Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault scenic 99r brak mocy! Prosze o pomoc...

Kolas0522 29 Gru 2009 16:14 4895 19
  • #1 29 Gru 2009 16:14
    Kolas0522
    Poziom 15  

    Witam, posiadam renault scenic 1.6 16v (w starej budzie) i mam z nim problem, a mianowicie: gdy jade nim to brakuje mu ducha, tak jakby nie mial mocy... Wymienilem zawor krokowy i niestety, nie pomoglo..;/ Przy wyprzedzaniu trzeba zredukowac na niski bieg, by obroty byly wysokie (ok. 3000 ob/min). Ma problemy przy wiekszych gorkach...
    Co to moze byc? jaka moze byc tego przyczyna?. Prosze o pomoc...

    0 19
  • #2 29 Gru 2009 16:16
    Michu10
    Poziom 32  

    Co ma twój krokowy do mocy silnika to nie wiem, co do usterki to równie dobrze niedrożny wydech

    0
  • #3 29 Gru 2009 16:27
    Kolas0522
    Poziom 15  

    Ale wydech jest chyba ok, problem chyba siedzi w samym silniku..

    0
  • #4 29 Gru 2009 17:38
    kami111
    Poziom 17  

    Jak rozumiem masz silnik z serii K4M powiedz co cie skusiło do wymiany silnika krokowego? hehe

    Przyczyn takiego zachowania może być co najmniej kilka:

    -Zatkany katalizator
    -któraś cewka zapłonowa kończy swoje życie
    -małe ciśnienie w cylindrach
    -wypalony zawór
    -zapieczone wtryski

    A teraz czas na kilka pytań!

    -Jak autko pali rano zimne?
    -jak pracuje, równo?
    -kiedy ostatnio wymieniałeś świece? jak wyglądają?
    -masz LPG?
    -jak silnik ma przebieg?

    0
  • #5 29 Gru 2009 17:51
    Kolas0522
    Poziom 15  

    wiec auto rano pali bdb, delikatnie plywa, gazu nie ma, silnik ma 170 000 km
    a swiece nie wiem, nie zagladalem.

    0
  • #6 29 Gru 2009 18:05
    kami111
    Poziom 17  

    Proponuje zrobić diagnostykę sprawdź tez ciśnienie w cylindrach oraz zerknij jak wyglądają świece to powinno rozjaśnić sytuacje.

    od jakiego czasu auto ma takie objawy? ile czasu korzystasz z tego autka?

    Ja jednak stawiałbym na katalizator

    0
  • #7 29 Gru 2009 18:17
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Masz go od dawna ? I tak się dzieje?

    0
  • #8 29 Gru 2009 18:33
    Kolas0522
    Poziom 15  

    mam go od 2-mcy i od tego czasu caly czas brakuje mu mocy...

    0
  • #9 29 Gru 2009 18:48
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Czyli kupiłeś go takim?

    0
  • #10 29 Gru 2009 19:15
    Kolas0522
    Poziom 15  

    tak, kupilem go w takim stanie

    0
  • #11 29 Gru 2009 19:21
    kami111
    Poziom 17  

    podjedz na diagnostykę najlepiej do kogoś kto ma clipa powinno pokazać w czym jest problem ale moim zdaniem sam możesz mieć problem z osunięciem usterki polecił bym wizytę u mechanika

    0
  • #12 29 Gru 2009 20:34
    milejow
    Poziom 42  

    Po takich informacjach trudno cokolwiek odpowiedzieć sensownego bo ten silnik max. moment obr. ma dopiero przy 4200obr(a 110km.przy 5600). Poniżej tej krawędzi jest opornym mułem bo lubi i to bardzo wysokie obroty a scenic do lekkich nie należy. Podjedź na analizę spalin

    0
  • #13 29 Gru 2009 20:34
    Kolas0522
    Poziom 15  

    ok, dzieki. zobacze co powie mechanik i z pewnoscia dam wam znac, dzieki za pomoc;)
    moze to go uratuje...

    0
  • #14 29 Gru 2009 21:01
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    milejow
    Właśnie do tego dąże że poniżej 4000obr to się tego raczej nie używa.
    Sam mam to coś.
    Teraz jak bym kupował to 2.0 minimalnie raczej coś z v6.

    Ale kolega kupił i jeszcze sie nie przyzwyczaił , owszem silniki 8 zaworowe dobrze ciągną od dołu ale nie 16-stki.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kolas0522 napisał:
    .. Przy wyprzedzaniu trzeba zredukowac na niski bieg, by obroty byly wysokie (ok. 3000 ob/min). Ma problemy przy wiekszych gorkach...
    Co to moze byc? jaka moze byc tego przyczyna?. Prosze o pomoc...


    3000obr to są minimalne obroty jazdy - przy wyprzedzaniu trzeba zachaczyć czasami o 6000obr.

    0
  • #15 29 Gru 2009 21:11
    milejow
    Poziom 42  

    Ja K4j przy wyprzedzaniu kręcę prawie do odcięcia bo to g......o inaczej nie chce jechać:D

    0
  • #16 29 Gru 2009 21:15
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    My lubieć szlifierki K4M.
    Kwestia gustu jedni wolą diesla drudzy obroty i wcale mało to nie pali bo 10l/100km to trzeba się starać żeby nie przekroczyć.

    0
  • #17 29 Gru 2009 22:06
    hirsch-tech
    Poziom 9  

    witaj kolego co do tych cewek to przy odpalonym silniku na wolnych obrotach psiknij na nie mgiełke wody z atomizera np. od mycia szyb,jak zacznie kulawo chodzic to pewne ze lapia wilgoc i pomalu sie kancza

    0
  • #18 29 Gru 2009 22:44
    Kolas0522
    Poziom 15  

    tzn co proponujecie?

    Dodano po 35 [sekundy]:

    aha, ok.
    zobacze co wyjdzie ;]

    0
  • #19 29 Gru 2009 23:04
    kami111
    Poziom 17  

    hirsch-tech nie masz racji cewki te najczęściej przebicia dostają już w głowicy a tam niestety mgiełka nie dotrze gdyż uszczelnione sa wchodząc do głowicy origami!


    to fakt te silniki lubią wysokie obroty ja w megane mam k4m i przy wyprzedzaniu często wypada docisnąć w granic 5tys ale nawet w niższych nie jest to muł w przypadku kolegi wygląda mi to na katalizator zatkany

    0
  • #20 29 Gru 2009 23:22
    Kolas0522
    Poziom 15  

    mam jeszcze jednego scenica 1.6 z gazem, starszy jest i na gazie ma wiekszego kopa niz ten 16v... ciezko sie zbiera, na wysokich obrotach zaczyna dopiero lapac i odczuwa sie trzoche to 16v...
    ;]

    0