Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SYRIUSZ TC 502

benon 12 Jul 2004 13:27 1881 14
    benon
    Level 13  
    Witam.
    Jestem kompletnym laikiem, wiec z gory dziekuje za wyrozumialosc i wszelka pomoc. Ewentualnym zartownisiom tez dziekuje, nie wysilajcie sie.
    Wiec tak:
    Po wlaczeniu telewizora nie ma obrazu(czarno), tylko glosne buczenie(warkot).
    Jesli ktos wie co to moze byc i jak to naprawic to jeszcze raz z gory dzieki.
    Pozdrawiam.
    Marocy
    Level 17  
    Sporo może być usterek z takimi objawami. Najczęściej pada BU na odchylaniu, Taki z radiatorem. Może być też uszkodzony powielacz WN. Powielacz dla sprawdzenia można odpiąć od trafa. A tranzystor lepiej wyjąć i sprawdzić na mierniku
    p.k
    Level 15  
    W ten sposób najczęściej ojawia się uszkodzenie kondensatora od 300V to ten największy po pierwotnej stronie przetwornicy
    Fazii
    Level 32  
    benon wrote:
    Ewentualnym zartownisiom tez dziekuje, nie wysilajcie się.

"Ostry" jesteś na dzień dobry, hmmm, a przecież świat na smutno jest nie do przyjęcia :)

Ale P.k ma sporo racji, jak masz czym, to pomierz napięcia wychodzące z przetwornicy, najlepiej odłącz kolektor tranzystora końcowego odchylania poziomego i dołącz żarówkę 60W w głównej gałęzi po stronie wtórnej. W ten sposób wyeliminujesz kilka bloków TV, sprawdź, czy te napięcia są w normie, jak któreś będzie za niskie, podstaw kondensator, który je filtruje.

Pozdrawiam
    Fazii
    benon
    Level 13  
    Dobra.
    Pierwsze koty za ploty.
    Pewnie wystawiam sie na smiesznosc, ale gdzie sie mam pytac jak nie tu(ponoc nie ma glupich pytan).
    Teraz tak: