnik jakoś dziwnie "bzyczał" 2 takie same były obok siebie, a co do odpowietrzania to co może być tego przyczyną właśnie te wężyki przelewowe? jest jakaś metoda na sprawdzenie ich?

  • #4 29 Gru 2009 09:40
    norbert-17
    Poziom 13  

    tak te weżyki mogą być przyczyna zapowietrzania się i jest to bardzo częsta przyczyna
    A czy może wymieniałes filter paliwa ?? robiłeś coś wcześniej przy ukłądzie paliwowym
    A swoją droga to dobry fachowiec ze sprawdził swiece za 80 zł i czy podpiął autko pod komputer nie wykazało żadnych błedów??
    I co do tego odpowietrzania to bardziej szegółowe inforamcje znajdziesz na http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=30144 tam jest rónież opisane ODPOWIETRZANIE UKŁADU PALIWOWEGO PO MONTAŻU PRZEWODÓW PRZELEWOWYCH I CZYSZCZENIA KOLEKTORA DOLOTOWEGO a warto go wyczyścić jak rozkrecisz go to sie przestraszysz co tam jest
    A co do diagnostyki czemu nie zrobisz sobie interfejsa np na max 232 bardzo prosty Tani sposob zdiagnozawania OPLA

    Dodano po 23 [minuty]:

    Kolego i to po prawej stronie to zawory podcisnienia i jesli bzyczał to znaczy że pracuje i wszystko ok nie ruszać go chyba że autko traci ci na mocy i wpada w tryb awaryjny podczas jazdy i zapala Ci się kontrolka to wtedy mozna szukać przyczyn ale to przeważnie przy zaworku koło turbiny

  • #5 29 Gru 2009 09:44
    spirytusik84
    Poziom 23  

    Nie jeszcze nic w tym aucie nie było grzebane na kompie nic nie pokazało , dzisiaj sprawdzę te przewody odpływowe i dam znać . ps. masz namiary na schematy i program do diagnozowania?

  • #6 29 Gru 2009 10:27
    norbert-17
    Poziom 13  

    schemat zamieszcze wieczorem

  • #7 26 Sty 2010 18:35
    spirytusik84
    Poziom 23  

    Po wymianie wszystkich uszczelek pod wtryskiwaczami i przewodów przelewowych auto przy -20C pali jak nowe temat do zamknięcia dzięki!

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME