Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterownik oświetlenia o dużej mocy.

30 Gru 2009 12:55 2048 9
  • Poziom 9  
    Witam.

Jestem nowicjuszem na tym forum i mam pytanie czy trudne i jak kosztowne jest zbudowanie sterownika do oświetlenia (chodzi mi tu o oświetlenie zewnętrzne, choinkowe, takie jak czasowy włącznik/wyłącznik, włączanie sektorowe ( w określonej kolejności), efekt fali, i może jakiś bajer od Was. Wiem że wiąże się to ze sporą ilością zużycia przewodów) Oświetlenia będzie tak max około 10kW.
  • Poziom 9  
    A był byś w stanie sporządzić jakiś szczegółowy schemat odnośnie tego ?
  • Poziom 42  
    Oczywiście, tylko sam schemat niewiele da, trzeba napisać program do mikrokontrolera. Chyba że sekwencja migania ma być jakaś prosta to można takie coś zbudować na elementach dyskretnych.
    A jeśli chodzi o twój schemat to proponuję zapoznać się z dokumentacja elektroniki "discolitez", podpiąć toto pod piny jakiejś atmegi, programowo nauczyć ją co te piny maja robić i już.
  • Poziom 14  
    Tu masz stronkę z prawie gotowymi wsadami do procków a przy okazji można się coś jeszcze nauczyć Link a co do schematu to zamiast diód (w schemacie na tej stronce) dać kawałek discoliteza
  • Specjalista - oświetlenie sceniczne
    Proponuję wykonanie najpierw układu wykonawczego odpowiedniej mocy koniecznie z optoizolacją, a dopiero później wziąć się za sterowanie.

Ile planujesz zbudować kanałów?
    Czy obciążenie 10kW to obciążenie jednego kanału, czy całkowite?

Pozdrawiam

PS: marcinosko - Ciekawa stronka, może nauczę się programowania procków (w końcu)
  • Poziom 9