Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

centralny zamek opel vectra b

30 Gru 2009 00:06 8928 11
  • Poziom 14  
    Panowie dużo jest napisane o centralnych zamkach w oplach ale to co mi się stało przerasta wszystkie opisy na forum... do rzeczy posiadam vb 2.2d z 2000r. zaczęło się od tego iż kiedyś przestał działać central w tylnej klapie podłączyłem się od wlewu paliwa i gra. dopóki czasami podczas zamykania z pilota zamknął się i zaraz otwierał albo wcale się nie zamknął kilka prób i ok do czasu kiedy podczas zamykania z pilota od alarmu znów odmówił posłuszeństwa i do tego zapaliły się wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej od oleju ładowania itp oraz załączył się wentylator od chłodnicy. próba zamknięcia z kluczyka i inne kończyły się ''choinka w kabinie'' najlepsze było to jak wsiadłem i odpaliłem autko i chciałem je zgasić wyjąłem kluczyk a ono nadal chodziło!!! zgasiłem na biegu. od tamtej pory zamykam z kluczyka tylko moje drzwi resztę ręcznie. domykanie szyb z kluczyka działa. zamieniłem tez centralkę zamka 100% sprawna te same oznaczenia i nic tylko coś tam pika jak próbuje zamknąć. programowanie pilota nie działa z alarmu tez się nie mogę zamknąć ... panowie pomóżcie !!!!!!
  • Poziom 25  
    Niestety musisz szukać.
    Z mojego doświadczenia często w tych autach są kłopoty z instalacją w przepustach drzwi. Czasami są to przerwy a czasami zwarcia do innych przewodów. Ostatnio miałem Vectrę w której przewód w tylnych lewych drzwiach przegnił ( pomogła sól ) i zwarł się z przewodem szyb elektrycznych. Nastąpiła destrukcja wszystkich siłowników i modułu zamka centralnego.
    Jak opisujesz miałeś problemy na początku z tylną klapą.
    Proponuję tam rozpocząć poszukiwania.
    Daj znać co znajdziesz.:D
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Sprawdź wiązkę idącą z budy do tylnej klapy, na zgięciu pewno pourywane przewody i możliwe zwarcia.
    Jeśli nie pomoże, to od sterownika centralnego zamka odetnij przewód, na którym powinien pojawiać się "+" w momencie przekręcenia stacyjki - możliwe, że ten "+" jest tam przez cały czas (uszkodzenie kości za stacyjką) i stąd część problemów. Normalnie (tzn. wyłączona stacyjka) na sterowniku "+" ma być tylko na grubym czerwonym przewodzie.

    Więcej pomysłów na razie nie mam :(
    Powodzenia
  • Poziom 14  
    Dzięki za podpowiedz... faktycznie przewody pomiędzy tylna klapą a budą były poprzerywane a nawet po upalane (po odsłonięciu gumowej osłonki aż iskrzyło) Połączyłem wszystkie przewody ( wstawka nowych przewodów). Niestety centralny dalej nie żyje, przestało też działać domykanie szyb z kluczyka (wcześniej było) oraz oświetlenie kabiny (Jak się otwierało drzwi z kluczyka to się zapalało teraz już nie) po otwarciu drzwi działa normalnie. Wciskając rygiel od drzwi kierowcy słychać że centralka (pika) i dochodzi impuls otwarcia i zamknięcia lecz nic się nie chce zamknąć. Sprawdzałem też napięcie w centralce (+) jest na czerwonym grubym przewodzie oraz pojawia się na innym po przekręceniu stacyjki.
  • Poziom 11  
    No to warto teraz wyjąc centralkę zamka, rozebrać i sprawdzić co popalone, często lecą tylko ścieżki, zbocznikować, może zagada, a jak nie to jakiś szrot, a nawet uniwersalny zamiennik w oplu pójdzie, choć nie wszystkie funkcje będą Ci działać.

    Oczywiście zakładamy, że dobrze połączyłeś przewody i sprawdziłeś bezpieczniki.
  • Poziom 14  
    Niestety okazało się że mam spalone wszystkie siłowniki (nawet niemożna ich ręcznie ruszyć). W związku z tym mam mam pytanie czy można przełożyć z anglika sam silniczek tak żeby naprawić zamek od drzwi kierowcy i jak będzie też z prawymi drzwiami? bo tylne drzwi, klapa i wlew pasują z anglika.
  • Poziom 21  
    Mi się wydaje że powinno pasować. W końcu jak sprowadza się auto z anglii i robi "przekładke" to takich rzeczy się nie wymienia .
  • Poziom 29  
    Teraz nasuwa się pytanie co może być przyczyną upalenia siłowników? Miałem klienta u którego siłowniki się prawie, że potopiły i wyglądało jakby ktoś podał zbyt duże napięcie zasilania ich. siłowniki nie chodziły przed spaleniem non stop i zdarzyło się to w ciągu jednego dnia (3 siłowniki spalone)
  • Poziom 14  
    U mnie spalone są wszystkie 6 sztuk. Jak rozebrałem ten od tylnej klapy i wlewu paliwa to silniczki były tak skopcone że nawet nie można ich obrócić dopiero kombinerkami poszło. Gratulacje dla GM za jakość przewodów zamontowanych w oplu...
  • Poziom 25  
    Akurat palenie się silników w Oplu to bardzo częsta przypadłość.
    Powodem przeważnie klejące się styki przekaźników w module sterującym.
  • Poziom 14  
    Siłowniki przednie z anglika a ''nasze'' to trochę inne mięso. Nie pasują tak aby je zamienić stronami. Wymienić można tylko silniczki od centralnego (ja tak zrobiłem) i zamki cykają jak nowe. i centralce nic się nie stało, śmiga jak nówka...
  • Poziom 41  
    Mi siłowniki się spaliły bo przewód od pozycji w klapie zwierał z siłownikiem.Wymieniłem wszystkie działa,klient wyjeżdża włącza światła i siłowniki stuknęły...Wyłącza światła działa.Dobrze że to przy mnie było to szybko znalazłem przyczynę a tak myślałem dlaczego wszystkie naraz padły i czy po mojej robocie znowu nie będzie to samo?Oczywiście moduł zamka to aż się stopił jak dostał plusa a siłowniki w stanie spoczynku mają masę.Co ciekawe bezpiecznik od pozycji nie poleciał.