Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jaki gaz LPG do Fiata marea

12 Lip 2004 11:43 6024 19
  • Poziom 12  
    bez plastykowego kolektora z gory dzieki
  • Spec od samochodów
    Jaki najlepszy czy najtańszy?
  • Poziom 12  
    no wlasnie niewiem co mi sie oplaca zalozyc sekwencyjny czy normalny czy bedzie roznica
  • Spec od samochodów
    Polecam sekwencyjny dobrej firmy. Fiaty są dość wredne na LPG.
  • Poziom 11  
    Ja również polecam sekwencyjny, co prawda na tradycyjnym zrobiłem juz ponad 125 tyś km, bez zadnych problemów tylko filtry wymieniam. Na sekwensyjnym bedą lepsze osiągi.
  • Poziom 12  
    ALE ZA ZWYKLY MI POWIEDZILI 1600 A ZA SEKWENCYJNY 3800 CO BARDZIEJ SIE OPLACA
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Podstawowa sprawa przy kalkulacji założenia gazu to planowany miesięczny( roczny) przebieg pojazdu.Gaz ( instalacja) zwraca się tym szybciej im ( paradoksalnie) więcej pali silnik. Dla 2 litrowego z konsumpcją 10-12 litrów na 100 km Wydatek zawraca się po przejechaniu ok 20-30 000 km. Im mniej pali tym dłużej ( w przebiegach) trzeba czekać na chwilę w której auto zacznie zarabiać na różnicy cen gaz-benzyna. Czyli jezeli jeździsz 1000-1500 km miesięcnie nie zawracaj sobie głowy, jeżeli 5000-8000 zainstaluj zwykły, jezeli 10000 i więcej -sekwencyjny.
    ps W moim pierwszym aucie gazowym ( Nissan Primera 2.0 16V) w roku 1995 instalacja gazowa zaczęła zarabiać po 1,5 miesiąca ale trafiłem na okres bardzo intensywnych jazd ( 16 000 miesieczne) i bardzo dobry stosunek cen gaz/benz. 70gr/2,30 Teraz mam już trzeci 2-litrowy ( pssata)
    na każdym robię po ok 150 000.
    Podr. J.
  • Poziom 15  
    Witam,tak jak Elektrit pisze tylko sekwencja i broń Boże podłanczwć pod sąde-odradzam instal.Mistral i Dream XXL :)
  • Poziom 28  
    Witam w sekwencji nie podłanczamy sondy lambda tylko do kalibracji i mapowania w czasie kalibracji. Najgorsze są Fordy lubią sobie prykać ale z Fiatami mam dobre skojażenia .Jak cię stać na sekwęcje to ją załuż ale taniej wyjdzie z emulacją a rużnicy nie odczujesz wielkiej chuba że jesteś rajdowcem :)
  • Poziom 15  
    Witam ,w sekwencji nie podłanczamy wogóle sondy,radze poczytać instrukcje-przewód fioletowy i szary no colegare-to znaczy nie podłanczać :lol:
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    mania2 napisał:
    Witam,tak jak Elektrit pisze tylko sekwencja i broń Boże podłanczwć pod sąde-odradzam instal.Mistral i Dream XXL :)



    mania2 dlaczego odradzasz instalację Mistral ?
  • Poziom 15  
    Witam,inst.Mistral nie mają czujnika ciśnienia gazu i nie przełanczają się samoczynnie na benzyne,przy plastkowym kolektorze jest to bardzo niebezpieczne :D
  • Poziom 11  
    mam zamontowaną od tygodnia instalację wtrysku sekwencyjnego
    Mistral Atronika i przełącza mi się automatycznie z benzyny na LPG.

    co prawda nie mam jeszcze dużego doświadczenia z działaniem tej instalacji ale do tej pory wszystko jest w porządku, moc i przyspieszanie
    OK, spalanie chyba też - przejechałem 370km i jeszcze nie załączyła mi się rezerwa (zbiornik 44L)

    słyszałem że są 2 wersje Mistrala 1 i 2 - może inna niż ta którą mam zamontowaną nie może przełączać automatycznie benzyna/LPG?

    jedyne co mi się w tej chwili nie podoba to błędnie działąjący wskaźnik ilości gazu na 4 LED'ach , jak zlokalizuję przyczynę to dam znać
  • Poziom 16  
    Ja mam zagazowany Fiat Punto 85 16V z plastikowym kolektorem dolotowym. Przebieg na LPG 40000 km, zero problemów.
    Zwykła instalka jak do gaźnika, tylko sam założyłem emulatory wtryskiwaczy ponieważ palił się CHECK ENGINE po przejściu do pracy na gaz ( gazownik ciemniak). Najważniejsze to dbać o kable W/N
    oraz świece( mogą pojawiac się strzały w kolektor dolotowy), oraz założenie zaworu bezpieczeństwa na filtrze powietrza, który w przypadku strzału zabezpieczy plastikowy kolektor dolotowy przed rozerwanie.
    Spalanie 8 l gazelunku.
  • Poziom 15  
    Witam,kolego mateo.31 z lpg na benzyne ma się przełączyć automatycznie :D
  • Poziom 11  
    ultragraf napisał:
    Ja mam zagazowany Fiat Punto 85 16V z plastikowym kolektorem dolotowym. Przebieg na LPG 40000 km, zero problemów.
    Zwykła instalka jak do gaźnika, tylko sam założyłem emulatory wtryskiwaczy ponieważ palił się CHECK ENGINE po przejściu do pracy na gaz ( gazownik ciemniak). Najważniejsze to dbać o kable W/N
    oraz świece( mogą pojawiac się strzały w kolektor dolotowy), oraz założenie zaworu bezpieczeństwa na filtrze powietrza, który w przypadku strzału zabezpieczy plastikowy kolektor dolotowy przed rozerwanie.
    Spalanie 8 l gazelunku.

    Ogólnie fiatowskie kolektory dolotowe są wykonane dość solidnie i dlatego jako nieliczne dają możliwość zamontowania zwykłej mikserowej instalacji. Z CHECKAMI to jest różnie, pan "gazownik" mógł nie zauważyć tego bo np. wyswietlił się po jakimś czasie, jak komputer benzynowy sobie zczytał jakieś błędy. Najlepiej podpiąć "reset" o ile komp. gazowy na to pozwala (jeśli ma takie wyjście).
  • Poziom 16  
    Gazownik przerwał plus wtrysków do blokady, a powinien minusy ( dwa kanały) i w ten obwód wpiąć emulator. Niesprawny wtrysk zapałał się zaraz po przełączeniu samoczynnie na benzynę. Jeszcze w warsztacie.
  • Poziom 11  
    Polecam Mistral Autronic. W obydwóch wersjach jest automatyczna zmiana benzyna /LPG.