Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z uruchomieniem starszej gry

30 Dec 2009 16:38 872 1
  • Level 9  
    Witam

Temat nietypowy dla tego forum ale może ktoś będzie umiał mi pomóc. Chyba, że wymagałoby to większej interwencji w system, wtedy ostatecznie dam spokój bo jestem w tym zielony a nie chciałbym czegoś zepsuć.

Postaram się możliwie najbardziej przejrzyście opisać problem.

Sama instalacja gry Rowan’s Flying Corps (z roku 1997) przebiega bez problemu. Gra się uruchamia ale niestety obraz cały czas miga, skacze, kursor się klonuje i ogólnie mówiąc nie da się grać. Z tym, że wszystko działa (łącznie z krótkimi filmikami opisującymi poszczególne kampanie), można wchodzić do każdego ‘podmenu’ a nawet uruchomić kampanie lub misje. Z muzyką też nie ma problemu. Ale cały czas obraz wygląda tak jak opisałem powyżej. Próbowałem już wielu rozwiązań proponowanych w internecie lecz żadne z nich nie przyniosło efektu. Przez przypadek znalazłem informację, że przy grach starszych należy zmienić ustawienia w opcji ‘Przyspieszanie sprzętowe’. A więc: PPM na pulpicie – Właściwości – Ustawienia – Zaawansowane – Rozwiązywanie problemów – Przyspieszanie sprzętowe. Tam zmniejszałem je z ‘Pełne’ w kierunku ‘Brak’. Rzeczywiście po zmniejszeniu tej opcji obraz w grze jest prawidłowy. Niestety pojawia się inny problem – nie mogę ruszać kursorem (w grze, poza grą kursor działa). Nie znam się na tym zupełnie ale podejrzewam, że ma to związek z opcją ‘przyspieszanie sprzętowe’ (którą obniżyłem) gdzie w krótkim opisie jest mowa o braku przyspieszenia dla kursora.

Drugim problemem jest to, że płyta często nie chce wyjść z napędu. Nie słychać by napęd działał a jednak nie reaguje na próbę wyciągnięcia płyty. Dodam, że problem pojawia się TYLKO z cd z grą Flying Corps.

Mój komputer to: