Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czujnik temperatury silnika w VW Passat B4 silnik 2,0 8v

adamjur1 29 Gru 2009 14:03 10099 9
  • #1 29 Gru 2009 14:03
    adamjur1
    Poziom 39  

    Witam
    Jak zbadać czujnik temperatury silnika w VW Passat B4 silnik 2,0 8v
    Jest 4-pinowy, , co oznaczają kolory obrączki na nim?
    objawy - na zimnym silniku 500 obr, chodzi jakby nie na wszystkich cylindrach , jak sierozgrzeje obroty ok, tylko pali bardzo dużo - pod 20l/100 bez różnicy gazu czy benzyny..
    Pozdr.J.

    0 9
  • #2 29 Gru 2009 14:09
    jsah
    Poziom 17  

    adamjur1 napisał:
    Jak zbadać czujnik temperatury silnika w VW Passat B4 silnik 2,0 8v


    Mierząc jego rezystancję bądź napięcie na przewodzie sygnałowym przy różnych temperaturach silnika. Podaję dane dla czujnika temperatury silnika dla ECU:

    0 st. C: 4800 -6600 Ohm, 4-4,5 V
    10 st. C: 4000 Ohm, 3,75-4 V
    20 st. C: 2200-2800 Ohm, 3-3,5 V
    30 st. C: 1300 Ohm, 3,25 V
    40 st. C: 1000-1200 Ohm, 2,5-3 V
    50 st. C: 1000 Ohm, 2,5 V
    60 st. C: 800 Ohm, 2-2,5 V
    80 st. C: 270-380 Ohm, 1-1,3 V
    110 st. C: 0,5 V

    0
  • #3 29 Gru 2009 14:17
    adamjur1
    Poziom 39  

    A na których pinach ( są 4-ry ...)
    Pozdr.J.

    0
  • Pomocny post
    #4 29 Gru 2009 14:35
    jsah
    Poziom 17  

    adamjur1 napisał:
    A na których pinach ( są 4-ry ...)
    Pozdr.J.


    2 piny to piny cz.t.s. dla ECU, a pozostałe 2 to piny są dla wskaźnika t.s. na desce rozdzielczej, czyli niejako 2 czujniki temperatury silnika w jednym. Rezystancje też się różnią i z tego, co pamiętam, to chyba dla ECU rezystancje są prawie 2 razy wyższe w tej samej temperaturze niż dla wskaźnika temp. silnika na desce rozdzielczej.

    I z tego, co jeszcze pamiętam, to w tym silniku po odłączeniu cz.t.s. zresetujesz ECU i następnie trzeba ją adoptować poprzez nagrzanie silnika na postoju do chwili załączenia się wentylatora chłodnicy.

    Zresztą na temat resetu ECU w silniku 2E masz tutaj:

    http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=17528

    0
  • #5 29 Gru 2009 14:44
    carrot
    Moderator Samochody

    Jak to jest silnik 2E, to ma już możliwość diagnostyki i można sobie sprawdzić VAG-iem jaką temp silnika widzi sterownik. Te czujniki przeważnie się psują w ten sposób, że sterownik twierdzi, że ciecz chłodząca ma 70 st, ciężko odpalić zimne auto, natomiast jak jest rozgrzane to się zalewa i dużo pali
    Natomiast, co do "resetowania" sterownika, to zobacz sobie na schemat i powiedz mi gdzie do niego dochodzi stały + ?, ano nigdzie, odpinając czujnik temperatury wprowadzimy sterownik w tryb awaryjny, potrzebny min do ustawienia zapłonu, taki sam efekt da włączenie trybu BS w vag-u
    czujnik temperatury silnika w VW Passat B4 silnik 2,0 8v

    0
  • Pomocny post
    #6 29 Gru 2009 14:45
    jsah
    Poziom 17  

    carrot napisał:
    Jak to jest silnik 2E, to ma już możliwość diagnostyki i można sobie sprawdzić VAG-iem jaką temp silnika widzi sterownik. Te czujniki przeważnie się psują w ten sposób, że sterownik twierdzi, że ciecz chłodząca ma 70 st, ciężko odpalić zimne auto, natomiast jak jest rozgrzane to się zalewa i dużo pali


    Masz rację.

    0
  • #7 29 Gru 2009 15:37
    adamjur1
    Poziom 39  

    Panowie
    Pomierzyłem rezystancje - faktycznie parami (styki ustawione w osi poprzecznej pojazdu, równolegle do silnika)
    Na bliższych silnika - 5,8 kΩ
    na dalszych 2,5 kΩ
    Między sobą się "nie widzą"
    To było na zimnym silniku przy temp zewn 0°C ( ale się trafiły idealne warunki pomiarowe :D )
    Dziwne obroty ustąpiły po poruszaniu wiązką w okolicy wtryskiwaczy ( tam gazownicy trochę namodzili )
    Więc nie jest to chyba czujnik...
    Dotychczas zimny zapalał zawsze na te ok 500 obr.
    Obecnie zapala na 1000 ( chyba "ssanie" ) i po pewnym czasie schodzi do 850.
    Ciekawe co tam przytych wtryskach "niekontakci"...
    Dziękuje za informację o czujniku - czy jeżeli na zimno jest dobry może wpływac na zużycie paliwa w ruchu ?
    Pozdr.J.

    0
  • #8 29 Gru 2009 15:55
    Rafik4
    Poziom 26  

    Miałem podobny problem w swojej A6, silnik inny ale czujnik też podwójny, być może identyczny, bo stosowany był w wielu modelach grupy VW, czujnik był tak uszkodzony, że poruszanie wtyczką powodowało, że przez jakiś czas działał prawidłowo a po kilku cyklach rozgrzania i ostudzenia usterka ponownie powracała, byłem przekonany, że to wina słabego styku między czujnikiem a wtyczką ale okazało się, że to jednak czujnik jest walnięty, wymieniłem na nowy i problem zniknął, także trop z wtryskami może być błędny.

    0
  • #9 29 Gru 2009 15:56
    carrot
    Moderator Samochody

    Gazownicy wpinają się w TPS (czujnik położenia przepustnicy) i tam bym szukał problemu

    0
  • #10 29 Gru 2009 16:23
    adamjur1
    Poziom 39  

    Czujnik po zmierzeniu rezystancji, zamontowana na powrót wtyczka - i nadal było 500 obr.
    To podpięcie gazowników zepsuło już kiedyś ECU (przylutowali do naciętego kabla swoją żyłę i tak zostawili - nawet nie izolując...
    Oczywiścię poprawiłem tą partaninę juz jakieś 4 lata temu.
    Sprawdzałem też przy okazji emulator wtrysków od gazu- wszystko ok.
    Najbardziej podejrzanym miejscem jest punkt wpięcia tej emulacji w wiązkę przy wtyskiwaczach - tam "pogmeralem" i się poprawiło...
    Pozdr.J.

    0