Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel vectra b kombi 98 1,6 16v gasnie podczas jazdy

wilku154 29 Dec 2009 23:22 30905 10
Texa Poland
  • #1
    wilku154
    Level 9  
    Witam. Zwracam się do Was z następującym problemem otóż posiadam opelka vectre b z 98 auto podczas jazdy zachowuje się mówiąc delikatnie lekko dziwnie. Odpala bez problemu nawet podczas mrozu problem w tym że słychać po odgłosie pracy silnika jakby palił na "2 gary" jedzie bez problemu czasami nawet 1,5 km albo do pierwszego hamowania czy to wysprzęglenia. Autko gaśnie zapalają się wszystkie kontrolki tak jak przy starcie chyba że uda się go zapalić z rozpędu na biegu, spalanie w mieście skoczyło jakoś 2x ok. 18l/100. Obecnie autko stoi u mechanika w warsztacie 2 tydzień bez efektów. Przyznam jazda takim autem była denerwująca. Sprawdził wszystko po koleji podłaczył kompa ale błędów brak (co dziwne). Obecnie jest na etapie podmiany sterownika komputera ale obawiam się że nie będzie rozwiązaniem problemu. Zasugerował mi podczas ostatniej rozmowy iż może to być problem w elektronice ale nie czujue sie w tym mocny i raczej nie bedzie sie tego podejmował. Może spotkaliście się z podobnym problemem lub jesteście w stanie podpowiedzieć gdzie szukać usterki. Świece wymienione, przepustnica i krokowiec wyczyszczony mechanik wszystko wykluczył.
    Proszę o pomoc inaczej oddam vectre na szrot.
    gg:1500677
    e-mail: wilku154(malpa)tlen.pl
  • Texa Poland
  • #2
    Michu10
    Level 32  
    Czyszcząc krokowca nie dziw się, że nie może poradzić sobie z autem, skoro takiej części tam nie ma, ale to jest dla większości rozwiązaniem wszystkich bolączek, jak coś nie idzie zrobić to czyścimy krokowca.
    Co dokładnie sprawdzał mechanik czyściciel? Zapytaj go i napisz na forum
  • #3
    pachnies
    Level 15  
    Za mało danych ale wygląda na egr tylko dlaczego nie łapie błedu? poza tym zmień natychmiast mechanika bo Ci auto rozp-doli
  • Texa Poland
  • #4
    wilku154
    Level 9  
    Z rozmowy wynika ze sprawdza wszystkie podzespoly po koleji zeby znalesc co jest przyczyna. Raz na chwile usterka minela ale zaraz pojawila sie ponownie. W miedzyczasie wymienil rozrzad na ktorego przyszla juz pora oraz sworznie na przedzie. Teraz szuka co jest nie tak sugerowalem mu EGR ale stwierdzil ze powinien komp to wykazac wiec nie wiem jak to jest czy opiera sie tylko na tym co komp pokaze czy sprawdza faktycznie.
    michu10 pozwole sie z Tobą nie zgodzić rzecz taka jak silnik krokowy znajduję się w tym modelu sam wlasnorecznie go wyciagalem wiec wiem ze tam jest na 100%
  • #5
    pachnies
    Level 15  
    A ile to roboty wyciągnąć egr?
  • #6
    mariuszek1978
    Level 14  
    jakiś rok temu przyjechał do mnie znajomy z podobnym problemem - auto zapalało bez problemu, lecz pracowało nie na wszystkich cylindrach. Brakowało mocy, paliło straszne ilości paliwa. Wyczyściłem egr, przepustnicę, sprawdziłem podciśnienia... i nic. Komputer głupi, niby błędów brak - a auto nie jedzie. Miałem akurat możliwość by podejżeć taki sam silnik w innym oiplu i tak bez przekonania podmieniłem cewkę zapłonową - od tego momentu auto jeździ już z nową cewką (269 zł) problem się skończył.
    Może więc warto zaproponować mechaniorowi takie rozwiązanie?
  • #7
    wilku154
    Level 9  
    Witam. Właśnie zasugerowałem mechanikowi żeby przyjrzał się cewce zapłonowej może ona jest winna tym objawom. "też o tym myślałem" jego słowa ale opierał sie na wskazaniach kompa w viki a ta mu bledow nie podawala wiec sobie darowal. Stad moje pytanie czy uwalona cewka wywala jakies bledy czy nie i czy podlega wogole pod jakies wskazania w kompie. Moze ma ktos z was schemat albo zdjecie gdzie tej cewki szukac i czy mozna ja samemu wymienic ?? Silnik to x16el albo x16xel musialbym dokladnie sprawdzic teraz nie pamietam.
    pozdrawiam.
  • #8
    mariuszek1978
    Level 14  
    jeden i drugi silnik ma cewkę taką samą - na kompie nie pokazywało (tester BOSCH KTS 540)- a uwalona była pomimo, że iskra na wszystkich świecach. Obiawy: nierowna praca na jałowym, brak mocy, nie zawsze pracuje na wszystkich garach, gaśnie itp... ja spróbowałbym podmianki na cewkę z innej Viki czy Astry.
    Mżna ją wymienić samemu przy odrobinie cierpliwości - przykręcona na trzy śrubki TORX. Znajduje się po stronie kierowcy (prawej stojąc od przodu samochodu) zaraz przy plastikowej osłonie - widać biegnące pod tą osłonę kable WN - powodzenia.

    Dodano po 13 [minuty]:

    opel vectra b kombi 98 1,6 16v gasnie podczas jazdy
    tu jest ta cewka - jeżeli tak wygląda opisywany silnik
  • #9
    fuelinyourblood
    Level 35  
    powiedzcie mi który tester pokarze bład cewki jezeli jest ona uwalona po stronie wtórnej?

    tylko oscyloskop w łape i jedziesz cewke, czujniki wtryski

    tester tylko pomaga naprawic
  • #10
    wilku154
    Level 9  
    Witam. Możecie mi jakos opisac lub wskazać jak wymieni samemu cewke zapłonowa tak zeby nic nie uszkodzic i gdzie sprawdzic polaczenia elektryczne czy prad przechodzi. Chodzi mi o sprawdzenie czy w jakim miejscu nie odlaczyl sie kabel powiedzmy z masa itp. Pozdrawiam.
  • #11
    Mirekc
    Level 12  
    sprawdż parametry na komputerze może to być zły odczyt temperatury z czujnika temperatury przy termostacie . komputer widzi inna temperature niż jest w rzeczywistosci