Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

elektryczny szyberdach w W124

athlon 11 Lip 2004 21:38 10222 6
  • #1 11 Lip 2004 21:38
    athlon
    Poziom 10  

    Po naprawie linki "rozprogramował " sie silnik.
    Na slniku jest pokrętło do ustawiania wyłączników krańcowych.
    Może ktoś wie jak to się ustawia.Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • #2 12 Lip 2004 00:42
    sigi
    Spec od samochodów

    Nie wiem jak się ustawia, i z tego co wiem nie ma tam wyłączników krańcowych.

  • #3 12 Lip 2004 01:48
    dyziogd
    Poziom 11  

    NAPISAŁEŚ : "PO NAPRAWIE LINKI" CO I JAK BYŁO NAPRAWIANE??OPISZ DOKŁADNIE.CO TO ZNACZY ROZPROGRAMOWAŁ SIĘ SILNIK?POKRĘTŁO SŁUŻY DO ZAMYKANIA AWARYJNEGO SZYBERDACHU.
    OPISZ DOKŁADNIEJ OBJAWY A JA POSTARAM CI SIĘ UDZIELIĆ POMOCY.
    MASZ LINKE Z TZW PACIORKAMI CZY BEZ?/WAŻNE.

  • #4 12 Lip 2004 16:10
    athlon
    Poziom 10  

    Po wymianie linki linkę wymieniałem sam.Linka jest bez paciorków (linka z paciorkami jest w dachach jednopozycyjnych to wiem na pewno )-moja to "sprężyna" w teflonowej osłonie.Na silniku są dwa pokrętła , górne do awaryjnego zamykania dachu pod klucz sześcikątny ,dolne właśnie podobno do ustawiania wyłączeń w zależności od pozycji dachu.(dach dwupozycyjny). Tak mi powiedział mechanik ale niechciał powiedzieć jak.Podobno w silniku jest krzywka i wyłączniki.Tyle mojej wiedzy na ten temat.Dziękuję za zainteresowaniei pomoc. Pozdrawiam.

  • #5 12 Lip 2004 22:25
    dyziogd
    Poziom 11  

    a ja wiem napewno że są dwa rodzaje linek,z silniczkiem to jutro sprawdzę u siebie jak to jest.Wiem że linka od wąskiej listwy do auta z szeroką listwą (rocznikowo)nie pasuje bez jakiejś przeróbki(kolega kombinował).Jutro dam cynk-z tym mechanikiem to uważaj.MERCEDES to nie VW.

  • #6 13 Lip 2004 00:10
    athlon
    Poziom 10  

    Juz wiem !!!!!!.
    Dach należy zamknąć. Następnie dolne pokrętło w silniku należy wysunąć a następnie kręcić aż w otworze w obudowie silnika obok pokrętła pojawi się otwór w kole napędzającym linkę.Pokrętło wcisnąć. Bardzo ważne żeby to było ustawione.Bez tego dach będzie chodził ale wyłączał się na wyłącznikach przeciążeniowych.
    Przy długiej eksploatacji w ten sposób spowoduje to wygięcie belki nosnej szyberdachu (130zł) , wygięcie ,postrzępienie oplotu linki (linka 230zł),
    co gorsze rozepchnięcie pancerza (130zł) linki co powoduje jej wyskakiwanie (wymiana pancerza linki bardzo kłopotliwa bo trzeba rozebrać podsufitkę) oraz szybsze wyrabianie się wózków (dwa wózki lewy i prawy o zgrozo 800 zł).Sprawdzcie to .
    Pozdrawiam. :)

  • #7 18 Lip 2004 17:11
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Witam!
    Do regulacji należy przygotować sobie jakiś trzpień, może być kawałek drutu średnicy ok. 2 mm, może to być cienki wkład z długopisu
    -Dach otwieramy całkowicie do góry, do położenia krańcowego
    -Pociągamy plastikowe, białe kółeczko na silniku w bagażniku, a następnie cofamy je o ok. 2 mm., będzie się wtedy luźno kręciło.
    -W otworek znajdujący się nad osią białego kółeczka wprowadzamy nasz przyrząd delikatnie naciskając. Drugą ręką kręcimy kółeczkiem, w momencie gdy pod naszym przyrządem pojawi się opisywany otworek przyrząd wpadnie w głąb. Do kręcenia trzeba mieć cierpliwość, może to być nawet kilkanaście obrotów :lol:
    - W momencie pokrycia się otworków należy białe kółeczko ustawić wycięciem w stronę naszego wkładu( czyli do góry) a następnie wcisnąć.
    -Koniec

    Trzy uwagi:

    -Linka z paciorkami i z teflonem to po prostu wykonanie wcześniejsze i późniejsze, nie ma to żadnego przełożenia na funkcje dachu

    -Nie ma wyłączników krańcowych, ich rolę pełni sprzęgło przeciążeniowe na silniku (regulacja: nakrętka drobnozwojowa pod białym, sześciokątnym kapslem) jeżeli będzie źle wyregulowane, to nawet prawidłowe ustawienie faz zamykania spowoduje wypchnięcie linki z pancerza

    -Żeby nie nastąpiło ponowne rozprogramowanie dachu jest bardzo istotne żeby za silniczkiem, w stronę tyłu pojazdu znajdował się mały pancerz długości kilkudziesięciu cm do którego chowa się linka w momencie otwierania szyberdachu

    Pzdr.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo