Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Spadek napięcia akumulatora, czy mieści się w normie ?

29 Dec 2009 18:28 37356 12
  • Level 10  
    Pacjent to Centra Futura Plus 75Ah, prąd rozruchowy 760A. Jako, że od chwili gdy temperatura spadła poniżej zera pojawiły się w aucie problemy z rozruchem, akumulator po nocy w temperaturze -5 do -10 ledwie był w stanie zakręcić silnikiem (1.9 TDI) oddałem auto do sprawdzenia. Serwis orzekł, że to akumulator. Oddałem go na reklamacje (ma dopiero rok). Dostałem akumulator zastępczy, na którym oczywiście nie było żadnych problemów z rozruchem. Co ciekawe, dziś odebrałem swoją futurę - reklamacja oddalona, akumulator niby był sprawny. Nikt nie jest w stanie wyjaśnić mi, dlaczego akumulator zastępczy, o mniejszej pojemności i o 100A mniejszym prądzie rozruchowym był w stanie zapalać bezproblemowo auto, a mój rzekomo sprawy akumulator nie. Auto oczywiście sprawdzone, pobór prądu na poziomie 0,06A. I tutaj pytanie, czy takie wyniki testu akumulatora faktycznie są dobre. Przypomne, że akumulator ma 75Ah, 760A.

    1. Napięcie spoczynkowe - 12.9V
    2. Napięcie dla prądu Is=510A Uf=8.6V
    3. Prąd zwarciowy Iz=1686A
    4. Napięcie pod obciążeniem 200A - 10,87V

    Zastanawia mnie szczególnie czy 8.6V dla 510A to nie za duży spadek ? Nie przetestowali go przy większym prądzie, a sądzę, że rozrusznik mocno zmarzniętego silnika może wziąść więcej prądu.

    Czekam na noc, zobacze jak rozrusznik zachowa się rano, ale jakoś cudów się nie spodziewam, skoro nic z akumulatorem nie zrobili.
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 16  
    Wydaje mi się że te 8,6 to az mało nie powinno spadać poniżej9V.Mam pytanie gdzie był wykonany pomiar i czy miernik jest pewny.Ja mam w Astrze 1.7 DTL aku Jenox o pojemności 85 Ah i napięcie na nim w czasie kręcenia rozrusznikiem plus świece żarowe nigdy nie spadło poniżej 10,5V. Sprawdź może gęstość elektrolitu przed i po rozruchu.
  • Level 10  
    Testy robił serwis Centry w Poznaniu jak widzę na pieczątce. Tester Akumulatorów rozruchowych typ B-200, tyle pisze mi na wydruku. Też mi się wydaje, że 8.6V to troche za mało, że nie powinno tak mocno spadać. szczególnie, że nie robili tego pewnie na akumulatorze zmrożonym do powiedzmy -10st.C. Szukam właśnie czy są jakieś normy na to, coś w stylu, że przy powiedzmy 80% maksymalnego prądu, napięcie ma spaść nie więcej niż X.X Volt czy też ocena dobry/uszkodzony to tylko subiektywna ocena serwisu.
  • Level 17  
    Gh0st81 wrote:
    Testy robił serwis Centry w Poznaniu jak widzę na pieczątce. Tester Akumulatorów rozruchowych typ B-200, tyle pisze mi na wydruku. Też mi się wydaje, że 8.6V to troche za mało, że nie powinno tak mocno spadać. szczególnie, że nie robili tego pewnie na akumulatorze zmrożonym do powiedzmy -10st.C. Szukam właśnie czy są jakieś normy na to, coś w stylu, że przy powiedzmy 80% maksymalnego prądu, napięcie ma spaść nie więcej niż X.X Volt czy też ocena dobry/uszkodzony to tylko subiektywna ocena serwisu.


    Rezystancja szeregowa Twojego Aku to ok. 8,4 m wydaje się być ok. Przy napięciu spoczynkowym 12,5V i rezystancji 9 m rozrusznik powinien dać moc znamionową.
  • Level 10  
    czy ktoś ma może tekst normy IEC lub EN określającej prąd rozruchowy akumulatora? Znalazłem opis mówiący, że wg. IEC prąd rozruchowy ma być pobierany przez 60 sekund, akumular ma mieć -18st.C a napięcie nie może spaść poniżej 8.4V
    Czy ktoś może to potwierdzić/zaprzeczyć ?
  • Level 16  
    Oni zawsze oddalają reklamacje to ich normalne praktyki zrobią i opiszą wszystko tak zeby wina była po twojej stronie....nikt nie bieze pod uwage faktu ze aku na takim mrozie jaki był u nas ostatnio w stanie nawet małego rozładowanie zamarza .....a co za tym idzie jego sprawność znacznie...znacznie spada...
  • Level 10  
    To, że kręcą jak mogą to jest jasne, ale co innego mróz -20, a co innego aku który nie daje rady obrucić silnika przy -7 stopniach... no nic, zobaczymy, pismo złożyłem, wysyłają aku do poznania do centry i niech sprawdzają, chociaż mam dziwne przeczucie, że okaże się, że wszystko jest niby w porządku.
  • Level 14  
    witam mam identyczny aku i kupowalem go we wrzesniu 2009.
    wczoraj strasznie odpalal. zobacze jak jutro a mroz jest -15 -:- -10
    jak dalej bede mial problemy to tez reklamuje;/
  • Level 10  
    ja czekam na decyzję Centry, aku pojechał do Poznania do sprawdzenia. Coraz więcej słysze złych opinii o Futurach, lepiej ludzie mówią o Centra Plus
  • Level 10  
    no i centra orzekła uszkodzenie w wyniku złej eksploatacji... destrukcja mas czynnych płyt dodatnich... porażka poprostu... co ciekawe, gdy sprawdzali go pierwszy raz był rzekomo sprawny, później oddali mi go, miałem go w aucie jeden dzień i oddałem po raz drugi. No i tym razem okazał się uszkodzony. Chyba będę musiał zainteresować tą sprawą rzecznika praw konsumenta bo to robi się śmieszne.
  • Level 11  
    Mam podobny problem z akumulatorem a mianowicie rano podczas mrozu -8 stopni, napięcie akumulatora spoczynkowe 12,2V po przekręceniu kluczyka spada do 11.8V, natomiast juz podczas uruchamianai auta spada do 8,6V, rozrusznik robiony we Wrzesniu 2017 kompleksowo tuleje nowe, szczotki, czyszczenie, smarowanie. Akumulator kupiony nowy w listopadzie 2016 . Sprawdzany na testerze w sklepie to zostalo mu jeszcze 75% mocy czynnej ( gośc w sklepie mówił, ze ten aku obecnie nadaje sie do silnika benzynowego, przy jego sprawności). Sprawdzany u elektryka na opornicy, nieznacznie spada wartośc napięcia. Natomiast gdzie kupilem aku, poprosiłem gościa aby sprawdził opornicą, to widać było, że bardzo" delikatnie" sprawdził aku i powiedział, że aku trzyma, bo chciał uniknąc wysyłki reklamacyjnej. Stwierdziłem jednak, że będe aku reklamował, gdyż gwarancja kończy się w listopadzie 2018 a od grudnia mróz i wiadomo.....nowy zakup aku...

    Moderated By ociz:

    Zasady działów grupy Samochody

    Regulamin

    3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

  • Level 43  
    Uznanie reklamacji na aku to jak trafienie 4 w totka.
  • Level 26  
    Ja myślę że akumulator był po prostu rozładowany i oni go w serwisie naładowali i później przetestowali. Te parametry które napisałeś moim zdaniem są ok. Moim zdaniem jeżeli rozrusznik z przeznaczonym do niego akumulatorem kręci bez problemu 10 sekund przy -20°C to akumulator jest w bardzo dobrym stanie. Jeżeli nie kręci 5s w -10°C to jeżeli po naładowaniu jest to samo znaczy że jest zużyty w około 50%.