Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault 9 przeskoczył pasek rozrządu

28 Gru 2009 19:10 7693 11
  • Poziom 10  
    Witam
    Po przejechaniu po uskokach na ulicy silnik nagle zgasł podejrzenia padly na pompe ale to noe ona..
    Sciaglem obudowe od rozrządu i niezgadzaja sie znaki czyli przeskoczył pasek rozrzadu bo był za luny . I teraz pytanie jak ściągnę pasek i ustawie wszystko z powrotem silnik zapali jeżeli w czasie prób nic nie stukało ani klekotało
  • Poziom 13  
    Bez obawy, nawet kilka zębów na pasku nic nie zróbi, dopiero jak przesunięcie ustawienia rozrządu będzie w pozycji kolizyjnej wtedy niestety tak, jak znasz kolejność ustawienia na znakach to śmiało. Ale martwi mnie to dlaczego pasek był za lużny, czy rolka napinająca ?, czy sam pasek made in china i się "rozciągnął" ja na twoim miejscu ten problem najpierw bym rozwiązał, jakaś przyczyna tego musi być. Wymień ten pasek i będziesz miał spokój.

    Aha czasami po uderzeniu w zawory powyginają sie one a nie będzie słychać, żadnego klekotania.
  • Poziom 10  
    ale jakby się powyginały to słychać by było jakieś obciążenie aa.pasek był za luźny bo po kilku tys kilometrów po remoncie ni był sprawdzany i nie jest to chińszczyzna
  • Poziom 29  
    Załóż pasek i nastepnie przekręć wałem to zobaczysz czy nie blokuja zawory.Dobrze jest sprawdzić ciśnienie czy jest podobne na wszystkich cylindrach.
  • Poziom 25  
    I czy na ktoryms z zaworow nie ma bardzo duzego luzu.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Mialem kiedys zerwany pasek podczas jazdy na autostradzie (Peugeot 405)
    Sprawdzalem cisnienia i luzy zaworow i bylo OK. zalozylem nowy pasek i napinacz.
    Wszystko wygladalo dobrze lecz po przejechaniu jeszcze ok. 10tys silnik zagrzechotal cos walnelo i stanal. Okazalo sie ze jeden z zaworow zostal niby lekko uderzony tlokiem (po zerwaniu paska), na pozor niewidocznie ale oslabilo go to na tyle ze po 10 tys zlamal sie i podczas sprawdzania co sie stalo, wypadl z gardzieli ssacej(gaznika)
    Nie sprawdzalem juz dalej jak to sie stalo.
  • Poziom 13  
    Dokładnie pisałem o tym co J.Kleban. Jak pasek przeskoczył i ustawił rozrząd w pozycji bezkolizyjnej to spoko, ale jak zawory klepneły w tłoki i to nie wszystkie mógł tylko jeden, to wtedy nic nie będzie słychać, dopiero po ponownym ustawieniu rozrządu i odpaleniu silnika może być słychać ten zawór. Nie można porównywać przeskoczenia kilku zębów do pękniętego paska. Nadal nie dociera do mnie jak to się stało, ze pasek poluzował się. Jak pasek dobrej jakości to sam się nie wyciągnie i nie poluzuje, chyba, że wina napinacza to wtedy się zgodzę. Obowiązkowo ciśnienie na cylindrach i przed nowym ustawieniem rozrządu sprawdź ile zębów przeskoczyło na pasku.
  • Poziom 9  
    JEŚLI JEST TO DIESEL TO 3 ZĘBY PRZESTAWIONE NA PASKU TO PACHNIE KOLIZJĄ TŁOKA Z ZAWORAMI. PO ZAŁOŻENIU NOWEGO PASKA I SPRAWDZENIU CIŚNIEŃ NIGDY NIE BĘDIE PEWNOŚCI ŻE NIE BYŁO KOLIZJI. TO MOŻNA SPRAWDZIĆ DOPIERO PO ZDJĘCIU GŁOWICY. NATOMIAST JEŚLI JEST TO POJAZD "WIEKOWY" JA BYM ZARYZYKOWAŁ: WYMIENIŁ BYM PASEK ROZRZĄD USTAWIŁ NA ZNAKI JEŚLI NIE BĘDZIE "KULAŁ" TO BYM JEŹDZIŁ BO DOKŁADNE SPRAWDZENIE SILNIKA NIE ZAWSZE SIĘ OPŁACA
  • Poziom 13  
    Każda podpowiedź jest tu potrzebna, ale poco od razu krzyczeć?
  • Poziom 10  
    Witam ponownie
    jest to samochód mojego brata i okazało się ze jak go holowali próbował go odpalic i wtedy nadzwyczajne przeskoczył pasek.Pasek jest firmy BOSCH.Złozyłem wszystko do kupy i samochód zapalił i chodził Ale zapchała się tzw ręczna pompka która daje wstępne ciśnienie do pompy wtryskowej u mnie jest tj rotacyjnej i mi zgasł. PO wyczyszceniu tego wszytkiego samochod pali od kopa ale dymi niebiesko co to moze być

    Dodano po 1 [minuty]:

    dodam ze samochód jest po remoncie tzw planowanie głowicy nowe uszczelniacze i zawory
  • Poziom 25  
    Ale dalej nie podajesz czy to diesel czy benzyna.
    To dymienie to najprawdopodobniej zle spalanie, ale moze byc tez uszkodzony np. jeden zawor.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam ze ta pozycja bezkolizyjna zaworow z tlokami to jest loteria i zdarza sie bardzo rzadko.
  • Poziom 17  
    Dymienie na niebiesko to najprawdopodobniej spalanie oleju silnikowego. Jeżeli przed zdarzeniem nie wystepowało, to najprawdopodobniej doszło do uszkodzenia któregoś zaworu -> prowadnicy ->uszczelniacza. Nie zastanawiałbym się wiele tylko nagrzał w garażu, zdjął głowice, porozpinał zawory i wtedy mozna cokolwiek stwierdzić.
  • Poziom 13  
    Najpierw piszesz
    ferkest82 napisał:
    Witam
    Po przejechaniu po uskokach na ulicy silnik nagle zgasł podejrzenia padly na pompe ale to noe ona..
    Sciaglem obudowe od rozrządu i niezgadzaja sie znaki czyli przeskoczył pasek rozrzadu bo był za luny . I teraz pytanie jak ściągnę pasek i ustawie wszystko z powrotem silnik zapali jeżeli w czasie prób nic nie stukało ani klekotało


    A potem

    Witam ponownie
    jest to samochód mojego brata i okazało się ze jak go holowali próbował go odpalic i wtedy nadzwyczajne przeskoczył pasek.Pasek jest firmy BOSCH.Złozyłem wszystko do kupy i samochód zapalił i chodził Ale zapchała się tzw ręczna pompka która daje wstępne ciśnienie do pompy wtryskowej u mnie jest tj rotacyjnej i mi zgasł. PO wyczyszceniu tego wszytkiego samochod pali od kopa ale dymi niebiesko co to moze być

    A tak ostatecznie to zrobiłbym jak Wazzie napisał i problem z głowy. Teraz zdejmiesz głowicę i pogrzebiesz przy silniku plus koszty planowania i zniszczonuch części później może okazać się że pogrzebiesz swój budżet roczny przeznaczony na naprawy auta.