Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Netia - rozwiązanie umowy bez ponoszenia kosztów

29 Gru 2009 18:42 56946 19
  • Poziom 9  
    Witam.
    Umowa z Netią podpisana na 3 lata. Do końca umowy brakują niecałe 24 m-ące. Internet działa i wszystko jest OK. Natomiast już od ponad 2 tygodni nikt nie może się dodzwonić na mój nr stacjonarny ("nie ma takiego numeru"). Połączenia wychodzące z tego numeru działają. Czy mogę zerwać umowę z operatorem na podstawie faktu, że nie wywiązuje się ze swojej części umowy bez ponoszenia ewe. kosztów itp.!? Składanie reklamacji na zaistniałą usterkę nic nie wnosi do sprawy... nie potrafią/nie chcą tego naprawić. Oczywiście rachunkji płacone sa w terminie. Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Ja mam podobny problem.
    Pozostało mi jeszcze poltora roku do zakonczenia umowy z Netia jednak miesiac temu kupilem mieszkanie i okazalo sie, iz Netia za nic (na zadnej technologii) nie jest w stanie przeniesc mi swych uslug w moje nowe miejsce zamieszkania.
    Teraz informuje mnie, ze w w/w sytuacji albo bede placil do konca umowy za net z ktorego nie korzystam bo dostarczaja go tam gdzie juz mnie nie ma albo mam im zaplacic 600zl oplaty karnej za zerwanie umowy.
    Zenada, rozmawialem z kierownikiem i nic :/
    Co zrobic ?

    sam_my
  • Poziom 39  
    Chyba w Gabonie lepiej sobie radzą. Ludzie! Czytajcie umowy, które podpisujecie lub podpisaliście. Czy uważacie, ze jałowe dyskusje na forum załatwią problem? Musi być możliwość rozwiązania każdej umowy. A na jakich warunkach to już zawarte w umowie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 36  
    W obu przypadkach chyba chodzi o umowy na 3 lata, w tym pierwszy rok za darmo?
    sam_my napisał:
    Ja mam podobny problem.
    Nie masz podobnego, ale zupełnie inny. Reklamacja absolutnie bezzasadna, możesz się skarżyć nawet do UKE i wszędzie przegrasz. W TP są te same reguły, zerwanie umowy 100% z twojej winy, więc trzeba zwrócić co zyskałeś na promocji, 600 zł to bardzo mało.
    @yonnie chyba nie masz racji, bo rzekome zniżki (które daje TP, Netia itp.) są powalające (dla mnie po 150/miesiąc) i wtedy byłoby o wiele więcej.

    @XWindowsMen: twoja reklamacja jest zasadna (u mnie naprawili to dużo szybciej), ale z tego co wyczytałem w regulaminie (podobnym jak w TP) na rozpatrzenie reklamacji mają straszne 30 dni, a dodatkowo przysługuje Ci odszkodowanie 1/30 abonamentu za każdy dzień (więc ja się nawet o zwrot tych groszy nie starałem). Dzwoń do nich i naciskaj na naprawę.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    mam meleńkie pytanko.
    posiadam linie telefoniczna w tp (place tylko za samą linie)
    ale internet mam w netii (place 49zl)
    umowe podpisywalam na 3 lata, troche juz upynelo ale szczerze mowiac nie potrzebny mi ten net. Chcialabym z niego zrezygnowac, umowa ciagle trwa i trwac bedzie jeszcze dlugo. Ile zaplace kary za rozwiazanie umowy o internet z Netia?
    Podobno jest to suma 2500zl, ale znalazlam gdzies na stronie w necie ze 630zl
    Czy ktos potrafi mi powiedziec ile wyniesie mnie taka kara
  • Poziom 35  
    XWindowsMen napisał:
    Witam.
    Umowa z Netią podpisana na 3 lata. Do końca umowy brakują niecałe 24 m-ące. Internet działa i wszystko jest OK. Natomiast już od ponad 2 tygodni nikt nie może się dodzwonić na mój nr stacjonarny ("nie ma takiego numeru"). Połączenia wychodzące z tego numeru działają. Czy mogę zerwać umowę z operatorem na podstawie faktu, że nie wywiązuje się ze swojej części umowy bez ponoszenia ewe. kosztów itp.!? Składanie reklamacji na zaistniałą usterkę nic nie wnosi do sprawy... nie potrafią/nie chcą tego naprawić. Oczywiście rachunkji płacone sa w terminie. Pozdrawiam.

    Przecież to jest klasyczne niewywiązanie się z zawartej umowy z winy NETII !!! Umowa obowiązuje obie strony !!! Jeżeli jedna ze stron nie wywiązuje się z umowy jest to wystarczający powód do jej zerwania . W razie wątpliwości pozostaje Ci Federacja Konsumentów .

    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    yonnie napisał:
    Jak zmienią regulamin lub cenę to możesz umowę rozwiązać bez konsekwencji.

    Nieprawda. Przynajmniej nie zawsze.
    Po nowelizacji Prawa telekomunikacyjnego z 24 kwietnia 2009 r. sprawa nie jest taka oczywista, jak się niektórym wydaje.
  • Poziom 35  
    Cytat z regulaminu Netii:
    Cytat:
    ROZDZIAŁ 7
    ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA NIEWYKONANIE LUB NIENALEŻYTE WYKONANIE UMOWY§ 16
    Zakres odpowiedzialności
    1. Operator ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy wyłącznie w zakresie określonym w Regulaminie, o ile nie przewidziano inaczej w Umowie oraz Ustawie.
    2. Operator nie będzie ponosić odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie postanowień Umowy w przypadku niespełnienia przez Abonenta zobowiązania wynikającego z Regulaminu, Cennika, Umowy lub warunków specjalnych, w zakresie w jakim niewykonanie przez Abonenta takiego zobowiązania miało wpływ na niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy przez Operatora.
    3. Operator nie ponosi odpowiedzialności za niedostosowanie lub wady urządzeń innych niż Urządzenia Abonenckie i nie dokonuje ich naprawy, regulacji lub adaptacji.
    4. W przypadku Awarii trwającej dłużej niż 24 godziny Abonent niebędący Konsumentem może żądać zapłaty kary umownej w wysokości 1/30 średniej wartości z 3 ostatnich Rachunków za każde rozpoczęte kolejne 24 godziny Awarii z tym, że w przypadku przerwy w świadczeniu usługi telefonicznej płatnej okresowo kara umowa jest naliczana w przypadku Awarii trwającej dłużej niż 12 godzin).
    5. W przypadku Awarii, przerwy w świadczeniu Usługi spowodowanej nieprawidłowym działaniem sieci innego operatora, Planowanymi Pracami Konsument może żądać zapłaty kary umownej w wysokości 1/30 średniej wartości z 3 ostatnich Rachunków za każde rozpoczęte 24 godziny Awarii (z tym, że w przypadku przerwy w świadczenia usługi telefonicznej płatnej okresowo kara umowa jest naliczana w przypadku Awarii, przerwy w świadczeniu Usługi spowodowanej nieprawidłowym działaniem sieci innego operatora lub Planowanymi Pracami trwającej dłużej niż 12 godzin).
    6. W przypadku opóźnienia w rozpoczęciu świadczenia Usługi Abonent może żądać, za każdy dzień opóźnienia, zapłaty kary umownej w wysokości 1/30 stałej opłaty abonamentowej należnej za Usługę, której świadczenia Operator nie rozpoczął w terminie.
    7. Do okresu, za który Abonentowi przysługuje kara umowna nie wlicza się czasu, w którym usunięcie Awarii nie było możliwe z przyczyn leżących po stronie Abonenta.
    8. Abonent zobowiązany jest umożliwić upoważnionym Przedstawicielom Operatora dostęp do Urządzenia Abonenckiego znajdującego się w Lokalu w celu przeglądu, pomiarów oraz usunięcia Awarii.
    9. Wypłata kary umownej następuje na podstawie reklamacji złożonej przez Abonenta w trybie określonym w Rozdziale 6 Regulaminu.


    Jeśli nie można inaczej to trzeba zabić Netię je własną bronią :)
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    szaleniec napisał:
    yonnie napisał:
    Jak zmienią regulamin lub cenę to możesz umowę rozwiązać bez konsekwencji.

    Nieprawda. Przynajmniej nie zawsze.
    Po nowelizacji Prawa telekomunikacyjnego z 24 kwietnia 2009 r. sprawa nie jest taka oczywista, jak się niektórym wydaje.
    Nie każda zmiana regulaminu daje prawo do rozwiązania umowy bez konsekwencji. Nie wprowadzaj w błąd.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    yonnie napisał:
    Każda zmiana regulaminu umożliwia rozwiązanie umowy w przypadku niezaakceptowania zmian przez abonenta.

    Nie każda.
    Wspomniana przeze mnie nowelizacja wprowadziła ograniczenie - nie można wypowiedzieć umowy bez negatywnych konsekwencji jeśli zmiana
    Cytat:
    wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w tym również usunięcia niedozwolonych postanowień umownych
  • Poziom 43  
    Mam łącze Netii po linii TPSA. Pewnego dnia wysiadła mi linia; automatycznie brak sygnału w telefonie i brak połączenia przez internet Netii. Dzwoniłem do telekomunikacji, powiedzieli, że po weekendzie uszkodzoną linie naprawią; równoczesnie zadzwoniliśmy na linie netii zgłaszając usterkę linii; dowiedziała się, że linia będzie naprawiona w poniedziałek.

    Niestety w skrzynce telekomunikacyjnej nie dało się naprawić uszkodzonej linii. Zgłosiliśmy po miesiącu raz jeszcze do TPSA, pani na linii przeraziła, się ze jeszcze nie naprawione; podobnie w netii. Po naprawieniu linii za 3 miesiące internet wrócił (wymiana przewodów w klatce schodowej wraz ze zgoda spółdzielni na operacje w świeżowyremontowanym budynku). Kilka dni później przyszło odszkodowanie od TPSA, na sporą sumkę: około pół roku telefon był za darmo. Natomiast netia policzyła odszkodowanie 7 złotych. Uznała, że uszkodzenie linii było usunięte po pierwszej wizycie instalatorów. A dwa tygodnie później pani zadzwoniła, czy byśmy czasem nie rozwiązali umowy z Netią ze względu na brak możliwości dalszego przesyłania usługi.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    yonnie napisał:
    Ale ja pisałam o zmianach, które abonent może zaakceptować lub odrzucić.
    Nieprawda. Pisałaś
    yonnie napisał:
    Każda zmiana regulaminu umożliwia rozwiązanie umowy w przypadku niezaakceptowania zmian przez abonenta.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Temat został założony 29.12.2009r. czyli ponad 2 tygodnie temu. Od tego momentu autor nie raczył nic napisać, a więc temat zamykam.
    Natomiast Ty, Kolego szaleniec, jeśli chcesz polemizować to proponuję przenieść się na PW. Autora natomiast proszę o stosowną informację, za pośrednictwem PW, a temat wznowię jeśli będzie taka konieczność.