Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 silnik AAZ 94r. turbo

saly 30 Gru 2009 00:26 4383 12
  • #1 30 Gru 2009 00:26
    saly
    Poziom 32  

    Mam pytanko co do turbo w silniku AAZ.
    Autko nie mam zbyt dużo mocy nie czuć tego pociągnięcia przez turbo w górnej parti obrotów.
    - Auto nie dymi i nie szarpie.
    Jak dodaje gazu i ściskam wąż między turbo a kolektorem dolotowym to nic wąż nie puchnie a nawet ma tendencje do zapadania.
    Przesłona Turbo się nie zamyka ani nie otwiera, skruszałe wężyki idące do tej gruszki które popychają przesłonę, wymieniłem węże i nic żadnej reakcji przesłony, sprawdzalem też czy wąż puchnie jak ręcznie otworze przesłone turbo sprężarki i dodaje gazu.Wiem że ten golf ma 75kM ale jakieś ciśnienie w kolektorze dolotowym powinno być, wąż choć trochę powinien pęcznieć.

    0 12
  • #2 30 Gru 2009 11:27
    kajoj6661
    Warunkowo odblokowany

    a egr sprawdzałeś?

    0
  • Pomocny post
    #4 30 Gru 2009 21:19
    zwirek1
    Poziom 29  

    Witam
    Standardowo powinno być 0,6 Bara.
    Podłącz manometr na wężyku który idzie do LDA na pompie i będziesz wiedział co jest grane .
    Pzdr

    0
  • Pomocny post
    #5 06 Sty 2010 09:43
    slawson3
    Poziom 12  

    zaslep zawór egr moze on jest cały czas otwarty i dlatego nie puchnie wąż od turbo.

    0
  • #6 08 Lip 2010 17:23
    misio223
    Poziom 9  

    posiadam vento 1996r silnik 1.9td AZz czasem mam problem ze sterownikiem świec
    żarowych

    jest on na 19 pinach o nr.166 nie wiem czy jest to orginalny czy terz ktoś go zamienił jaki powinien on być w tym samochodzie


    z góry bardzo diękuje

    0
  • #8 09 Lip 2010 11:17
    misio223
    Poziom 9  

    Dzięki saly ale ja to sprawdziłem i nic takiego niema jak po nadpalane końcówki kiedyś było tak jak od mykałem drzwi i w tym momencie włączała się kontrolka od świec a teraz nic z tego a po drugie to jak przekręcę klucz to ona mrugnie i tyle muszę powtórzyć by zadziałała

    0
  • #10 12 Lip 2010 00:22
    lejkovski
    Poziom 14  

    Cytat:
    Wiem że ten golf ma 75kM ale jakieś ciśnienie w kolektorze dolotowym powinno być, wąż choć trochę powinien pęcznieć.
    - powinien minimalnie pęcznieć, ale ciśnienie podczas gazowania na postoju nie powinno przekroczyć ok. 0,1 bara. I może dla tego też nie czujesz, że wąż twardnieje. Ciśnienie doładowania sprawdza się w tym modelu podczas próby drogowej na 3 oraz 4 biegu podczas przyśpieszania z jednoczesnym hamowaniem. Jeśli Cię to dalej interesuje - to mogę poszukać tej procedury z katalogu VW. Zgodnie z tym co koledzy napisali ma być wówczas 0,6-0,85 bara.

    Cytat:
    Przesłona Turbo się nie zamyka ani nie otwiera

    bo ona zabezpiecza przed przeładowaniem, a jeśli na postoju nie ma obciążenia to i turbo nie ładuje, więc przesłona nie działa.

    To co moim zdaniem możesz sprawdzić to:
    - po odkręceniu węża wlotu powietrza do turbosprężarki - jak lekko się kręci i czy nie ma luzów (ma się kręcić bez oporów i nie mieć wyczuwalnych luzów).
    - jeśli masz przełącznik na osi pompy wtryskowej, tam gdzie cięgno gazu, to sprawdź czy załącza
    - jeśli masz ten przełącznik, to masz i elektrozawór podciśnienia - poniżej filtru paliwa - sprawdź czy jest ciągłość obwodu na stykach i czy załącza gdy przełącznik jest włączany/wyłączany
    - czy hamulec działa dobrze? pytam - bo jeśli pompa podciśnienia jest uszkodzona, to nie ma ani hamulca ani ciśnienia na turbo...

    Cytat:
    Autko nie mam zbyt dużo mocy nie czuć tego pociągnięcia przez turbo w górnej parti obrotów.

    czy masz pompę z grzybkiem do którego idzie wężyk z kolektora? czy pompę tzw. eko? modele z pompą eko, nie przyśpieszają tak agresywnie jak te wyposażone w boost-pin podczas zwiększania obrotów.

    wiem, że odpisuje do starego wątku - ale mam nadzieję, że komuś może to pomóc.

    0
  • #11 12 Lip 2010 13:54
    misio223
    Poziom 9  

    zgadzam się ale u mnie właśnie chyba fiksuje ten sterownik i włancza świece i nie wiem dlaczego tak się dzieje

    0
  • #12 15 Lip 2010 10:14
    misio223
    Poziom 9  

    szanowni koledzy poszukuję zdjęcia skrzynki bezpieczników do vento 1.9td z 1996r silnik aaz jak by kto mógł zrobić takie zdjęcie to był bym mu wdzięczny

    0
  • #13 15 Mar 2013 17:34
    siekieradek
    Poziom 10  

    Witam mam podobny problem. Porównywałem z z1 tam to widać że węże do ic puchną nawet w astrze 1,7dtl było czuć ciśnienie po przy gazowaniu na postoju.Egr zaślepione przesłona się domyka trochę jest sadzy na ciepłej stronie turbo. Mam wrażenie że silnik więcej zasysa niż mu podaje turbo. Może to zapchany katalizator mam nalatane 380kkm.

    1